-

ewaryst-fedorowicz : Reklamiarz sum! Po 20 latach marketingu komercyjnego w marketingu politycznym robię. Bloguję bo lubię.

Andrzej Wallenrod na konwencji PiSu

Konwencja była fulwypaśna, transatlantycki sznyt było widać, słychać, a czuć nie tylko dlatego, że wcześniej monitor sprayem czyszczącym lekkomyślnie spryskałem, co transmisję zapachową skutecznie przykryło.

Z tzw. kontentem było tak sobie, bo o czym tu mówić, gdy wszystko jest dobrze, a będzie dobrzej! (to moje)

Co ja gadam: wszystko jest cudownie tak, że tylko nam kłopotów brak! (to z kolei z PRLowskiego kabaretu).

Te kabarety niegłupie były, bo faktycznie: jeśli czegoś nam do szczęścia potrzeba to… a, nie powiem, bo jeszcze nam te braki nie daj Boże władzuchna kochana wyrówna.

***
Ja czekałem na spicz najważniejszego polityka w PRL-bis, Prezesa Kaczyńskiego.

I słusznie, że czekałem, bo Prezes w syntetycznym skrócie przedstawił życiorys męża pani Kornhauser (dalej MPK) i ta synteza będzie obowiązująca w podręcznikach szkolnych przez lata.

Przez ile konkretnie – nie wiem, ale będzie.
Synteza ma swoje prawa, toteż Prezes Kaczyński pominął szczegóły nieistotne, na przykład taki, że MPK w latach 2001-2002 był członkiem matuszki wszystkich partii, czyli Unii Wolności.

W sumie nic dziwnego, bo Prezes Kaczyński jest znany z zamiłowania do politycznych dryblingów, to i tę, za przeproszeniem, tyczkę z różową chorągiewką z szyldem „UW” gładko ominął.

Różni tacy się dziwią (niesłusznie, rzecz jasna)  jak ktoś tak prawy (przynajmniej tak spozycjonowany) jak MPK, mógł wstąpić do partii tak lewej, że zarządzanej przez Geremka lub Frasyniuka (dokładna, dzienna data akcesji nie jest ujawniona) zaraz po szefostwie Balcerowicza, którego zasługi da zdeformowania polskiej gospodarki są po dziś dzień doceniane za Atlantykiem przez tych, co się podczas tzw. transformacji – proszę wybaczyć właściwą mi precyzję – nachapali.

Wspomniane przez Prezesa późniejsze pojawienie się MPK w kancelarii Lecha Kaczyńskiego było czymś oczywistym i logicznym: PLK najlepiej czul się w otoczeniu ludzi, że tak to ujmę, ukształtowanych przez Unię Demokratyczną/Wolności, a nawet przez babcię PZPR.
No tak miał, że tych nazioli zwanych dla niepoznaki narodowcami nie cierpiał, a tych puławian, znanych z nomenklaturowego osiedla na elitarnym Żoliborzu, to pasjami wręcz lubił.

Jedno mnie tylko w tej Prezesowej laudacji  zdziwiło: że  według Prezesa MPK nie jest karierowiczem.

A co niby złego w byciu karierowiczem, a? (to „a?” to z rosyjska).

Ja bardzo przepraszam, ale jakiś za przeproszeniem uczciwy obywatel mógłby niesłusznie pomyśleć, że skoro MPK nie jest karierowiczem, to wstępując do partii, z której w roku 2001 wiał kto mógł, szukając sobie kolejnego miejsca do brania kasy za bezdurno, musiał być hm… niezbyt mądry.
Albo musiał być prawdziwym, uweckim ideowcem, a to jest gorzej niż idiotą i karierowiczem naraz.

Troszkę (ale tylko troszkę) się dziwię, że przez prawie 5 lat panowania MPK redaktor Holecka nie zadała podczas którejś z audiencji w Pałacu Namiestnikowskim prostego pytania:
- dlaczego Pan, Panie Prezydencie, wstąpił do Unii Wolności?

Bo wtedy MPK, ze swoim dyżurnym uśmiechem, mógłby jej na wizji odpowiedzieć:

- wstąpiłem, gdyż moim idolem był w dzieciństwie Konrad Wallenrod, co to Krzyżaków od środka rozwalał, to i ja postanowiłem tę Unię Wolności rozwalić od środka, ale nie zdążyłem, bo się gadzinie zmarło.

I niech mi ktoś teraz powie, że ja nie umiałbym prowadzić wywiadów z VIPami!

***
W tym rozwalaniu od środka, to szpenio z niego nie byle jaki!

Świadczy o tym sekwencja jego prezydenckich wet:

1. uratowanie samorządowych, strasznych, sitw (nie ma gorszych sitw, niż samorządowe, bo ta centralna, jak zajuma miliardy, to zwykli ludzie jakoś tego nie czują – a jak zajuma miliony czy tysiące sitwa samorządowa, to boli okropnie, bo jest, że tak to ujmę – gołym okiem widoczne i namacalne do tego).

Wspomnianym ratunkiem były dla sitw 2 weta:

ustawy o Regionalnych Izbach Obrachunkowych, pozwalającej usuwać ze stołków złapanych na  „niegospodarności” kacyków  i weto ograniczające liczbę samorządowych kadencji do maksimum 2,  dzięki któremu etatowym, samorządowym feudałom MPK  zagwarantował kolejne dwie kadencje, po minionych 4, 5, 6 czy iluś tam.

2. Weto kolejne, to zablokowanie degradacji najgorszych, komunistycznych zbirów, co jest logiczne,  zważywszy na udział MPK w zniszczeniu doskonałej ustawy lustracyjnej, wprowadzającej prostą zasadę: wszystkie kwity na stół , a zawetowanej przez Lecha Kaczyńskiego ponoć na usilne prośby Romaszewskiego.

Podła plotkara Wiki opisuje tę rolę MPK tak: „Uczestniczył w pracach nad nowelizacją ustawy lustracyjnej, która została przyjęta przez parlament 21 lipca 2006”

Jakie „uczestniczył”?
On własnoręcznie ją kastrował, dzięki czemu te nietknięte, PRLowskie sądy mogły sobie potem orzekać, że czarne jest białe, białe jest czarne
….a czerwone = biało-czerwone
.

3. A kolejne, pardon, rozpierduchy z ustawami sądowymi, które z niechęci (eufemizm) do Ziobry, za którym w początkach swej kariery przysłowiową teczkę nosił i z błogosławieństwem Romaszewskiej (nieocenieni ci Romaszewscy….) zawetował, dając zdychającej kaście drugie życie, to dopiero majstersztyk!

Ktoś nadpobudliwy zakrzyknie: łomatko! To z tego MPK taki numer?!

Spokojnie!  Moim (i całkowicie niesłusznym rzecz jasna) zdaniem, MPK wszystko to zrobił z tego samego powodu, z którego wstąpił do Unii Wolności:

on, wetując co trzeba, rozwalając od środka wszelkie próby zmienienia PRL-bis w Polskę,  pilnuje, by pod grubą szpachlą patriotycznego pudru, wszystko w Kraju nad Wisłą (zacytujmy Lamparta)  zostało po staremu.

I jak wygra tę swoją 2 kadencję, to przez 5 lat będzie to (be)zbożne dzieło kontynuował, bo już będzie miał na wszystko (jak to mówi dzisiejsza młodzież) wytentegowane.

https://www.salon24.pl/u/ewarystfedorowicz/212068,jest-dobrze-bedzie-dobrzej

http://ewaryst-fedorowicz.szkolanawigatorow.pl/andrzej-duda-wetem-ksiedza-popieuszke-czci

http://ewaryst-fedorowicz.szkolanawigatorow.pl/weto-prewencyjne-czyli-demagdalenkizacja-polsce-nie-grozi

 



tagi: andrzej duda  lech kaczyński  unia wolności  demagdalenkizacja  konwencja  romaszewski  wallenrod  mpk  duda2020 

ewaryst-fedorowicz
21 lutego 2020 16:49
75     3288    8 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

cbrengland @ewaryst-fedorowicz
21 lutego 2020 17:32

Jedno mnie tylko w tej Prezesowej laudacji  zdziwiło: że  według Prezesa MPK nie jest karierowiczem.

Prawda?

A nie ma już innych tzw. polityków nie tylko w Polsce zresztą. Jedni z podpisem pod tym, no ..., bo zapomniałem, aha, pod tym cyrografem, a inni z głupoty, parcia na szkło albo po prostu, kasa misiu, kasa

Gdzie my w tym wszystkim?

Do roboty ty chamie jeden

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ewaryst-fedorowicz
21 lutego 2020 18:17

Nie moge tylko tych skrotow rozszyfrowac:

MPK, PLK?

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Szczodrocha33 21 lutego 2020 18:17
21 lutego 2020 18:20

@Szczodrocha33

" przedstawił życiorys męża pani Kornhauser (dalej MPK) " :-)

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @cbrengland 21 lutego 2020 17:32
21 lutego 2020 18:22

@cbrengland

zaraz tam "do roboty" - my, chamy, zawsze możemy wyemigrować (choć już nie do UK), Ukraińcy chętnie nas tu zastąpią :-)

zaloguj się by móc komentować

manama1 @ewaryst-fedorowicz
21 lutego 2020 18:35

Obawiam  się że z tym "wallenrodowaniem" jest jeszcze ciekawiej, i to rząd (nawet nie prezydent) robi niekiedy za taką niemiecką (jakkolwiek zdumiewająco by to nie brzmiało) jednostkę ukrytego wpływu "w polskim państwowym organizmie".

Ostatanio bowiem  - o ile dobrze rozumiem - nową berlinkę Niemcom i Bałtom postanowili zbudować.

A tu informacja: https://www.wnp.pl/logistyka/powstanie-nowy-szlak-komunikacyjny-laczacy-cztery-wojewodztwa,373546.html

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @ewaryst-fedorowicz 21 lutego 2020 18:22
21 lutego 2020 18:48

Przez te kilkanaście ostatnich lat, byłem rozbity, będąc już w tym raju zachodniego świata, gdzie zawsze chciałem być. Bo przecież ojczyzna, Polska, wzywa.

I popatrz, ostatnio Toyah mi wytknął, że ja stale piszę o tym, że jestem poza Polską (co wcale nie jest przecież prawdą, na marginesie). I ja go rozumiem. To mój rówieśnik. Bo on też tak by chciał jednak. A musi codziennie pisać jaki to Jarosław Kaczyński jest wielki. Ja nie muszę. Uff, i nawet to już jest moim sukcesem emigracyjnym, uważam.

zaloguj się by móc komentować

umami @Szczodrocha33 21 lutego 2020 18:17
21 lutego 2020 19:17

i Prezydent Lech Kaczyński

zaloguj się by móc komentować

umami @ewaryst-fedorowicz
21 lutego 2020 19:30

W sumie nic dziwnego, bo Prezes Kaczyński jest znany z zamiłowania do politycznych dryblingów, to i tę, za przeproszeniem, tyczkę z różową chorągiewką z szyldem „UW” gładko ominął.

Dobre.

Ale kto nam zostaje? Hołownia? Biedroń? i reszta tych dzieciaków. A, przepraszam, jest jeszcze jedna kobieta.
Znów wybór mniejszego zła :) Ale czy to rzeczywiście mniejsze zło?

MPK to po prostu hamulcowy. Gdzie się tak ma nam spieszyć? Na wszystko przyjdzie czas. Miękkie lądowanie zawsze było ważne dla drugiej strony a pacta sunt servanda obowiązują nadal. Jeszcze byśmy się pozabijali i co wtedy?



 

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @cbrengland 21 lutego 2020 18:48
21 lutego 2020 20:15

Takie duże ( i mądre) chłopaki i pacz pan, co się robi!!!

Też duży chłopak (a nawet sporo "większy")

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @cbrengland 21 lutego 2020 18:48
21 lutego 2020 20:20

@cbrengland

Nie czytam nic Toyaha, toteż nie mam zdania.
Ja natomiast w nagłówku mam info, że bloguję, bo lubię.
A piszę to, co chcę.
Mam natomiast zdanie nt dzisiejszej emigracji w kontekście  tej z czasów PRL bez "bis": wtedy się "uciekało", z kilkuletnim  szlabanem na zobaczenie bliskich, z czekaniem na list, a nawet na egzemplarz szmatławca "Życie Warszawy" sprzed 3 tygodni. A rozmowa z budki w Londynie była kosztownym luksusem.

Dziś rozmawia się z bliskimi przez internet w wersji wideo za darmo, ranek można zacząć od przeczytania sobie nowości w "Szkole Nawigatorów" lub w za przeproszeniem Wyborczej, jedzie się do domu autokarem lub leci tanimi liniami za nieduże pieniądze.

Tęskni się, ale (chyba) jednak inaczej,

zaloguj się by móc komentować

Ogrodnik @ewaryst-fedorowicz
21 lutego 2020 20:35

"...wcześniej monitor sprayem czyszczącym lekkomyślnie spryskałem, co transmisję zapachową skutecznie przykryło."

Pan Rupert Murdoch jest też na 100% mężem swojej żony. To jest kwestia herarchii. Albo?

Żeby napisać fajnego felietona trzeba temat wyabstrahować. I pan to potrafi. MPK przemawia do mnie. Jest wesoło.

A weź pan taką Angelę Merkel. Czyim ona jest mężem?

 

;)

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @umami 21 lutego 2020 19:30
21 lutego 2020 20:45

@umami

Komentator "Nieobyty" pod jednym z moich ostatnich tekstów zamiescił ciekawe uwagi nt. zaskakująco negatywnej selekcji kontrkandydatów wystawionych przeciwko mężowi pani Kornhauser.

Mam za dużo lat (i za mało mi  ich zostało) bym się kolejny raz na "mniejsze zlo" dał nabrać. Zawsze mogę wyjechać na majowy weekend.
Ale śmieszy mnie tak prymitywna manipulacja, jak ta , dokonywana od 5 lat z życiorysem MPK. Tym razem przez niewątpliwie inteligentnego Prezesa Kaczynskiego,

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @manama1 21 lutego 2020 18:35
21 lutego 2020 21:01

@manama1

O tej nowej berlince nie wiedziałem.
Ale, jak od dawna podkreślam, "taki duży, strategicznie położony i (wciąż jeszcze) bogaty kraj, nie może pozostać niezaopiekowany".
To i Helmuty (też) gruszek w popiele nie zasypiają.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Ogrodnik 21 lutego 2020 20:35
21 lutego 2020 21:06

@Ogrodnik

Nic nie wiem o żonie Murdocha, natomiast moim zdaniem w stadle pani kanclerz, to rzeczywiście ona nosi spodnie :-)

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewaryst-fedorowicz
21 lutego 2020 21:19

Nie widzialam tego...

... detego rozpoczecia kampanii wyborczej  PAD'a  bo i tak wiem, ze to byla straszna sciema... wystarczylo mi zobaczyc ten "entuzjazm sakiewiczowy" na portalu niezaleznym od rozumu - i wszystko bylo jasne, jak wielka to byla  LIPA  z udzialem wszelkich  NIEROBOW  PiS'owskich z apetytem na dorwanie sie do panstwowego koryta - tj.  wszelkich dzialaczy,  aktywistUF  czy wolAtariuszy... zal, ze  aniolkUF  PJK nie bylo w poblizu...

... nie znam zadnych przemowien - takze dzieki za krotkie zdanie relacji z tego wielkiego  sFiEta  obludy...

... ale, ale... nie wiedzialam, ze PAD  to taki  PSUJ,  ze tyle ustaw  UWALIL  !!!   Naprawde jestem  niemilo zaskoczona... rzeczywiscie potwierdza sie, ze to  "pierwszy hamulcowy"  zeby bylo jak bylo... bo od tej walki PiS'owsko-PAD'owskiej z  "kasta-basta" to normalnie s*ac  sie  chce...

... w kazdym badz razie  Fsparcie  merdialne  Sakiewicza i  kurwizora  ma zapewnione  !!!

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @ewaryst-fedorowicz
21 lutego 2020 22:09

Jeszcze Pan zapomniał, Panie Ewaryście, o podpisaniu przymusowych szczepień dzieci /dosłownie w drzwiach pałacu, na pierwszym doń wejściu i podpisaniu ustawy rolnej, przygotowanej przez PO. Było widzieć wqrzenie na wsi - ja to widziałam. No i zlikwidowano wobec ziemian nawet prawo pierwokupu /po cenach rynkowych.../ swojego majątku. Jak najbardziej spadkowego, w przeciwieństwie do mienia bezspadkowego. Jeszcze dodam, że dla Jarosława Kaczyńskiego reprywatyzacja Polaków jest "sprzeczna ze sprawiedliwością społeczną". Ciekawe zatem, jak jest z tą "sprawiedliwością społeczną" wedle 447, czy wywalaniem ogromnych społecznych pieniędzy na żydowskie cmentarze i muzea. Za co jesteśmy obficie opluwani przez obdarowańców. 

Nadmieniam też co do MPK, iż nie mam kropli krwi żydowskiej, co to nam wszystkim sugerował Duda. Jak mawiają koniarze, jestem oo /co się wykłada: czystej krwi arabskiej/ - czystej krwi polskiej. 

zaloguj się by móc komentować

umami @KOSSOBOR 21 lutego 2020 22:09
21 lutego 2020 22:14

:) Czysta krew arabska może się jeszcze przydać!

zaloguj się by móc komentować

Paris @KOSSOBOR 21 lutego 2020 22:09
21 lutego 2020 22:24

Dzieki...

... za to przecenne  przypomnienie,  bo pamiec choc dobra to ciagle troche za krotka.  Az sie wierzyc nie chce, ze ten  "Andrzej...  Andrzej  Duda"  to  TYYYLE  karygodnych  baboli strzelil  !!!

W glowie sie normalnie nie miesci  !!!

zaloguj się by móc komentować

umami @ewaryst-fedorowicz 21 lutego 2020 20:45
21 lutego 2020 22:28

To nie jest manipulacja, tylko ukrywanie kompromitujących informacji. Zrozumiałe.
W ostatnich wyborach prezydenckich Braun wytykał jeszcze MPK szybkie przekazanie kluczy marszałkowi Komorowskimu po zamachu smoleńskim.

A propos tych sądów to MPK teraz mówi innym głosem, przynajmniej od jakiegoś czasu, tak jakby już Romaszewscy (żywi lub martwi) mu nie doradzali. No ale idą wybory, czasu straconego nic i nikt nam nie zwróci. Czy to jest potrzebny etap do wygrania wyborów? Jeśli tak, to w tym tempie ja już zmian systemowych nie dożyję, a skończyłem 50 lat.

Nawet wierni PiS-owcy odgrażają się, że w następnych wyborach PiS-u nie poprą, jeśli zmian nie będzie. Ale to może być już musztarda po obiedzie.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @ewaryst-fedorowicz
21 lutego 2020 22:35

Można też olać imprezę demokratury.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @ewaryst-fedorowicz
21 lutego 2020 22:35

Można też olać imprezę demokratury.

zaloguj się by móc komentować

Paris @umami 21 lutego 2020 22:28
21 lutego 2020 22:36

Tak...

... czekaj tatka latka  !!!

Tylko obiecanki-cacanki nad ktorymi  PiS  przy  "bezcennym"  Fsparciu  Sakiewicza i kurwizora  zwyczajnie  NIE  PANUJE...  a priorytet  wszelkich "dobrych i lepszych"  zmian  to  jak  najwiecej  SWOICH  doprowadzic  na  ETAT,  tym  samym  do  PANSTWOWEGO  KORYTA  !!!  

Nic  wiecej.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @umami 21 lutego 2020 22:14
21 lutego 2020 22:36

Ba! :))) Gorzej byłoby z noszeniem worka na sobie ;)

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Paris 21 lutego 2020 22:24
21 lutego 2020 22:41

No, Unia Wolności zobowiązuje do końca życia najwyraźniej. Skądinąd dobrze widać ruchy  założonej kolczatki, a po tym mżna trafić /wirtualnie czyli domyślnie/ do właściciela kandydata. Bo to nie są babole, a oczywiste zobowiązania. 

zaloguj się by móc komentować

umami @Paris 21 lutego 2020 22:36
21 lutego 2020 22:43

Zawsze można na to spojrzeć tak: czy lepiej jak na tych etatach siedzą ci z PO, czy jednak ci z PiS?
Ja już wolę jak ci z PiS, no ale miarka może się kiedyś przebrać. No i nie zanosi się, żeby demokracji zakazano, więc tak to się będzie, niestety, kręciło.

zaloguj się by móc komentować

olekfara @ewaryst-fedorowicz 21 lutego 2020 21:01
21 lutego 2020 22:46

Przeholował Pan, manama1 też. To wcale nie mamy dróg budować. Porównanie do berlinki nieadekwatne. Myśli Pan, że na Warmii i Mazurach , to same dzikusy mieszkają, i furmankami mają jeździć. W sejmie na komisji jakiś gość twierdził, że mierzei nie wolno przekopać, bo nam wszystkie surowce z Suwałk wywiozą. No tak, to chyba nie wolno rozumować. Niezależność chyba nie na tym polega, żeby wszystko zaorać. To nie tędy droga.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @umami 21 lutego 2020 22:28
21 lutego 2020 22:46

Przekazanie kluczy do kancelarii Prezydenta RP Komorowskiemu na hasło z Rosji "wsie pagibli" jest grzechem założycielskim, obok członkostwa w UW, pana Dudy. 

zaloguj się by móc komentować

umami @KOSSOBOR 21 lutego 2020 22:36
21 lutego 2020 22:48

Chodzi o siano czy o hidżab?

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @umami 21 lutego 2020 22:48
21 lutego 2020 22:50

O tę szatkę. Bo siano i słomę teraz nosi się w belach, pszePana. 

zaloguj się by móc komentować

umami @KOSSOBOR 21 lutego 2020 22:41
21 lutego 2020 22:51

Ja myślę, że on po prostu z tego inteligenckiego środowiska pochodzi i w nim się chował, stąd też jego zderzenia z rzeczywistością. Parę lat temu, np. przepraszał za pogrom w Kielcach a już tego nie robi — czyli ktoś mu podszepnął, że to była prowokacja. Chyba to nie jest udawane.

zaloguj się by móc komentować

umami @KOSSOBOR 21 lutego 2020 22:50
21 lutego 2020 22:53

Jak to? Myślałem, że czystej krwi araby jedzą siano, po staremu, z worków :) Bo to miałem na myśli :)

zaloguj się by móc komentować

Paris @KOSSOBOR 21 lutego 2020 22:41
21 lutego 2020 22:53

Naturalnie, ze...

...  babol =  zobowiazanie  !!!... i to  zapewne  "PONAD  PODZIALAMI"  !!!

zaloguj się by móc komentować

manama1 @olekfara 21 lutego 2020 22:46
21 lutego 2020 22:55

Warmia i Mazury to fajny region jest,a ludzi e mili i sympatyczni (warmie- mazur nie znam). Co do berlinki -proszę spojrzęc szerzej na mape to Pan zobaczy. Nie bedzie do smiechu jak 3/4 ruchu Berlin- Ryga, tallin, Helsingors  pojdzie miedzy jeziorami, oj nie będzie. za poslkie pieniądze....

zaloguj się by móc komentować

manama1 @olekfara 21 lutego 2020 22:46
21 lutego 2020 23:00

Aha, i jeszcz ejedno. Pierwsza Via Baltica (tak , tak, skad my znamy ten nazwy - nie berlinka, tak się to wtedy nie nazywało- to była pierwsza połowa XVIII wieku i pewne nazwy nie uchodziły miła iść przez polskie Pomorze oczywiscie na teren przyszłej pruskiej Kurlandii. Oficjany program pruski- kawłąel polskieog Pomorza kupić. swoj.ą drogą kiedys blokowaliśmy prusakom pełną Via Barliniana, tera zPOpisowsko im sami budujemy. A tyle patriotyzmu w słowach, aj waj

zaloguj się by móc komentować

Paris @umami 21 lutego 2020 22:43
21 lutego 2020 23:03

Jeszcze kilka lat wstecz...

... tez tak uwazalam...  dzis nie chce sie juz oszukiwac, bo po owocach ich poznaje.

zaloguj się by móc komentować

olekfara @manama1 21 lutego 2020 23:00
21 lutego 2020 23:18

Tyle, że musimy wybierać między rezerwatem, a rozwojem. Polscy kierowcy też jeżdżą dzisiaj przez Niemcy, autostradami, do tego bezpłatnymi. Można powiedzieć też, że za polskie pieniądze, bo nas obrabowali podczas II Wojny Światowej. Być zaściankiem, swojskim i swobodnym, to trzeba najpierw na to zarobić, i obronić. Inaczej się nie da.

zaloguj się by móc komentować

umami @Paris 21 lutego 2020 23:03
21 lutego 2020 23:22

Ja nie mam złudzeń. I to od lat. Wybieram niby to mniejsze zło z pełną świadomością, że wygrywają ci co mają wygrać. Nie ma na kogo głosować, a panuje demokracja. Można tylko nie zagłosować, a o to chodzi reszcie. Więc oddaję głos na PiS. Wszystkie zaniechania pamiętam im dobrze. Na razie przegrali Senat i teraz zobaczymy, czy wygrają prezydenta, czy i to stracą. Oby nie, bo to będzie równia pochyła.

zaloguj się by móc komentować

manama1 @olekfara 21 lutego 2020 23:18
21 lutego 2020 23:29

Nie, nie musimy wybierac miedzy rezerwatem a rozwojem. Mozemy się rozwijać w polskim interesie narodowym. Argumenty merytorycznie i historycznje już podałem. 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @umami 21 lutego 2020 22:53
22 lutego 2020 00:00

W Polszcze, proszę Kolegi, konie arabskie jadały z marmurowych żłobów. Bo i o czystość łatwiej, i były jednocześnie mikroelementy. Z worków to chyba konie dorożkarskie owies jadły.

zaloguj się by móc komentować

klon @umami 21 lutego 2020 23:22
22 lutego 2020 00:17

Jak na mój "gust", dopóki nie zostaną trwale zabezpieczone interesy "diaspory" gazowej z USA, tak długo PO / opcja sprzeciwu wobec Baltic Pipe/ nie "wygra" wyborów. Ale walczą dzielnie.

Nooo, chyba że zmienią się priorytety suwerena / nie mam na myśli obywateli Tenkraju /.

ps. Pierwsze przemówienie J. Kaczyńskiego po ogłoszeniu wstępnych wyników w ostatnich wyborach pamiętam jako skierowane do kogoś innego niż wyborcy PiS. Takie wrażenie odniosłem.

zaloguj się by móc komentować

toNick @Paris 21 lutego 2020 21:19
22 lutego 2020 05:37

"Naprawde jestem  niemilo zaskoczona... rzeczywiscie potwierdza sie, ze to  "pierwszy hamulcowy"  zeby bylo jak bylo"

Jakoś trudno mi podejrzewać MPK o tak wielką niezależność aby sam po swoim uważaniu blokował co sobie zechce.
Tak są rozpisane role i zadania, a on swoje najwyraźniej wypełnia bez zarzutu - wszak sam Naczelnik wszem i wobec oficjalnie to potwierdził.
Naczelnik ma zresztą w zwyczaju od czasu do czasu wprost mówić różne ciekawe rzeczy tylko mało kto chce to równie wprost rozumieć.

I tak to się toczy... A w międzyczasie polska scena polityczna została drastycznie przesunięta w lewo, czego elektorat uśpiony rządami "prawicy" chyba jeszcze nie zauważył. W odpowiednim momencie będzie komu "oddać władzę" i potem lewacki przewrót pójdzie już błyskawicznie.

zaloguj się by móc komentować

Mister @ewaryst-fedorowicz
22 lutego 2020 05:38

Moim zdaniem , to ze Polska chamieje coraz bardziej to zasluga PiSu. Oczywiscie moga sie tlumaczyc ze sady nie chca karac itd. itp. Wina PiSu jest taka ze nie powinni czekac na sady aby po ich mysli dzialaly , tu trzeba bylo od poczadku uzywac policji i takich Frasyniukow i jemu podobnych nie wynosic na raczkach tylko palkami pokazac ze prawo musi byc przestrzegane. Dzisiaj mamy taki czas ze nie ma respektu tak do samych siebie ( obywateli ) jak i do wladzy no i oczywiscie do przestrzegania prawa. Zmiany ktore zaszly beda bardzo dlugo pokutowac . Komuchy ciagle tak ustawiaja sytuacje aby wybierac mniejsze zlo.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewaryst-fedorowicz
22 lutego 2020 07:57

Chciałbym widzieć jak rozwiązujesz problemy kadrowe w swojej branży i jak dobierasz sobie tych najlepszych, zawsze kompetentnych, bez żadnych nacisków z zewnątrz. 

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @Mister 22 lutego 2020 05:38
22 lutego 2020 08:26

No ale nie tylko sądy trzeba mieć po swojej stronie, ale i policję, i wojsko. A z tym też nie jest najlepiej. Mimo chojnego przekupstwa.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @gabriel-maciejewski 22 lutego 2020 07:57
22 lutego 2020 09:00

@coryllus

Odpowiedź jest banalnie prosta:

w każdej normalnej (czytaj: prywatnej) kierującej sie zyskiem właściciela firmie, kadr nie dobiera sie wg selekcji negatywnej.
Bo właścicielowi zależy na wspomnianym zysku.
W ponadnarodowej (słowo - klucz) branży politycznej, właścicielom też zależy na zysku, ale akurat PRWDZIWI WŁASCICIELE PRL/PRL-bis (czy to z CCCP,  czy Niemcy, czy USA) byli i są rzecz jasna  zainteresowani swoim zyskiem, toteż dobieraja sobie/nam kadry, które posłusznie realizują ich interes, a nie Ciemnego Ludu z Kraju nad Wisłą.

Stąd też opisana przeze mnie kuźnia kadr, czylii Szola Liderow Cioci Magdalenki, gdzie obowiazuje selekcja negatywna

http://ewaryst-fedorowicz.szkolanawigatorow.pl/szkoa-liderow-cioci-magdalenki

 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Mister 22 lutego 2020 05:38
22 lutego 2020 09:03

@Mister
To niemożliwe: pałować to pisowska milicja (policja, to była przed wojną) ma narodowa młodzież.
Dzieci swych serdecznych kolegów z UW kopiące przed sejmem w barierki ma wynosić na rączkach.


 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @olekfara 21 lutego 2020 22:46
22 lutego 2020 09:08

@olekofara

Mój tekst nie jest o ludziach z Mazur czy Warmii.
Ale trzeba być naiwnym, by uwazać, że w tak strategicznie położonym kraju jak Ten nad Wisłą, kluczowa infrastruktura mogła nie być budowana wg światłych wskazówek Opiekunów: kiedyś Sowietów a dziś Niemców czy USA

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @KOSSOBOR 21 lutego 2020 22:09
22 lutego 2020 09:13

@KOSSOBOR

pewnie zapomniałem, ale on akurat tego nie wetował , a podpisał:-)
O reprywatyzacji proszę mi nawet nie wspominać - tu Kaczyńscy pokazali swoją prawdziwą twarz.
A pisowską fascynację starszymi i (ponoć) mądrzejszymi opisałem w wielu tekstach.

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @ewaryst-fedorowicz 21 lutego 2020 20:45
22 lutego 2020 10:00

A swoją drogą to ciekawe są te nadmierne oczekiwania pod adresem demokracji, jakby inspirowane prodemokratyczną propagandą, wbrew deklarowanej wobec niej krytyki, pretensji, niechęci, ... No nie ma kurna tej obiecywanej władzy ludu (suwerena) !

zaloguj się by móc komentować

klon @ewaryst-fedorowicz 22 lutego 2020 09:00
22 lutego 2020 10:04

@ewaryst-fedorowicz

"(...) PRWDZIWI WŁASCICIELE PRL/PRL-bis (czy to z CCCP,  czy Niemcy, czy USA) byli i są rzecz jasna  zainteresowani swoim zyskiemtoteż dobieraja sobie/nam kadry, które posłusznie realizują ich interes,..."

Przy takim założeniu, wszelka szydera, złośliwość, drwina z obecnie nam panującej opcji politycznej jest potwierdzeniem prawidłowego doboru kadr przez siły wymienione w cytacie /powyżej/. To laurka dla "MPK".
Dlatego też nie rozumiem sensu publikowania treści wyszydzających samodzielność "MPK" przez autora. Praca "na zlecenie" na korzyść opcji przeciwnej do PiS? Po co zatem?

ps. Babcia moja mawiała o podobnej sytuacji: " mieć pretensje do garbatego. że ma proste dzieci"
 

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @ewaryst-fedorowicz 22 lutego 2020 09:13
22 lutego 2020 10:11

"A pisowską fascynację starszymi i (ponoć) mądrzejszymi opisałem w wielu tekstach"

Tu mi się ciśnie na usta uzupełnienie: (ponoć) starszymi. Coraz wiecej poszlak wskazuje, iż ten ich co najwyżej kilkunastowieczny p.n.e. rodowód trudno uznać za imponujący.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @ewaryst-fedorowicz
22 lutego 2020 10:40

Po 10.04.2010 zasady szkolne przestały obowiązywać.

Opisywanie, a realizacja ... Pan żyje i opisuje dalej.

Realizatorzy, tak marni jak Pan uważa nie.

Zagłosuje na Pana, do boju...

 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @toNick 22 lutego 2020 05:37
22 lutego 2020 10:54

Tak...

... to, ze cala scena polityczna  ZOSTALA  przesunieta drastycznie w lewo - to widac golym okiem - i slusznie Pan napisal, ze  ONA,  ta scena polityczna  ZOSTALA  przesunieta  !!!

I  doskonale wiemy dzieki komu... a sa to  rozne dete  USTAWKI  grzane  przez  "nasze,  patriotyczne i narodowe"  merdia, a wiec Sakiewicza,  kurwizor,  karnowskich i pozostala czerede  pro PiS'owska...  takze  przez  merdia polskojezyczne, ale o nich wcale nie wspominam... te rozne  spedy "kasta-basta",  "willa Kwasniewskich",  "srodkowe paluszki" tej przekupy Lichockiej czy "przeprosiny"  starego kiejkuta Millera za "motorowke" Walesy i inne "blyskotliwe"  ustawki-przykrywki  tych zdebilalych calkowicie  presstytutek  !!!

Wiem ja i wie narod, ze od 2-3 dni pojawili sie  NOWI  !!!  politycy na "naszej" scenie politycznej - taki  zezgredzialy  Ciosek,  Zemke  i reszta  czerwonej swoloczy -  "dziwnym trafem"  ocalala  z kompletnie zaniechanej i  UWALONEJ  LUSTRACJI  !!!

Ale dzieki temu narod wie  DLACZEGO  ta banda ocalala... zna troszke ten "modus operandi"...  NAROD  POLSKI  widzi  doskonale te rozne KANTY  MERDIALNO-RZADOWE  !!! 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @klon 22 lutego 2020 10:04
22 lutego 2020 11:15

@klon

słodkie  " Praca "na zlecenie" na korzyść opcji przeciwnej do PiS?  " :-D
Gimbaza nawet widzi, że PiS (jak i PO przedtem) pracuje na korzyść Opiekuna, a że czasem coś spaprze, to MPK musi to skorygować i koryguje .
W babci PZPR też były różne frakcje, też sobie nogi podstawiały i też finalna korekta potrzebna bywała. Nic nowego pod słońcem.



 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Drzazga 22 lutego 2020 10:40
22 lutego 2020 11:18

@Drzazga

Po 10.04.2010 nie ma chwilowo mowy o kompro z PO.
Ale tylko dopóki JK żyje. Potem - wszystko wroci do "normy". I do szkoły.

Pan sobie może głosować na kogo chce - nawet na mnie. Mnie to , jak to mawiają wedkarze - rybka.

zaloguj się by móc komentować


molier @cbrengland 21 lutego 2020 18:48
22 lutego 2020 16:18

No właśnie. Ciekawe dlaczego toyah Ci to wytknął...

Z jakich względów to może być irytujące? I jakie to ma znaczenie dla Ciebie, że to podkreślasz. Bo jest kilku blogerów, czy komentatorów zarówno tu, jak i u Toyaha, którzy nie mieszkają w Polsce. Ale można się o tym dowiedzieć całkiem przypadkowo i nawet nie z tych blogów

Czy uważasz, że życie za granicą jakoś Cię nobilituje i jesteś ponad to, co dzieje się w Polsce? Czy jakoś tam Ci się nie wiedzie (w sensie rozczarowania) i próbujesz ostrzec innych przed pułapka bycia "na zachodzie"?

Przepraszam Ewerysta, że troluje jego notkę

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ewaryst-fedorowicz 21 lutego 2020 20:45
22 lutego 2020 18:34

"Ale śmieszy mnie tak prymitywna manipulacja, jak ta , dokonywana od 5 lat z życiorysem MPK. Tym razem przez niewątpliwie inteligentnego Prezesa Kaczynskiego."

Moze Kaczynski nie ma lepszego kandydata?

No bo kto?

Sasin? Nie ma energii, za ciezki.

Gowin? Chodzaca glupota.

Glinski? To samo.

Terlecki? Moglby grac bez charakteryzacji w filmie grozy.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 22 lutego 2020 18:34
22 lutego 2020 19:30

Otoz to...

... degeneracja  chowu  wsobnego  strasz-li-wa  !!!

Ciezko wprost uwierzyc, ze te slynne "kadry PiS'owskie"  to takie  ZERA... o reszcie tych  POpaprancUF  nawet nie wspominam - bo to zwyczajnie jeszcze mniej niz  ZERA.  Pozostaje im  tylko  improwizacja  i  absolutna  REDUKCJA  tej politycznej  SZARANCZY...

... pocieszajace jest tylko to, ze tzw.  zagraniczne elity,  np.  w takiej Francji to - wedlug mnie - jeszcze wiekszy ODLOT  !!!

 

A tymczasem  wojt mojej gminy w Baranowie  wzial i  SAM  SOBIE  DAL  PODWYZKE...  olewajac totalnie  radnych,  tj.  ani ich uprzedzajac ani pytajac o zgode.  Siostra mi  powiedziala, ze od 3 dni wrze na naszym lokalnym pejsbuku z oburzenia...  lotnisko  "sie buduje",  a mieszkancy  NIC  nie moga sie dowiedziec w tej sprawie...

... takze wiesz Szczodrocha jak to jest...  ojca nie ma dziecko jest  !!!

 

A  krol  zwyczajnie  jest  nagi. 

...

 

zaloguj się by móc komentować

genezy @gabriel-maciejewski 22 lutego 2020 07:57
22 lutego 2020 20:18

Pis jest skuteczny- zrobił co chciał zrobić, z tymi kadrami co ma.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Szczodrocha33 22 lutego 2020 18:34
22 lutego 2020 22:29

@Szczodrocha33
 

Pan kpi? A co mnie obchodzi to, czy Kaczyński ma czy nie ma "lepszych kandydatów" ?
Jak nie potrafi znaleźć, to niech sobie kupi działkę i uprawia szczypiorek. Może wreszcie czymś  pożytecznym by się zajął.
To jest jakaś farsa:

ludziom tu nie przeszkadza, że prezydentem dużego, europejskiego kraju jest ktoś z białą plamą na życiorysie, na której to plamie nawet farba jeszcze nie obeschła. I kto skutecznie uniemożliwia próby naprawy Polski, wetując w newralgicznych punktach niewygodne Opiekunom ustawy.
A "najważniejszy polityk" rżnie publicznie głupa, wmawiając Ciemnemu Ludowi, że "białe jest czarne, a rózowe=biało-czerwone"
 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @porfirogeneta 21 lutego 2020 22:35
22 lutego 2020 22:33

@porfirogeneta

W pierwszej  turze  może jednak nie.
W drugiej - niestety  tak.

Bo straszną menażerię nam tu Opiekunowie przygotowali.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @KOSSOBOR 22 lutego 2020 00:00
23 lutego 2020 00:17

Tamtej Polski już nie ma, zna Pani nazwisko Novak? Dwór w Glanowie? Za taką "szlachtę" serdecznie dziękuję, zresztą za każdą inną. Po co mi to?

zaloguj się by móc komentować

MZ @porfirogeneta 23 lutego 2020 00:17
23 lutego 2020 14:11

" nazwisko Novak?",można bliżej?

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @ewaryst-fedorowicz
23 lutego 2020 22:37

No mieszka taka arystokracja w okolicy; Novak się piszą, z węgierska to podobno jest, reforma rolna ich ominęła, bo stary był przed wojną posłem i przewąchał wszystko, więc sprzedali co mieli do 49,9 ha, za komuny ponoć sam Jaroszewicz bywał, wszystko utrzymane z Państwowego Funduszu Ratowania zabytków, koło dworku strefa ochronna, da się? Da się?

A Pałac w Czaplach Małych  skąd gołodupiec Piłsudski dostał swoją Kasztankę, jeszcze 1914 już się zawalił, oj Pisiorki, pisiorki....

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @porfirogeneta 23 lutego 2020 00:17
23 lutego 2020 22:42

U nas dziedzic tak się "rządził" że jesze przed pierwszą wojną zbankrutował.

Aristoi- znaczy lepszy, od kogo? Od żydów co go rozparcelowali?

zaloguj się by móc komentować

Mister @ewaryst-fedorowicz
24 lutego 2020 06:53

Moim zdaniem dosc ciekawe obrady Podkomisji Obrony Narodowej. PiS blokujac kandydature G. Brauna wybral ( to bylo kiedys ) na przewodniczacego Macieja Laska tego specjalisty od Katastrofy Smolenskiej.Teraz chca go ( Laska )usunac . Jest tam tez pani Lichocka . To jak sie odbywaja te obrady podkomisji sejmowych to normalny cyrk. Co prawda  jest to 1-na godz. ogladania ale jest bardzo wymowne jaka inteligencja i odpowiedzialnosc poselska jest na poziomie.

Oto link dla ewentualnych zainteresowanych :https://youtu.be/fDoeO5EIH-Q

zaloguj się by móc komentować

Paris @Mister 24 lutego 2020 06:53
24 lutego 2020 10:03

Tak...

... to jest  CYRK  !!!

Ta  komisja zwyklych  NIEROBOW  i  TLUMOKOW  powinna byc zlikwidowana... a ten caly  sejm  zredukowany  przynajmniej o 50%... to jest niedopuszczalne aby takie  KURIOZUM  jak ta "komisja"  mialo miejsce... zeby cale to  warcholstwo bylo na  panstwowym etacie i  sowicie oplacane.

To jest normalnie  granda i skandal  !!!

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Mister 24 lutego 2020 06:53
24 lutego 2020 16:06

@Mister

PiS to Unia Demokratyczna/Wolności w wersji pokolorowanej na biało-czerwono.
I tyle.
Stąd i pazerność, nepotyzm, niekompetencja, nienawiść do wolnościowców  i narodowców są w PiS takie same , jak w UD/UW

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewaryst-fedorowicz 24 lutego 2020 16:06
24 lutego 2020 17:47

Dokladnie tak...

... to samo dotyczy rowniez calej  grupy "pro PiS'owskich  merdiow",  rozdetych  do granic niemozliwosci -  nedza,  nieudolnosc, niekompetencja, ze  brak slow  !!!

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Paris 24 lutego 2020 17:47
24 lutego 2020 19:26

@Paris

tu akurat rzecz ma się ciekawie:
Nowogrodzka zrobiła bardzo precyzyjne badania (i drogie - bo tanie nie są precyzyjne)  i wyszło im, że najlepiej (dla PiSu) zadziałają takie media, jakie widzimy, słyszymy i czytamy, No to i działają.

Jeśli wygra MPK i zapewni pisowskiemu aparatowi 3,5 roku wyżerki i wypitki na koszt Suwerena - to znaczy, że badania przyniosły trafne konkluzje i rekomendacje.
Jeśli MPK uwali - to cóż, też dostaniemy po tyłku, tyle, że od helmutowych parobków :-D

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewaryst-fedorowicz 24 lutego 2020 19:26
24 lutego 2020 19:49

No tak,  rozumiem,...

... przy  PiS'owskim  zarzadzie to zadne inne media nie maja polotu... co do reszty Panskiej konstatacji - zgoda... chociaz ufam, ze realia wymusza zmiane merdialni,  bo ten  BADZIEW,  po cioci Magdalence,  co dzis funkcjonuje na rynku  "nowogrodzka" + "helmutowe parobki" -  jest  NIE  DO  PRZYJECIA  w dluzszej  perspektywie  !!!

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @ewaryst-fedorowicz 22 lutego 2020 22:33
24 lutego 2020 22:33

"Najważniejsze żeby wyborcy mieli alternatywę" a wygra i tak, ten co ma wygrać, szkoda chodzić na te całe wybory. Ja olewam.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ewaryst-fedorowicz 22 lutego 2020 22:29
25 lutego 2020 03:20

"ludziom tu nie przeszkadza, że prezydentem dużego, europejskiego kraju jest ktoś z białą plamą na życiorysie, na której to plamie nawet farba jeszcze nie obeschła. I kto skutecznie uniemożliwia próby naprawy Polski, wetując w newralgicznych punktach niewygodne Opiekunom ustawy.
A "najważniejszy polityk" rżnie publicznie głupa, wmawiając Ciemnemu Ludowi, że "białe jest czarne, a rózowe=biało-czerwone"

Panie Ewaryscie, z tymi wyborami prezydenckimi to roznie bywa nie tylko w Polsce.

Oto przypominam sobie przezabawne momenty jak Obama zostal prezydentem USA. Jedni juz w czasie kampanii przedwyborczej zapewniali, ze nie jest on terrorysta.

Potem, juz po wyborze bodajze, sam Barak pokazywal ponoc swiadectwo urodzenia [rzekomo urodzil sie na Hawajach] zeby usunac z glow watpliwosci.

zaloguj się by móc komentować


zaloguj się by móc komentować