-

ewaryst-fedorowicz : Reklamiarz sum! Po 20 latach marketingu komercyjnego w marketingu politycznym robię. Bloguję bo lubię.

Bankdytyzm – czyli Polacy bez gotówki

Świat… pojęcie niby jasne dla każdego, a jakże trudne do precyzyjnego zdefiniowania, ale paradoksalnie nikt przytomny (wiem, mam na myśli mniejszość) nie ma problemu z zidentyfikowaniem mechanizmów tym światem rządzących.

Dwa, najbardziej popularne i/bo jednocześnie lapidarne opisy tych mechanizmów to:

a/świat się koło d… kręci
b/pieniądz rządzi światem

Oba się nie wykluczają (a nawet uzupełniają), choć ten pierwszy skupia na sobie uwagę mediów, podczas gdy ten drugi woli się na pierwszym planie nie pojawiać, toteż dziś zajmę się pieniądzem.

***

W barbarzyńskim i subiektywnym skrócie, ja dzielę pieniądz na realny i nierealny.

Ten realny to złota (ew. platynowa czy srebrna) moneta, której cechą fundamentalną jest to, że nie można jej unieważnić.

Tak jest – nie można i już.

Można ją ukraść, ale unieważnić – nie.

No bo proszę sobie wyobrazić dekret jakiejkolwiek władzy, że od dziś złota moneta nie ma wartości – przecież taka władza nie tyle zrobiłaby z siebie idiotę, co by się do przynależnego jej od zawsze idiotyzmu przyznała, a po co?

Nawet w najstraszniejszych czasach i okolicznościach (a wręcz szczególnie w takich) złoto było (jest i będzie) symbolem i miarą wartości.

Pieniądz nierealny, to każdy inny (z dolarami, funtami, frankami szwajcarskimi i euro włącznie).
Nierealny dlatego, że w każdej chwili można go unieważnić.

Wszelkie wojny, okupacje, kryzysy, inflacje nawet hiper i dewaluacje, plus zjednoczenie Niemiec i stworzenie euro dostarczyły (i dostarczają, choćby ostatnia, tzw. wymiana pieniędzy w Indiach) przykładów na to.

***

Ponieważ jesteśmy świadkami fenomenalnego rozwoju świata, globalne żuliki wykombinowały szczególny rodzaj pieniądza nierealnego – a mianowicie elektroniczny, dla niepoznaki zwany obrotem bezgotówkowym.

Ta forma oprócz tego, że można w każdej chwili taki pieniądz unieważnić jednym kliknięciem, ma jeszcze dla tych żulików (globalnych, jak zaznaczyłem) dodatkowy walor:

tzw. obrót bezgotówkowy ma wyjątkową cechę: daje komu trzeba pełną wiedzę na temat tego, co, gdzie, kiedy i za ile przysłowiowy Kowalski kupił (lub sprzedał).

Czyli PEŁNĄ KONTROLĘ DAJE.

***

No to teraz przechodzimy do Polski z listopada 2019.
Mamy tzw nowy rząd.

Wśród tłumu ministrów nieważnych, jest ten jeden, jedyny, o którym można powiedzieć, że jest naprawdę istotny:

to minister finansów.

Używa nazwiska Kościński, ale to akurat detal, bo w dzisiejszych czasach wszystko (nawet nazwisko) to może być rzecz nabyta.

Wygląda o tak:

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/78/Tad...https://pl.wikipedia.org/wiki/Tadeusz_Ko%C5%9Bci%C5%84ski#/media/Plik:Tadeusz_Ko%C5%9Bci%C5%84ski.jpg

 

ma średnie wykształcenie, mówi ślicznie po polskiemu, w związku z czym jego poprzednika, Rostowskiego, „w Bydgoszczu” to był szczyt gramatycznej poprawności.

Ale ponieważ jesteśmy dorośli, wiemy, że nie ważna jest forma (ani jak wspomniałem, nazwisko), ale TREŚĆ.

W Polsce 190 mld zł leży w postaci gotówki „w skarpetach”. Inwestując te pieniądze zyskalibyśmy co roku ok 19 mld zł i to jest główny powód, dla którego promujemy płatności elektroniczne – mówi wiceminister przedsiębiorczości i technologii Tadeusz Kościński.

Resort przedsiębiorczości przygotowuje ustawę, która wprowadzi obowiązek przyjmowania płatności w formie elektronicznej: – Wszyscy, którzy posiadają kasę fiskalną, będą musieli przyjmować opłaty bezgotówkowe – mówi Tadeusz Kościński.

Czyli „trynd” (to nie ja – to tow. Grudzień) jest oczywisty: ma być bezgotówkowo.

No tak, w sumie to nic dziwnego, wszak socjaliści (żoliborscy także) zawsze potrzebują cudzych pieniędzy do zrealizowania swoich urojeń.

***

Ale sładkoje na kaniec, jak mawia Władymir Wladymirowicz:

na tym filmiku https://www.youtube.com/watch?v=hptT_1vlYRA&feature=emb_logo nasz minister opisuje zalety elektronicznego paragonu:

” – jak ktoś jest uczulony na orzeszki to można sprawdzić czy konsument nie kupił coś co ma orzeszki, od razu wyskoczy alert: uwaga kupiłeś coś z orzeszkami!

- konsument który jest na nisko kolesterelowej diecie może coś kupić z kolesterolem i będzie miał alert: uwaga kupiłeś coś takiego (!)

- paragon elektroniczny nie zblaknie – będzie praktycznie na zawsze (!)

- producenci różnych towarów będą mieli dostęp do agregowanych danych

- sklepy będą wiedziały kto, gdzie, w jakim momencie kupuje dany towar (!)

- dane dla państwa – aspekt podatkowy wchodzi

- GUS: nie będziemy musieli czekać na raporty”

***

Co? Orwell? Jaki tam Orwell? To socjalizm żoliborski w pełnej krasie!

A dlaczego literówka w tytule?
Nie żadna literówka – ja po prostu lubię neologizmy.

 



tagi: prawo i sprawiedliwość  socjalizm żoliborski  podatki  bankdytyzm  minister kościński  obrót bezgotówkowy  orwell 

ewaryst-fedorowicz
17 listopada 2019 17:07
98     5749    7 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Autobus117 @ewaryst-fedorowicz
17 listopada 2019 17:59

I te wszystkie nieznane Światu okropieństwa wymyślił żoliborski gnom!

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @ewaryst-fedorowicz
17 listopada 2019 18:05

Pełny obrót bezgotówkowy (ponoć Szwecja już się przymierza) ma też ten "atut", że histeria szturmów na bank staje się niemożliwa. Pieniądze mają siedzieć na koncie i tracić wartość albo być natychmiast wydawane. Najlepiej na raty kredytów.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @ewaryst-fedorowicz
17 listopada 2019 19:50

Czyli Vincent Rostowski 2.0.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewaryst-fedorowicz
17 listopada 2019 20:00

Piekny wpis, Panie Ewaryscie...

... a na te focie dwoch "rozkochanych w Polsce" ryjow,  pelnych  jak  pelnia ksiezyca  to tylko rz**ac sie chce  !!!

Przyznac musze, ze  umi liczyc, szczegolnie  NIE  SWOJE  pieniadze,  ten caly, nowy PiS'owski mOnister,  dziadzio Gancpomader... ale tez trzeba przyznac, ze  BEZCZELNY  i  ZUCHWALY  jest wyjatkowo  !!!

Dzieki za te demaskacje, jak to tym finansowym bankrutom i zlodziejom snia sie PRZYMUSOWE  przelewy i paragony elektroniczne... no, zabic ich tylko smiechem  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @porfirogeneta 17 listopada 2019 19:50
17 listopada 2019 20:02

Tak...

... powtorka z tego, co juz bylo  !!!

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @ewaryst-fedorowicz
17 listopada 2019 20:06

Problem w tym, że złoto dawno już nie jest pieniądzem. Owszem, ma konkretną wartość, podobnie jak stalowe wiadro, i nie da się jej unieważnić, ale nic nie można za nie kupić. Najwyżej dokonać barteru. I tak jest od kilkudziesięciu lat. Ergo, równie dobrze można gromadzić majątek w stalowych wiadrach, tyle że trudniej je magazynować. Ale ukraść też trudniej.

zaloguj się by móc komentować

Robo @Grzeralts 17 listopada 2019 20:06
17 listopada 2019 20:26

Na goldmoney mozna bylo otworzyc rachunek w zlocie , ktory dziala jak tradycyjne konto bankowe .  Z tym ze na rachuku jest zloto. Do rachunku sa dolaczone karty platnicze ,ktore pelnia role pieniadza.

Zlotem i srebrem da sie placic  w stanie Utah w usa monetami bitymi przez U.S. mint

Pewnie znalazlo by sie jeszcze inne przyklady 

A w Rosji ,Azji da sie w specyficznych transakcjach i fizycznym zlotem placic.

 

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @Grzeralts 17 listopada 2019 20:06
17 listopada 2019 20:44

Jeśli system bankowy padnie i wtedy kiedy padnie, będzie można dokonywać obrotu tylko posługując się złotem, srebrem i innymi szlachetnymi towarami. Chociaż i tak najważniejsza będzie żywność, wymiana barterowa, pomoc wzajemna i dobre serce.

 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Rozalia 17 listopada 2019 20:44
17 listopada 2019 20:52

system bankowy, jaki znamy, już pada

 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @ewaryst-fedorowicz
17 listopada 2019 21:07

Tu jeszcze ważnym elementem jest kolega MM i TK - Jacek Kseń. Z resztą Kseń i Kosiński to krezusi wsiowego Banku Handlowego, ten ostatni na uchodźctwie, by spotkać się szczęśliwie w bzwbk.

W jednej z wypowiedzi, jeszcze przed przyjęciem teki, angielski łącznik wypowiadał się o zaletach stanu bez gotówki i stwierdził, że "nasza" znaczy jego, fundacja działa w pokazaniu tych zalet.

Co to za fundacja?

https://polskabezgotowkowa.pl/o-fundacji

zaloguj się by móc komentować

valser @ainolatak 17 listopada 2019 21:07
17 listopada 2019 21:16

nie bedzie zadnej likwidacji gotowki. W burdelach nie placi sie przelewem, ani nie rozlicza sie szczawiem i mirabelkami. Podobnie nie placi sie bezgotowkowo za crack czy rozlicza lewizne zamiast mandatow. Lapowki przynosi sie i kasuje w kopertach i walizkach. Tylko cash.

To glupoty nie wiadomo do kogo pociskane. Gotowka zawsze bedzie istniala.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ainolatak 17 listopada 2019 21:07
17 listopada 2019 21:29

Ale sie "misie"...

... przygotowali do  SKOKU  na Polakow i Polske,  z "lacznikiem angielskim"  wielce  wyksztalcUnym -  UWAGA  !!! -  w  "koledzu  salezjanskim"  !!! 

Normalnie czkawki ze smiechu juz dostaje... od  "geniuszu"  pana JK  i  bankstera  MM  !!!

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @valser 17 listopada 2019 21:16
17 listopada 2019 21:31

To nie o to chodzi. W takich miejscach jakie wymieniłeś będzie...bo są one inocjowane i kontrolowane w inny sposób

A o to, żeby jak najwięcej zwykłych miejsc miało terminale i jak najwięcej zwykłych płatników podatków płaciło kartami - wszystko idzie bezpośrednio w bazy - gdzie, kto, na co i ile wydaje. To pierwszy krok

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Autobus117 17 listopada 2019 17:59
17 listopada 2019 21:35

na zakręcie z Madalińskiego w Puławską.

:)

zaloguj się by móc komentować

chlor @ewaryst-fedorowicz
17 listopada 2019 21:45

Obrót bez gotówkowy nie jest możliwy ze względu na łapówki płacone politykom, sędziom, lekarzom, prostym tutkom. Trzaby płacić prezentami, nieruochomościami. System na razie nie jest do tego przygotowany.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @MarekBielany 17 listopada 2019 21:35
17 listopada 2019 21:51

sorki za lekki trolling pierwszy raz wsiadłem do 117 na madalu przy puławskiej, na południe

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Robo 17 listopada 2019 20:26
17 listopada 2019 21:53

Ale to jest kwestia umowna. Bo pieniądz jest kwestią umowy. Tak z definicji. Czy będzie złoty, srebrny, platynowy, czy z porcelany. Złoto miało bardzo poważną zaletę, jako pieniądz - nie da się podrobić i nie służyło do niczego. Dawno już nie ma tej drugiej zalety, bo jest surowcem przemysłowym.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Autobus117 17 listopada 2019 21:51
17 listopada 2019 21:54

jesteś starszy niż myślisz ?

:)

zaloguj się by móc komentować


MarekBielany @Autobus117 17 listopada 2019 21:57
17 listopada 2019 22:00

Z Puławskiej w Madalińskiego.

Na prawo ?

W prawo !

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @MarekBielany 17 listopada 2019 22:00
17 listopada 2019 22:02

mój pierwszy kurs autobusem w życiu

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Autobus117 17 listopada 2019 22:02
17 listopada 2019 22:05

przygaśmy...

To notka Ewarysta.

Autora.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @MarekBielany 17 listopada 2019 22:05
17 listopada 2019 22:06

o to to, Panie Ewaryście przepraszam.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Autobus117 17 listopada 2019 22:06
17 listopada 2019 22:08

nie ten adres.

TO NIE JEST REKLAMA

plus !

zaloguj się by móc komentować

valser @ainolatak 17 listopada 2019 21:31
17 listopada 2019 22:33

Te informacje, ktore system zbiera nadaja sie w duzej czesci do kosza. Fakt, ze nie da sie wynajac samochodu i zaplacic gotowka. Biura i punkty nie maja juz kasy, nie pobieraja oplaty inaczej niz przez internet, albo karta z terminala. No ale jak rezerwujesz samochod na siebie, a placisz np. karta zony lub znajomego, ktory nie ma prawa jazdy, to ciekawe jak system zinterpretuje te dane?

Zona (to znaczy jej karta) kupuje ksiazke o Rajmundzie Rajsie Burym, a ona nie zna polskiego. Oni maja dane ile, gdzie i na co ona wydala? A potem dla odmiany ja kupuje15 kompletow damskiej bielizny i podpaski, plus YSL Liberte i ktos sobie te dane zbiera i robi profil moich preferencji. Jedyne co oni maja to bigos.

Podobnie jest z trackingiem telefonow. Najlepiej jak masz ze trzy sztuki i dajesz komus, zeby se pouzywal i pojezdzil po kraju. W sumie nawet wystarczy jak ktos bedzie to mial twoj telefon w plecaku i skads wysle SMS, albo wrzuci wiadomosc na FB. Tu jest takie pole do robienia bezmyslnej technologii w bambuko, ze ja juz tylko czekam na to, ze zapisy z urzadzen rejestrujacych i danych zbieranych przez urzadzenia technologiczne beda dowodem w sadzie. Wtedy dopiero zaczna sie jaja.

Sa miejsca i sytuacje, ze dla wygody lepiej wyslac przelew albo zaplacic karta. I to jest OK. Gotowka nie zniknie, to jest tylko pieprzenie, a jak beda chlopaki swirowac, to sie skonczy jak za komuny. Szara strefa, rozliczenia w innych walutach, obrot bezpieniezny wieprzka za cement i tak sie skoncza sny o kontroli. Zawsze zreszta sie tak konczy. A ten minister tylko tak pieprzy, bo jak sam gdzies pojdzie na lewizne to be gotowki ani rusz.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @valser 17 listopada 2019 22:33
17 listopada 2019 22:57

@Valser
Ja najmocniej przepraszam, że się wcinam w nie swoją rozmowę, ale pozwolę sobie zauważyć, że to nie jest żaden "ten minister", tylko minister NASZEGO rządu, przedstawiony NASZEMU  prezydentowi przez NASZEGO premiera (po zatwierdzeniu przez Prezesa Kaczyńskiego), który to minister deklaruje zamiar rozp... nam życia w czyimś interesie.

No nic - ja mam jeszcze inne życie poza blogiem, tak że życzę dobrej nocy i optymistycznych snów.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @chlor 17 listopada 2019 21:45
17 listopada 2019 22:57

System da radę. Prostytutki na pewno, a dla reszty... prawdziwe pieniądze, wprawdzie nominały po ca 200 zł, ale rynek nadąży, jak będzie potrzeba. https://79element.pl/home/sztabka-50-x-1-gram

Jest jeszcze całe pole do popisu nazywające się kredyt i dorobione do tego umowy pralnicze. Czy bank zająknie się, iż ratę kredytu spłacił kto inny, np. konkubent? 

W potocznym rozumieniu ktoś, kto ma kredyt, nie ma pieniędzy (ma ujemne saldo). Tymczasem pomniejszenie pasywów (spłata kredytu) w ujęciu podatkowym (i faktycznym) jest przychodem.  Tzn. kredyt może służyć do prania pieniędzy (na koncie ciągle ich "nie ma", jest ujemny stan rachunku) - a dla niegramotnych pomniejszone pasywa, to ciągle "brak pieniędzy". Taka technika jest pokazana bodajże w drugim z serii filmów "Sicario", gdzie na konto handlarza narkotyków codziennie wpływają środki gotówkowe - ale jako spłata kredytu. Bank tego nie wykazuje, jako "dużych sum na koncie" - bo na koncie jest ciągle ujemne saldo. Można sobie wyobrazić, iż wpłaty dokonywane są przelewem, czy innym kanałem elektronicznym, jako zapłata za usługę, na konto z kredytem - pacjent jest ciągle "zadłużony" i ledwie daje radę. Wpłaty mogą pochodzić z sieci restauracji, minibarów fastfood, czy... nomen omen - pralni.

Pieniądze można też wyprać przez sąd - zawierając umowę, z której strona nie wywiązuje się, pozwać o kary umowne - a pozwany nie będzie ostro oponował - i będzie musiał zapłacić "za nic" bo sąd mu kazał. Dla większej koszerności może nawet poczekać na komornika, że niby dobrowolnie nie chciał (komornik zdejmie je z konta).

W korupcji wypranie pieniędzy jest widoczne - były i wyszły jako gotówka, do której wygenerowano tytuł - niewidoczny jest beneficjent, który dostaje gotówkę, widoczy jest tylko skutek, będący domniemaniem, hipotezą. W systemie bezgotówkowym ucierpią samotne wilki - beneficjenci z szeroką, kontrolowaną rodziną poradzą sobie. Samotne wilki mają i tak przechlapane, polityka prorodzinna jest akceptowana - a czyż "Ojciec Chrzestny" nie uczy nas, iż rodzina jest najważniejsza? I tego, że każdy prawdziwy mężczyzna powinien mieć własną "rodzinę"?

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @valser 17 listopada 2019 22:33
17 listopada 2019 23:35

Podzielam pogląd, iz gotówka nie zniknie - niemniej podzielam też obawy, czy przypuszczenie, że Polska jest polem doświadczalnym w realizacji ograniczenia gotówki w obrocie - ściślej elektronizacji transakcji.

Analizą zajmie się tzw. sztuczna inteligencja, czyli algorytmy. Niebezpieczna jest agregacja danych z transakcji i powiązanie tego z różnymi bazami danych, którymi dysponuje władza. To nie oznacza, iz system będzie śledził wszystkich, zawsze i wszędzie - ale będzie wykonywał uderzenia punktowe tam, gdzie uzna to za celowe - bo narzędzie będzie miał. Biorąc pod uwagę, jakie system na nastawienie do prawa i paradygmaty etyczne - skutki mogą być bardzo nieprzyjemnie.

Lud pracujący miast i wsi będzie wspierał płatności bezgotówkowe, bo kocha swoje smartfony - płacenie smartfonem jest niemal nobilitujące.

Znajomy kowal miał problem z płatnościami za usługę - bo wiadomo, gentleman nie nosi gotówki, rulon pieniędzy w kieszeni ma tylko kryminalista - gentleman, czysty, schludny i zdbany ma tylko kartę i pieniądze ogólnie ma, skoro wysiada z wypasionej fury - nie ma ich akurat tutaj i akurat w gotówce, a koń, wiadomo, na wsi - a bankomat daleko. "Zapłacę kiedy indziej, dzisiaj mam tylko kartę" - a tu kowal wyciąga mobilny terminal - "a to się świetnie składa".

p.s.

Obrót bezgotówkowy wymyślono już dawno - nie jest to novum europejskie czy amerykańskie. Za czasów Hilarego Minca też był nakaz płacenia przelewem bankowym w obrocie gospodarczym - co miało tę wadę, iż w czasie upaństwawiania biznesów ludzie mieli pieniądze na kontach - i je tracili w jeden dzień. Np. ustawa o upaństwowieniu aptek, która dała takie możliwości (1952r.) jest obowiązującym aktem prawnym po dziś dzień (na stronie Sejmu). Sejm obradował w nocy, a nad ranem pracownicy UB mieli już wydrukowaną ustawę w ręku. Kto nie miał znajomych "w ministerstwie" miał w plecy, często dorobek życia.

zaloguj się by móc komentować

genezy @ewaryst-fedorowicz
17 listopada 2019 23:35

Daniels ma fajny sygnet.

Ten minister- myślałem że Rostowski to było coś najgorszego- co ja tam wiedziałem... Ciekawe czy pisowcy zaczynają już jarzyć?

zaloguj się by móc komentować

genezy @Autobus117 17 listopada 2019 17:59
17 listopada 2019 23:37

On już się nie liczy.

zaloguj się by móc komentować

genezy @valser 17 listopada 2019 21:16
17 listopada 2019 23:39

Oczywiście że będzie- już jest.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @ewaryst-fedorowicz
17 listopada 2019 23:40

Fajnie że podjął pan ten temat. Wspominałem o tym zagdanieniu w moich tekstach o PiSie. Tyle że ... standardowo. Tekst o czymś naprawdę ważnym zostanie zapomniany ludzie wrócą do tego co najbardziej lubią: tych mord wrednych, Schetyn czy różnych żeńskich pajacyń, których nazwisk nigdy nie pamiętam.

Przypomniała mi się teraz rozmowa z kumplem, który lubi Chinoli. Mówię mu: ale chłopie tam wprowadzają ten cały Kredyt Socjalny, punkty za bycie posłusznym obywatelem, pełna kontrola. A on na to: Tak, wprowadzają tylko że robią to jawnie. Państwo nie oszukuje, wykłada kawę na ławę. A u nas na Zachodzie? Przecież robią to samo tylko używają innych narzędzi. Ale efekt przecież jest ten sam. Takie rzeczy jak JPK czy obowiązek sprawozdawczości (ktoś kto miał z tym do czynienia wie, że pytają się niemal o kolor jaki twoje gówno zwykle posiada). Kropką nad i jest obrót bezgotówkowy. Nie ma przy tym znaczenia że jakieś pierdoły będzie można może jeszcze długo kupić gotówkowo. To co ważne będzie zebrane i zapisane w bazach danych do których oczywiście dostępu nikt z nas mieć nie będzie.

Cóż ciągle truję o tym samym, ostatnio napisałem dłuższy wpis u Ewy Rembikowskiej. Nie bez powodu. To dzisiaj jest najważniejszą sprawą. Reszta to tylko wątki poboczne odciągające od tego. Na całym swiecie dzieją się różne rzeczy. Raz się straszą by za tydzień przybić piątkę. Z Trumpem, Putinem, Xi, Merkel, kimkolwiek. Jak ktoś to lubi to ma tam zwroty sytuacji i inne takie. Ale ta jedna sprawa, postępująca kontrola państwa nad społeczeństwiem jest wszędzie taka sama. Nie ma żadnych wahnięć, zwrotów sytuacji. Tylko krok po kroku w jednym kiedunku. Niezależnie od etykietki jaka jest przypisywana lokalnemu systemowi.

Mogą to być np. Indie, kraj z największą chyba liczbą ludności. Dodatkowo bardzo biednej w ogromnej większości. Nie mających kont w bankach itp. Gdzie by ktoś się spodziewał wycofania tam gotówki. A jednak! Zrobiono to. Eksperyment. Brutalnie, zdecydowanie. Nawet tam można dać radę. Idziesz do lekarza czy może chcesz kupić bilet? Proszę bardzo, skan oka i możesz wsiadać. Czyż to nie fajne? Nawet cię nie okradną. Biedni złodzieje...

zaloguj się by móc komentować

valser @ewaryst-fedorowicz 17 listopada 2019 22:57
17 listopada 2019 23:42

to nie jest zaden "nasz rzad", tylko zbieranina jakis smieci, od ktorych gorsza jest tylko tesciowa, czyli taki osobnik, ktory wymysla scenariusze na zyciorysy innych ludzi. Na szczescie mnie to nie dotyczy bezposrednio. Dostaje/ne co najwyzej rykoszetem.

Przez takich debili prowadzenie dzialalnosci gospodarczej w Polsce to byl, jest i nadal bedzie horror, bo jak jakis plastus wychodzi i zaczyna cos knocic o podwyzce pensji minimalnej, cenach regulowanych pradu, podwyzce akcyzy, kroczacym co kwartal ZUSie, to efekt bedzie tylko jeden - masowe podwyzki wszystkiego po pierwszym stycznia.

W zwiazku z tym spodziewam sie rowniez, ze frank pojdzie w gore i przebije cztery zlote i wtedy dla mnie zostanie wszystko po staremu.

zaloguj się by móc komentować


ewaryst-fedorowicz @valser 17 listopada 2019 23:42
18 listopada 2019 07:49

@valser
No cóż, miałem to szczęście, że moja śp. tesciowa to była przezacna kobieta, ale poza tym zgoda.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Autobus117 17 listopada 2019 17:59
18 listopada 2019 07:52

@Autobus117

A to akurat sprawa drugrzędna, bo w naszym, doczesnym zyciu liczy się tylko coś takiego, jak SKUTKI czyichś pomysłów, a te są oczywiste.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @tomasz-kurowski 17 listopada 2019 18:05
18 listopada 2019 07:55

@tomasz-kurowski
No cóż, "bank-run" rzeczywiście wyglada nieprzyjemnie, a po co  socjalistom taki stresik, żeby niepotrzebne a efektowne  obrazki w telewizjach jakichś pokazywano?

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @porfirogeneta 17 listopada 2019 19:50
18 listopada 2019 07:59

@porfirogeneta

no jak nie, jak tak?

zaloguj się by móc komentować

tadman @Wolfram 17 listopada 2019 23:35
18 listopada 2019 08:23

Z mojego oglądu to Bank Polski sukcesywnie wycofuje z obiegu monety zdawkowe i banknoty o małym nominale, bo wydanie w sklepie reszty z banknotu 100 zł, nie mówiąc o banknocie 200 zł jest problemem, co zmusza ludzi do korzystania z kart, czy telefonów. Wyrazem tego może być stragan pod cmentarzem w dniu Wszystkich Świętych, gdzie dumnie wisiał nabazgrany odręcznie karton z napisem "U nas można płacić kartą".

zaloguj się by móc komentować

atelin @Grzeralts 17 listopada 2019 21:53
18 listopada 2019 08:34

Ponadto 7000 lat temu złoto wydawało się ładniejsze od brązu. Gdyby równolegle otkrytoby iryd lub osm, mielibyśmy naprawdę ciężki pieniądz.

A tymczasem: https://www.o2.pl/galeria/jest-go-na-swiecie-tylko--gramow-tu-powstaje-najdrozszy-metal-6028487254447233g 

I pomyśleć, że jak komuś strzeli do łba posiadanie grama kalifornu (albo wszystkich ośmiu gramów) to zapłaci papierem lub przelewem.

zaloguj się by móc komentować

atelin @valser 17 listopada 2019 22:33
18 listopada 2019 08:58

"Zona (to znaczy jej karta) kupuje ksiazke o Rajmundzie Rajsie Burym, a ona nie zna polskiego. Oni maja dane ile, gdzie i na co ona wydala? A potem dla odmiany ja kupuje15 kompletow damskiej bielizny i podpaski, plus YSL Liberte i ktos sobie te dane zbiera i robi profil moich preferencji. Jedyne co oni maja to bigos."

Z jednej strony to prawda: po zakupie przez Internet deski klozetowej przez dwa miesiące wyświetlają się reklamy desek - można się tylko pośmiać. Ale są bardziej przerażające rzeczy: po odsłuchaniu płyty Garou w wieży w żaden sposób nie podłączonej do Netu zaczynają się wyświetlać reklamy jego koncertów podczas oglądania stron z nieruchomościami. 

Może mają czasami bigos, ale znajdą na to sposób - sztuczna inteligencja jest już mocno zaawansowana. A mnie tylko dziwią ci wszyscy ludzie, którzy udostępniają swoje wszystkie dane Lidlowi albo Żabce, żeby mieć elektroniczny paragon w zamian za jakieś popaprane punkty.

zaloguj się by móc komentować

olekfara @valser 17 listopada 2019 21:16
18 listopada 2019 08:58

Da się bez gotówki. Połączenie zamordyzmu (Korea Płn, czerwoni kmehrzy itp) plus obrót bezgotówkowy. Doświadczenie już jest.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Grzeralts 17 listopada 2019 20:06
18 listopada 2019 09:02

@Grzeralts

Problem w tym, że Pański komentarz odwraca uwagę od tematu/istoty sprawy:
socjalizm (co z tego, że tu akurat "żoliborski"), jako ustrój ze swej natury totalniacki właśnie bierze za twarz Ciemny Lud/Suwerena.
Pozostawiam Pana z Pańskimi stalowymi wiadrami
EF

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Paris 17 listopada 2019 20:00
18 listopada 2019 09:05

@Paris

Ani zabić - ani śmiechem: przecież nie zabija sie tych, którzy zapewnią nam, naszym dzieciom i wnukom "polską wersję państwa dobrobytu"

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @ewaryst-fedorowicz 18 listopada 2019 07:55
18 listopada 2019 10:25

Obrazki jak te z Grecji 2015 roku (kontrole kapitału zdjęto chyba dopiero w tym roku) mogą się ewentualnie przydać jako straszak na jeszcze bezpiecznych. Brak alternatyw do trzymania pieniędzy na koncie daje politykom i różnym "inżynierom ekonomii" pełną wolność: dowolnie niskie ujemne stopy procentowe, przymusowe przewalutowania jak w Argentynie... Nie muszą nawet zasłaniać się kryzysami - mogą mówić, że to dla maksymalizacji prędkości przepływu pieniądza.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @ainolatak 17 listopada 2019 21:07
18 listopada 2019 11:03

@ainolatak

ja nie mam złudzeń (ci, co robią klakę tej ekipie też nie, ale oni taką robotę po prostu mają), choć muszę przyznać, że Prezes to ma szeroki przełyk, bo żeby mu w tej sytuacji coś takiego jak "polska wersja państwa dobrobytu" ością w gardle nie stanęło, to jednak rzecz godna podziwu :-D :-D

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @chlor 17 listopada 2019 21:45
18 listopada 2019 11:07

@chlor

" System na razie nie jest do tego przygotowany "

Owszem, ale jest przygotowywany i to intensywnie.
A kłopot w tym, że Ciemny Lud/Suweren (prywatna, nienagrywana rozmowa/oficjalny spicz) nie docenia sprawności w poprawianiu mu zycia przez  socjalistów (żoliborskich, ale zawsze) :-D

zaloguj się by móc komentować

bendix @Wolfram 17 listopada 2019 22:57
18 listopada 2019 11:34

To prawda co piszesz na temat prania przez kredyty. Znajomy z Banku mówił mi że bandyci kupowali mieszkania na swoje laski biorąc kredyt na całość który spłacali po pół roku powiedzmy. I US sie nie mógł czepić kupującej mieszkania skąd ma pieniądze bo wzięła kredyt. Na moje pytanie dlaczego nie informuja o takich wałkach US odpowiedział: bo nie mają obowiązku a to nie leży w ich interesie (bo kredyt spłacona a marża wzięta)

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @genezy 17 listopada 2019 23:35
18 listopada 2019 11:49

@genezy

Ja sygnetów nie lubię - dla mnie  to takie jakieś dziwne, niemęskie, ale co ja tam wiem :-D
A co do pisowców, zalezy o których chodzi:
tych z wierchuszki, dopóki mają nieograniczony dostęp do kasy, to stać nie tytlko na niejarzenie. A tych zwykłych - no cóż, to często przywoici ludzie, którzy wypierają fakty niewygodne, choć oczywiste, bo inaczej świat by się im zawalił

zaloguj się by móc komentować

genezy @ewaryst-fedorowicz 18 listopada 2019 11:03
18 listopada 2019 12:24

Akurat jemu nie zdąży to stanąć w gardle, zresztą jak wspomniałem, on już nie ma znaczenia, on jest już w cieniu. Osiągnął co chciał, ten swój wymarzony socjalizm. Nawet mu partyjni chodzą po prośbie- zabawne. Ciekawe natomiast że Morawiecki otacza się hardkorowymi wsiokami i to skąd.

Co do sygnetu na małym paluszku z wsiokiem w tle- witamy w nowym wspaniałym świecie.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @genezy 18 listopada 2019 12:24
18 listopada 2019 12:34

@genezy

Cóż - "Wojsko, wojsko, maszeruje wojsko! Twoi chłopcy Polsko!  Marsz! Marsz! Marsz!"
...Kołobrzeg 1978 :-D
https://www.youtube.com/watch?v=ns9_qUgJ8Y4

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @ewaryst-fedorowicz 18 listopada 2019 09:02
18 listopada 2019 12:51

Socjalizm to tylko "twarz" systemu finansowego świata, nie jego mechanizm, ani przyczyna. Nie mozna zjawisk wtórnych traktować jako pierwotnych i jako takich zwalczać. Nie mamy najmniejszych szans obalić systemu finansowego, a i w niewielkim jedynie stopniu mamy wpływ na lokalną jego twarz. Kult złota, czy gotówki, czy powszechnego dostępu do broni pozostaje w tej sytuacji jedynie kolejnym kultem cargo.

zaloguj się by móc komentować

MZ @Grzeralts 18 listopada 2019 12:51
18 listopada 2019 13:03

To zostaje nam Modlitwa  a na zimę przygotowanie opału...

zaloguj się by móc komentować

darkforce @Grzeralts 17 listopada 2019 21:53
18 listopada 2019 15:13

kto z kim się umawia?

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Grzeralts 18 listopada 2019 12:51
18 listopada 2019 15:36

@Grzeralts

Tak tak - oczywiście.

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @tomasz-kurowski 18 listopada 2019 10:25
18 listopada 2019 15:37

Dodam jeszcze, że są już banki gdzie prywatne konta są oprocentowane ujemnie (Royal Bank of Scotland, UBS i Credit Suisse w Szwajcarii). Na razie powyżej dość wysokich progów, ale i na maluczkich przyjdzie czas.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ainolatak 17 listopada 2019 20:52
18 listopada 2019 16:52

Nie tylko system bankowy pada...

... wali sie ta Lunja debili i degeneratow, ze tylko szum idzie...  Francja pograza sie w protestach na  NIESPOTYKANA  dotad skale,  Paryz znowu zdewastowany... a kolejna  USTAWKA  zaplanowana na 5 grudnia...

... a u nas  BLAZENADA  SEJMOWA  !!! 

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewaryst-fedorowicz 17 listopada 2019 22:57
18 listopada 2019 17:01

I to  rzeczywiscie  jest  CLOU  !!!

Tak,  a jutro  cala  ta  NASZA,  nowowybrana banda sejmowa  przyjmie exposee  BANKSTERA  MM  i w ogole caly  ten  NOWY  ZONT  !!!

I to  dopiero bedzie  "sukces"  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewaryst-fedorowicz 18 listopada 2019 11:49
18 listopada 2019 17:19

Pardon,  Panie Ewaryscie...

... ale czesto ci zwykli, tzw.  przyzwoici ludzie  to po prostu  ludzie ograniczeni,  niedouczeni...  czesto  zaprzedani, zaklamani,  widzacy tylko czubek wlasnego nosa... i co najgorsze  naiwni  do  immentu  !!!

Taka prawda.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @MZ 18 listopada 2019 13:03
18 listopada 2019 19:38

Modlitwa dobra jest zawsze, a mrzonki o okpieniu systemu lepiej odłożyć ad acta. Jedynym stanem posiadania, w ktorym nie ma on na nas żadnego wpływu jest radykalne ubóstwo. Jeśli ta opcja nam nie pasuje, trzeba system zrozumieć i racjonalnie korzystać z możliwości, które stwarza, wedle własnych oczekiwań i potrzeb. Jak ktoś ma potrzebę kitrać złoto pod podłogą, to niech sobie kitra, ale to nie jest sposób na nic. Przed wywózką do Auschwitz uchronił niewielu, w każdym razie. Chyba, że kitramy w Szwajcarii i tam też zamieszkujemy. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @darkforce 18 listopada 2019 15:13
18 listopada 2019 19:39

Bankierzy z innymi bankierami. 

zaloguj się by móc komentować

genezy @Grzeralts 18 listopada 2019 19:38
18 listopada 2019 20:57

No nie, system ma najwyższy wpływ właśnie poprzez radykalne ubóstwo, to mit socjalistyczny (żeby nie powiedzieć socjopatyczny), że jest inaczej- bardzo niebezpieczny mit. Dowodów jest przecież multum, oni zawsze chcą najpierw okraść człowieka do cna, co nie jest znowu takie proste (demoludy). Najmocniej przepraszam i proszę o wybaczenie ale kto cię rzeźbił?

zaloguj się by móc komentować

genezy @Grzeralts 18 listopada 2019 19:38
18 listopada 2019 21:07

zobacz człowieku na państwa bogate i biedne- z biednymi robią wszystko co im się podoba

 

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @valser 17 listopada 2019 21:16
18 listopada 2019 21:32

Zrobi się walutę dla Perfectos, a bo to raz tak było? Pewex, żeby daleko nie szukać.

zaloguj się by móc komentować

Ogrodnik @ewaryst-fedorowicz
18 listopada 2019 22:18

Ładnie to pan przedstawiłeś, i ze zdjęciami.., itd.

Ale stawianie w opozycji papieru kontra elektrobit nie ma chyba żadnego esensionalnego waloru.

To jest tylko "konflikt" wewnątrzzakladowy i nie wpływa na egzystencję "niewolnika" ;) i zarządców niewolników.

Wysiędnięcie prądu w jednakowym stopniu anuluje obie formy płatności.

Zatem prąd, energia, i kto tym rządzi -- to jest pole dla popisu felietonisty. 

Pozdrawiam.

Oczywiście, że mogę się mylić.

 

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @ewaryst-fedorowicz 18 listopada 2019 12:34
18 listopada 2019 22:19

"Chabry z poligonu, niosę Ci do domu" było lepsze. 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @porfirogeneta 18 listopada 2019 22:19
18 listopada 2019 22:22

@porfirogeneta

może i lepsze, ale nie miały tej dzisiejszej, bankowej konotacji :-)

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Ogrodnik 18 listopada 2019 22:18
18 listopada 2019 22:31

@Ogrodnik
Po pierwsze, moj tekst jest o totalnej KONTROLI , jaką totalniaccy z natury i zasady socjaliści nam w PRL-bis szykują i tu opozycja wspomniana ma sens.
Jeśli zaś chodzi o anulowanie obu form patnosci, to nie tylko zgoda, ale ja je przeciez zaliczyłem do jednej grupy:

" globalne żuliki wykombinowały szczególny rodzaj pieniądza nierealnego – a mianowicie elektroniczny, dla niepoznaki zwany obrotem bezgotówkowym. "

Jeśli zaś interesują pana pisaniny nt energii - to odsyłam do pana Naimskiego. Ten to dopiero nawijkę ma!

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @genezy 17 listopada 2019 23:35
18 listopada 2019 22:42

Parchy sygnety mają? daleko zaszło że do tego doszło...

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @ewaryst-fedorowicz 18 listopada 2019 22:22
18 listopada 2019 22:48

Pacta sunt servanta; Jaruzelski już przed Bogiem, jak i Rockefeller, Mam ndzieję że Churchila i Roosvelta diabli tam dobrze oprawiają; a Morawiecki? ściele sobie, ściele madejowe łoże.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @ewaryst-fedorowicz
18 listopada 2019 23:20

Dlaczego Pan pisze szerzej  o programie eParagon, system domyka się.

Ten program już jako pilotażowy funkcjonuje na wybranych stacjach Orlen 

https://m.interia.pl/biznes/news,2631546

Jaki jest sens eParagonu - dostaniemy  na komórkę lub skrzynkę elektroniczny paragon za zakupy bo stopniowo będzie wygaszany druk paragonów.  No to jak już znjadziemy gdzieś resztki  wycofywanej z rynku  gotówki i będzimy chcieli kupić chleb to musimy podać swoje dane do jego zakupu w ramach programu eParagon [ a potem to chyba wprowadzą system identyfikacji twarzy, tęczówki itp. czy aby na pewano do programu ePargon podaliśmy prawdziwe dane przy zakupie gotówkowym].

Jako że aparaturę już można nabywać trzeba kupić i nabrać pratyki dziś bo na przyszłość będzie jak znalazł umieć  wypedzić dobrą księżycówkę.  Jak po wojnie bimber będzie środkiem płatniczym. Z porad praktycznych to jeszcze zakupić w antykwariacie atlasy ziół bo te będą wycofane w planach z rynku przez EMA (Europejska Agencja Leków) ot i nie będzie herbatek ziołowych nie wyprodkowanych przez koncerny [czy to nie Herbapol przegrał sprawe o wprwadzenie miesznaki na rynek bo polski sąd odwołał się do prawa belgijskiego sprzed wojny ].

Czy wyobraża Pan sobie że taki wałek odstawia rząd Tuska a tu premeir Morawiecki i jego kontroler czyli minister finasów z brtyjskim paszportem robi to bezboleśnie i  bez oporu.

Oj będziemy wkrótce tęsknić od rządów ryżej kanali. 

zaloguj się by móc komentować

genezy @Nieobyty 18 listopada 2019 23:20
18 listopada 2019 23:44

to można już teraz śmiało artykułować: tęsknie za tobą ryże

 

zaloguj się by móc komentować


DrzewoPitagorasa @chlor 17 listopada 2019 21:45
19 listopada 2019 00:05

Łapówki płaci się teraz inaczej. Np. w USA wygląda to tak: 

Rząd wysyła pomoc do jakiegoś kraju, np. dla Ukrainy.  Na Ukrainie pieniądze te są w postaci grantów przeznaczane na pomóc jakiegoś przedsiębiorstwa, np handlujacego ropą. W zarządzie lub radzie dyrektorów tego przedsiębiorstwa zasiada syn kongresmena i ma płacone $55 000 na miesiąc albo i więcej. I w ten sposób pieniądze podatników amerykańskich trafiają do prywatnej kieszeni polityka amerykańskiego. 

Gotówką to się płaci może za narkotyki na ulicy, ale jak narkotyki zostaną zalegalizowane to nie będzie takiej potrzeby. 

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @genezy 18 listopada 2019 23:44
19 listopada 2019 00:24

Za komuny - było jeszcze  jasne kto wróg a kto swój.  Ryży też był uczciwy do szpiku kości - jego usta nie skalane były słowem prawym i dobrym dla Polski.

Obecna ekipa to jak z Slowackiego

... Szli krzycząc: Polska! Polska! — wtem jednego razu
Chcąc krzyczeć zapomnieli na ustach wyrazu,
Pewni jednak że Pan Bóg do synów się przyzna
Szli dalej krzycząc: Boże! ojczyzna! ojczyzna.
Wtem Bóg z Mojżeszowego pokazał się krzaka,      
Spojrzał na te krzyczące i zapytał: Jaka? ....

Tylko że oni nie mają pojęcia Jaka? - a wiedzą tyle że premier to ma być bankster a ministrem finansów poddany korony brytyjskiej. Może niech już niech nie krzyczą bo i tak efekt za nie długo będzie gorszy niż za Ryżego. I taki przykład za Ryżego tęcza była tylko w Wawie i palona co rusz a teraz zaraza tęczowa bez oporu rozlewa się wszędzie.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @Nieobyty 18 listopada 2019 23:20
19 listopada 2019 00:30

No tak eParagon. JPK to za mało oczywiście bo są przecież jeszcze paragony. Po wprowadzeniu eParagonu, obowiązkowego z czasem dla wszystkich mamy:

1. Każda kasa podłączona do internetu.

2. Każdy zakup natychmiast rejestrowany.

3. W centralnej bazie danych, która w czasie rzeczywistym obserwuje handel, dzięki czemu

4. Możliwe jest napisanie algorytmów, które już z tego wyciągną wszystko:

5. Co i jak sprzedaje się, w jakich godzinach, statystyczne dane wyłowią, kto unika wystawiania paragonów, twój biznes będzie całkowicie przezroczysty.

6. Przy czym warto zauważyć że paragony to detal, drobnica ten przedsiębiorczy dół, mikro i małe przedsiębiorstwa, ci zwykli Polacy. To oni mają dostać się pod wszystko widzące oko.

7. Gdzie tajne ludki będą już teraz dokładnie wiedzieć gdzie i jak uderzyć ze swoim korpo by ich wykosić. Nasłać kontrolę, postawić swój punkt z dumpingowymi cenami (korpo ma z ECB kredyt nieskończony) lub zwyczajnie napisać odpowiednie, kolejne zresztą prawo, które umożliwi koszenie.

8. Kontrola państwa na życiem gospodarczym i pieniądzem będzie absolutna. A ponieważ w naszym świecie pieniądz decyduje o wszystkim to...

9. Już tylko dzieci będą wierzyć że coś można zmienić, że jesteśmy czymś więcej niż trybami z zadanymi przez państwo programami do wykonania. No ok. Obok dzieci wierzyć będą jeszcze PiSowcy.

Tak, jak ciągle piszę i powtarzam. PiS jest od tego by wprowadzić wielkie gówno. To właśnie, które w wykonaniu POKO trafiłoby na opór, które choćby wywołałoby jakieś ogólne poruszenie w Sieci. Ale od tego są PiSowcy właśnie. Od neutralizacji. Wyśmiewania oszołomstwa (identycznie jak niedawno jeszcze PO). Do nich nie dociera nic. I myślę że ta sprawa też tego nie zmieni.

Mechanizm jest tu zresztą bardzo prosty. Propaganda PiS nie odwołuje się do ludzi przedsiębiorczych ale roboli, emerytów, korporacyjnych szczurów. Gdy większość Polaków zostanie sprowadzona do tego poziomu (a wszystkie działania PiS temu służą), elektorat będzie nie do ruszenia. Rola państwa nie do podważenia. Wtedy oczywiście PiS stanie się zbędny. Paru ludzi odczuje może jakiś ból kiedy PiS zostanie zlikwidowany. Tego uczucia nie podzieli jednak przytłaczająca większość pisowskich wyborców. Bo dlaczego? Przecież tak naprawdę poza 500+ rząd nie wyróżniają się niczym. Przyjdą inni ładnie ubrani i z nowymi pomysłami. Jak rozwiązać katastrofę do której doprowadził PiS. I historia może potoczy się dalej. Ewentualnie że jakaś wyższa siła, zmęczona i zniesmaczona tą nieustającą ziemską żenadą, ludzkością, która bezmyślnie rzuca się w objęcia kolejnych błaznów Systemu, położy temu kres.

 

zaloguj się by móc komentować

genezy @Nieobyty 19 listopada 2019 00:24
19 listopada 2019 00:42

Nie no ostatnio muszę go pochwalić, bo skalał swoje usta mówiąc, że pomijajac 500plus ktorego już nikt przeciez nie odbierze, to co robi pis prowadzi prosto do katastrofy. Tak sobie pomyslalem że przyszedl taki czas że i Donek zaczłą mówić prawdę- kto by się tego po nim spodziewał.

No nie mamy farta, jak nie złodziej to skończony debil i tak abarot od kilku setek lat.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @genezy 18 listopada 2019 12:24
19 listopada 2019 01:05

"Ciekawe natomiast że Morawiecki otacza się hardkorowymi wsiokami i to skąd."

To tylko kwestia Pańskiego niedoinformowania. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @genezy 18 listopada 2019 20:57
19 listopada 2019 06:18

Oni Cię nie chcą okraść. Oni są Twoimi właścicielami. I chcą z Ciebie wycisnąć maksymalnie dużo zysku. Możesz się przed tym bronić na różne sposoby, ale nie kitraniem złota. Bo primo, kitranie złota może się odbywać wyłącznie kosztem innych niewolników, nie banku - tzn.oni wezmą nowe kredyty, żeby uzupełnić rynek tym, co Ty dusisz w skarpecie. Secundo, jak nakitrasz dużo możesz nie chcieć zarabiać dla banku - ale ponieważ masz dużo nie zostaniesz obiektem programów socjalnych (na których też bank zarabia), tylko zostaniesz unicestwiony, aby Twoje aktywa mogły wrócić na rynek. Bo największym grzechem w tym systemie jest wyciąganie z rynku aktywów i kiszenie ich w skarpecie. Tego bank na większą skalę tolerować nie może. I nie będzie. W każdym razie nie u plebsu.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Nieobyty 18 listopada 2019 23:20
19 listopada 2019 06:23

Księżycówka to zdecydowanie lepsza inwestycja niż złoto. 

I nie muszą nic wycofywać - zdolność zrozumienia książki o ziołach przez generację kształconych obecnie będzie bliska zeru. 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @smieciu 17 listopada 2019 23:40
19 listopada 2019 08:58

@smieciu

" wprowadzają ten cały Kredyt Socjalny, punkty za bycie posłusznym obywatelem, pełna kontrola. A on na to: Tak, wprowadzają tylko że robią to jawnie. Państwo nie oszukuje, wykłada kawę na ławę. A u nas na Zachodzie? Przecież robią to samo tylko używają innych narzędzi. Ale efekt przecież jest ten sam."

Dokładnie! Czytałem parę miesięcy temu, że ten chiński program jest wrowadzany.... punktowo - na wybranych obszarach.
Najsłodsze jest to, że bez liczby punktow świadczącej o tym, że jestes cacany - nie kupisz blietu na pociag = NIE WYJEDZIESZ ze swojego miasta (bo to w miastach ten pilotaż robią).
Przeciez to pisz-wymaluj powtórka z odbierania sowieckim kołchoźnikom dowodów osobistych, a tylko przepustka od wladz kołchozu uprawniała do wyjazdu poza okreslony rejon.

U nas kamanda z Nowogrodzkiej przykrywa totalniackie plany  sztafarzem ultrapatriotycznym (ale jak trzeba, to we Wrocławiu na 6 tys uczestników ćwiczy rozbicie w przyszłosci 150 tys na warszawskiim Marszu Niepodległości)

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @smieciu 19 listopada 2019 00:30
19 listopada 2019 09:01

JPK to kontrola makro i mikro przedsiebiorstw - a eParagon społeczeństwa.   

Bo to nie ...Kontrola państwa na życiem gospodarczym i pieniądzem będzie absolutna.. ale tych którzy udzielali niespłacalnych kredytów i takie małe  kraje jak nasz kontrolują.

 ... Gdzie tajne ludki będą już teraz dokładnie wiedzieć gdzie i jak uderzyć ze swoim korpo by ich wykosić. Nasłać kontrolę, postawić swój punkt z dumpingowymi cenami.. to chodzi o jeszcze parę sprawa, obecnie struktrua finansowa korporacji jest  wyliczona że np. zysk z jednej półtuszy trzody w tuczu przemysłowym to tylko pare centów i czy zarabiamy 2 czy 3,5 centa to w efekcie skali jest bardzo dużo. Z tego wynika że ważna jest ilość sprzedanych butelek pepsi w Chatce Puchatce  i bufecie sejmowy. 

Kolejnym najważniejszym efektem eParagonu jest uchwycenia na lokalnym i drobnym rynku konkurencji [kto i za ile sprzedaje butelke pepsi] oraz  kontesktu kulturowego rynku w planowaniu biznesu - przykład TESCO wdrożono strategię bizensową opracowaną w Londynie i rozłożono sieć. 

Po pełnym wdrożeniu eParagonu - żadna wielka  sieć handlowa nie upadnie o ile będzie mieć dostęp do analiz zebranych w programie eParagon. O potem kolejny krok sklepy bezobsługowe wielkich sieci.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @porfirogeneta 18 listopada 2019 22:48
19 listopada 2019 09:02

@porfirogeneta
Z pactami to prawda, ciągle sunt servanda.
Rzecz w tym, że wg mnie oni wszyscy nie wierzą w piekło po śmierci, toteż skupiają się na zrobieniu nam tu piekła za życia.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @genezy 19 listopada 2019 00:42
19 listopada 2019 09:05

Doniu jest też cyniczny [a mało kto to zauważa] - cynicy mają specyficzne poczucie humoru.

Jeżeli w formie żartu wymsknęła mu się jakaś prawdziwa teza - nie zaburza to całościowego oglądu jego postaci.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @smieciu 19 listopada 2019 00:30
19 listopada 2019 09:06

@smieciu

doskonałe podsumowanie "po co jest PiS i z korzyścią dla kogo"

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @Grzeralts 19 listopada 2019 06:23
19 listopada 2019 09:11

...zdolność zrozumienia książki o ziołach.. mnie zaskoczył dziecko krewnych z USA uczące się w domu, jak nas odwiedziło to rozpoznało prawie wszystki rośliny w  kwiatowym ogrodku i jeszcze wiedziało co jest trójące a co ma zdrowotne działanie - to miało w podręczniku. Kto u nas jak na dawniej bywało ma grządkach klikanaście ziół na użytek własny hodowane. Kurs zielarstwa to dobra inwestycja.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @smieciu 19 listopada 2019 00:30
19 listopada 2019 09:27

Gdyby Pan poczytał dyskusje toczone na komisjach sejmowych, to by Pan się dowiedział, że to posłowie PO popędzali posłów PiS w sprawie centralnego rejestru faktur, no i generalnie informatycznej kontroli procesów gospodarczych. Tu panuje jedność ponad podziałami. Poza tym ja jeszcze nie widziałam rządu, któryby zmajoryzował aparat skarbowy, zawsze jest odwrotnie.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Nieobyty 18 listopada 2019 23:20
19 listopada 2019 09:31

proszę mnie tu nie podpuszczać z księżycówką - ja póki co trenuję wędzenie.

A co do "czy wyobraża Pan sobie że taki wałek odstawia rząd Tuska a tu premeir Morawiecki i jego kontroler czyli minister finasów z brtyjskim paszportem robi to bezboleśnie i  bez oporu.

Oj będziemy wkrótce tęsknić od rządów ryżej kanali. "

powiem tak: wg mnie Tusk składał się z samych wad, ale jedna z nich była w tej konkretnej sytuacji zaletą:

on dbał wyłącznie o własny interes, a PRL-bis jakoś tam się sam staczał, ale to było powolne staczanie się, po w miarę płaskim zboczu, ze spowalniajacymi  krzaczorami.

Natomiast socjaliści żoliborscy karnie, po wystromionym i wygładzonym stoku, energicznie spychają ten magdalenkowy twór w jedynie słusznym kierunku, wytyczonym poza obszarem ograniczonym Odrą, Bałtykiem, Narwio-Bugiem i Karpato-Sudetami

zaloguj się by móc komentować

genezy @Nieobyty 19 listopada 2019 09:05
19 listopada 2019 09:36

Nie no oczywiście że tak- tak sobie cynicznie zadrwiłem.

Ja akurat u Donka cynizm zauważam, chyba trudno tego nie zauważyć szczególnie z prawej strony, Maciarewicz też tym swoim cynizmem zawsze mnie zadziwiał, jest tego cynizmu pełno także u polityków prawicy wbrew pozorom. 

Naromiast Byron- o tak, Byron to cynicny szczyt szczytów.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @ewaryst-fedorowicz 19 listopada 2019 09:31
19 listopada 2019 10:33

Własna wędzarnia coraz częściej spotykana i pozadrościć bo widać że w częstym użyciu , choć mnie jeszcze dziwi  zasłyszana historia sprzed lat o aparturze sterowanej zdalnie komórką. [Fanaberia jednego biznesmena  choć efekt końcowy o dziwo dobry] 

   ...Tusk składał się z samych wad, ale jedna z nich była w tej konkretnej sytuacji zaletą: 

on dbał wyłącznie o własny interes, a PRL-bis jakoś tam się sam staczał, ale to było powolne staczanie się, po w miarę płaskim zboczu, ze spowalniajacymi  krzaczorami... 

Jak to tłumaczę też lenistwem - po co się przemęczać jak jako tako wszytko chodzi a kasa ta sama.

Ten układ "Sowa I Przyjaciele" jak za późnego Gierka - pozwalał jakoś  egzystować Berlin dole wział i przyjmował na wiarę że wszystko przyplinowane. Dopiero wymiana w 2015 ekipy w obozie rządzącym  wykazała że nie  można dalej sobie pozwolić by Polacy jak za okupacji się organizowali - na wzomożeniu patryjotycznym niweluje się teraz wszelkie możliwe do wykorzystania terenowe punkt do przyszłego oporu.    Walce równające  teren już są puszczone - eParagon, JPK, obrót bezgotówkowy a to tylko część maszyn budowalnych  które w teren wjadą. 

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @genezy 19 listopada 2019 09:36
19 listopada 2019 10:44

To może obserwacje własne bo na gruncie zawodowym - obcowanie z cynikiem ale o wykształceniu  technicznym - to maska inteligentnego fachowca w przypadku innych osób cynizm często maskuje chamstwo [np. Sławku Nowaku] choć są nie liczne wyjątki u polityków [np. Leszek Miler a i Antoni czasami rozbraja w wypowiedziach dla mediów - takie życzliwe kpinie w twarz dzienikarzom meanstremowym].  

zaloguj się by móc komentować

zkr @chlor 17 listopada 2019 21:45
19 listopada 2019 13:19

mozna wreczyc anonimowa karte przedplacona

zaloguj się by móc komentować

zkr @Wolfram 17 listopada 2019 23:35
19 listopada 2019 14:17

> Niebezpieczna jest agregacja danych z transakcji i powiązanie tego z różnymi bazami danych, którymi dysponuje władza.

Ostro nad tym pracuja:

https://ksiegowosc.infor.pl/wiadomosci/3108761,Wszystkie-podatki-w-jednym-systemie-Poltax-Plus-ma-coraz-wiecej-mozliwosci.html

zaloguj się by móc komentować

Ogrodnik @ewaryst-fedorowicz 18 listopada 2019 22:31
19 listopada 2019 18:19

Wiem, że pański tekst jest o totalnej kontroli i jeszcze bardziej nasilonej pod PiSem.

Ale mnie chodzi o prąd. 

Proszę rzucić okiem na "satelitarny" obraz Europy nocą.; tam gdzie żarzy się wręcz, tam największe kurestwo i sodomia.  No i to chciałem powiedzieć!

Dziękuję.

P.s.

Wszyscy grzecznie ustawiają się w kolejce po prąd. I jest takie niemieckie porzekadło: "Do Boga kuleją ludzie, do diabła biegną".

Nie wiem, jaki to ma już związek z pańskim wpisem, ale niech tam.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @ewaryst-fedorowicz 19 listopada 2019 09:31
19 listopada 2019 22:50

Polędwica? Wędzonej nie próbowałem.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @ewaryst-fedorowicz
20 listopada 2019 10:53

Życie dopisało puentę:
:-D :-D :-D

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewaryst-fedorowicz
20 listopada 2019 16:47

Tylko  IDIOCI  trzymaja wszystkie pieniadze w  "banku"  !!!

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować