-

ewaryst-fedorowicz : Reklamiarz sum! Po 20 latach marketingu komercyjnego w marketingu politycznym robię. Bloguję bo lubię.

Ciszej nad tą urną! Socjal i wojna nie chadzają w parze

Nie żadne 500+, a plus dwa miliony
(dodatkowych głosów w wyborach).

A wszystko za marnych 5 stówek miesięcznie :-D

Skąd wiem?
A stąd, że ja (w przeciwieństwie do tabunów wyprodukowanych w 3RP tzw „humanistów”) nie mam problemu z arytmetyką, a dokładniej z dzieleniem, dodawaniem i nawet z obliczaniem tzw. procentów.

Dlatego wytłumaczę jak … gimnazjaliście.

Pyt.1

Ile rodzin posmakuje pisowskiej kiełbasy wyborczej o nazwie 500+?
Odp: 2,7 miliona rodzin.

Pyt.2
Ilu to jest uprawnionych do głosowania?
Odp: no jak to ilu? (mama + tata) x 2, 7 miliona = 5,4 miliona.

OK, są tzw. rodziny niepełne, ale z kolei w uprawnionej rodzinie może być pełnoletnie rodzeństwo, albo mogą pomagać dziadkowie, tak że proszę mi tu głowy nie zawracać: 5,4 miliona i basta!

Pyt.3

Jaki procent uprawnionych do głosowania Polaków z tego prawa korzysta?
Odp: ok 50% i proszę mi tu nie margać, że mniej lub więcej. 50% i wystarczy, bo tak jest łatwiej liczyć.

A to znaczy, że z tych 5,4 miliona beneficjentów 500+ NIE chodzi na wybory połowa, czyli 2,7 miliona.
–----------------------------------

I teraz przechodzimy do interesującego nas rezultatu konsumpcji wyborczej kiełbasy.

Tuż przed wyborami PiS puszcza taki spot:

Nie chodzisz na wybory? Twoja sprawa. Ale jak PO i pazerne kmioty do władzy wrócą, to ci te 5 stówek, które miesiąc w miesiąc dostajesz na dziecko ZABIORĄ.
Tak jak zajumali ludziom 150 miliardów z OFE!

A Nowoczesna (no przecież Petru to bankster) zajuma ci te 5 stówek na dzień dobry tym bardziej.

A KOD? Ten od tego z kitą? Który tak kocha dzieci, że swoim na 100 000 zł z alimentami wisi, zostawi ci 5 stówek?
Pogięło
cię?

To co – pójdziesz na wybory, czy nie?

Załóżmy, że mimo wszystko połowa z tej niegłosującej połowy i tak na wybory nie pójdzie, co by oznaczało, że im na mózg padło, ale druga połowa niegłosującej połowy pójdzie na wybory, czyli 1 350 000 NOWYCH wyborców ruszy tyłki i te kartkę do urny wrzuci.

Na kogo ci nowi zagłosują?
No tak, „humanistom” takie rzeczy trzeba tłumaczyć:
na PO, ZSL, Nowoczesną... żartowałem.
Na PiS!

1 350 000 głosów ekstra!
-----------------------------------

A teraz wracamy do tej połowy, która na wybory chodzi i głosuje na te wszystkie platformy, lewizny, zetesele i kogo tam jeszcze.

Z 2,7 miliona aktywnych wyborców wystarczy, że tylko co czwarty, czyli 675 000 zmieni pod wpływem tych 5 stówek miesięcznie zdanie i zagłosuje na PiS. Tylko co czwarty!

To jest 675 tys. nowych głosów.
–---------------------------------

Teraz ostatnie dodawanie: 1350 000 + 675000 = 2 025 000.

...nowych, pisowskich wyborców.

No, to dobranoc, lemingi!"

***

Ten tekst pod tytułem "PiSu program 2 000 000 +" opublikowałem niemal dokładnie 3 lata temu, bo 14 czerwca 2016 roku, na pisowskim blogowisku, co można łatwo stwierdzić po zamieszczonych pod nim komentarzach.

Cóż - pisowcom nie spodobało się nazywanie rzeczy po imieniu, choć po 3 latach euforia spowodowana uzyskaniem tych prawie 46% już jawnie karmi się socjalowym paliwem, ubranym skąpo w eufemizmy.

I nic dziwnego, wszak ojciec duchowy wszystkich socjalistów (z żoliborskimi włącznie) napisał był słynne słowa trzy: "byt określa świadomość".

Banał?
jak dla kogo: 9 lat temu, dokładnie 4 lipca 2010, w tekście "Jak sztab przerżnął Prezesowi wygrane wybory" pisałem tak:

"Przecież, na długo przed wyborami, wiadomym było, że o ich wyniku zadecyduje tzw. miękki elektorat, który, jak to już pisałem wcześniej,  idzie za konkretem.

To właśnie to żałosne majtanie wyborcom przed oczami, a to darmowym in vitro, a to 50% ulgą na przejazdy dla studentów, zadecydowało o skłonieniu tych paru procent Wyborców, do zagłosowania właśnie na Konkurenta Prezesa.

Swoją drogą, jak można, zakładając, że o wyniku wyborów zadecyduje miękki elektorat, kierujący się w swych wyborach nie przesłankami ideowymi, a nadzieją na konkretne korzyści dla siebie, wywalić tak alegoryczny spot, pokazujący tak abstrakcyjne dla większości wyborców zajęcie, jakim jest sadzenie dębu?"

Trochę czasu zajęło pisowcom zrozumienie tej prawdy - dokładnie tyle samo, ile zajęło Schetynie i spółce tej prawdy zapomnienie.

***

Ale teraz przechodzimy do kwestii ważniejszej niż jakieś zapewnienie iluś tam euro-trutniom euro-wyżerki, euro-wypitki i - pardon - eurowy..bki:

wszystko cacy, tyle, że władza w Polsce nie jest "zdobywana", a dawana do potrzymania - tak zwyczajnie.

Ci, co decydują o obsadzie stosownych stołków tę władzę dają, a jak uznają za stosowne - to ją odbierają.
I nikt nie pyszczy, bo i po co? Zresztą ta najświeższa operacja wymiany sporej części pisowskich kadr z Beatą Szydło na czele odbyła się w rękawiczkach i z ważnym biletem do Brukseli w kopercie.

Wracając do głównego wątku:
w tzw. procesie decyzyjnym dawania (i odbierania) władzy brane są pod uwagę nie tylko czynniki wewnętrzne, ale i (a nawet przede wszystkim, bo dotyczą one skali globalnej) tzw. okoliczności zewnętrzne,
Jakie?
A na przykład - wojna!

Choćby i ta z Iranem, do której naszym strategicznym sojusznikom tak bardzo pilno, że o przygotowaniach do niej, zaambarasowanym prezydentowi Andrzejowi, premierowi Mateuszowi i prezesowi Jarosławowi 5 miesięcy temu, na konferencji w Warszawie tak zupełnie mimochodem rzucili.

Eee..... co nam tam wojna! Grunt, że socjal leci i to nawet dla rogacizny i nierogacizny!

Dobra dobra: znany wizjoner Mateusz, nagrany u Sowy podczas swobodnej, bo okraszonej k...ami rozmowy, powiedział bez ogródek, że "Wojna zmienia perspektywę w pięć minut”.

I rację miał, bo w czasie wojny słowo "byt" zamieniane jest na "bat", który w procesie zmieniania perspektywy i określania świadomości jest tyleż powszechnie stosowany, co skuteczny.

No, to do jesieni!

http://niepoprawni.pl/blog/fedorowicz-ewaryst/pisu-program-2-000-000

https://www.salon24.pl/u/ewarystfedorowicz/203620,jak-sztab-przerznal-prezesowi-wygrane-wybory

 



tagi: socjalizm  prawo i sprawiedliwość  wojna  iran  500+  eurowybory  socjal 

ewaryst-fedorowicz
28 maja 2019 18:07
36     2534    6 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Marymont @ewaryst-fedorowicz
28 maja 2019 20:55

Tak jak zwykle pod postem realisty sypią się komentarze, powątpiewania, odsądzania od czi i wiary, a nawet obelgi, tak tu po blisko 3 godzinach pod tym konkretnym wpisem brak odważnych. Przypadek? Nie sądzę.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @ewaryst-fedorowicz
28 maja 2019 21:04

Ja tu się właśnie morduje, i wyjaśniam różnicę, między długiem a deficytem, echhh orka na ugorze, "jest dobrze, a będzie jeszcze dobrzej".

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @ewaryst-fedorowicz
28 maja 2019 21:17

Ja to nazywam poważnym traktowaniem wyborcy. W każdym razie taka strategia wymaga założenia, że nie jest on idiotą.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Marymont 28 maja 2019 20:55
28 maja 2019 21:28

Coz...

... dzis powszechnie wiadomo, ze wielu beneficjentow 500+  poszlo glosowac na PiS "ze strachu przed powrotem PO"... to fakt.  Sama mam wielu "znajomych", ktorzy TYLKO z tego powodu glosowali na PiS...

... ale wielu tez wie, ze wybory te byly ZNOWU  OSZUKANE  !!!  Chocby casus Cimoszewicza i jego "wybor" do brukselki... te 150 000 glosow oddane na niego,  to jest taki  KANT, ze lepiej nie pisac... albo "czarna wdowa" z Gdanska  !!!

 

Wszem i wobec wiadomo...  wygral PiS i wszystkie zloby przy korycie - PRZEGRAL narod  polski  !!! 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Marymont 28 maja 2019 20:55
28 maja 2019 22:33

@Marymont
szczerze mówiąc mało mnie to obchodzi - jestem po 60 i dość dawno zacząłem cenić swój, pozostały mi jeszcze, czas i nie tracić go na odpowiedzi na zaczepki :-)

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Grzeralts 28 maja 2019 21:17
28 maja 2019 22:35

@Grzeralts
Co jest tym " poważnym traktowaniem wyborcy "?

że obie ferajny łżą w żywe oczy (mistrzostwem jest tu pójscie w  zaparte Kaczyńskiego w kwestii żydowskiego rekietu), czy to że "

władza w Polsce nie jest "zdobywana", a dawana do potrzymania - tak zwyczajnie.

Ci, co decydują o obsadzie stosownych stołków tę władzę dają, a jak uznają za stosowne - to ją odbierają." ?

 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @porfirogeneta 28 maja 2019 21:04
28 maja 2019 22:38

@porfirogeneta:
o jak milutko - mój tekst sprzed 9 lat pod tytułem "Jest dobrze, będzie dobrzej!

  :-D
https://www.salon24.pl/u/ewarystfedorowicz/212068,jest-dobrze-bedzie-dobrzej
 

zaloguj się by móc komentować

zkr @Paris 28 maja 2019 21:28
28 maja 2019 22:39

> PRZEGRAL narod  polski

pytanie - jaki powinien byc wynik wyborow aby mozna bylo napisac, ze narod polski wygral ?

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @zkr 28 maja 2019 22:39
28 maja 2019 22:52

System jest do d... , żaden wynik nie byłby dobry dla narodu polskiego, bo to kanalie są. Chodzi o to żeby mieć swiadomość z kim ma się do czynienia i nie pochwalać wszystkiego co robią. 

zaloguj się by móc komentować


Grzeralts @ewaryst-fedorowicz 28 maja 2019 22:35
28 maja 2019 22:58

Nie. 

" zakładając, że o wyniku wyborów zadecyduje miękki elektorat"

zaloguj się by móc komentować

Paris @Rozalia 28 maja 2019 22:52
28 maja 2019 23:04

Dokladnie tak...

... a teraz te polskie kanalie dookooptuja do jeszcze lepszych kanalii od siebie... "matka ksiedza"  zawalczy o rodzine, a pan prezes o "wartosci"  !!!

 

Normalnie zabic ich pustym smiechem  !!!

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Paris 28 maja 2019 23:04
28 maja 2019 23:35

To na poważnie i to działa, ukazuje się LGBT+, steady, ukazuje się "Powiedzcie Wszystkim", steady, jedna, druga, trzecia gej parada, Steady, podpuśćmy ich bliżej, jest Matka Boska sprofanowana, wychodzi prezes cały na biało i daje "ręka podniesiona na Kościół, jest ręką podniesioną na Polskę, Zwyciężymy!!!", Wszyscy klaszczą, orkiestra tusz! Antemuralis Christianitatis, normalnie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewaryst-fedorowicz
29 maja 2019 07:01

Czy możesz jednym zdaniem, ze wskazaniem na konkretną siłę polityczną powiedzieć kto powinien rządzić? Trzymaj się tylko realiów i unikaj rozdzierania szat oraz różnych filipik. Tak po prostu, po męsku, powiedz kto, bo jestem bardzo ciekawy. 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @gabriel-maciejewski 29 maja 2019 07:01
29 maja 2019 08:10

@coryllus
Uuu... "interwencja na najwyższym szczeblu", ale OK - mogę.
I nie jednym zdaniem, a jednym słowem: PATRIOCI.
No dobrze - dwoma słowami, bo precyzja jest tu niezbędna: POLSCY PATRIOCI.

***
I tylko nie pisz mi, że te dwie, ostatecznie doszlifowane w miniony weekend konstrukcje, które nam zostały przez gestorów (eufemizm) zaproponowane na kolejne lata, ten warunek spełniają - bo oczywiście nie spełniają.

Skłaniam się ku diagnozie prof. Chodakiewicza, że taką miarą patriotyzmu/obowiązkiem rządzących (gwarantujacą przetrwanie Narodu i  Państwa - kolejnośc nieprzypadkowa) jest posiadanie/dążenie do posiadania broni nuklearnej.

Dlatego Izraelem rządzą patrioci izraelscy - a Iranem patrioci irańscy, co jest dla nas (i nie tylko dla nas) fatalne.

Na koniec: w tym kontekście propozycja "trzymaj się tylko realiów" brzmi znajomo: "no to którą wybierasz - białą czy czarną"? (chodzi o kolor milicyjnej pałki).

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewaryst-fedorowicz 29 maja 2019 08:10
29 maja 2019 08:23

Czy możesz wymienić ich z nazwiska? Nie mów o ugrupowaniach politycznych, ale o żywych ludziach, którzy mają imiona i nazwiska. Nie wymieniaj też nieboszczyków. 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @gabriel-maciejewski 29 maja 2019 08:23
29 maja 2019 08:39

@coryllus
Ależ oczywiscie, że mogę - ale na privie, bo nie chcę zrobić im krzywdy.
Życzysz sobie na mejla [email protected] ?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewaryst-fedorowicz 29 maja 2019 08:39
29 maja 2019 09:04

Nie. Życzę sobie, żebyś wymienił ich tutaj

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @ewaryst-fedorowicz 29 maja 2019 09:58
29 maja 2019 10:01

Nie traktujesz tego miejsca serio. A szkoda....

zaloguj się by móc komentować

tadman @ewaryst-fedorowicz
29 maja 2019 11:03

W każdej prawie notce są autocytaty z zapewnieniami, że to co nas spotyka lub spotkało było przez Autora przewidziane lata temu. Podejrzewam, że to jest pokłosie tego, że najbliższe otoczenie nie docenia Autora i puszcza mimo uszu wszystkie jego prognozy.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @gabriel-maciejewski 29 maja 2019 10:01
29 maja 2019 11:08

@coryllus
Nieprawda - traktuję b. serio i dlatego nie mam zamiaru wystawiać "nabludatielom" mądrych, uczciwych, sprawdzonych na kluczowych stanowiskach w wielkich korporacjach, instytucjach samorządowych czy urzędach ludzi, którzy przerastają tych wszystkich Brejzów/Andruszkiewiczow, Nitrasów/Kempy,  Klichów/Glińskich nie o głowę, a o głów ileś tam.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @ewaryst-fedorowicz 29 maja 2019 11:08
29 maja 2019 11:29

No właśnie mówię, że niepoważnie. Ja za to postaram się być poważny. Reprezentujesz pokolenie, które zrobiło sukces finansowy i marketingowy. Nie mając przy tym pojęcia o polityce. I teraz, z rozżaleniem skonstatowaliście wszyscy, że nikt Was nie potrzebuje. Usiłujesz mi powiedzieć, że gdzieś tam, w zakamarkach korporacji, samorządów i pionów urzędniczych siedzą ludzie, którzy tylko myślą o tym, by swoje czyste serca i intencje zaprządz do służby państwu. Nie mogli tego jednak zrobić wcześniej i dziś nie mogą bo przewaga świń i podłoty jest zbyt wielka, by oni mogli zabłysnąć. Bardzo Cię przepraszam, ale to jest podejście skrajnie niepoważne, a do tego roszczeniowe. To znaczy takie, które domaga się uznania już na samym początku, w dodatku na wiarę. Nie mamy nazwisk, nie znamy osiągnięć ani intencji, ale ty nas zapewniasz, że wszystko jest okay i my mamy wierzyć. Daj spokój. Nie uwierzymy, bo zwyczajnie nie mamy w co. Możesz bawić się dalej. 

zaloguj się by móc komentować


Rozalia @gabriel-maciejewski 29 maja 2019 11:29
29 maja 2019 14:52

@ Gabriel Maciejewski 11:29&09:04

W podczas wojny sześciodniowej  w 1967, naprzeciwko siebie w okopach na  odległość głosu, kryli się żołnierze izraelscy i arabscy. Trwa ostrzał, potem chwila wytchnienia. Z okopu żydowskiego ktoś woła:

- Abdul!

- Co? - Wylonił się Abdul.  Pyk, zastrzelony. Po pewnym czasie znowu: 

- Mahmud!

- Co!? - podnosi się Mahmud. Pyk, nie żyje.

Arabowie poszli po rozum do głowy. Zastosują podobną taktykę.

- Icek! - krzyczą.

Nikt się nie podnosi.

Po chwili z okopu izraelskiego:

- Kto wołał?!! 

- Ja! - Zrywa się z dumą Tamir... I dostaje kulkę.

Niech tymczasem polscy patrioci nabliudają nabliudatieliej i nie pokazują głowy do odstrzelenia. Ktoś przecież będzie musiał w końcu zrobić porządek. 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Rozalia 29 maja 2019 14:52
29 maja 2019 14:57

Wie Pani w czym przypomina Żyda? W tym, że ciągle oczekuje na właściwego mesjasza. Ten co się pojawił jest nie teges, za bardzo podejrzany. Na pewno gdzieś jest inny, prawdziwszy....trzeba tylko poczekać aż się ujawni. Oby nie dostał kulki

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @gabriel-maciejewski 29 maja 2019 14:57
29 maja 2019 15:25

Czekam na POWTÓRNE przyjście Chrystusa. Niech Pan nie żartuje, a nawet nie bluźni, żaden z polityków nie jest Mesjaszem.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @gabriel-maciejewski 29 maja 2019 11:29
29 maja 2019 16:36

@coryllus

Nie jesteś w mojej głowie i nie wiesz czy jestem rozżalony, czy szczęśliwy, czy jedno i drugie, albo ani jedno - ani drugie.
Zanim mogłem zareprezentować pokolenie, które odniosło sukces finansowy i marketingowy, miałem honor reprezentować pokolenie, ktore dla Polski  (tak - dla Polski, jest takie słowo) swoje młode łby nadstawiało, czego mi nawet pisowski IPN odmówić nie mógł.

Owszem, o polityce polegającej na tym, że na naszych oczach w niedzielę wydestylowany został ostatecznie dwugangowy (tak - nie dwupartyjny, a dwugangowy, bo te dwa gangi mają rodowód w umownej Magdalence) system robienia Polaków w konia, nie tyle nie mam pojęcia, co w niej nie uczestniczę, a to róznica.

A co do " Nie uwierzymy, bo zwyczajnie nie mamy w co" - ja w przeciwieństwie do ciebie i większości tutaj sobie zaglądajacych nie wierzę Kaczyńskiemu w jego zapewnienia, że nie zadilował się już dawno z Żydami w sprawie zapłaty haraczu, bo do willi bezpieki w Magdalence nikt bez akceptacji szefów (i tych starych - i tych nowych) Kiszczaka wstępu nie miał.
Co, że to nie on tam był?
Cóż - Kiszczak rozrzutny nie był i jednym bratem się kontentował - to się "optymalizacja" nazywa.

Ale ponieważ jesteś właścicielem tego blogowiska, to nie ma problemu:

1. Właściciel ma zawsze rację
2. Jeśli właściciel nie ma racji - patrz pkt. 1
 

Teraz dobrze?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewaryst-fedorowicz 29 maja 2019 16:36
29 maja 2019 16:39

Czyli, że jednak jesteś rozżalony. Rozumiem. 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @gabriel-maciejewski 29 maja 2019 16:39
29 maja 2019 19:41

@coryllus
Masz rację
(zgodnie z punktami 1 i 2 w mojej odpowiedzi z 16:39)

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @ewaryst-fedorowicz
30 maja 2019 08:15

Jestem z tych niekumatych.

Czy móglby Pan wytlumaczyć o co Panu chodzi?

Czyli wg. Pana miał wygrać facet z ze słomką w dupsku czy podnóżek Anieli?

Może o to, że  te piniądze należą się wdowie po bydyniu (Świeć Panie nad jego duszą- to już na poważnie) czy przydupasowi HGW na dotacje dla latarników?

Dałby Pan sobie spokój z tą paranoją.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @szarakomorka 30 maja 2019 08:15
30 maja 2019 17:42

@szarakomorka
O,  nawet i diagnosta się znalazł  :-D

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @ewaryst-fedorowicz 29 maja 2019 16:36
30 maja 2019 19:27

A niby z kim miał zadilować? Z Somalijczykami? Fakt, w Somalii jest prawdziwy liberalizm, niektórzy byliby zadowoleni. 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Grzeralts 30 maja 2019 19:27
30 maja 2019 21:19

@Grzeralts

Brawo! Że z Somalijczykami, to na to bym nie wpadł.
Nie ma to, jak mądrego posłuchać.

A ile miliardów $ chcą od nas ci rekomendowani przez Grzeraltsa Somalijczycy? Bo u Kurskiego jakoś nie podali?

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @ewaryst-fedorowicz 30 maja 2019 21:19
31 maja 2019 07:01

Chyba nie jesteśmy zadłużeni u Somalijczyków, więc raczej nikt nie pójdzie na jakieś deale z nimi. A szkoda. Tam taki piękny liberalizm panuje - rząd się do niczego nie wtrąca, ludzie żyją, jak chcą, wolni i piękni.

Wyczuwam u Waszmości nadmierną wiarę w wolność wyborów życiowych mężczyzny w dojrzałym wieku. Nie masz, Waćpan, żony ani kredytów? 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować