-

ewaryst-fedorowicz : Reklamiarz sum! Po 20 latach marketingu komercyjnego w marketingu politycznym robię. Bloguję bo lubię.

Dlaczego polscy politycy nienawidzą Polaków ze Wschodu? Czyli 17 IX 2017

Dziś jest 17 września 2017.
Prezydent złożył wieniec pod pomnikiem Poległych i Pomordowanych na Wschodzie, w Mediach Narodowych i wspierających informacje, dyskusje, kroniki, komentarze. Ful wypas.

A ja... "proponuję jedynie banalne ćwiczenie z wyobraźni:

wyobraźcie sobie Państwo, że Rosja napada na Polskę.
Tak po prostu.

I te rosyjskie czołgi dojeżdżają sobie do Warszawy w ciągu tygodnia (tak przynajmniej twierdzi gen. Polko (link is external) (link is external)) zajmując tym samym pół Polski – tę połowę od Bugu do Wisły.

Dalej nie pójdą, bo im Obama zagrozi sankcjami.
Wizowymi.
A Niemcy w ramach pomocy wjadą z drugiej strony i też na Wiśle się zatrzymają.

I ci Rosjanie, na tej zajętej połowie Polski, Polakom mieszkającym w Olsztynie, Białymstoku, Lublinie, Rzeszowie – ale i w Łomży, Świdniku, Łapach, Leżajsku i wieeelu miasteczkach i wsiach nadadzą przymusowo obywatelstwo rosyjskie.
Tak po prostu.

W końcu jednak po mediacji (nie interwencji – mediacji) ze strony NATO, powstanie nowe państwo polskie - jeśli dobrze liczę, to IV RP - takie między Wartą a Wisłą (dlaczego nie między Odrą a Wisłą, ktoś naiwny zapyta? – bo Niemcom też się coś za fatygę należy).

I to nowe, odrodzone, wyposażone w orła w koronie, rogatywkę i Jeszcze Polska nie zginęła” i kolejny - tym razem to już pewny na bank - sojusz z USA państwo polskie, tym Polakom z Olsztyna, Białegostoku, Lublina, Rzeszowa i wieeelu miasteczek i wsi na wschód od Wisły polskich paszportów....odmówi.
Tak po prostu.

Tzw. klasa polityczna rządząca tym polskim państwem da im tylko jakieś ersatze o nazwie Karta Polaka, które będą uprawniały do bezpłatnego wstępu do muzeów.

Co o takich politykach byście Państwo pomyśleli (szczególnie ci z Was, którzy mieszkacie dziś w Olsztynie, Białymstoku, Lublinie, Rzeszowie i wieeelu miasteczkach i wsiach na wschód od Wisły)?

Że to sukinsyny są i zakłamańcy podli?

Nie wiem, ale ja bym tak pomyślał: sukinsyny i zakłamańcy.
Podli.

No to teraz przypomnijcie Państwo sobie, że 17 września 1939, sowieci napadli na walczącą z Niemcami Polskę i zajęli ponad połowę naszego państwa, wraz z Polakami mieszkającymi w Wilnie, Grodnie, Łucku, Lwowie, Tarnopolu, Stanisławowie, ale i w Drui, Nowogródku, Rakowie, Zdołbunowie, Krzemieńcu, Kołomyi i wieeeelu miasteczkach i wsiach na wschód od Bugu i nadali im przymusowo obywatelstwo sowieckie.

I po 1989, to nowe, odrodzone, wyposażone w orła w koronie, rogatywkę i Jeszcze Polska nie zginęła” i kolejny - tym razem to już pewny na bank - sojusz z USA państwo polskie, tym Polakom z Wilna, Grodna, Łucka, Lwowa, Tarnopola, Stanisławowa, ale i Drui, Nowogródka, Rakowa, Zdołbunowa, Krzemieńca, Kołomyi i wieeelu miasteczek i wsi na wschód od Bugu polskich paszportów....odmówiło.
Tak po prostu. Wszystkim.

Panu Władysławowi Uchalewiczowi (link is external) (link is external), urodzonemu w 1925 w polskich Wojdziewiczach, harcerzowi, żołnierzowi ZWZ-AK, skazanemu przez sowietów na karę śmierci zamienioną na 25 lat łagrów Workuty i Nowej Ziemi, zwolnionemu dopiero w 1957 roku! - też.

(to fotografia Pana Władysława Uchalewicza)

I tzw. klasa polityczna rządząca tym polskim państwem zwanym III RP, dała im tylko jakieś ersatze o nazwie Karta Polaka, które uprawniają do bezpłatnego wstępu do muzeów.

Co o takich politykach byście państwo pomyśleli?

Że to sukinsyny są i zakłamańcy podli?

Nie wiem, ale ja bym tak pomyślał: sukinsyny i zakłamańcy.
Podli.

Choć nie do końca:

jak już pisałem, Fronda.pl informuje (link is external) (link is external), że W kolejkach do polskiego konsulatu w Tel Awiwie zaledwie jedna na 20 osób mówi w języku polskim. Dochodzi nawet do tego, że niektóre z nich nie wiedzą nawet… gdzie Polska leży !
Rozdajemy izraelskim Żydom obywatelstwa jak ulotki. Problem w tym, że miażdżąca większość nowych Polaków nie ma o naszym kraju bladego pojęcia.”

Na koniec należy się tylko małe wyjaśnienie:

o ile ja co do potomków staliniątek spod znaku z UD/UW czy tych spod znaku SLD, co staliniątka pogonili w 1968 złudzeń i oczekiwań żadnych nie miałem i nie mam, to przecie partia samozwańcza depozytariuszka wartości patriotycznych, PIS, powinna się od tych (…) czymś różnić? Prawda?"

Wyjaśnienie: tekst w ujęty w cudzysłów jest częścią tekstu opublikowanego 06-01-2015 tu:
http://naszeblogi.pl/51910-dlaczego-polscy-politycy-nienawidza-polakow-z... (link is external)




 



tagi: kresy  repatriacja  sybiracy  iiwojna światowa  17 września 1939   rosja-niemcy  stalin  hitler  pamięć i tożsamość  

ewaryst-fedorowicz
17 września 2017 19:11
20     4059    11 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

pink-panther @ewaryst-fedorowicz
17 września 2017 21:57

Ależ my to wszystko wiemy. To jest coś więcej niż "zakłamańcy i sukinsyny". Coś więcej. Dzięki za notkę. Problem w tym, że ponad 50% wywożonych na Sybir po 17 września 1939 r. - to były DZIECI POLSKIE. I one umierały masowo już w transportach (kilka tygodni). A potem też. Ci, co się uratowali, to na ogół byli z wywózek 1937 z terenów przyłączonych do ZSRR na podstawie Traktatu Ryskiego. Oni mogli jechać z dobytkiem. Nikt tego nie opisywał, nikt nie zakładał fiszek. I nie opisuje i nie zakłada.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ewaryst-fedorowicz
17 września 2017 22:00

Wg aktualnie obwiązującej ordynacji wyborczej do parlamentu nie da sie wybrać politykow dbających o polski interes narodowy.

Może starają się oni dbać o jakiś interes narodowy, ale nie jest to interes narodowy polski.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @ewaryst-fedorowicz
17 września 2017 22:17

Owi politycy są skrajnie zepsuci i muszą odejść. Następcy będą zachowywać się zupełnie inaczej.

Warto zauważyć, że ten komitet przyszłorocznych obchodów odzyskania niepodległości obejmuje wszystkie grupy uczestniczące w zmowie okrągłego stołu. Przypuszczam, że kiedy przedstawiciele tych grup wejdą na ową platformę, taż platforma niedługo potem pójdzie na polityczne dno. Ci, którzy nie zostali zaproszeni, obejmą po nich stanowiska.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @stanislaw-orda 17 września 2017 22:00
17 września 2017 22:40

@stanislaw-orda
" polski interes narodowy" to dziś nie tylko sformułowania politycznie niepoprawne, ale nawet "myślozbrodnia".
No, chyba że definiują go takie osoby jak pan Targalski czy panie Romaszewskie.

Ale nawet mimo to, dla mnie NIEODDANIE przez rządy 3RP polskiego obywatelstwa Polakom-obywatelom 2RP pozostałym decyzją "sojusznika" Roosevelta za kordonem jałtańskim jest i hańbą i zdradą.
Dokładnie tak: i hańbą i zdradą

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @pink-panther 17 września 2017 21:57
17 września 2017 22:51

@pink-panther
Zbieram się do napisania o zamordowaniu i wywózce ( jeszcze przed "akcją polską"!) z Kamieńca Podolskiego nad Morze Białe moich najblizszych krewnych i zebrać się nie mogę.
Słucham nagrania siostry Ojca i słucham, patrzę na zdjęcia ludzi, których "w normalnych warunkach" powinienem poznać, a poznać ich dane mi nie było i nie mogę napisać zdania.

A z kolei ocaleli Pradziadek i brat Babci (jego i Babcię pamiętam) z Równego mówili  o tym, że nim transport z pierwszą wywózką strasznej zimy 1940 dowlókł się tych kilkadziesiąt km  do Zdołbunowa, dzieci już zamarzały.

A dziś mamy maskaradę VIPów.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @krzysztof-laskowski 17 września 2017 22:17
17 września 2017 22:56

@krzysztof-laskowski
szkoda słów: w "kumitecie" nie ma Kresowian, nie ma Narodowców, a są... Niemcy z Opolszczyzny.

Politycy? Cóż - oni wszyscy są dziećmi cioci Magdalenki

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @ewaryst-fedorowicz 17 września 2017 22:56
17 września 2017 23:06

Oni wszyscy muszą odejść i odejdą po dobroci albo po złości. Zabawne, że w towarzystwie magdalenkarzy pojawiło się zdjęcie Romana Dmowskiego, a narodowcy zostali za drzwiami. I bardzo dobrze, bo narodowcy dzisiejszej doby, inaczej niż pan Roman, najwyraźniej odrzucają republikę demonkratyczną, żądają przywrócenia monarchii katolickiej przedrozbiorowej. Tradycjonalistyczni narodowcy nie będą mieli oporów przed daniem zgody na pełną intronizację Chrystusa Króla, jak przekazała to sługa Boża Rozalia Celakówna.

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @ewaryst-fedorowicz 17 września 2017 22:51
19 września 2017 19:48

Proszę napisać. Jak sami tego nie udokumentujemy nikt za nas tego nie zrobi.  Rozumiem, że to bardzo bolesne.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @ewaryst-fedorowicz
21 września 2017 03:03

TAK.

Znakomita notka. 

Dzięki.

zaloguj się by móc komentować

tadman @ewaryst-fedorowicz
21 września 2017 09:07

Kiedy sporo lat temu spotkałem ludzi ze wschodniej ściany to dla wielu z nich wielką traumą byl 17 wrzesień, podobnie jak u mnie w rodzinie 1 wrzesień 39 roku. Wywózka zimą w towarowych wagonach. Jedna z osób opowiadała, ze zatrzymano pociąg w szczerym polu. Przede wszystkim marły małe dzieci. Rodzice wygrzebali w śniegu komorę i tam chowano ciała. Kiedy po kilku dniach pociąg ruszył to komora była pełna.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @tadman 21 września 2017 09:07
21 września 2017 11:53

Gdy od początku III RP walczyliśmy o reprywatyzację, współpracowaliśmy z Kresowianami. Naszym postulatem było ściągnięcie /natychmiast/ Polaków z Sowietów i osadzienie ich na Ziemiach Zachodnich i Północnych. Z nadaniem prawa własności, naturalnie. Uważaliśmy bowiem, iż taki "wał polski" doskonale zabezpieczy zawsze politycznie problematyczne ziemie poniemickie; tę problematycznośc dało się już wyczuć z początkiem lat 90-tych. Zwłaszcza z czarującym ministrem Skubiszewskim, z przeproszeniem... 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @KOSSOBOR 21 września 2017 03:03
21 września 2017 20:33

@KOSSOBOR
dziękuję za miłe słowa - i pozdrawiam Panią!
EF

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @KOSSOBOR 21 września 2017 03:03
21 września 2017 20:41

@KOSSOBOR
dziękuję za miłe słowa - i pozdrawiam Panią!
EF

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @tadman 21 września 2017 09:07
21 września 2017 20:57

@tadman

1. tzw. „elity” (wszelkie – od udeckich po obecne, pisowskie) Polaków z Kresów traktują haniebnie bo instrumentalnie:
jak trzeba się polansować przez Polonią amerykańską- pierwsi. Ale jak trzeba wystąpić z REALNĄ obroną krzywdzonych Polaków na Litwie czy Ukrainie – ni ch... !
Na ambasadorów takie typy jak Doroszewska czy Piekło im podsyłają

2. Sybir, zsyłki – no tak, tu od niedawna już nie kneblują, bo tu można po ruskich pojechać.
Ale wie Pan, że co roku w Białymstoku w Marszu Sybiraków bierze udział KILKANAŚCIE TYSIĘCY manifestantów. I z całej Polski, i z zagranicy (już i tej wschodniej – także).

Ktoś tam widział prezydenta Dudę czy prezesa Kaczyńskiego.
No tak – na rc]rocznicy likwidacji białostockiego getta Kaczyński był, w Kielcach pod tablicą ofiar prowokacji ubeckiej - Duda był. I chwatit!

Przecież Sybirakami byli (i jeszcze są) mieszkancy DZISIEJSZYCH terenów Polski: sam Białystok i spora część Podlasia była po 17.09.1939 pod okupacją sowiecką! Stąd też poszły 4 wielkie zsyłki na Sybir, Tak jak ze Lwowa, Wilna, Grodna, Tarnopola. Łucka...
Niemiecka okupacja zaczęła się dopiero z napaścią Hitlera na Stalina 22.06.1941.

Tfu!
 

http://www.poranny.pl/wiadomosci/bialystok/a/xvii-miedzynarodowy-marsz-pamieci-zeslancow-sybiru-zdjecia,12463488/

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @ewaryst-fedorowicz
21 września 2017 21:51

Dla mnie szokiem było, że pomimo zaproszenia do Olsztyna na 70-rocznicę upamiętnienia ludobójstwa na Wołyniu L. Kaczyński wolał w tym samym czasie pojechać z Juszczenką do Opery Leśnej na festiwal kultury ukraińskiej. To dla podparcia tytułu notki.

Myślę, że nie powinno ściągać się wszystkich Polaków zza wschodniej granicy, a dbać o nich tam, czyli oświata, wsparcie, emerytury, studia, czy wakacje dla młodszych w Polsce, nauka języka polskiego. Ogólnie powinni przy naszej pomocy powinni podnosić swój status. Biełsat i podbechtywanie mniejszości polskiej to nie to.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @tadman 21 września 2017 21:51
21 września 2017 22:47

@tadman
szok? Szokiem powinno (a nie jest) być to, że pisowskiej wierchuszce nazwanie ludobójstwa ludobójstwem trzeba było przez lata z gardła wydzierać.
Wiele o tym pisałem, a jeszcze 1 rok i 3 mies temu na taką grandę sobie pozwalali, jak tu opisana:
http://niepoprawni.pl/blog/fedorowicz-ewaryst/klamstwo-wolynskie-marszalka-terleckiego
Gdyby nie ks. Isakowicz-Zaleski to by nas rozegrali jak dzieci, ale tak to w Polsce jest, że jak ksiądz coś zorganizuje, to agentom to rozwalić znaczniej trudniej.

Zaś co do repatriacji to temat nie na jeden komentarz - właśnie oglądamy mistyfikację, w wyniku której... 1 tys Polaków ze Wschodu ROCZNIE patriotyczna władza PiSu tu sprowadzi. Wiek cały im to ma zająć...

Biełsat - osobny temat, a klan rodziny R. to (nie)ciekawa historia.
W każdym razie tu jeden z kilku tekstów o tym numerze
http://naszeblogi.pl/52731-po-co-polakom-telewizja-bielsat

a dwa tyg później staliniątko Targalski mnie przy radosnym wyciu pisowskiego ludu z tego blogowiska jako ruską wtykę wyrzucił

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @ewaryst-fedorowicz 21 września 2017 20:41
23 września 2017 10:51

Patrzę na problem braku aktywnych działań polskich wobec Polaków z dawnych naszych Kresów i w ten sposób: nasze polityczne elity musiałyby -podejmując ten problem - rozliczyć się głośno z polityką elit II RP, a więc z Traktatem Ryskim /przyczyną zbrodni sowieckiej na Polakach pozostałych za kordonem i pieprzeniem modnej dzisiaj endecji o etnicznych granicach/, za brak wypowiedzenia wojny Sowietom 17 września 1939 roku /elity właśnie były w trakcie wiana z Polski/, za bezczynność AK na Wołyniu w trakcie ludobójstwa ukraińskiego. Noooo, to spowodowałoby taką dyskusję o poziomie polskich elit, że aktualne elity zatrzęsłyby sie w posadach, gdyż są jakąś kontynuacją tamtych, z II RP. Wyszlaby kwestia szafowania życiem i mieniem Polaków /w ogóle/ przez nasze elity polityczne, a to może mieć znaczenie w przyszłości - znaczy to szafowanie... To po co o tym głośno gadać, gdy problem może powrócić...

zaloguj się by móc komentować

Zadziorny-Mietek @ewaryst-fedorowicz 21 września 2017 22:47
23 września 2017 11:53

To nazwanie rzeczy po imieniu przez żoliborską inteligencję to tylko taktyczny pijarowski wybieg. Zorientowali się po roku, że sporo mogą stracić, więc wreszcie wydusili z siebie. W sferze realnej polityki oczywicie nic nie zmienią.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Zadziorny-Mietek 23 września 2017 11:53
23 września 2017 12:09

@Zadziorny-Mietek
Oczywiście,  że to tylko pijarowski wybieg i do tego taktyczny.
I oczywiście W REALU nic ne zmienią, bo są uwiązani na smyczy zwanej "doktryną Giedroycia".

Dla mnie symbolem tego załgania jest synalek kapującego przez 30 lat "literata" - dzisiejszy wicemarszałek sejmu Terlecki

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @KOSSOBOR 23 września 2017 10:51
23 września 2017 12:21

@KOSSOBOR
bo ci dzisiejsi "nasi" albo małpują Pisłudskiego - albo Dmowskiego  (nie "nasi" nie małpują, bo są kontynuacją NKWD, UB i Gestapo)

kwestię zdrady endeckiej zwanej Traktatem Ryskim  poruszyłem tu:
http://naszeblogi.pl/40317-moja-rodzinna-kleska-1920
a odpowiedzialności "elit" 2 i 3 RP za Rzeź Wołyńską i jej skutki   wielokroć, choć kluczowe teksty to ten:
http://naszeblogi.pl/39718-wolynskie-nie-ludobojstwo

i ten:
http://niepoprawni.pl/blog/fedorowicz-ewaryst/dlaczego-wyrznieci-wolyniacy-dzisiejszym-elitom-smierdza
 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować