Kto ma ministra w rodzinie – ten z głodu nie zginie!
Co, że w oryginale jest ksiądz, a nie minister?
No i co z tego – minister to taka odmiana ministranta, to i też pasuje, tym bardziej, że u nas sojusz hierarchów z socjalistyczną władzą widać jak na dłoni – choćby w kwestii przydziału powierzchni przypadającej w kościołach na jednego katolika.
A właśnie – miałem rację: z 15 m2 na katolicką twarz, minister o wyglądzie sadystycznym zszedł łaskawie na metrów kwadratowych 10.
No nic, tylko buty wielmożności całować!
Ale ja dziś o grantach, jako że mam na koncie pisanie o grantojadach,
***
Najpierw był Superak, który chlapnął, że firma brata ministra o wspomnianym wyglądzie dostała grant w wysokości 22 milionów.
Po czym zapanowała solidarna, medialna cisza, co nie dało mi do myślenia, bo myśleć o oczywistej oczywistości to strata czasu, ale doprowadziło mnie do nieubłaganej konkluzji:
ciąg dalszy nastąpi.
I rzeczywiście, określone ośrodki, czyli Fakt, odpaliły kilka kolejnych salw, dojeżdżając do kwoty milionów 74, co już jest sporo kasy, nawet jak na PRLbisowskie standardy i dodały koktajl Łomotowa (nie poprawiać – Łomotowa) składający się z 3 składników:
brat ministra-minister-żona ministra.
Mnie plotkarstwo brzydzi, toteż w najmniejszym stopniu nie odniosę się do personaliów, bo mam swoje lata, życie poznałem i poznaję dalej, i na kolejną sensację na temat patriotów nowogrodzkich, co to na ustach Bóg-Honor-Ojczyzna, a na legitymacjach partyjnych TKM mają, reaguję wzruszeniem ramion.
Za to do mechanizmu regulującego funkcjonowanie tej magdalenkowej pompy odniosę się jak najbardziej, bo ja z wykształcenia inżynier jestem i to PRLowski, a zatem prawdziwy.
***
A mechanizm jest prosty, opisany jednym słowem: socjalizm
Ale zanim zajmiemy się socjalizmem należy się uzupełnienie:
Pani Maria zwróciła mi uwagę na szczegół, a mianowicie, że nie chodzi o marne 74 miliony, a milionów 181 i to nie tylko stąd, ale i z zagranicy:
– Od 2013 roku pozyskaliśmy 18 dotacji (w różnych wartościach) z NCBR, PARP, Komisji Europejskiej, oraz z amerykańskiego Narodowego Instytutu Zdrowia – zdradza w wywiadzie dla „SE”. – Łącznie 181 mln zł. Rozłożonych w czasie, w latach 2014-2017 ponad 130 mln, w latach 2018-2020 niespełna 50 mln (to mówi brat).
Jedyne skojarzenie, jakie mam z taką kwotą, to że można żyć i kochankie mieć, co nie jest żadną insynuacją, a jedynie cytowanym przez Stanisława Grzesiuka (guglować młodzi, guglować!) przedwojennym, warszawskim powiedzeniem.
Inna sprawa, że aby tak i od jankesów, i od brukselczyków, i od tych – nie będę używał słów – tutejszych, dostać taką kasę na innowacyjne oczy (figura retoryczna taka), to trzeba być poukładanym co najmniej innowacyjnie. Powiem więcej – poukładanym tak, że bizantyjskie mozaiki wymiękają , to i nie powiem już nic więcej.
Zwraca jedynie uwagę dyskrecja ministra, który nie wie, kto granty przydziela, a kto mu doradza nie powie, bo to osoby prywatne są.
Czyli tak: socjalizm mamy nastojaszczyj, bo przydzielają komitety , a doradzanie ministrowi – sprywatyzowane. Ot, paradoks taki.
***
Cóż, dżentelmeni ponoć nie mówią o pieniądzach – oni je mają , a pytanie czy najpierw byli dżentelmenami, a później dostali dotację, czy tez najpierw przytulili do piersi kasę, i w tym momencie stali się dżentelmenami jest tendencyjne, bo zalicza się do kategorii pytań, co było pierwsze jajko czy kura?
Zresztą sam Prezes zapowiedział, że Polsce potrzebne są nowe elity, a tak się składa, że elity bez fortun, to jak kompania honorowa bez portek.
W szkołach uczą, że w kapitalizmie żeby być innowacyjnym i odpalić swój biznes trzeba wyłożyć własne pieniądze, co najlepiej pokazał w filmie Gold słynny aktor Matthew McConaughey, na dzień dobry sprzedając w kantorze biżuterię swoją i narzeczonej, że o zadłużonym domu nie wspomnę.
A w socjalizmie wystarczy dostać grant czy dotację pochodzącą z podatków płaconych przez jakichś frajerów i (…) kogo obchodzi , kto konkretnie zdecydował, że grantojadowi się ta kasa należy.
Mam natomiast jedno, malutkie zupełnie zastrzeżenie, co do sposobu komunikowania się ministra o wspomnianym wyglądzie:
otóż moim zdaniem, podczas odpowiadania na nieeleganckie pytania o nazwiska osób przydzielających miliony oraz ministerialnych doradców, zamiast używanych przez ministra nieprzekonujących tłumaczeń,
wystarczyłoby powiedzieć po prostu , że o przydziale grantów decyduje Święty Mikołaj, a doradza ministrowi osobiście Duch Święty.
I pokazać raz jeszcze to zdjęcie z Matką Teresą z Kalkuty.
tagi: grantojady tkm minister o wyglądzie sadystycznym koktajl łomotowa matthew mcconaughey stanisław grzesiuk
![]() |
ewaryst-fedorowicz |
17 maja 2020 19:06 |
Komentarze:
![]() |
Paris @ewaryst-fedorowicz |
17 maja 2020 19:47 |
Swietny wpis, Panie Ewaryscie !!!
Pol Polski - conajmniej - az zatkalo z wrazenia od ZLODZIEJSKIEJ "obrotnosci" tego mOnistra z Kalkuty, tak mocno pApowanego przez oszusta smolenskiego Sakiewicza i reszte tego "patriotycznego" talatajstwa "proPiS'owskiego" !!!
Na szczescie narod jeszcze mysli... jeszcze nie jest skolowany do konca przez tego "swirusa"... mysli, widzi i slyszy co za CYRK odstawiaja te "nasze i nienasze" marionetki i zwykle "slupy" + zdebilala kompletnie merdialnia z ich chorymi i z d**y wzietymi analizami, sAdaRZami czy narracjami dla idiotow, za jaki maja ci wszyscy KRETYNI caly narod polski...
... struganie CZaskoskiego czy REANIMACJA Hani naszy koHanej... narod naprawde widzi te CHUCPE i ZLODZIEJSTWO !!!
![]() |
olekfara @ewaryst-fedorowicz |
17 maja 2020 19:52 |
"– Od 2013 roku pozyskaliśmy 18 dotacji (w różnych wartościach) z NCBR, PARP, Komisji Europejskiej, oraz z amerykańskiego Narodowego Instytutu Zdrowia – zdradza w wywiadzie dla „SE”. – Łącznie 181 mln zł. Rozłożonych w czasie, w latach 2014-2017 ponad 130 mln, w latach 2018-2020 niespełna 50 mln (to mówi brat)."
I widzi Pan, darczyńcy już od 2013 roku wiedzieli, że będzie im potrzebny minister zdrowia w 2020 roku. A jeżeli to wychodzi na światło dzienne, to znaczy, że obecny minister zdrowia jest już im niepotrzebny. Murzyn (wydaje się, że to raczej kret) zrobił swoje, murzyn może odejśc. No nie wiem, czy będzie "można żyć i kochankie mieć,", jeżeli to murzyn, to nie, jeżeli kret, to tak.
![]() |
ewaryst-fedorowicz @olekfara 17 maja 2020 19:52 |
17 maja 2020 20:08 |
@olekofara
Minister był podsekretarzem już wcześniej, w 2016.
Ale ja powtarzam często, że to niemożliwe, by taki duży, (wciąż) ludny, na nieszczescie nasze strategicznie położony i wciąż bogaty na tyle, by warto go było "opracować" kraj, był po 1989 niezaopiekowany.
I tyle.
![]() |
ewaryst-fedorowicz @Paris 17 maja 2020 19:47 |
17 maja 2020 20:08 |
@Paris
Zmartwię Panią: naród nie myśli.
![]() |
Mk89 @ewaryst-fedorowicz |
17 maja 2020 20:44 |
Szumowski miał juz jakąś fuchę rządową w 2011 roku. Takim gołodupcom daje sie podkraść kilkadziesiat milionów , a oni pózniej podejmuja decyzję powodujące nasze straty wynoszące kilkaset miliardów.
![]() |
ewaryst-fedorowicz @ewaryst-fedorowicz |
17 maja 2020 20:50 |
@Mk89
Nic nie wiem, o żadnym podkradaniu milionów, natomiast obłąkane (bo nie "celowane") zamknięcie gospodarki rzeczywiście będzie Polaków kosztowało setki miliardów.
![]() |
Paris @Mk89 17 maja 2020 20:44 |
17 maja 2020 20:54 |
Dokladnie tak !!!
Po takim "przewale" - jak ten z maseczkami - on powinien wyleciec na kopach... a tu NIC...
... cichosza i morda w kubel !!!
![]() |
toNick @ewaryst-fedorowicz |
17 maja 2020 21:37 |
Interesujące co sponsorzy/inwestorzy za te 180 milionów kupili.
![]() |
olo @ewaryst-fedorowicz |
17 maja 2020 21:41 |
jesli dobrze pamietam w tym filmie od inowacji byl wspolnik, ale to tak czy siak drobne byly w porownaniu do "zostancie w domu"
![]() |
Paris @KOSSOBOR 17 maja 2020 22:43 |
17 maja 2020 23:33 |
Da Bog, ze...
... to bedzie piekne i szybkie bankructwo dla tego familiarnego, szumowskiego zlodziejstwa !!!
Po prostu SKANDAL.
![]() |
tomciob @KOSSOBOR 17 maja 2020 22:43 |
17 maja 2020 23:52 |
Bardzo ciekawe jest to co opowiedział o statusie polskiego sektora biotech i it, oraz o powiązaniach biznesu z nauką zarówno na styku tych sektorów jak i na styku "wdrażania" komponentów naukowych do dziedzin praktycznych. Przy czym owa "implementacja" to nie tylko finansowanie badań podstawowych ale korelacja tych badań z rozwojem biznesu na nich opartym. Sytuacja polskiego biznesu jest tu zdecydowanie gorsza pod względem kapitałów będących w jego dyspozycji i możliwości przetransponowania badań w produkty sprzedawalne na rynku. Powody są dość oczywiste. Przewaga kapitałowo-prawno-organizacyjna zachodnich gigantów. Oraz możliwości dostępu do rynków z tą przewagą związana. Jednocześnie ze względu na fakt wysokiego poziomu badań podstawowych w biotech i it w Polsce, oraz niskiego w porównaniu z zachodem kosztu tych badań Polska jawi się jako atrakcyjny kąsek inwestycyjny. Ale... Zachodni giganci nie będą mieli zamiaru dać nam się rozwinąć, zbudować solidną bazę prawno-kapitałowo-organizacyjną do rozwoju własnościowego polskich biznesów w tych dziedzinach lecz raczej będą jedynie chcieli skorzystać z naszych atutów (niskie koszty i wysoka jakość badań podstawowych) w celu rozwinięcia swoich biznesów. I tu żadne pomysły, ani konkrety, ani dokonania, ani nawet plany aby temu przeciwdziałać nie padły. Mamy jedynie, bardzo ciekawy dodajmy, opis sytuacji branż (it, biotech) i konstatację życzeniową o "mglistym" wsparciu. Jak dla mnie to zdecydowanie za mało no ale może nie taka było rola pana ministra na tym panelu. To był 2017 rok. Perspektywa rozwoju branż została określona na dziesięciolecia. A więc powstaje od razu pytanie co zrobiono przez te trzy lata? Jaka jest w tej chwili kondycja i standing tych branż w Polsce, oraz jak to jeszcze jest w perspektywie entuzjazmu do "atrakcyjności inwestycyjnej Polski" jaką z dumą ogłasza "dobra zmiana." Zresztą nie różni się ona pod tym względem od zmiany poprzedniej. A dokładniej: na ile inwestycje zagraniczne w tych i innych branżach w Polsce podnoszą wartość biznesów państw i firm które są tymi inwestorami (oraz jaką konkretnie rentę z zainwestowanego kapitału dają tym firmom z powrotem). Oraz, na ile rząd troszczy się o rozwój rodzimego biznesu i renty z tego biznesu pozostającej w Polsce. To jest spory i skomplikowany temat bo na niego trzeba by jeszcze narzucić dostęp do rynku. Polska to mały rynek, a jak wiadomo duże pieniądze są na dużych rynkach. No ale rynki są już przecież dawno obstawione i poukładane. Nikt nie da wejść polskim firmom na obce rynki aby budowały tam sobie polski kapitał. Bo jaki w tym byłby interes. Z tego punktu widzenia stoimy na bardzo trudnej pozycji. Ale jak widać mamy jeszcze jakieś atuty. Gdyby sięgnąć do historii to taki, na przykład, rynek usług budowlanych został oddany prawie w całości w obce ręce po 1989 roku. Tu mamy trochę inną sytuację bo dysponujemy kapitałem intelektualno-badawczym o który wcale nie jest latwo no i to jest teraz, a nie kiedyś tam. A więc warto było to obejrzeć i wysłuchać. No i ostatnia już uwaga to oczy pana ministra, wtedy były bez zarzutu, bez zsinień i worków. Teraz jest inaczej. Może pan minister poważnie choruje?
![]() |
porfirogeneta @ewaryst-fedorowicz |
17 maja 2020 23:54 |
Za moich czasów mówiło się "kto ma księdza w rodzie, temu bieda nie dobodzie", Już ministrów trzeba?
Dziadostwo widać postępuje.
![]() |
umami @KOSSOBOR 17 maja 2020 22:40 |
18 maja 2020 00:15 |
Czyli cyrulik goli aż miło.
![]() |
pink-panther @KOSSOBOR 17 maja 2020 22:40 |
18 maja 2020 00:15 |
Sobie Koleżanka rzuci okiem na stan bieżący biznesów i powiązań pana Marcina Jana Sz. Zwłaszcza na dole strony jest na co popatrzeć. Ale zdolnemu i bogatemu wolno. :)) Rodzina to potęga.
|
KOSSOBOR @tomciob 17 maja 2020 23:52 |
18 maja 2020 01:21 |
Musiałam się porządnie skupić, czytając Pański komentarz, bom prostym malarzem jest :) I zatem prosto /i zapewne prymitywnie/ pytam: gdzie zostaną przekierowane zyski z tego naszego kapitału intelektualno-badawczego? Czy to będzie zwykłe wyrobnictwo, czy tez sowity udział w zyskach?
Pan minister wygląda obecnie na osobę podlegającą solidnemu ciśnieniu...
|
KOSSOBOR @pink-panther 18 maja 2020 00:15 |
18 maja 2020 01:23 |
Rzuciłam okiem i ażem pokraśniała :))) Wow!
![]() |
Paris @KOSSOBOR 18 maja 2020 01:21 |
18 maja 2020 09:03 |
Tak...
... juz od jakiegos czasu tak wyglada, lobuz jeden,...
... dalby Bog, aby tak BANKSTER, Emilewicz i cala ta "lepszozmianowa" BANDA wraz z PATOLOGICZNA narracja Sakiewicza zostala poddana takiemu cisnieniu, bo normalnie az sie scyzoryk w kieszeni otwiera na te LOBUZERIE ZONdowo !!!
![]() |
Rejent @pink-panther 18 maja 2020 00:15 |
18 maja 2020 10:54 |
To wszystko co tu się wypisuje to antypisowski hejt! - przynajmniej tak piszą na szkole nawigatorów -
http://marcin-k.szkolanawigatorow.pl/chwdpis-czyli-walka-z-podjadaniem
:))))
![]() |
gabriel-maciejewski @ewaryst-fedorowicz |
18 maja 2020 10:58 |
Janda dostała 90 tysięcy na działalność kulturalną. Ona chyba musiałaby zagryźć Jarosławowi kota, żeby Gliński przestał jej wypłacać gażę.
![]() |
tomciob @KOSSOBOR 18 maja 2020 01:21 |
18 maja 2020 12:39 |
Stawiam na wyrobnictwo tylko tego nikt głośno nie powie. Zaskakujące od początku naszej "transformacji" jest to że każdy rząd, z obecnym włącznie, tak entuzjastycznie podkreśla międzynarodową atrakcyjność inwestycyjną Polski. Tak jakby obcy kapitał inwestował nad Wisłą "pro publico bono." Pora zacząć traktować nas, choć trochę poważniej.
![]() |
tomciob @Paris 17 maja 2020 20:54 |
18 maja 2020 12:56 |
Co ciekawe wprowadzono nakaz noszenia maseczek 16.04.2020 nie mając zabezpieczenia w postaci zapasów tychże. Stąd "zostańcie w domach" bo wprowadzamy nakaz wiedząc, że maseczek nie mamy.
https://wpolityce.pl/m/spoleczenstwo/500660-minister-szumowski-maseczki-kupilibysmy-nawet-od-diabla
To nie wygląda zbyt poważnie, niestety.
![]() |
Rejent @tomciob 18 maja 2020 12:56 |
18 maja 2020 13:07 |
a może właśnie po to był nakaz, aby można było kupić nawet od diabła ? (oczywiście od właściwego diabła...)
![]() |
Jakub @ewaryst-fedorowicz |
18 maja 2020 13:44 |
Wychodzą "na jaw zamysły serc wielu". To co się teraz dzieje to świetna odtruka dla zapatrzonych w PiS, a mających dobrą wolę, ludzi. Czytając różne wpisy na tym zacnym blogowisku zorientowałem się szybko, że sporo użytkowników tutaj ma właśnie ten problem.
![]() |
Paris @tomciob 18 maja 2020 12:56 |
18 maja 2020 16:34 |
Bo to byla USTAWKA, do tego na swiatowa skale !!!
Oni ta zlodziejska lobuzeria i kompletni BANKRUCI improwizowali od samego poczatku... i improwizuja nadal. Pustactwo nie mialo maseczek w wystarczajacej ilosci we wszystkich panstwach w Europie... dopiero ruszyly te dete i mocno grzane w merdiach zlodziejskie "projekty", w ktore angazowalo sie wiele osob, ba, nawet prezydentowa sie poswiecila i szyla te debilne maseczki dla wzmozonego i przestraszonego - na poczatku "pandemii" - ciemnego luda. Ta akcja "zostan w domu" byla grzana rowniez w innych krajach !!!
To wszystko bylo ze soba zsynchronizowane i to samo co w Polsce bylo grzane we Francji i calej Europie... a PIERDY tego mOnistra z Kalkuty - bo inaczej tych jego debilnych komunikatow nazwac nie mozna - to po prostu CHUCPA nie z tej ziemi...
... a dzis cale to talatajstwo, dziadostwo, zlodziejstwo - jednym slowem - WARCHOLSTWO i HIPOKRYCI swoje falszywe ryje wspomnieniami JP2 wycieraja !!!
To dopiero jest zaprzanstwo i bezczelnosc.
![]() |
Paris @Rejent 18 maja 2020 13:07 |
18 maja 2020 17:00 |
Dokladnie tak...
... te wszystkie przewalone pieniadze trafily tam gdzie mialy trafic - DO SAMYCH SWOICH !!!
I nie ma co udawac, ze to jakies "nieszczesliwe przypadki" byly tylko glosno i na kazdym kroku mowic jak to "nasz" ZONT OKRADA narod polski... JAWNIE, BEZCZELNIE i ZUCHWALE... marionetki, slupy i "stypEdysci" rzadowe po obcych uczelniach znaja to "modus operandi" juz od dziesiatek lat... a my tu na SN poznajemy je chocby z genialnych wpisow Wlasciciela portalu... np. wczorajszego - jak sobie panowie szlachta i sam "krol" z narodem pogrywali.
Dzis mamy to samo, a dla niepoznaki "swirusa" sobie "wystrugali" !!!
![]() |
Paris @Jakub 18 maja 2020 13:44 |
18 maja 2020 17:04 |
PiS to byl, ale sie zmyl...
... dzis mamy WYLACZNIE Morawieckiego BANKSTERYZM oraz TERRORYZM merdialny OSZUSTOW SMOLENSKICH... i nic wiecej !!!
![]() |
ainolatak @tomciob 17 maja 2020 23:52 |
18 maja 2020 17:33 |
Może pan minister poważnie choruje?
Jest to całkiem możliwe...dlatego poważnie zabezpiecza finansowo siebie i rodzinę, by starczyło na prywatne leczenie.
![]() |
ainolatak @pink-panther 18 maja 2020 00:15 |
18 maja 2020 17:34 |
No, taka lokalna oSZmiornica :))
![]() |
ainolatak @Jakub 18 maja 2020 13:44 |
18 maja 2020 17:44 |
Obawiam się, że odtrutka działa tylko wtedy, jeśli jest podana zatrutej jednostce bezpośrednio w żyłę. Dopóki więc zamysły serce wielu bezpośrednio nie odbiją się na zdrowiu, kieszeni lub zasiłku i brak godnej przyszłości dla własnych dzieciaków, dopóty objawy dziabnięcia przez żmiję zapatrzenia będą trwały.
![]() |
toNick @Paris 18 maja 2020 16:34 |
18 maja 2020 18:35 |
"Oni ta zlodziejska lobuzeria i kompletni BANKRUCI improwizowali od samego poczatku... i improwizuja nadal. Pustactwo nie mialo maseczek..."
Osobiście byłbym bardzo zadowolony gdyby na maseczkach się skończyło, ale niestety bez złudzeń - globalna ustawka na taką skalę raczej zwiastuje coś o wiele grubszego.
![]() |
BTWSelena @ewaryst-fedorowicz |
18 maja 2020 20:00 |
" wystarczyłoby powiedzieć po prostu , że o przydziale grantów decyduje Święty Mikołaj, a doradza ministrowi osobiście Duch Święty. " - mimo przenośni,to jestem dużą dziewczynką,aby wierzyć w Świętego Mikołaja,a po drugie ,Duch Swięty nie nawiedza ministrów.Tak szczerze mówiąc to ubawiłam się doskonale pana notką,a najbardziej komentarzem pana Gabriela.Wybraziłam sobie jak pani Janda zagryza kota Jarosławowi...I ha,ha brzuch mnie boli od śmiechu.Ale,ale pan Gabriel chyba nie zdaje sobie sprawy,że i to jest możliwe.Bo skoro pani Janda wyreżyserowała taki spektakl o kozie Sylwi co to zakochała się w ludzkim mężczyźnie i miała problem ,czy zażywać tabletki "po"-- i uprawiać sex ,czy....to wszystko jest prawdopodobne.... i kot w razie desperacji może paść ofiarą...
![]() |
BTWSelena @Jakub 18 maja 2020 13:44 |
18 maja 2020 20:06 |
Jakubie...to wcale nie jest tak...mam "zamysły serca",jak wielu tutaj komentujących,oraz Nawigatorów,lecz nie mam osobiście na tym zacnym blogowisku tego rodzaju problemów. A szczególnie mam dobrą wolę.
![]() |
Paris @toNick 18 maja 2020 18:35 |
18 maja 2020 20:25 |
I owszem...
... to zwiastuje tylko GLOBALNE BANKRUCTWO !!!
I to bedzie sie dzialo dluuugo... nawet bardzo dlugo. Dlatego zlodziejstwo lokalne, rozne takie "szumowiny" kradnie ile wlezie, wierzac, ze ujdzie im to bezkarnie... tworzac z premedytacja jeszcze wiekszy burdel niz jest... np. ten caly CYRK wyborczy, czy chocby cale to dete SHOW z tym PSUJEM czaskoskim...
... no ale ta CHUCPA nie przejdzie.
|
KOSSOBOR @tomciob 18 maja 2020 12:39 |
18 maja 2020 21:48 |
Przede wszystkim to polski rząd winien nas /naród/ traktować poważniej. Uczciwiej, znaczy. I działać dla dobra narodu - a z tym ma najwyraźniej problem. Wszystkie rządy od Okrągłego Stołu "miały z tym problem". Stąd ta "międzynarodowa atrakcyjność inwestycyjna" - ludzie i ziemia do golenia i strzyżenia, a jak kto JP Morgan albo jakaś biotechnologia czy tam co - to polski rząd dopłaca miliony do cudzego interesu. A nam zostaje płacić i nasładzać się atrakcyjnością inewstycyjną. Pozostaje do oceny: czy to polskie gnojki, czy obcy te wszystkie rządy.
![]() |
Paris @KOSSOBOR 18 maja 2020 21:48 |
18 maja 2020 22:28 |
Ponad 30 lat...
... roznych przekretow i afer na miliardy - NIGDY nieosadzonych... nawet ostatnie "pieszczochy" AMBERGOLD czy REPRYWATYZACJA byly tylko "zaslona dymna" i PASNIKIEM dla wszelkich "zarobionych" merdialni !!!
Co tu jeszcze oceniac, Pani KOSSOBOR, przeciez golym okiem widac i uchem slychac, ze to ZAPRZANE SPRZEDAWCZYKI i TARGOWICA !!!
![]() |
Szczodrocha33 @pink-panther 18 maja 2020 00:15 |
19 maja 2020 03:21 |
"Sobie Koleżanka rzuci okiem na stan bieżący biznesów i powiązań pana Marcina Jana Sz. Zwłaszcza na dole strony jest na co popatrzeć. Ale zdolnemu i bogatemu wolno. :)) Rodzina to potęga."
To prawda.
Jest prezesem i czlonkiem jednoczesnie.
Grunt to miec czlonka w rodzinie. Szczegolnie takiego, ktory moze zostac wysuniety z ramienia na czolo.
![]() |
Szczodrocha33 @ewaryst-fedorowicz |
19 maja 2020 03:29 |
To jest ryt socjalistyczny wlasnie.
Urzednicy panstwowi czyli ministrowie, rozdajacy pieniadze podatnikow znajomym na projekty cokolwiek zezowate.
A przedsiebiorcy, wlasciciele firm, sa goleni regularnie przy wsparciu polskich sadow.
Kiedys Ziemkiewicz wyglosil taka trafna moim zdaniem uwage:
"co to jest kapitalizm? to taki system, w ktorym o wszystkim decyduja pieniadze ;
w Polsce tez o wszystkim decyduja pieniadze, ale o tym kto je ma decyduja znajomosci"
![]() |
Szczodrocha33 @KOSSOBOR 18 maja 2020 21:48 |
19 maja 2020 03:31 |
"Pozostaje do oceny: czy to polskie gnojki, czy obcy te wszystkie rządy."
Polskie gnojki w sluzbie systemu nadzorowanego przez obcych.
![]() |
ewaryst-fedorowicz @gabriel-maciejewski 18 maja 2020 10:58 |
19 maja 2020 20:12 |
@Corylus
Myślę, że masz rację - ale na zagryzienie Prezesowego kota Jest (jednak) zbyt sprytna.
Muszę się natomiast przyznać do postawienia nietrafnej diagnozy - w kwestii przeypomnianej przez ciebie Jandy mianowicie:
otóż 4 lata temu, na branżowych Wirtualnych Mediach napisałem tak
"...Wnioski są następujące i każdy z innej kategorii;
1. Polscy luminarze nauk ścisłych i technicznych uznali, że od walnięcia w drzewko i w błoto samolot rozpada się na tysiące kawałeczków, rozrzuconych na przestrzeni kilometra, czyli – wzorem klasyka – stwierdzili Paris vaut bien une messe, co się na nasze tłumaczy kasa Misiu, kasa! (klasyk inny, ale pasuje) i teraz mogą mieć kłopot, bo koryto się przechyliło, kto inny doń ziarno sypie i granty rozdziela, o czym boleśnie Janda się przekonała, skazana okrutnie na prowadzenie własnego biznesu za własne pieniądze, co jest niesprawiedliwością krzyczącą.
I histeryzującą."
http://blog.wirtualnemedia.pl/ewaryst-fedorowicz/post/pojednanie-mozgu-z-pralka
Ale już po upływie raptem 6 miesięcy, od czasu, gdy minister Gliński jak lew bronił grantojadów z ponoć przeciwnego obozu (fundacja Rózi i Zosi) , już skorygowałem swoją pomyłkę:
"...A w temacie grantojadów przewiduję rozwiązanie kompromisowe:
PiS ich przepraszać nie będzie, ale za to michy im nie zabierze, w wyniku czego grantojady zajęte konsumpcją pyszczyć przestaną.
A ciemny lud? Co z ciemnym ludem, ktoś niedzisiejszy zapyta?
Jak to co: jadąc wspomnianym Kurskim ciemny lud to kupi, gdyż zadaniem ciemnego ludu jest kupowanie, bo żeby dostać za darmo, to trzeba być z elity, a tam miejsca jak na trybunie vipowskiej – nie tylko dokładnie policzone, ale i ponumerowane, a bramkarz byle kogo nie wpuszcza!"
http://blog.wirtualnemedia.pl/ewaryst-fedorowicz/post/glinski-grantojady-i-przeprosiny
![]() |
ewaryst-fedorowicz @toNick 17 maja 2020 21:37 |
19 maja 2020 20:18 |
@toNick
Owszem, ale kiedyś się tego dowiemy/nie dowiemy.
![]() |
ewaryst-fedorowicz @porfirogeneta 17 maja 2020 23:54 |
19 maja 2020 20:25 |
@porfirogeneta
Nie wiem, czy dziadostwo, ale owszem, często powtarzam, że "czasy spsiały", a zatem i powiedzenia też za tym "tryndem" podążają
![]() |
ewaryst-fedorowicz @olo 17 maja 2020 21:41 |
19 maja 2020 20:31 |
@olo
wspólnik miał "know-how", ale to główny bohater miał pomysł. Co do skali racja: jedna kopalnia złota w porównaniu z tym numerem, to o zgrozo drobne
![]() |
ewaryst-fedorowicz @Szczodrocha33 19 maja 2020 03:29 |
19 maja 2020 20:41 |
@Szczodrocha33
Nic nie przebije skrótowca TKM. No, ale nie ma się czemu dziwić:
gdy autorstwo natrętnie przypisywano Prezesowi, przyznał się do niego ponoć Glapiński, ale tak czy inaczej - szarża!
A Ziemkiewicz co tydzień w TVP potwierdza, że (wtedy) napisał prawdę.
![]() |
ewaryst-fedorowicz @BTWSelena 18 maja 2020 20:00 |
19 maja 2020 20:48 |
@BtWSelena
No proszę, same plusy!
Ja wrzuciłem notkę i ewakuowałem się na wieś (byczo było, bo bez dostępu do netu i bez telewizora), i po powrocie dowiaduję się, że się Pani ubawiła.
Jest jeszcze jeden plus: o tej sztuce Jandy z kozą i jej ludzkim ukochanym w rolach głównych się dowiedziałem!
Ciekawe, czy Gliński taki rodzaj sztuki popiera oficjalnie, czy tylko prywatnie?
![]() |
ewaryst-fedorowicz @Jakub 18 maja 2020 13:44 |
19 maja 2020 20:51 |
@Jakub
Przykro mi, ale Pana rozczaruję - na zapatrzonych żadna odtrutka nie działa, tym bardziej, że życie uporczywie dowodzi, iż nie jest tak, że to zapatrzenie jest niekomercyjne.
I nie ważne, czy chodzi o 500 zeta miesięcznie, czy 180 baniek przez parę lat
![]() |
BTWSelena @ewaryst-fedorowicz 19 maja 2020 20:48 |
19 maja 2020 21:59 |
Szanowny Ewaryście,całe życie czegoś nowego się dowiadujemy.Trochę jestem zdziwiona,że przeoczył pan taką sferę głębokich ludzkich uczuć. Ci co poszli na sztukę,która miał być arcydziełem ,przy okazji dowalić temu reżimowi,byli zadowoleni do czasu ,gdy roznamiętniony jeden z aktorów ponoć rzucał łajnem.Nie napisano tylko jakim. Posyłam panu linka,który w sposób łagodny i miłosierny opowiada o treści... A koza na zdjęciu wygląda jakby miała orgazm... A tak na poważnie to pani Janda od lat była moją ulubioną artystką.Boleję nad tym,że straciła moje serce.Proszę bez urazy,ale bawi mnie pana"pióro"
http://www.archiwum.dzienniknarodowy.pl/6678/janda-wystawia-sztuke-o-milosci-mezczyzny-do-kozy-/
![]() |
ewaryst-fedorowicz @KOSSOBOR 17 maja 2020 22:43 |
19 maja 2020 22:45 |
@KOSSOBOR
Obejrzałem, wysłuchałem i moja konkluzja jest następująca:
To zadziwiające, żeby potrzeba było tyle gadania, aby opowiedzieć działanie nieskomplikowanego w sumie mechanizmu, jakim jest zwykła dojarka.
![]() |
tomciob @KOSSOBOR 18 maja 2020 21:48 |
20 maja 2020 10:40 |
Ani to ani to. Żyjemy w systemie politycznym: "socyjalizm urzędniczy." Nie ma znaczenia kto rządzi bo system polityczny ma się utrzymać. Rząd występuje tu raczej w charakterze agencji pijarowej mającej nam ten system jak najatrakcyjniej sprzedać. "Socjalizm żoliborski" jest jedynie skrótowcem opisującym wycinek, drobny fragment rzeczywistości. Lecz ponieważ z geopolitycznego punktu widzenia jest to system niezwykle trwały i potrzebny jego zmiana nie wydaje się możliwa. Stąd pochodzi mój spokój w obserwacji "najnowszych trendów sprzedażowych" na polskiej scenie politycznej.
![]() |
olo @tomciob 18 maja 2020 12:56 |
20 maja 2020 21:17 |
wprowadzono, ale zeby ich nie nosic wystarczy oswiadczenie; mnie to dziwnie wyglada
![]() |
olo @ewaryst-fedorowicz |
20 maja 2020 23:34 |
tak:
https://nczas.com/wp-content/uploads/2020/05/o%C5%9Bwiadczenie-maj%C4%85tkowe-Szumowskiego.jpg
czarno na bialym
![]() |
Grzeralts @tomciob 20 maja 2020 10:40 |
21 maja 2020 07:41 |
Dla systemu nie ma znaczenia, kto rządzi. Dla populacji zarządzanej ma. I to właśnie wszystkim gorącym głowom usiłują przekazać tacy jak Przemsa - że realną alternatywą dla socjalizmu urzędniczego w wersji PiS jest to, co socjalizm urzędniczy w wersji TVN. A alternatywą dla Zenka na Narodowym uciechy w "Zatoce Sztuki". Choice is yours.
Cała reszta dostępnych wyborów politycznych to są mrzonki, zwykle oparte na nieznajomości a to ekonomii, a to socjologii, a to biologii, chemii i fizyki. Realnie wspierające opcję TVN.
![]() |
Grzeralts @AnDzej 21 maja 2020 07:46 |
21 maja 2020 08:03 |
Wybór jest. Ale to zasługa szeroko rozumianego elektoratu antypisu, że jest, jaki jest. Skoro ludzie nie chcą realnej alternatywy dla socjalizmu w wersji PiS, to jej nie dostaną.
![]() |
porfirogeneta @gabriel-maciejewski 18 maja 2020 10:58 |
21 maja 2020 21:07 |
Możnaby zadać inne pytanie; Ile trzeba jej dać, żeby tego kota nie zagryzła? To jest basarunek na korzuchy? Czy jedna sitwa?
![]() |
ewaryst-fedorowicz @Grzeralts 21 maja 2020 07:41 |
22 maja 2020 21:54 |
@Grzeralts
Mam uprzejmą prośbę:
propagowaniem zabawy w "mniejsze zło" / "to wprawdzie sukinsyny, ale to nasze sukinsyny" / "lepiej dostać w mordę z prawej, niż lewej", może się Pan zajmować na swoim blogu albo na blogach autorów sobie podobnych.
Dla mnie tamte i te sukinsyny nie są moje.
I to jest ostatni komunikat skierowany do Pana przed "wystawieniem za drzwi".