-

ewaryst-fedorowicz : Reklamiarz sum! Po 20 latach marketingu komercyjnego w marketingu politycznym robię. Bloguję bo lubię.

Liberalna twarz Kaczyńskiego - i krzywy ryj Kuchcińskiego

Prezes Kaczyński, permanentnie etykietkowany przez takiego jednego o dziwnym imieniu, jako „żoliborski socjalista”, zaskoczył Publiczność i pokazał swoją liberalną twarz, i to liberalną w wariancie, który określiłbym jako skrajny.

A skrajny dlatego, że nawet Korwin-Mikke by się takiej fizis nie powstydził:

otóż Prezes Kaczyński opowiedział się za ultraliberalną zasadą „co nie jest zabronione – jest dozwolone”.

W konsekwencji uznał za dozwolone wożenie przez Kuchcińskiego (przydział służbowy marszałek) członków swojej rodziny rządową, powietrzną salonką, i to wożenie 23 krotne, ale nie wykluczam, że to nie jest ostatnie słowo tego wystraszonego urzędnika z kancelarii sejmu, bo sekwencja kolejnych oświadczeń na temat wspomnianego wożenia jest następująca:

„ani razu” =>„6 razy” =>23 razy”..., czyli wykazuje ewidentną tendencję rosnącą.

Niektórzy (sam znam jednego – imię dziwne takie ma) twierdzą wprawdzie, że Prezesowy przypływ ultraliberalizmu ma ścisły związek z błyskawicznie zbliżajacymi się tzw. wyborami za przeproszeniem parlamentarnymi, ale to przecież nie może być prawda:

Prezes Kaczyński już 30 lat temu udowodnił, że kiedy ludzie honoru uposażali powstające partie polityczne - a to nieruchomościami, a to tytułami prasowymi, a to... a nie ważne, wyznawał zasadę, że „pierwszą działkę trzeba kupić” (choć niektórzy twierdzą, że na preferencyjnych, niedostępnych zwykłym Kowalskim warunkach, ale nie wchodźmy w szczegóły, bo i po co? Uwłaszczenie nomenklatury zawsze odbywa się na preferencyjnych warunkach).

Inna sprawa, że Prezes Kaczyński jakiś taki w materii latania nieoblatany i zarządził (no nie żartujmy – oczywiście, że zarządził) żeby rodziny pisowskich notabli płacily za loty rządowymi, luksusowymi salonkami „wg cen lotow rejsowych”.

Mam nadzieję, że Prezes Kaczyński nie ma na myśli cen klasy biznes, ani tym bardziej klasy ekonomicznej.
Musowo kasować tych członków rodzin pisowskiej nadzwyczajnej kasty  wg taryfy klasy pierwszej, a kto się w taryfach (jak Prezes Kaczyński) niezbyt orientuje, to uprzejmie informuję, że klasa pierwsza jest droższa od tej biznesowej mniej więcej 5 razy.

I nie wierzgać mi tu, bo sam Prezes Kaczyński deklarował, że Polsce potrzebne są nowe elity.

A elita w klasie ekonomicznej (a nawet biznesowej), to jak kompania honorowa w nie przymierzając walonkach.

Nobles obliż! Pisowska wasza elitarna...

Co, że wtedy nikt nie będzie chciał tymi rządowymi salonkami latać?

No, skoro rodziny pisowskich baronów pożałują kasy na towarzyszenie w podróży swoim zapracowanym tatusiom, mamusiom i innym (dobrym) wujkom – to ich problem.

W każdym razie to usankcjonowanie i wycenienie przez Prezesa Kaczyńskiego wożenia przez Kuchcińskiego rządowymi salonkami powietrznymi swojej rodziny ma jedną, ewidentną zaletę:

Kuchciński przestanie wozić swoich krewnych na krzywy ryj.

I to nie jest żadna aluzja, a jedynie stwierdzenie faktu.



tagi: prawo i sprawiedliwość  jarosław kaczyński  nadzwyczajna kasta  marek kuchciński 

ewaryst-fedorowicz
30 lipca 2019 14:18
26     2231    2 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

smieciu @ewaryst-fedorowicz
30 lipca 2019 16:37

W konsekwencji uznał za dozwolone wożenie przez Kuchcińskiego (przydział służbowy marszałek) członków swojej rodziny rządową, powietrzną salonką

Zaraz. To w końcu uznał czy nie? Bo ja czytając (na interii) o tej historii dowiedziałem się że prezes nakazału Kuchcińskiemu pokrycie tych kosztów. Serio pytam.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ewaryst-fedorowicz
30 lipca 2019 16:56

"...otóż Prezes Kaczyński opowiedział się za ultraliberalną zasadą „co nie jest zabronione – jest dozwolone”."

Nie jestem pewien, ale wydaje mi sie, ze gdzies to juz slyszalem.

Aha, to chyba byl slynny tworca II etapu reformy gospodarczej, premier Zbigniew Messner. To chyba on mowil, ze co nie jest prawnie zabronione, jest dozwolone.

A jakies dwa-trzy lata pozniej, w ciemny listopadowy wieczor, gdy bodajze juz premierem byl Mieczyslaw F. Rakowski, w telewizji pokazano reklame:

Wchodzi jakis osobnik w ortalionowej kurtce i welnianej czapce-narciarce do pomieszczenia, ktore wyglada na dzial kadr. Kadrowa siedzi za biurkiem, obok parzaca oczywiscie. Ten gosc mowi: "zdecydowalem sie podjac prace w tym przedsiebiorstwie, poniewaz uposazenie tutaj pozwoli mi na zaspokojenie moich potrzeb zyciowych." [tak to mniej wiecej  brzmialo].

I zaraz potem na ekran wjechal wizerunek chyba nawet pliku banknotow dolarowych, i calkiem rzeski i energiczny glos meski oznajmil" "Chcesz miec akcje, kup obligacje!"

 

Tak, tak. Lza sie w oku kreci. Takie to byly poczatki domu wariatow czyli procesu budowania kapitalizmu w luku Wisly.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ewaryst-fedorowicz
30 lipca 2019 16:57

Panie Ewaryscie, a czy ten samolot rzadowy ma zolte firanki?

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @smieciu 30 lipca 2019 16:37
30 lipca 2019 17:07

@smieciu
 

No bez żartow - oczywiście, że "uznał za dozwolone"
Przecież nie powiedział: "NIE POZWALAM! Wożenie rodzinnych tyłków rządowymi dżetami jest zakazane!"-
A ponieważ sytuacja jest wizerunkowo kryzysowa, do tego swojego uznania (oprócz odwoływania się do praktyki z czasów... prezydentury Wałęsy :-D) dodał waruneczek: "byleby za opłatą (symboliczną)".

Krótko mówiąc Kaczyński właśnie usankcjonował wożenie rządowymi powietrznymi salonkami rodzin, a ja tylko proponuję urealnić wspomnianą opłatę do poziomu odpowiedniego dla nadzwyczajmej kasty, czyli "first class"

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Szczodrocha33 30 lipca 2019 16:57
30 lipca 2019 17:12

@Szczodrocha33

Pan się posługuje pojęciem czytelnym dziś dla niszy :-D
(OK< bywalcy na tym portalu to chlubny wyjątek).
Ale ja nie znam kolorystycznych preferencji "nowej elity", choć biorąc po lupę rodowody pisowskiej wierchuszki, kto wie?

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Szczodrocha33 30 lipca 2019 16:56
30 lipca 2019 17:20

@Szczodrocha33
Też nie jestem pewien, ale o ile pamiętam, to rozkwit tej zasady przypada na rząd Rakowskiego, konkretnie ministrowanie Mieczysława Wilczka autora tzw.  "ustawy Wilczka"

5 lat temu nieszczęśliwie wypadniętego z okna wysokiego budynku:
"30 kwietnia 2014 Mieczysław Wilczek popełnił samobójstwo poprzez wyskoczenie z okna wysokiego piętra budynku[6][7]. Ciało zostało znalezione przed jednym z bloków na warszawskiej Saskiej Kępie. Prokuratura odstąpiła od wykonania sekcji zwłok[8]. ", taaa...
https://pl.wikipedia.org/wiki/Mieczys%C5%82aw_Wilczek

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewaryst-fedorowicz 30 lipca 2019 17:07
30 lipca 2019 17:42

"Baron" Glapinski...

... moze swoim dworkom placic pensje po 65.000 zeta... sobie moze przyznac NAGRODE  500.000+  to i "baron" Kuchcinski tez moze rodzine wozic za panstwowe pieniadze...

... a co sie beda  "dobrozmianowcy" szczypac  !!!... wszak zostalo im jeszcze 3 miesiace zlodziejstwa panstwowego,  bo potem to juz tylko sam Pan Bog wie... wszak POLSKA to dla nich tylko jeden postaw plotna wiec szarpie  POPiS  ile wlezie  !!!

zaloguj się by móc komentować

smieciu @ewaryst-fedorowicz
30 lipca 2019 18:38

Zapytałem bo chciałem się upewnić. Widzę jednak nieco inaczej tą sprawę.

Mamy rodzinkę Kuchcińskiego latającego samolotem. Ok. Komuś może się nie podobać ale ja to postrzegam raczej jako obraz pisowskiej bidy. W sensie dość dosłownym. Oni tyle lat siedzieli na zapleczu i klepali bidę. To teraz chcą poczuć życia. Tak naprawdę nie mają zbyt wielu okazji gdyż w przeciwieństwie do lepiej umocowanych towarzysko PeOwców (nie mówiąc o elicie z SLD) nie mają możliwości brania się za większe przekręty. Po prostu na tyle tylko stać większość PiSowców, w obecnym dawno już zabetonowanym ukłądzie. Tylko na tego typu różne, jak dla mnie nieduże, korzyści. Duża forsa nie jest dla nich, w dzisiejszych czasach politycy zwykle mają ograniczane pole samodzielnego działania. Co sprawia że z jednej strony kurczowo trzymają się tego co już uzyskali, z drugiej są podatni na pokusy na które już tylko czekają odpowiednie służby. W ten sposób całą partię można łatwo kontrolować. Bo tym systemie dzisiaj chodzi o przekręty wielkie, na skalę całego państwa, wykonywane za pomocą całych partii.

Natomiast członkowie partyjni mogą tylko sobie toczyć jedynie te swoje małe wojenki próbują wyszarpać coś z naprawdę mocno okrojonego stołu. Rodzina Kuchcińskiego latała samolotem. Ktoś rzucił cynk. Kto? Wredni niuchacze z PO & co? Mogliby ale ta sprawa jest zbyt mała by rzutować na cokolwiek. Np. by miała jakikolwiek wpływ na wynik wyborów. Dlatego może lepiej odebrać ją jako wewnętrzne przepychanki pisowskie. Ktoś tam chce wewnątrz pobruździć Kuchcińskiemu przed wciąż coś tam znaczącym Kaczyńskim.

I jak dla mnie to prezes w tej szopce efektywnie odegrał najbardziej znaczącą rolę. Nie wiadomo w sumie dlaczego postanowił zaangażować się osobiście w ten epizod. Ja też nie bedę zgadywać. Tylko chciałbym zwrócić uwagę że prezes lubi się brać za takie drugorzędne duperele, które to działania muszą się wydawać co najmniej dziwne członkom jego partii. Kto wie ilu z nich doszło już do wniosku że dobrze byłoby starego odstawić na emeryturę.

No bo czym tak naprawdę jest tych parę lotów wobec przekrętów PO? Wobec tych 300mld z VAT, którą to kwotę z jakąś masochistyczną lubością przytaczają rządowe media zważywszy że nikt za to nie odpowie, żaden członek PO. Przecież każdy członek PiS robi rzeczy analogiczne do Kuchcińskiego. Ma te drobne korzyści i pewnie w wielu przypadkach uważa że to mu się po prostu należy.

Bo jeśli nie to właściwie po co być w tej partii? Nie żartuję w tym momencie. No bo co pomyśleć o innym genialnym pomyśle Kaczyńskiego czyli obniżeniu uposażeń samorządowców? Przecież (znów piszę na serio) są to zarobki upokarzające dla kogoś kto miałby się na poważnie wziąć za uczciwą konstuktywną robotę. Tyle jest gadki o betonie, układzie ale jaki sens próbować go rozbijać jeśli można tylko dostać parę groszy, które nie zrekompensują pobytu w szpitalu ze względu na naturalne bądź nie okoliczności. Znam ten temat z pierwszej ręki.

Kaczyński przykręcając śrubę uzyskać może jedynie efekt odwrotny. I mnie ciekawi czy może właśnie o to chodzi. By z jednej strony partyjne wnętrzne uznało go za już kompletnie oderwanego od życia dziwaka, który lepiej żeby już może zajmował się tylko swoim kotem. A z drugiej by w partii zostały tylko proste bezideowe miernoty, dla których jest to jedyny sposób na zdobycie paru groszy i tego splendoru. Rzeczy, które poza partią, w normalnym środowisku normalnych ludzi byłyby dla nich całkowicie nieosiągalne. Działania Kaczyńskiego prowadzą do utrwalenia negatywnego doboru partyjnego, gdzie na stołki będą się garnąć albo ci, którym ten stołek wystacza sam w sobie. Albo ci bardziej obrotni  dla których stołki są po prostu  okazją do wyszarpania jakiejś normalnej choć lewej kasy.

Takie mi się wnioski nasuwają po tym jak Kaczyński postanowił wziąć się za rozwiązanie problemu Kuchcińskiego.

 

zaloguj się by móc komentować


ewaryst-fedorowicz @smieciu 30 lipca 2019 18:38
30 lipca 2019 19:21

@smieciu

Szczerze mówiąc nie chce mi się wnikać w mętlik dziejący się w głowie  Kaczyńskiego - ja po prostu uważam to za stratę czasu.
Pisałem parę razy, że uważam go za człowieka wydelegowanego do obsługi najprzyzwoitszego segmentu Polaków, których trzeba tak znieczulić, by nie zauważyli, jak się obudzą w innej niż ta wyśniona przez nich Polsce.
Bo rozumiem, że nie będziemy się przekonywali, że do willi w Magdalence trafił ktoś, kto nie był "pozytywnie zweryfikowany"?

A że to nie JK a LK tam  trafił?
Cóż Kiszczak był najwyraźniej oszczędny i wybrał tylko jednego bliźniaka :-D
Natomiast diagnoza powodów dla ktorych pisowcy "biorą drobne"  jest wg mnie trafna:
oni mają wszystkie możliwe etaty w SSP, a od wielkich wałków wara, bo te są zastrzeżone dla Generałów Prowadzących .

Czy można inaczej? To tekst o moim Ojcu:

"Po 1989 został pierwszym prezydentem podwarszawskiego Otwocka.
Tak jak zaczął swoją prezydenturę w dwóch garniturach i w dwupokojowym mieszkanku, tak i ją skończył. Pewnie i dlatego w niespełna 50 tysięcznym Otwocku miał na pogrzebie kilka tysięcy ludzi."

Źródło: http://niepoprawni.pl/blog/fedorowicz-ewaryst/moi-ojciec-i-wujek-byli-zolnierzami-wykletymi
 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @toscano7 30 lipca 2019 19:12
30 lipca 2019 19:23

@toscano7
 

jeśli chce mi Pan powiedzieć, że w temacie pazerności pisowscy notable są tacy sami, jak platformiarscy, to ja się z Panem zgadzam.

zaloguj się by móc komentować

toscano7 @ewaryst-fedorowicz
30 lipca 2019 19:26

W Italii władzuchna też se lata nie za swoje rządowymi od "lewicy" do "prawicy" i Berlusconi i Renzi i Salvini... samolotami, i helikopterami...

Znalezione obrazy dla zapytania renzi vola gratis con volo di stato

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ewaryst-fedorowicz 30 lipca 2019 17:20
30 lipca 2019 21:23

"30 kwietnia 2014 Mieczysław Wilczek popełnił samobójstwo poprzez wyskoczenie z okna wysokiego piętra budynku."

Moze gonili go po schodach ludzie w brazowych butach?

A moze po prostu za duzo wiedzial?

 

zaloguj się by móc komentować


Szczodrocha33 @smieciu 30 lipca 2019 18:38
30 lipca 2019 21:33

Rzecz w tym, moim zdaniem oczywiscie, ze Polak jak mu dac troche wladzy i sypnac troche grosza to tak sie wlasnie zachowuje.

A poza tym, polityka w Polsce to jest posada, na ktorej mozna sie po prostu dorobic. Nalezy pamietac o tym.

Prosze siegnac wstecz: od 30 lat te same twarze, od czasu do czasu wzbogacane jakas nowa maska szczesliwca, ktorego przygarnal jakis stary wyjadacz.

I wystarczy przejrzyc zeznania majatkowe politykow - co delikwent posiadal przed zajeciem sie polityka, a co posiada teraz, powiedzmy po kilkunastu czy kilkudziesieciu latach "obracania sie" w potylice, o przeoraszam, w polityce.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @toscano7 30 lipca 2019 21:30
30 lipca 2019 21:46

A swoja droga, jak sie czyta te biogramy w polskiej wikipedii, to czlowiek ma wrazenie [juz kiedys o tym pisalem], przypominaja one mi sytuacje w ktorej wariat uciekl z zakladu zamknietego i dopadlszy karabinu maszynowego, strzela na oslep do przechodniow, zanoszac sie przy tym ze smiechu.

Jak z Wilczkiem - tworca proszku do prania IXi 65, hodowca perliczek i producent kremu na bazie tluszczu z zoltka jaj, zostaje ministrem przeksztalcajacym (ale krotko, przeksztalcal tylko kilkanascie miesiecy).

I ten bogaty, ustosunkowany czlowiek, pelen zyciowych sukcesow, wyskakuje z okna, a prokuratura odstapila od wykonania sekcji zwlok. I bylego ministra pochowano na Cmentarzu Wojskowym na Powazkach. Czemu na wojskowym? Zachodze w glowe.

 

Tak jak to ujal kiedys nasz gospodarz, wikipedie musi tworzyc Gazeta Wyborcza.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ewaryst-fedorowicz 30 lipca 2019 17:12
30 lipca 2019 21:53

"Pan się posługuje pojęciem czytelnym dziś dla niszy.."

Tak, to prawda panie Ewaryscie. Ja jestem niszowy.

zaloguj się by móc komentować

toscano7 @Szczodrocha33 30 lipca 2019 21:46
30 lipca 2019 22:01

Skoro pochowali Mieczysława W na cmentarzu wojskowym to to coś z pewnością mówi. Kiedyś "cywilna" PRL -owska konkurencja w osobie jakiegoś mocno starszawego emeryta z MSW wypowiadała się w jakimś wywiadzie,  że ten ixi i że to niby wilczek to ściema... któremuś z oficerów "niebieskich" udało się wykraść przepis ale jak naprawdę było któż to wie...

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Szczodrocha33 30 lipca 2019 21:53
30 lipca 2019 23:46

@Szczodrocha33
No to jest nas dwóch :-D

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Szczodrocha33 30 lipca 2019 21:33
31 lipca 2019 08:52

"A poza tym, polityka w Polsce to jest posada, na ktorej mozna sie po prostu dorobic. Nalezy pamietac o tym."

Czy nie ma Pan przypadkiem wyidealizowanego pojęcią o polityce?

(Problemem nie jest dorabianie sie na polityce, ale sposób w jaki sie dorabia.)

Dotyczy to również pisania o polityce.

Problemem EF jest nie to o czym pisze ale to, że na blogu stosuje prawa żądzące reklamą (chamską reklamą).

Nie potrafi uwolnić się od "skrzywienia zawodowego".   

 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @szarakomorka 31 lipca 2019 08:52
31 lipca 2019 08:57

@szarakomórka

Rządzące - nie " żądzące". Kup sobie słownik ortograficzny.
A teraz za "chamską reklamą" wypad.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Paris 30 lipca 2019 17:42
31 lipca 2019 20:09

@Paris
Póki co POPiS się konsoliduje: z mniejszych partii kto może wieje, by się załapać u jednych lub drugich.
Inna sprawa, że napaść na Iran może wywrócić wszystko do góry nogami i to nie tylko w Polsce.
 

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewaryst-fedorowicz 31 lipca 2019 20:09
31 lipca 2019 21:06

Tak...

... to bylo do przewidzenia.  Widzimy co sie dzieje... jak wszystkie skompromitowane, czerwone, zaklamane ryje pchaja sie z powrotem do panstwowego koryta i  NA  ETAT.  Wiadomo przeciez, ze w odpowiedzi na te bezczelna chucpe  NAROD  wybory OLEJE  i  WCALE  do nich nie pojdzie... bo to nie ma absolutnie  ZADNEGO  SENSU  !!!  Ta zaprzedana BANDA  nie panuje nad sytuacja  ani w kraju ani w Lunji.

A jeszcze skoro STARY KIEJKUT Kwach  zapierdzial wczoraj na sakiewiczowym "niezaleznym od rozumu portalu", ze  PiS  wybory "wygra"... to nie ma pomiluj i pozostaje im  ZAPRZANCOM  tylko  konsolidacja... w obludzie,  w zlodziejstwie, w k****twie wobec narodu,  bo maja w tym  BURDELU,  jaki jest obecnie w Ojczyznie bezcenny i niezaprzeczalny udzial  !!! 

 

No i na ten caly BARDAK  "nasza  waadza" wymyslila  aby  wspolnie z "sojusznikiem napasc" na Iran... nie zeby HGW wsadzic do mamra... ani widu ani slychu o "raportach koncowych" z sejmowych komisji,  ale wlasnie zeby  NAPASC  NA  IRAN  !!!

Chucpa i ustawka niebywala.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @ewaryst-fedorowicz
31 lipca 2019 21:49

Panie Ewaryście; to wszyscy tak robią, złe języki mówią że marszałek Borusewicz, latał do Gdańska?/ Dzanzig, psa wyprowadzać. Kocham marszałka Borusewicza, jak przemawia to cały drżę. Nigdy nie wiem o co mu chodzi, ale ważne jest dla mnie że był bohaterskim przywódcą opozycji demokratycznej.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @porfirogeneta 31 lipca 2019 21:49
1 sierpnia 2019 08:04

@porfirogeneta

Ależ pełna zgoda: mój tekst jest przecież o tym, że wszyscy.
Choć Prezes Kaczyński parę miesiecy temu z właściwą sobie pasją protestował przeciwko używaniu wobec  dwóch składowych PO-PiSu określenia "symetryzm"

A co do ludzi nadużywających "legularnie" - no cóż, przydziały służbowe bywają różne. "Bohaterski przywódca itd itp" - też.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @ewaryst-fedorowicz 1 sierpnia 2019 08:04
2 sierpnia 2019 00:02

Symetryzm jest herezją zwalczaną obustronnie, po stronie obozu "zdrady i zaprzaństwa" jest tępiony jak zinowiewofcy. Chociaż mogłem to napisać bez cudzysłowu.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować