-

ewaryst-fedorowicz : Reklamiarz sum! Po 20 latach marketingu komercyjnego w marketingu politycznym robię. Bloguję bo lubię.

Marzec 1968, czyli wielka ściema

Miałem wtedy 10 lat i doskonale pamiętam, jak Ojciec, b. żołnierz wyklęty, wrócił z pracy do domu i powiedział tak:

to nie jest nasza sprawa – oni się za łby wzięli, bo chodzi o to, kto z nich, nas Polaków będzie za twarz trzymał:
Wiesiek czy Mosiek.


I to była najkrótsza i najcelniejsza definicja tej marcowej, komunistycznej wojny domowej, jaką w ciągu swojego życia usłyszałem.

Bo 8 marca 1968 dla każdego uczciwego Polaka znaczy jedno:

tego dnia dwa straszne, komunistyczne gangi skoczyły sobie do gardeł.

I dziś, 50 lat po tej dogrywce między (ujmijmy rzecz skrótowo natolińczykami i puławianami ) – cała ta PiS-wierchuszka kląska i ćwierka, jaka to krzywda stalinowców i staliniątka, z ubabranych po łokcie krwią polskich patriotów rąk ich kumpli po ideologii spotkała.

I nikt z tej PiS-wierchuszki nie chce zauważyć, że ręce tych przegranych w wojnie gangów, tak samo krwią polskich patriotów ubabrane były.

A ceną ich klęski była wysyłka w pulmanach, a nie bydlęcych wagonach na Zachód, który stalinowców i staliniątka szeroko otwartymi ramionami przyjął, wszystkie im swe dobrodziejstwa oferując.

***

Dla mnie sam fakt celebrowania tej rocznicy jest dowodem jakiegoś potwornego zakłamania:

to jest tak, jakby w dzisiejszych Niemczech celebrowany był 29/30 czerwca 1934, gdy twardzi chłopcy z SS wyrąbali tych bardziej miękkich z SA, podczas nocy długich noży.

Albo w dzisiejszej Rosji obchodzono by rocznice wyrznięcia przez Stalina tzw. starych bolszewików  (użyłem liczby mnogiej, bo konkretnych dat jest do wyboru sporo, gdyż Stalin taktykę salami stosował).

Ciekawym, co będzie czuł nasz ultra patriotyczny Prezydent, który jeszcze kilkadziesiąt godzin temu odznaczał ostatnich żołnierzy wyklętych, odznaczając dzieci i wnuki tych, co (tak, jak ci ich kumple w Marcu 68 wygrani), tym wyklętym paznokcie zrywali albo wydawali na nich wyroki śmierci?

Albo „tylko” cenzurowali, opluskwiali, kłamali wreszcie w komunistycznych mediach?

Czy kastrowali z podejrzanych politycznie polską naukę, kulturę, oświatę?

Lub zwyczajnie rządzili w okupowanej przez swoich sowieckich patronów Polsce na każdym szczeblu – od powiatu po tzw. centralę?

I od PGRu po najistotniejsze ministerstwa?

Jest taka możliwość, że nic nie będzie czuł – on ma taka robotę, żeby sobie jak największą liczbę selfie z Ciemnym Ludem/Suwerenem (w zależności od potrzeb i okoliczności) pierdyknąć, a nie coś tam czuć.

Choć może nie:

niewykluczone, że poczuje dyskretny powiew Magdalenki, gdzie generałowie prowadzący (nie oficerowie, ci byli dla pomiotu pośledniejszego sortu) ustalili, jak ta PRLbis/3RP (w zależności od potrzeb i okoliczności) wyglądać będzie.

Z tym, kto będzie na prezydenckim stołku siedział włącznie.



tagi: prawo i sprawiedliwość  staliniątka  marzec 1968  natolińczycy  puławianie  generałowie prowadzący 

ewaryst-fedorowicz
7 marca 2018 19:56
79     6033    9 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Maryla-Sztajer @ewaryst-fedorowicz
7 marca 2018 20:36

+ + + + ....

Myślałam jak to zwięźle napisać.  Ale już Pan napisał.

.

 

zaloguj się by móc komentować

eska @ewaryst-fedorowicz
7 marca 2018 20:49

A dla mnie tamten marzec to przede wszystkim studenckie strajki i manifetacje, ZOMO z psami na ulicach, aresztowania itp. Byłam wtedy w LO, dobrze pamiętam  to z mojego miasta, czyli Gliwic.
A mojego męża, złapanego przez patrol na ulicy już dobrze parę miesiecy po tych zajściach, pobili milicjanci tak, że ledwo z życiem uszedł, choć jedyną winą było posiadanie legitymacji studenckiej.
To, że to jakies rozgrywki z Żydami w PZPR, to dotarło do nas dużo później, jak zaczęły sie wyjazdy znajomych Żydów, którzy zresztą wcale nie byli partyjni, ale skwapliwie skorzystali z okazji ucieczki z PRL.

zaloguj się by móc komentować

adamo21 @ewaryst-fedorowicz
7 marca 2018 20:54

N mogli zacząć korzystać z malin i miodu życia na zachodzie, Ch zostały w starych siermieżnych to gumiakach, a Naród? Naród nie był istotny, nie liczył się.

+++dodatnie!  

 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @ewaryst-fedorowicz
7 marca 2018 21:14

[...] to dotarło do nas dużo później, jak zaczęły sie wyjazdy znajomych Żydów, którzy zresztą wcale nie byli partyjni, ale skwapliwie skorzystali z okazji ucieczki z PRL.

A w TVP były wywiady, jaką to traumą były te przymusowe wyjazdy z Polski na Zachód. Jechali raczej na gotowe, a jeśli nie to przypomina mi się opowiadanie matki kolegi, która była u rodziny w USA. W domu obok zamieszkała nowa, dość liczna rodzina. Przy tradycyjnej wizycie z ciastem okazało się, że to są żydzi z Polski i ofiarująca ciasto zaproponowała wizytę w miejscowej gminie żydowskiej, która świadczy pomoc na zagospodarowanie się. Niedługo sąsiedzi wyprowadzili się do lepszej dzielnicy.

Milicja ruch wychodzących głównym wyjściem z kościoła św. Piotra i Pawła niejako skanalizowała w ulicę Górnych Wałów, odcinając dostęp do bocznych ulic, a u wylotu tej ulicy na plac z pomnikiem Mickiewicza czekała sikawka i pały. Tak organizowało się protest z Mickiewiczem i Dziadami w tle w marcu 1968 roku w Gliwicach.

zaloguj się by móc komentować

chlor @ewaryst-fedorowicz
7 marca 2018 21:25

Nie wiele pamiętam, bo byłem mały. W Dzienniku pokazywali wiece załóg robotniczych z transparentami typu "precz z syjonizmem". Władza stale tłumaczyła, że "żydzi tak, ale syjonizm nie". Taka była propaganda oficjalna. Oczywiście nikt wcześniej nie znał takiego słowa jak "syjoniści". W szkole wychowawczyni próbowała wyjaśniać róznice pojęć.

Partia chciała się jakoś pozbyć stalinowców z mundurówki, kultury, i nauki, i wyszło że to są w większości Żydzi, więc zastosowano bardzo dziurawe kryterium rasowe. Najgorsze kanalie faktycznie przymusowo wyrzucono na Zachód gdzie natychmiast objęły fajne posady. Drugi sort bronił się przed eksmisją, bo miał tu fulwypas, a za granicę i tak jechał kiedy chciał, więc żadna atrakcja. To są chyba ci najmocniej obecnie pokrzywdzeni. Musieli przesiedzieć do 1990 na etatach akademickich czy w wydawnictwach związanych z Kościołem. Reszta, to całkiem spolszczeni, którzy doszukali się żydowskich papierów i dostali okazję by zwiać z PRL.

zaloguj się by móc komentować

Zadziorny-Mietek @ewaryst-fedorowicz
7 marca 2018 21:42

Mosiek wykorzystał Jacka i Karola, którzy wówczas szczerze pragnęli nowego, lepszego komunizmu - tzw. radzieckiego (nie należy go mylić z sowieckim, bolszewickim). Nurt ten wywodził się z zachodniego komunizmu, który wówczas szykował się do neomarksistowskiej rewolucji 1968 r. w tzw. państwach kapitalistycznych. Gomułka był dla Jacka i Karola zdrajcą ideałów Marksa i Engelsa i w tym sensie, wraz z resztą "komandosów", rzeczywiście walczyli oni z ówczesnym systemem władzy w PRL. Tyle, że po to, by masy ludowe miast i wsi wziąć jeszcze mocniej za twarz.

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @ewaryst-fedorowicz
7 marca 2018 22:04

Senato i prof Żaryn ma pomysł,  żebyśmy przeprosili za żydów marzec '68. Za Jedwabne już Kwaśniewski i Komorowski przepraszal za naród polski,  teraz za marzec '68. I za co jeszcze.

Swoją drogą dekonspiruja się zdrajcy. Polak katolik. Wychodzi na to że protestant nie będzie porzadnym Polakiem.

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Rozalia 7 marca 2018 22:04
7 marca 2018 22:08

A wew dupie miejmy rzeczonego Żaryna! Rzygać się chce od nich wszystkich! 

Pahdą, Rozalko. Alem nie strzymała. 

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @chlor 7 marca 2018 21:25
7 marca 2018 22:27

Ja podobnie.  Wychowawczyni napisała na tablicy polecenie dla rodziców,  żeby odbierali dzieci ze szkoły i nie puszczali w niebezpieczne miejca. Musieliśmy to przepisać do dzienniczków i dać w domu do podpisu.

Wyjezdali ci co mieli wyjechać,  starsi, a dzieci często zostawaly, robiły kariery i się rozmnażaly. Bartosz Węglarczyk, wnuk zbrodniarza Józefa Światły vel Izzaka Fleishfarba, poucza nas na okoliczność ... właściwie wszystkiego, zaś jego kochanka Magdalena Ogórek,  kandydowała na prezydenta, a teraz jest już wylansowana jako "nasza". Taka to ich aj waj,  męka.

Światło uciekł wcześniej i właściwie do tej pory chodzi w glorii bohatera.

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @KOSSOBOR 7 marca 2018 22:08
7 marca 2018 22:29

Nie ma za co, przynajmniej ja tego nie musiałam powiedzieć. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ewaryst-fedorowicz
7 marca 2018 22:44

To ja w skrócie, ale tylko po to, by nie powtarzać suflowanej hagady pt: „Marzec ‘68”.

Inscenizacja „Dziadów” przez K. Dejmka była przygotowaną prowokacją razem zer środowiskiem tzw.” komandosów”. Otóż wtajemniczeni w trakcie spektaklu, w określonych momentach skandowali, klaskali i akcentowali pewne antyrosyjskie kwestie, które robiły tzw. „atmosferę” wśród widowni. Atmosferę robiono po to, aby sprowokować władze do zawieszenia przedstawień tej sztuki. To z kolei zostało wykorzystane jako powód do demonstracji studenckich w obronie spektaklu, a szerzej wolności słowa i zniesienia cenzury. Jak wiadomo, środowisko inspiratorów („komandosów”) to byli etruskowie , czyli dzieci wysokich funków partyjnych, przy pomocy których Sowieci nadzorowali nadwiślańską kolonię.

Sowieci za czasów Breżniewa szykowali się do inwazji na Europę Zachodnią, ale musieli przygotować się do tej operacji. Kluczowe były w niej dwa państwa, ówczesna Czechosłowacja i Polska. W Czechoslowacji wojska sowieckie nie stacjonowały , i żeby znaleźć pretekst do ich przemieszczenia na teren naszych południowych sasiadó1) posłużono się operacją KGB pn. „Praska Wiosna” ’68 z głównym prowodyrem tej awantury agentem KGB A. Dubczekiem. Natomiast w Polsce, po wojnie sześciodniowej 1967 Izraela z koalicja państw arabskich, nastroje były wyraźnie proizraelskie. Powstał problem, jak oficerowie pochodzenia prawniczego, którzy wówczas dowodzili oddziałami, sztabami czy związkami taktycznymi zachowają się w czasie gorącego konfliktu z krajami NATO. Należało wyeliminować ryzyko opowiedzenia się po niewłaściwej stronie. No, ale jak w czasie pokoju można zrobić czystkę w armii? Koń się zorientuje , że cos się święci i cały pogrzeb na nic, czyli nici z zaskoczenia i blitzkriegu. Wykombinowano, że tym pretekstem będzie nagonka na syjonistów, i oprócz oficerów w wojsku obejmie także osoby „cywilne”, w tym część zupełnie przypadkowych, aby stworzyć wrażenie, że jest to jakiś dziki, spontaniczny i irracjonalny wybuch „antysemityzmu”, co przecież dla opinii społecznej na Zachodzie było w przypadku Polski „oczywistością” nie wymagającą tłumaczenia. Propaganda komunistyczna postarała się o to, aby stereotyp Polaków – prymitywnych żydożerców utrwalił się u tej opinii. Tak więc patent był „znany i lubiany”, i z łatwością przyswajalny, przy czym nie budzący podejrzeń,. Że chodzi o cokolwiek innego. Przy okazji pozbyto się z armii nie tylko oficerów - etrusków, ale także wszelkich takich, co do których po śmierci Stalina zastosowano trochę więcej taryfy ulgowej.

Oba pomysły, tj. czechosłowacka „Praska wiosna”, która umożliwiła alokacje dywizji sowieckich nad granicę z Niemcami i Austrąa (najpierw spadochroniarze Red Army opanowali wszelkie strategiczne pozycje w Rudawach i Sudetach czeskich) i polska operacja wymiany kadry w wojsku została, pod pretekstem nagonki antysemickiej, przeprowadzona. Przygotowania Sowietów do wojny mogły być kontynuowane.

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @Rozalia 7 marca 2018 22:27
7 marca 2018 22:53

Nie ma pewnej i pełnej informacji co do relacji Światło - Węglarczyk. A co do nazwisk to piękny odrzeczownikowy tercet Światło, Węglarczyk i Ogórek. Moze trochę o Węglarczyku; był korespondentem w Moskwie. W TVP w czasie dyskusji o sytuacji dziennikarzy w mediach z udziałem kapitału niemieckiego stwierdził, ze nigdy nie otrzymywał instrukcji z Berlina ani skądś indziej. Nie musi, on pewne spojrzenie ma wdrukowane. Proszę, oto przykład.

https://wpolityce.pl/polityka/379748-kuriozalne-slowa-weglarczyka-do-kalety-panstwo-izrael-jest-w-wyjatkowej-sytuacji-a-polska-nie-wideo

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @ewaryst-fedorowicz
7 marca 2018 23:03

@All
przepraszam, ale dziś mam zwariowany dzień.
Na wszystkie komentarze odpowiem jutro do południa.
EF

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @tadman 7 marca 2018 22:53
7 marca 2018 23:21

No nie,  nie potrzeba badania DNA. Weglarczyk jest jak skórę ściągnął ze Światły Fleicharba. Nie chciałam wstawiać tych gęb na SN. Jak kto chce może sobie porównać w grafice googla. Zresztą gdyby nie koneksje i "dobre urodzenie", nie robiłby takiej kariery. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Rozalia 7 marca 2018 22:04
8 marca 2018 00:23

Dokladnie tak...

... i to bez bicia  !!!   No bezczelna jest ta menda Zaryn... niech  ten palant wybije sobie z tego swojego pustego lba jakies przeprosiny.  Kolejny zdemaskowany zawszony aLtorytet  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewaryst-fedorowicz 7 marca 2018 23:03
8 marca 2018 00:38

Bardzo fajnie, ze skreslil Pan tak zwiezly wpis nt. tego calego detego marca '68... mnie on absolutnie przekonuje. 

Poniewaz w tamtym czasie bylam bardzo malutka wiec praktycznie mam o tamtych  straaasznyH i traLmatycznyH wydaZeniaH  zero kapejszyn... swoimi slowami to powiedzialabym, ze to byla taka  ustaFka  astroturfing'owa, jakich dzis mamy dziesiatki... no i jak pieeeknie widac na tamtym tle naszyH dzisiejszych  politykUF  z koziej wolki... te dzisiejsze aLtorytety typu Zaryn...

... a dzis wieczorem w kurwizorze jakis etelektualny debil - prawdopodobnie Kazik Kik, ale nie jestem pewna, bo tylko slyszalam glos tego jeliciaZa... powiedzial, ze ta  HUCPA  marcowa '68 to ma juz wymiar... miedzynarodowy  !!!

Pan sobie wyobraza co te czerwone, komusze skur**syny  belkocza  ???

zaloguj się by móc komentować

Paris @Rozalia 7 marca 2018 23:21
8 marca 2018 00:50

Ani on, ten tlusty knur ani Ogorkowa, ta drewniana dziunia... zadnej kariery by toto nie zrobilo, bo toto sie do niczego nie nadaje...

... a teraz to im tylko brakuje  tego pSZeproszenia  Moskow... tego kupna tej zbankrutowanej gieldy w TA... no i wieeelkiego exodusu tych wszystkich kreatur z Izraela i nie tylko... tej calej BANDYTERKI, a wlasciwie to juz 2 albo i 3 generacji tej samej komuszej TARGOWICY  !!! 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @tadman 7 marca 2018 22:53
8 marca 2018 01:15

Eee tam, Oliwa, Żyto i Baryła wymiatają!

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Zadziorny-Mietek 7 marca 2018 21:42
8 marca 2018 01:38

Tak, Kuron i Modzelewski zarzucali Gomulce m.innymi to ze nie zlikwidowal prywatnego rolnictwa i nie rozprawil sie z Kosciolem. Jak to zauwazyl kiedys

Ziemkiewicz, gdy Modzelewski z Kuroniem szli stawic sie do wiezienia to zgromadzeni koledzy im spiewali Miedzynarodowke.

Gomulka  w ogole komunisci mieli dosc oleju w glowie zeby w takim kraju jak Polska nie porywac sie na Kosciol za ostro. To co robiono w latach

50-tych, uwiezienie Prymasa Wyszynskiego, wszystkie szykany to drobiazg w porownaniu z tym co zrobili bolszewicy w Rosji.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Rozalia 7 marca 2018 22:27
8 marca 2018 01:43

A Amerykanie chuchali na Swiatle i dmuchali. Zamiast po wydobyciu informacji dac zbrodniarzowi w leb to oni dali mu program ochrony swiadka. I zmarl sobie spokojnie w 1994 roku a do tej pory dokumenty jego osoby dotyczace sa utajnione i niedostepne dla badaczy.

zaloguj się by móc komentować

tadman @Szczodrocha33 8 marca 2018 01:43
8 marca 2018 06:43

Program ochrony w przypadku Kuklińskiego nie zadziałał, albo synowie byli wystawieni, bo Zachód generalnie nie lubi swoich dłużników. Skoro Światło dożył spokojnie swoich dni, a zstępny bryl-ował/uje  w dziennikarstwie (Moskwa, Waszyngton, Bruksela, GW),  a obecnie w telewizji to musi był to skarb narodowy USA i zdeponowali go w Fortcie Knox, a to dobrze pilnowane miejsce jest.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @ewaryst-fedorowicz
8 marca 2018 08:14

Marzec68 już był ,przykre jest to że narracja z tamtych lat jest do dziś kontynuowana  przez partię rządząca ,to samo się dzieje z narracja i bezczelna manipulacja w sprawie "pogromu kieleckiego.. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Draniu 8 marca 2018 08:14
8 marca 2018 08:30

Partia rządząca "podlizuje się" etruskom, coby jej nie zaorali.

Co ich obchodzi prawda o Marcu '68, przeciez liczy się jedynie trwanie przy władzy.

Skoro Paryż był wart mszy, to co dopiero jakiś tam marzec.

zaloguj się by móc komentować


saturn-9 @stanislaw-orda 7 marca 2018 22:44
8 marca 2018 09:48

Dziękuję. Ten wywód pomaga popatrzyć, co do zasady mechanizmów, na scenę polityczną w Turcji roku 2016. Nie obyło się bez przelewu krwi. Prowokacja, tak sądzę patrząc na podawane liczby, wypaliła. Czystka kadry oficerskiej etc.

A w tle nowa odsłona na scenie dziejów. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @saturn-9 8 marca 2018 09:48
8 marca 2018 11:18

Co do Turcji to był szykowany zamach stanu (wojskowy). Otóz po zestrzeleniu rosyjskiego samolotu wojskowego nad Syria przed turecki FR-16, Rosjanie postanowili zemscic sie na sprawcach i pomysłodawcach tej prowokacji (która miała zaognic stosunki pomiędzy Rosją i Turcją - kolejny front konfrontacji, najlepiej zbrojnerj, poza ukraińskim). Ale przeszkodą była osoba Erdogana (podobnie jak w Syrii Assada, czy wczesniej na Ukrainie Janukowycza). Turecki F-16 starował z bazy lotniczej w Incirlik , której spora część była dzierżawiona przez USAF. W okolicy tej bazy kręcili się agenci  na \zlecenie  Łubianki. Okazało sie, że piloci owego F-16 mają ciekawe kontakty z rezydentami CIA, a zatem agenci poszli za tropem. Okazało sioę, że zawiązana jest bardzo rozległą sieć spisku, która rozpisaną po nazwisku w przedzień plamowanego zamachu zawióżł Erdoganowi doradca Putina A. Dugin. Erdogan, aby nie zdradzić, iz [poznał plany zamachowców, odpoczywał w kurorcie nadmorskim, z którego wystartował w wojskowym helikoptyerze na 15 minut przed przylotem samolotów zamacowców, tzn. oni byli juz w drodze dop celu i  w ten sposób sie zdemaskowali (cel lotu). Jedna załoga zdołąłą uciec do Grecji (tam poprosili o azyl), druga w padłą w ręce sił proprezydenckich. Stało sie jasne, że plan przewrotu aranżowany był przez CIA.

zaloguj się by móc komentować


ewaryst-fedorowicz @eska 7 marca 2018 20:49
8 marca 2018 12:18

@eska
tak to wyglądało „na zewnątrz”, natomiast ukryty mechanizm tego, co widzieliśmy/nam pokazano był taki jak opisałem: wewnątrz komunistyczna dintojra

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Maryla-Sztajer 7 marca 2018 20:36
8 marca 2018 12:19

@Maryla-Sztajer
scenariusz filmu reklamowego to...scenariusz fabuły trwającej maks. 30 sekund.
Reklama to dobra szkoła zwięzłego pisania.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @adamo21 7 marca 2018 20:54
8 marca 2018 12:23

@adamo21.

Naród i dziś się nie liczy – jakieś złudzenia?
Właśnie Duda się na uniwerku nad "wygnanymi" użala
„Proszę wybaczcie Rzeczypospolitej, Polakom, ówczesnej Polsce”
"Co za stratę ponosi dzisiejsza Rzeczpospolita
Jesteście elitą inteligencji, ale w innych krajach”

Ale to jest (...)

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @tadman 7 marca 2018 21:14
8 marca 2018 12:33

@tadman

Wyjeżdżali z komunistycznego piekła które nam stworzyli w świat mlekiem i miodem płynący. A przed chwila Irena Lasota się w TVP użalała nad tym, że wtedy „10 tysięcy mieszkań zostało do wzięcia”

No, zaraz im trzeba będzie jakieś 10 tys apartamentów oddać.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @chlor 7 marca 2018 21:25
8 marca 2018 12:35

@chlor
Tak czy inaczej i ci pierwsi, i ci drudzy, i ci trzeci dobrze na tym wyszli: a po 1989 wrócili do dolarowego już koryta jako Unia Demokratyczna

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Zadziorny-Mietek 7 marca 2018 21:42
8 marca 2018 12:39

@Zadziorny-Mietek
Z "Jackiem" moj Ojciec zderzył się na słynnym łódzkim Zjeździe ZHP (grudz. 1956) , gdzie Ojciec był w grupie harcerzy, którzy wyszli z podziema, a "Jacek" był w grupie bezpieczniaków rozwalajacej ten zjazd>
Ojciec mówił o nim krótko: "wyjątkowa swołocz"

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Rozalia 7 marca 2018 22:04
8 marca 2018 12:41

@Rozalia.
To jeszcze nic: to co dzis powiedział Duda na uniwerku jest dopiero obłakane:
„Proszę wybaczcie Rzeczypospolitej, Polakom, ówczesnej Polsce” "Co za stratę ponosi dzisiejsza Rzeczpospolita Jesteście elitą inteligencji, ale w innych krajach” Fajnego prezydenta nam wyrychtowała...

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @stanislaw-orda 7 marca 2018 22:44
8 marca 2018 12:45

@stanislaw-orda
Wszystkie klocki w tej układance pasują, ale wg mnie cała wiedza tkwi w archiwach b. PZPR, które istnieją, są przeglądane, ale chyba nieprędko zobaczymy CAŁOŚĆ, a tylko ona nam moze wyjasnić wszystkie zagadki

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Paris 8 marca 2018 00:38
8 marca 2018 12:47

@Paris
" Pan sobie wyobraza co te czerwone, komusze skur**syny  belkocza  ??? "
Nie muszę: wstarczyło mi to, co parę minut temu powiedział Duda na uniwerku.

„Proszę wybaczcie Rzeczypospolitej, Polakom, ówczesnej Polsce” "Co za stratę ponosi dzisiejsza Rzeczpospolita Jesteście elitą inteligencji, ale w innych krajach”

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Draniu 8 marca 2018 08:14
8 marca 2018 12:51

@Draniu
Pogrom? A proszę:
mój tekst sprzed ponad 1,5 roku, jak to Duda się w Kielcach zachował:
http://niepoprawni.pl/blog/fedorowicz-ewaryst/andrzej-duda-rzez-wolynska-cznia

zaloguj się by móc komentować

Robo @ewaryst-fedorowicz 8 marca 2018 12:47
8 marca 2018 12:59

Widzialem i slyszalem PADa ,pomyslalem ,ze za chwile zacznie plakac na kleczaco. Nie powiem na glos jakie slowa w pierwszej chwili cisnely mi sie na jezyk. Ale ,ze mocno sie zdenerwowalem tym jego kajaniem w naszym i Polski imieniu , dosc tej farsy.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Robo 8 marca 2018 12:59
8 marca 2018 13:08

@Robo

no co - funfli teścia swojego, autora haniebnego wiersza o "pogromie kieleckim"  o wybaczenie prosił.

A Jarek Kaczyński, który go nam na prezydenta wybrał (a wsześniej Lech Kaczyński, co go do kancelarii przytulił) to jednak podejrzane typy.

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @ewaryst-fedorowicz 8 marca 2018 12:41
8 marca 2018 14:24

Przed wyborami syjon go popierał,  dlatego Komorowski został wystawiony na posmiewisko, vide krzesełko w porlamencie w Japonii. Wcześniej,  nawet gdyby Komorowskiemu odbiło,  wszystkie telewizory by tej sceny nie pokazywały, a tak przekazano władzę w lepsze ręce. Ręce na które nie patrzą. 

Koleżanka małżonka Dudy, a takoż sedziwy teściu poeta,  też pilnują żeby i sprawa obrony honoru wyszła nam bokiem, a nawet żeby ustawowo usankcjonowac prawo do opluskwiania narodu polskiego, "artystycznie i naukowo" i obrabowac doszczętnie bez przerywania snu. Nie będę snuła czarniejszych wizji,  bo wszyscy jesteśmy dorośli i wiemy jak się można niepotrzenych pozbywać. 

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @ewaryst-fedorowicz
8 marca 2018 16:35

Dzisiaj 8 marca 2018 w Radiu Maryja Rozmowy niedokończone, a w nich... tadam... Jonny Daniels.

zaloguj się by móc komentować

adamo21 @Rozalia 8 marca 2018 16:35
8 marca 2018 17:03

Oni klonują tych danielsów. Gdzie się nie popatrzy, to idzie jakiś przyjaciel, tłusty daniels.

zaloguj się by móc komentować

Tytus @ewaryst-fedorowicz
8 marca 2018 20:06

"to nie jest nasza sprawa – oni się za łby wzięli, bo chodzi o to, kto z nich, nas Polaków będzie za twarz trzymał: Wiesiek czy Mosiek."

 

Brawo, brawo i jeszcze raz brawo. Najpoważniejsza definicja Marca. Do wyuczenia się na pamięć.

Dziękuję!

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Tytus 8 marca 2018 20:06
8 marca 2018 20:34

@Tytus
Ojciec tych braw nie usłyszy - zmarł nagle w 1999, co opisałem tu:
http://ewaryst-fedorowicz.szkolanawigatorow.pl/moi-ojciec-i-wujek-byli-zonierzami-wykletymi
 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Rozalia 8 marca 2018 16:35
8 marca 2018 20:35

@Rozalia
 

Przykre, bardzo przykre

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Rozalia 8 marca 2018 14:24
8 marca 2018 20:39

@Rozalia

Powtarzam, gdzie tylko mogę:
Kaczyński od początku wiedział co robi sprzedając nam takiego (...) jako polskiego patriotę.
A to UWEK jest!
Mała satysfakcja, ze opisałem to jeszcze PRZED wyborami w tekście:
"Andrzej Duda, czyli UWPiS w akcji"
http://blog.wirtualnemedia.pl/ewaryst-fedorowicz/post/andrzej-duda-czyli-uwpis-w-akcji-2

zaloguj się by móc komentować

Zadziorny-Mietek @ewaryst-fedorowicz 8 marca 2018 12:47
8 marca 2018 21:13

Cyt.: "(…) z wielkim żalem pochylamy głowy ‒ pochylam głowę z wielkim żalem także ja, jako Prezydent. I tym, którzy zostali wtedy wypędzeni, i rodzinom tych, którzy zginęli, chcę powiedzieć: proszę, wybaczcie, proszę, wybaczcie Rzeczypospolitej, proszę, wybaczcie Polakom, wybaczcie ówczesnej Polsce za to, że dokonano tego haniebnego aktu.

Patrzę dziś na tę moją Polskę, na tę naszą Polskę dzisiejszych czasów XXI wieku i myślę sobie: co za żal, co za stratę ponosi dzisiejsza Rzeczpospolita, że Wy wszyscy, ci, którzy wyjechali, ci, którzy być może umarli przez tamten 1968 rok, że Was dzisiaj z nami nie ma. Że jesteście elitą inteligencji, ale w innych krajach. Że jesteście ludźmi sukcesu szanowanymi, ale w innych krajach. Że Wasza twórczość, Wasz dorobek naukowy, że Wasze wspaniałe osiągnięcia nie poszły na rachunek Rzeczypospolitej. Co za żal! Jakżeż mi jest przykro!

Byłem dzisiaj dosłownie przed momentem na Dworcu Gdańskim pochylić głowę, złożyć kwiaty pod tablicą. Stamtąd, skąd wyjeżdżaliście – Wy, Wasi rodzice. Rozmawiałem z Gołdą Tencer. Powiedziała do mnie: „Wie Pan, ja nie wyjechałam, ale największy żal, jaki chyba w nas jest, to żal za naszych rodziców”. I wtedy sobie, proszę Państwa, uświadomiłem: rany boskie, przecież wtedy wypędzono też tych, o których mówiłem, że walczyli o niepodległą Polskę 100 lat temu, że stali z bagnetem w ręku jako legioniści Rzeczypospolitej, że to ich przyjaciół gwiazdy Dawida znajdują się na nagrobkach żołnierzy Niepodległej, tych, którzy bronili Polski w 1920 i 1939 roku.

Szanowni Państwo, proszę ich o wybaczenie dla Polski, dla Rzeczypospolitej, dla tych, którzy wtedy to sprawili. I proszę ich, by tę prośbę o wybaczenie przekazali także swoim rodzicom – jak kto może: w myśli, w modlitwie. Polska moimi ustami o to wybaczenie prosi dla tamtych. Żeby zechcieli zapomnieć i żeby zechcieli przyjąć, że Polska tak bardzo żałuje, że ich dzisiaj w niej nie ma.".

W tym przemówieniu na UW, z którego pochodzi powyższy cytat, Pucołowaty dołożył Polakom jeszcze "wypędzenie Żydów" - czyli następną pozycję na fakturze, zaś Jacka, Karola, Adama i pozostałych "komandosów" nazwał "bohaterami i postaciami pomnikowymi dla polskiej wolności i niepodległości" oraz przyrównał ich do Żołnierzy Niezłomnych.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Zadziorny-Mietek 8 marca 2018 21:13
8 marca 2018 21:29

@Zadziorny-Mietek

Dali mu napisane do wygłoszenia, to i wyglosił.
Wg mnie on jest zadaniowany i tyle.
 

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @ewaryst-fedorowicz 8 marca 2018 12:45
8 marca 2018 22:21

Nie ma żadnych zagadek. "Marzec '68" była to operacja koordynowana z Łubianki i wszyscy jej organizatorzy, poczynając od Dejmka (TW "Reżyser")  i tzw. komandosów mieli wykonać to, co rozpisane zostało  w scenariuszu. Szykowano akcję relokacji potężnych formacji  wojsk sowieckich na teren Czechosłowacji, skąd najbliżej  najblizej do serca Europy Zachodniej i wojsko polskie musiało mieć na ten moment  kadrę dowódczą , która nie zawaha się w wykonywaniu tej operacji. I daje gwarancje, że także ewentualnie  w kolejnych militarnych operacjach na terenie państw.

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @Zadziorny-Mietek 8 marca 2018 21:13
8 marca 2018 23:05

W sumie gorszy wuj niż Kwaśniewski. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewaryst-fedorowicz 8 marca 2018 12:23
8 marca 2018 23:11

No i to jest  SKANDAL  nieprawdopodobny  !!!

PAD  nie ma zielonego pojecia o najnowszej historii Polski...  no, to jest  SAMOZAORANIE  SIE  !!! 

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewaryst-fedorowicz 8 marca 2018 12:33
8 marca 2018 23:15

Zaiste...

...  komuch  komucha... i do tego  Mosiek Moska  wyrolowal, ale narod polski  BEDZIE  musial te "strate" pokrywac... chyba calkiem juz gnie tych debili w kurwizorze  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Tytus 8 marca 2018 20:06
8 marca 2018 23:29

To naprawde  SKAN-DAL  !!!

zaloguj się by móc komentować


Rozalia @Paris 8 marca 2018 23:11
8 marca 2018 23:33

Ma doskonałe pojęcie i dlatego dzierży stanowisko. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Rozalia 8 marca 2018 23:05
8 marca 2018 23:45

Gorszy...

... po 2-kroc  !!!...  taki  Judasz... co za  dno  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Paris 8 marca 2018 23:29
8 marca 2018 23:50

Pomylilam sie z nerwow, Panie Tytusie...

... oczywiscie, ze zdanie wytluszczone w Pana komentarzu to KWINTESENCJA  tej hucpy marcowej.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Rozalia 8 marca 2018 23:33
8 marca 2018 23:53

Narod polski tez juz ma  POJECIE...

... kto zacz, ten "nasz"  prezydEt... i tu zadne zaklecia merdialne na to  zaprzanstwo jego  NIE  POMOGA  !!!... Polacy to nie idioci  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Rozalia 8 marca 2018 23:33
8 marca 2018 23:55

Narod polski tez juz ma  POJECIE...

... kto zacz, ten "nasz"  prezydEt... i tu zadne zaklecia merdialne na to  zaprzanstwo jego  NIE  POMOGA  !!!... Polacy to nie idioci  !!!

zaloguj się by móc komentować

tadman @Paris 8 marca 2018 23:11
9 marca 2018 00:31

Tu bym z Szanowną Paris polemizował. Obama mówił o polskich obozach śmierci, a PAD o naszych stosunkach z żydami z ich punktu widzenia (Szewach Weiss: "Pierwszy raz prezydent Polski prosił o wybaczenie w imieniu całego narodu".)  Jednemu i drugiemu ktoś te konspekty napisał i cel takich wypowiedzi jest jasny; z jednej strony "uważajcie Polaczki", a z drugiej "ależ oczywiście uważamy i deklarujemy".
PAD rozwodzi się nad 15 tysiącami, kadzi im, ze odnaleźli się w nowych krajach i są tam elitą, a o naszych wypchniętych milionach na Zachód zapomina. Znowu ważniejsze 15 tysięcy niż miliony i z tej perspektywymy jesteśmy obywatelami drugiej kategorii.

zaloguj się by móc komentować

Paris @tadman 9 marca 2018 00:31
9 marca 2018 01:08

Akurat kawalek tego jego wystapienia widzialam w kurwizorze...

... az  zaniemowilam z wrazenia.  Dziekuje Panu Bogu, bo dla mnie nie maja wiekszego znaczenia slowa  Szewacha,  tego  pSZyjaciela Polakow i mysle rowniez, ze dla wiekszosci narodu takze... ale to co powiedzial  PAD - to po prostu - dla mnie - SZOK  !!!

Tak... "ktos" mu te konspekty napisal, a on je  MUSIAL  wyglosic... tak samo jak 10.04.10  MUSIAL  te "kluczyki" do kancelarii  PLK  oddac  bez aktu zgonu... taki  prawilny byl...

... a w ogole to szkoda gadac o tej jego wczorajszej "laurce".

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Paris 8 marca 2018 23:15
9 marca 2018 13:28

@Paris

Michalkiewicz kilka dni temu powiedział do kamery, że Kaczyński już dawno obiecał Żydom te miliardy, a teraz tylko szuka możliwości zagrania pt. "broniłem do ostatka, ale wicie-rozumicie , przed przemożną siłą ustąpić musiałem"

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Paris 8 marca 2018 23:11
9 marca 2018 13:31

@Paris
Nie ma pojęcia? Za to ma teścia, który ma takie pojęcie, że palce lizać!
Tak za enkawudowską i ubecką prowokację kielecką  Polaków poetycznie oskarżył:

https://wirtualnapolonia.com/2015/05/23/julian-kornhauser-wiersz-o-zabiciu-doktora-kahane/

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @stanislaw-orda 8 marca 2018 22:21
9 marca 2018 13:43

@stanislaw-orda
Czy okupujący Polskę gang złożony z żydowskich komunistów został wykończony przez gang okupujacych Polskę komunistów pochodzenia polskiego  na polecenie Łubianki czy bez takiego polecenia, nie zmienia faktu podstawowego (i oczywistego dla każdego przyzwoitego polityka/dziennikarza/historyka):

Marzec'68 by wewnątrz-komunistyczną dintojrą, do której nam, Polakom nic.

A że Duda jest (...) i (...) - to o tym jeszcze będą może nie w szkołach, ale na tajnych kompletach polscy nauczyciele polskie dzieci uczyli.

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Paris 8 marca 2018 23:15
9 marca 2018 15:01

Prezydenci w krajach, w których fale wzbierające trwożą, już tak z urzędu mają, że muszą nieustannie 'zdawać testy'. PAD wczoraj w PL a Jupiter/Janus w F przedwczoraj. 

Proszę przeczytać oraz spojrzeć na zdjęcie, ujęcie migawka chwili, jak boski Emmanuel przelewa czerwoną ambrozję kasher do szkła. Butelka lewituje, ręka dzierży nie drży a twarz stężała w uśmiechu błogim. 

Tryumf Tradycji tajemnej czy ...

Przepraszam za trolowanie ale te marcowe igry werbalne polityków tu i tam łączą się w jedną scenę przed bitwą o supremację ostateczną.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @valser 9 marca 2018 13:49
9 marca 2018 15:40

@valser
Oczywiście, że nie było krwi, bo czasy trójkątów Nowotko-Mołojec-Krasicki minęły, a nie po to Gomułka miał żonę żydówkę, żeby pozwoliła na jakies przesadne represje wobec pobratymców.
Ale dintojra w sensie oderwania od żłoba żydowskich gangsterów przez relatywnie poszkodowanych w podziale łupów zagrabionych w podbitej Polsce bandziorów narodowości polskiej miejsce miała>

O "miękkim ladowaniu" tych rzekomo wypędzonych napisałem w tym akapicie:

" A ceną ich klęski była wysyłka w pulmanach, a nie bydlęcych wagonach na Zachód, który stalinowców i staliniątka szeroko otwartymi ramionami przyjął, wszystkie im swe dobrodziejstwa oferując. "
 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @tadman 9 marca 2018 00:31
9 marca 2018 16:52

Ciekawe, jak dużo  adresów hołdowniczych pod adresem "mocarstwa anonimowego" będzie musiał prezydent
A. Duda wygłaszać.  Jeden na kwartał, czy częściej.

zaloguj się by móc komentować

Tytus @Paris 8 marca 2018 23:50
9 marca 2018 21:08

Spokojnie, po wczorajszej dawce wiadomości dziś powoli do siebie dochodzę.

A prezydent zapomniał przeprosić Turków za Sobieskiego.

zaloguj się by móc komentować

Zadziorny-Mietek @ewaryst-fedorowicz
9 marca 2018 21:35

Okrągły cyrk przebierańców, zwany nie wiedzieć dlaczego Sejmem RP, nie pozostał za Pucołowatym w tyle. W jedności siła. O jaką jedność chodzi wyjaśnia poniższy film:

https://youtu.be/N6Ho3iIogxk

zaloguj się by móc komentować

Paris @Tytus 9 marca 2018 21:08
9 marca 2018 21:57

Tez dochodze do siebie...

... mam duzo pracy... a glupszych od siebie samej nie slucham... to tak kiedys Valser powiedzial i mnie sie to bardzo spodobalo...

... rzeczywiscie -  powinien jeszcze ten niedouczony  AD  za Sobieskiego przeprosic  !!!... i to jak najszybciej  !!!

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @tadman 8 marca 2018 06:43
9 marca 2018 22:39

A po co pilnuja tego Fortu Knox? Przeciez tam chyba juz zadnego zlota nie ma. Od wielu dziesiatek lat nie przeprowadzali tzw. audytu bo kolejne rzady nie pozwalaly na to. Musi byc jakis powod. Moze chcieliby uniknac wielkiego rozczarowania albo wrecz paniki.

zaloguj się by móc komentować


ewaryst-fedorowicz @valser 9 marca 2018 21:39
10 marca 2018 18:36

@valser
owszem - taka masa agentów jaką wtedy sowieci wysłali na Zachód, wprost w luksusowe otoczenie, to był cymes!

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ewaryst-fedorowicz 10 marca 2018 18:33
10 marca 2018 20:49

Front Jedności Narodu stale aktualny. Pozostaje tylko ustalić, o który naród chodzi.

Oto w  studio telewizyjnym "politycy", którzy mają nieustannie  na ustach i sztandarach "Honor i Ojczyznę" , a nawet niekiedy i  Boga, zasiadają przy jednym stole z reprerzentami sił politycznych jawnie zwalczających polski Honor, polską Ojczyzne , ateż często i  Boga. Tacy wzorowi  z nich  pluraliści i demokraci. Ja rozumiem, że muszą odsiedzieć razem z nimi w jednym pomieszczeniu w Sejmie, Senacie czy na komisjach parlamentarnych. Taki był wyrok wyborców i niech go odpokutują, ale do studio w tv nie mają obowiązku pokazywać się z ludźmi, którzy ostentacyjnie obnoszą się z jawną zdradą i jawnym jurgieltem. Zatem  z jakiej to  "wyższej" racji red. red.  Karnowski, Rachoń czy  Łęski tolerują w swoich programach takich polityków, z obydwu przecież stron politycznej barykady, którym uczciwy obywatel może jedynie napluć  na fizys?

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 10 marca 2018 20:49
10 marca 2018 21:18

No, jak to dlaczego  ???

Przeciez to jedna  SITWA  ZAPRZANCOW  jest  !!!... do tego juz pojednanyH  i  zjednoczonyH... srakiewicze juz dawno to odtrOMbili w kurwizorze... w imie naszego czyli narodu dobra, a ich  jeszcze lepszego i  WIECZNEGO  KORYTA  !!!

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @stanislaw-orda 10 marca 2018 20:49
11 marca 2018 00:04

@stanislaw-orda

Bo red. red.  Karnowski, Rachoń czy  Łęski są, jakich zdefiniowałem - komercyjnie niepokorni, a to wszystko tłumaczy
 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ewaryst-fedorowicz 11 marca 2018 00:04
11 marca 2018 10:25

czyli  bezideowi najemnicy na poletku politpropagandy

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować