-

ewaryst-fedorowicz : Reklamiarz sum! Po 20 latach marketingu komercyjnego w marketingu politycznym robię. Bloguję bo lubię.

Picdemia, czyli Polakom kopalnie niepotrzebne

36 (no już niestety nie 38) milionowy kraj, i na koronawirusa (w postaci czystej, bez numeru pod nazwą chorób współistniejących) od 4 marca do 19 maja zmarło…200 (słownie dwieście) osób.

Skąd wiem?
A z informacji Ministerstwa Zdrowia.

Czyli 200 w 11 tygodni. I więcej się statystykom wydusić nie dało.
Ciocia arytmetyka podpowiada, że można przyjąć, iż od 4 marca do dziś, 21 czerwca zmarło 280 ludzi.

I ta liczba ponad 200 zmarłych, okraszona codziennym dręczeniem stuningowanymi informacjami, że kolejnych kilkanaście osób zmarło na koronawirusa i praktycznie wszystkie wszystkie miały choroby współistniejące,

wystarczyła, by zamrozić całą, polską gospodarkę, co skutkuje masowymi zwolnieniami z pracy,  a w najlepszym wypadku obcięciem zarobków o 20% (urzędników to rzecz jasna nie dotyczy) i przygotowaniem do przejęcia przez tzw. godne ręce nie tyle poszczególnych firm, co całych branż – zupełnie jak w KLDowskiej,  słynnej jumie, zwanej Programem Powszechnej Prywatyzacji.

I pomyśleć, że taki numer przechodzi, choć od lat, codziennie w Polsce umiera na raka i choroby sercowo naczyniowe ponad 700 ludzi). Codziennie!

I polityka z kulawą nogą to nie obchodzi (psów w to nie mieszajmy, bo to wspaniałe, charakterne zwierzęta są).

To fenomenalny patent, że zamiast ZOMO szturmującego kopalnie, wystarczy 30 tys zł grzywny nakładanej przez jakąś biurwę + milicyjne łapanki rowerzystek, ojców z małymi dziećmi i pielgrzymów opuszczonych przez biskupów, trzymanych na smyczy w kolorze lawendowym

i mamy tak skuteczny terror, którego sami przyjaciele Legend Solidarności (Jaruzelski i Kiszczak) by pogratulowali.

***

A jak Ciemny Lud sterroryzowany – to pod przykryciem walki z pandemią można załatwić wszystkie interesy, których nie dałoby się załatwić w pełnym słońcu, co najprościej wyjaśnić na banalnym (i lokalnym) przykładzie -

Górnictwo:

Ratuuuujcie!!! Śląsk drugą Lombaaaardiąąąą!
Grozi nam drugie Bergamooooo!

No i u górników wykryli tego wirusa, nazywając ich od razu chorymi, a skoro chorych poszło w setki a nawet już w tysiące, to co zrobiła ta pisowska atrapa Gutenberga, Sasin Jacek?

A pozamykała kopalnie.

Kiedy ta śląska hucpa rozwinęła się na dobre, 9 czerwca zadałem na tzw. portalu społecznościowym 2 proste pytania (i udzieliłem na nie odpowiedzi):

ilu zawirusowanych górników zmarło?
No, tu jest kłopot, bo o ile jakiegoś komunikatu nie przeoczyłem, to ANI JEDEN.

A ile kopalń Sasin zamknął?  – dwanaście!

Czy ktoś chce uwierzyć, że taką decyzję o zamknięciu kopalń (zamknięcie kopalni = zaprzestanie wydobycia, co oznacza poważne ryzyko narażenia jej na zniszczenie) podjął jakiś Sasin?

OK, demokrację mamy, toteż kto chce – niech wierzy. Ja nie chcę i według mnie Sasin się pod nią podpisał, a od decydowania, to jest kniaź nowogrodzki.

Ale od czego mamy praczy mózgów?
No jak to od czego: od prania, to i piorą i  wyprali takie oto wytłumaczenie:

trup w przekształconych w ogniska kopalniach nie padł,  bo górnicy młodzi i silni, to i 90% z nich przeszło to zarażenie „bezobjawowo”.
Na zdrowy rozum to znaczy, że od tego wirusa po prostu nie zachorowali, ale tego powiedzieć nie wolno – musi być zachorowali „bezobjawowo”.

***

Ale ściema ma (jak kłamstwo) krótkie nogi.

Bo ten wirus, to według ekspertów (epitet taki)  atakuje płuca i te płuca zamienia w sito.

Tyle, że ja doskonale pamiętam (cholera, doskonała pamięć to jednak kłopot), że chorobą zawodową górników, straszną chorobą dodam, jest pylica płuc.

A górnik po dziennej szychcie pod ziemią ma w płucach tyle pyłu, że ja przez rok bym pewnie nie uzbierał.

Czyli logicznie rzecz biorąc, górnicy, których płuca codziennie są atakowane przez pył i wszelkie inne – pardon – syfy, powinni na Śląsku umierać hurtem.

A nie umierają!

Że co, że ja nie cieszę się, że żaden górnik nie umarł?
Oczywiście, że się cieszę, bo ja za Śląskiem i górnikami (a szczególnie za Górnikiem Zabrze) od dziecka wręcz przepadam.

Mnie jedynie zastanawia, że Niemcy otworzyli w maju nową elektrownię opalaną węglem (Datteln 4), a bankster najwyraźniej tych polskich kopalń nie potrzebuje – no drugi Buzek-Balcerowicz się znalazł.

Ale bez paniki: skoro ich nie potrzebuje, to się Niemcy swoim zwyczajem zaopiekują, bo to opiekuńcza w stosunku do Polaków nacja jest.

Póki co, mimo zamykania kopalń nie grozi nam węgla brak!

Żoliborscy socjaliści jacyś tacy przewidujący/bardzo dobrze poinformowani  i zawczasu zadbali, by nam go nie zabrakło!

Przez ostatnie dwa lata Polska kupiła za granicą ponad 35 mln ton węgla kamiennego o łącznej wartości 14 mld zł.Najwięcej, bo blisko 23 mln ton, z Rosji. Na kolejnych miejscach znalazły się Australia (3,6 mln t), USA, Kolumbia, Kazachstan, Mozambik, Czechy, RPA i Indonezja. Według danych Eurostatu węgiel kupowaliśmy nawet w Chinach”.

A tak się przypadkowo złożyło, że ogniska epidemii wykryte zostały na Śląsku, gdy do Gdańska wpłynął

„największy pod względem nośności masowiec, jaki kiedykolwiek zawinął do polskiego portu. Przywiózł węgiel z Kolumbii. Agia Trias (Trójca Święta) ma 290 metrów długości i 47 metrów szerokości. Może przewieźć ponad 185 tys. ton towaru.”

Można?

Można!

PS.

Bankster właśnie żeni Murzynom (no co – Ciemnemu Ludowi żeni) kolejne paciorki:

60 miliardów euro dadzą! Nam (nie tylko rodzinie ministra o wyglądzie sadystycznym) dadzą!
Zapomina tylko dodać, że ceną jest zamkniecie polskich kopalń.
Na zawsze.

Jak nie jak tak? Przecież Brukselo-Berlin jasno stwierdził, że warunkiem przydziału KREDYTU jest (oprócz wyrzeczenia się resztek suwerenności, ale na (…) nam suwerenność, skoro gwarancją wszystkiego, są łaskawe rządy kniazia nowogrodzkiego i jego opryczniny) przyjęcie „Zielonego Ładu ” i walki o czystość powietrza.

Już mąż pani Kornhauser zapowiedział, że farmy wiatrowe na Bałtyku będzie stawiał – śledzie będzie straszył.

https://serwisy.gazetaprawna.pl/energetyka/artykuly/1480291,elektrownia-weglowa-datteln-niemcy.html

https://wysokienapiecie.pl/28608-dlaczego-importujemy-wegiel-z-calego-swiata/

https://businessinsider.com.pl/finanse/handel/masowiec-agia-trias-w-porcie-gdansk/ese4lvp

https://www.rp.pl/Gospodarka/306159902-Zaczyna-sie-gra-o-unijne-miliardy-na-odbudowe.html

 



tagi: śląsk  jacek sasin  socjalizm żoliborski  górnictwo  kniaź żoliborski  koronawirus  kopalnie  picdemia 

ewaryst-fedorowicz
23 czerwca 2020 19:26
61     4256    9 zaloguj sie by polubić

Komentarze:


Paris @ewaryst-fedorowicz
23 czerwca 2020 21:19

Tak...

... przyplyniecie tego "kolumbijczyka"  ze 185.000 ton wegla  bylo  mooocno przykrywane przez merdialnie  "proPiS'owska"  ustawka od to niedzielne glosowanie...

... a za 2 czy 3  dni  przyplynal kolejny "kolumbijczyk"  do Gdanska z nieco mniejszym tonazem wegla kolumbijskiego  !!!  Bylo o tym wspominane w jakims wpisie na SN  przy okazji  "wykrycia swirusa"  na Slasku w kopalni  !!!

Pomimo  roznych  zagrywek merdialno-ustawkowych to stety,  ale prawie cala Polska slyszala o tym  FAKCIE...  RM  tez o tym mowilo...

... a poza tym to trzeba byc  IDIOTA,  zeby  Sasinu  albo mOnistru  z  Kalkuty  w cokolwiek wierzyc  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @umami 23 czerwca 2020 20:37
23 czerwca 2020 21:22

Nie tylko Śląsk. Wszędzie tam gdzie jeszcze są polskie firmy szaleje grypa bezobjawowa.

 

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @ewaryst-fedorowicz
23 czerwca 2020 21:29

Skąd wiesz że 6% waloryzacji dostaliśmy?

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @umami 23 czerwca 2020 20:37
23 czerwca 2020 21:38

@umami

Pierwszy raz o zamykaniu kopalń pisałem w 2011 roku tu: https://www.salon24.pl/u/ewarystfedorowicz/295619,jerzy-buzek-medialnie-obrazony
I nic się nie zmieniło (chyba, że na gorsze)

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @porfirogeneta 23 czerwca 2020 21:29
23 czerwca 2020 21:40

@porfirogeneta

O ile wiem, nic nie dostaliśmy - a już nie 6%

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Paris 23 czerwca 2020 21:19
23 czerwca 2020 21:43

@Paris

"Nad wszystkim czuwa Gospodarz domu  - nie da on krzywdy zrobić nikomu!"
A właśnie  - kto jest teraz gospodarzem naszego (?) domu ?

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewaryst-fedorowicz 23 czerwca 2020 21:43
23 czerwca 2020 21:55

Dobre pytanie...

... te "kolumbijczyki"  tez ponoc byly rozladowywane nie przez "polskojezycznych",  bez maseczek... i  nikt sie nie czepia tego...  ba, nawet nikt sie nie interesuje  co  to  za  ZWIERZ  byl,  skad  i kto go narail  !!!

I  nie ma  ZADNEJ  chetnej  presstytutki  do wyjasnien,  za to sa do  "grzania"  zboczen i dewiacji.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @ewaryst-fedorowicz 23 czerwca 2020 21:40
23 czerwca 2020 21:56

"Wy" to może nie, "my" tak, w administracji robię, między innymi.

zaloguj się by móc komentować

Ogrodnik @ewaryst-fedorowicz
23 czerwca 2020 22:25

Wpisuję w Google zapytanie: " producent testów na covid 19". Nie znajduję odpowiedzi. Ino humanizm.

Może ktoś widział, może ktoś słyszał?

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Ogrodnik 23 czerwca 2020 22:25
23 czerwca 2020 23:08

<To jest chińska firma Snibe, będąca liderem w zakresie tego typu diagnostyki w Chinach. Nie często zdarza się sytuacja w której okazuje się, że posiadanie w ofercie preparatów z Chin staje się atutem. Tymczasem dziś to właśnie Chińczycy nadają światu tempo jeśli chodzi o prace nad diagnostyką i leczeniem koronawirusa>

https://businessinsider.com.pl/gielda/wiadomosci/koronawirus-polska-firma-dystrybutorem-testow-na-wirusa-pierwsze-partie-w-polsce/4gbm55w

Nasze testy na koronawirusa pochodzą od firmy Sure Bio-Tech Co., LTD istniejącej w branży IVD (diagnostyka in vitro) od ponad 15 lat. Ich fabryki znajdują się w USA, Hongkongu oraz w Chinach, gdzie wykonują szereg badań i produkcji

https://www.onedayclinic.pl/testy-covid19/

Amplicon startuje z produkcją testów genetycznych na koronawirusa

http://www.technologpark.pl/2020/04/amplicon-startuje-z-produkcja-testow-genetycznych-na-koronawirusa/

Jest tego więcej...do wyboru i koloru...często tylko ogólna wzmianka,bez adresu... wszyscy na wyścigi chcą produkować,produkować...

zaloguj się by móc komentować

Mrc @ewaryst-fedorowicz
23 czerwca 2020 23:10

Dwa lata temu na wakacjach spotkałem pracownika,  badacza w KGHM i powiedział,  że władze spółki działają na niekorzyść KGHM. 

Kiedyś nowy dyrektor,  dobry gospodarz na pewnej kopalni węgla kamiennego widząc złą kondycję kopalni i pełne zwałowisko znalazł kupców na węgiel. Przyjechała ekipa z kompanii węglowej z Katowic i zagrozili,  że jeżeli nie przestanie sprzedawać to mu (parafrazując)  zrobią koło dupy. 

 I bez koronawirusa Polska gospodarka jest i była rozwalana. 

Dziś usłyszałem od widza tvn 24 co twierdzi,  że pis zabił adamowicza,  że lepiej kupować węgiel za granicą niż utrzymywać polskie górnictwo. 

Czyli taki przekaz podaje tvn i inne szambomedia. 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ewaryst-fedorowicz
24 czerwca 2020 00:49

"A tak się przypadkowo złożyło, że ogniska epidemii wykryte zostały na Śląsku, gdy do Gdańska wpłynął

„największy pod względem nośności masowiec, jaki kiedykolwiek zawinął do polskiego portu. Przywiózł węgiel z Kolumbii. Agia Trias (Trójca Święta) ma 290 metrów długości i 47 metrów szerokości. Może przewieźć ponad 185 tys. ton towaru.”

Można?

Można!"

Pewnie ze mozna.

Kiedys, za Gierka, do polskich portow wplywaly statki wiozace pomarancze z Kuby.

Teraz dla odmiany wegiel z Kolumbii.

Jakie czasy taki towar.

Plusika daje tradycyjnie, panie Ewaryscie.

zaloguj się by móc komentować

umami @ewaryst-fedorowicz 23 czerwca 2020 21:38
24 czerwca 2020 00:51

I nie było jeszcze pandemii. Więc teraz skorzystali tylko z pretekstu. Przykrywka.

zaloguj się by móc komentować

umami @Mrc 23 czerwca 2020 23:10
24 czerwca 2020 00:54

Za PO na pewno, teraz raczej łatają dziury i sprzątają po tym złodziejstwie, ale obawiam się, że to potrwa więcej niż sądzimy, bo rozwalane było w białych rękawiczkach („niefortunne inwestycje”).

zaloguj się by móc komentować

Pioterrr @Paris 23 czerwca 2020 21:19
24 czerwca 2020 02:12

W temacie węgla z Kolumbii:

https://natemat.pl/306629,dlaczego-polska-kupuje-wegiel-z-kolumbii-baca-pogorzelska-o-masowcu-pge

" Jest to niskosiarkowy węgiel, podobny, jeśli chodzi o parametry, do rosyjskiego, a nam takiego w Polsce po prostu brakuje. Wiem, jak to wygląda, że 7 milionów ton polskiego surowca leży na zwałach, a do Gdańska przypływa kolejne przeszło 100 ton z Kolumbii. Tylko to nie jest taki węgiel, na który jest obecnie zapotrzebowanie. "

PS. W Polsce nie ma szewców? Trzeba było kupować chiński badziew?

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Pioterrr 24 czerwca 2020 02:12
24 czerwca 2020 08:14

@Pioterrr

W temacie węgla z Kolmbii, to przez całe moje dzieciństwo i młodość, i wiek dojrzały , i początek starości ogrzewany byłem polskim weglem, który pasował do polskich ciepłowni i polskich pieców - i bylo mi (i> 30 miionom Polaków) ciepło.
A to, że dziś ten polski węgiel nie pasuje do jakichs ciepłowni, to nie wina węgla, a tych ciepłowni = tych macherów od "niepasowania"
 

Moim (niesłusznym, rzecz jasna) zdaniem generalnie jest tak, że największą wadą tego polskiego wegla jest to, że jest polski  - i dlatego kopalnie zamykał Buzek i zamykają je Sasin i s-ka.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @umami 24 czerwca 2020 00:51
24 czerwca 2020 08:16

@umami

Ja tak uważam. Polskie kopalnie mają zniknąć - koniec, kropka.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Szczodrocha33 24 czerwca 2020 00:49
24 czerwca 2020 08:22

@Szczodrocha33

Byłem w Kolumbii w 2000 roku  - reklamę dla piwa "Bosman" kręcilismy. Flagowy żaglowiec marynarki wojennej Kolumbii - "Gloria" w nim grał - o, tak wygląda:
https://dailyhive.com/vancouver/colombian-navy-arc-gloria-north-vancouver

Od tej pory lubię kolumbijską kawę, ewentualnie banany - a węgiel,  to tylko polski.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Mrc 23 czerwca 2020 23:10
24 czerwca 2020 08:26

@Mrc

KGHM to niezdrowy temat - można się przeziębić.
A to, że PO-PiS to absolwenci tej samej "Szkoły Liderów Cioci Magdalenki", to - jadąc klasykiem - oczywista oczywistość
http://ewaryst-fedorowicz.szkolanawigatorow.pl/szkoa-liderow-cioci-magdalenki

 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @porfirogeneta 23 czerwca 2020 21:56
24 czerwca 2020 08:27

@porfirogeneta

A, teraz zrozumiałem.

zaloguj się by móc komentować

Pioterrr @ewaryst-fedorowicz 24 czerwca 2020 08:14
24 czerwca 2020 09:07

Z artykułu wynika, że polski węgiel ma więcej siarki. Jak się spali, to idzie do atmosfery. Kiedyś nie zwracano uwagi na to. A teraz tak. I dlatego trzeba polski węgiel mieszać z tym z Kolumbii, aby nie zatkać filtrów.

I nie jest tak, że ta siarka w atmosferze to jest nieszkodliwa. Jest i powoduje konkretne straty. Dlatego opłaca się dokupić tego niezasiarczonego.

Z ciekawości zapytam: zapina Pan pasy w samochodzie?

zaloguj się by móc komentować

zkr @Ogrodnik 23 czerwca 2020 22:25
24 czerwca 2020 09:30

> Może ktoś widział, może ktoś słyszał?

Na przyklad Roche:
https://diagnostics.roche.com/us/en/products/systems/cobas-8800-system.html
8800 potrafi przebadac ponad 4000 probek dziennie.
W Krakowie ostatnio kupili 6800.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Pioterrr 24 czerwca 2020 09:07
24 czerwca 2020 09:31

@Pioterrr

O szkodliwości siarki, C02, koronawirusa dyskutować nie zamierzam - "o tym, co jest szkodliwe, decyduję ja" - to taka parafraza , a czyjego grepsu, to może Pan sobie poszukać.
Polski węgiel to było przez 80% mojego zycia bogactwo naturalne.
Od 1989 został przez macherów od formatowania myślenia nazwany surowcem mineralnym, niby to samo -  jaka różnica.

Nie tyle z ciekawości (bo mnie to nie ciekawi), ale tak znudów: co mają pasy w samochodzie do węgla?

 

zaloguj się by móc komentować

Pioterrr @ewaryst-fedorowicz 24 czerwca 2020 09:31
24 czerwca 2020 09:50

Bo ci sami "maherzy" co mówią, że siarka w węglu jest niedobra nakazali zapinanie pasów w samochodach. I wożenie dzieci w specjalnych fotelikach.

Proszę popytać starszych ludzi na wsi co się działo z dachami na domach w których palono węglem. Jak dlugo wytrzymywała na nich blacha w porównaniu do tych domów, gdzie palono drewnem. Ale dobrze,  nie dyskutujmy o tym. Pan wie lepiej.

zaloguj się by móc komentować

chlor @Pioterrr 24 czerwca 2020 09:07
24 czerwca 2020 09:52

Wszystkie elektrownie i ciepłownie mają od dawna instalacje odsiarczania spalin.

zaloguj się by móc komentować

TomaszM @ewaryst-fedorowicz
24 czerwca 2020 09:53

Moja myśl z ostatnich dni: O covid mówi się (! media mówią) że 80% przechodzi jaki chorobę bezobjawową ......
Czy można na coś chorować bezowjawowo ?

Czy "chorowanie bezobjawowe" to nie jest sprzeczność sama w sobie ?

Nie jestem medykiem ani chemikiem ani biologiem, ale jestem techniczny .
Np.: HIV i AIDS. Dopóki się nie jest chorym, nie ma objawów -> jest się nosicielem wirusa HIV, można zarażać.

Na mój chłopski techniczny rozum -> chorobę diagnozuje się poprzez objawy, żeby była mowa i chorobie to muszą być objawy.

 

zaloguj się by móc komentować

Pioterrr @chlor 24 czerwca 2020 09:52
24 czerwca 2020 10:09

Oczywiscie. Ale odpad z tych instalacji też trzeba jakoś zagospodarować. Mając w tej samej cenie węgiel produkujący dużo i mało odpadu, który jest wybierany?

zaloguj się by móc komentować

chlor @Pioterrr 24 czerwca 2020 10:09
24 czerwca 2020 10:23

Tak, wiem że elektrownie wolą "ruski" węgiel. Co to za socjalizm w którym rząd nie może czegoś nakazać państwowym firmom?

zaloguj się by móc komentować

Pioterrr @chlor 24 czerwca 2020 10:23
24 czerwca 2020 10:58

O to trzeba zapytać specjalistów (-tki) od spisssków i ssszkodników.

zaloguj się by móc komentować

tomciob @Pioterrr 24 czerwca 2020 10:58
24 czerwca 2020 11:58

Z tym kolumbijskim węglem to bym nie przesadzał to maleńka akcja w stosunku do krajowego zużycia węgla "en masse." Można powiedzieć że akcja mikroskopijna albo jedynie pijarowa. Natomiast węgiel jako taki to temat jednak ciekawy i jego też dopadł koronawirus. Tak go dopadł że Rosjanom brakuje wagonów do eksportu swojego surowca i to nie do Polski, a do Azji. Tak więc ten węgiel to temat ciekawy ale publicystycznie bo z praktycznego punktu widzenia jednak przereklamowany. A tu mamy interesujący artykuł o imporcie węgla do Polski. Ten kolumbijski został zakontraktowany w 2019 roku, a więc ma się do koronawirusa jak pięść do nosa. Ciekawe może być jednak to, że będzie zużyty w całości na Wybrzeżu. Co to oznacza? Że można sobie wyobrazić sytuację w której Wybrzeże nie potrzebuje śląskiego węgla. A to już, z punktu widzenia czytelnika SN jest ciekawe. A tu rzeczony artykuł:

https://biznesalert.pl/kolumbijski-wegiel-dla-pge-energetyka/

zaloguj się by móc komentować

toNick @ewaryst-fedorowicz
24 czerwca 2020 13:23

Ech, człowiek to jednak jest naiwny bo się dziwił, że nikt z naszych rządzących geniuszy-patriotów tej pandemii-nad-pandemiami i kryzysu-nad-kryzysami nawet nie próbuje wykorzystać aby wystąpić np. z inicjatywą zawieszenia "zielonego ładu" do czasu odbudowy. Chyba jeden tylko Bosak o tym mówił.

No a tu się okazało, że jednak nasi "ewangeliści" jak najbardziej kombinowali, tylko w zupełnie przeciwną stronę...

 

zaloguj się by móc komentować

Pioterrr @tomciob 24 czerwca 2020 11:58
24 czerwca 2020 13:35

Z wywiadu, który linkowałem:

"około 40 proc. tego węgla zostanie przeznaczona na sprzedaż. W ogóle importem tego węgla nie zajmuje się bezpośrednio PGE, ale spółka córka PGE Paliwa, która powstała podczas przejęcia aktywów francuskiego EDF Paliwa. Francuzi także zajmowali się importem węgla i nie przejmowali się, że nie kupują go w Polsce.

Wtedy też podpisali sporo wieloletnich kontraktów na import miliona ton węgla rocznie, który miał przypływać do Portu Północnego w Gdańsku, m.in. z Kolumbii. Z punktu widzenia PGE, która przejęła EDF, zerwanie tych kontraktów byłoby bardzo niekorzystne i bardzo kosztowne."

Czyli to nawet nie Polacy podpisywali te kontrakty, ale dostali w spadku po Francuzach..

Ja nie przesadzam, ale rozumiem, że nasz węgiel ma nieco inne parametry niż to czego wymagają odbiorcy, którzy w takiej sytuacji sprowadzają go z innych kierunków. To nasza dyżurna histeryczka pisze o jakimś "przykrywaniu" tego faktu.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewaryst-fedorowicz
24 czerwca 2020 14:17

Ja tam się boję wirusa

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @gabriel-maciejewski 24 czerwca 2020 14:17
24 czerwca 2020 14:48

@Coryllus

To jest Twoje prawo. Strach jest zachowaniem normalnym, co nie znaczy, że obowiązkowym.

Tak, jak moim prawem jest się tej grypy nie bać, choć mam ponad 60 lat i ZUS najchętniej widziałby mnie na nekrologu.

Ten brak obawy uzasadniam sobie logiczną analizą manipulacji, jakiej jesteśmy (OK, w skali globalnej, ale to w niczym mojej sytuacji nie zmienia) poddawani, a akurat na tym blogowisku, to jestem chyba jedynym, ktory na reklamie (czyli formie manipulowania konsumentami) zarobił porządne pieniadze.

A zamykanie kopalń to granda i tyle.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Pioterrr 24 czerwca 2020 09:50
24 czerwca 2020 14:51

@Pioterr @ All

1. Polskim skarbem narodowym jest węgiel (kamienny i brunatny), a nie ciepłownie.

2. I to ciepłownie mają być dopasowane do polskiego węgla, a nie polski węgiel do ciepłowni.
Jeśli ciepłowniom nie odpowiada polski węgiel, to znaczy, że zostały źle zaprojektowane, a ten, kto ten projekt zatwierdził, powinien dawno siedzieć w więzieniu.

3. A jeśli filtry się w tych ciepłowniach zapychają – to znaczy, że są tandetne i ten, kto je kupił, powinien siedzieć w więzieniu razem z tymi od ciepłowni.

4. I na koniec: mój tekst jest o tym, że zamykanie polskich kopalń jest skandalem, bo zamknięcie kopalni prowadzi do jej zniszczenia.
I skandal ten odbywa się pod pretekstem picu zwanego pandemią, na którą Polacy (a polscy górnicy w szczególności)  mimo straszenia ich 24 godziny na dobę, nie chcą umierać. No nie chcą i już.

PS. W jednym się z Panem zgodzę: tak, ja wiem lepiej.

 

 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @toNick 24 czerwca 2020 13:23
24 czerwca 2020 14:54

@toNick

Nasi "ewangeliści" wiedzą doskonale, kto ziarno sypie (i że majątki na żony przepisywć trzeba), to i nie - pardon - pierdną bez stosownego pozwolenia.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @TomaszM 24 czerwca 2020 09:53
24 czerwca 2020 15:00

@TomaszM

" Czy można na coś chorować bezowjawowo ? "
Owszem - mozna miec raka, który po cichutku się rzowija i .... jak już się "objawi", to za póxno na ratunek.

Ale z tą pan-grypą, to pic i tyle - już nawet u nas przebiło się, że uratowała nas stara , komunistyczna akcja szczepienia przeciw gruźlicy.

I nawet można znaleźć info, że Hiszpanie, którzy poskąpili na te szczepionkę 40 lat temu, dużo częsciej umierają, niż ich sąsiedzi zza rzeki Portugalczycy, który poskąpili dopiero jakieś 20 lat temu, to i jeszcze są chronieni.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ewaryst-fedorowicz 24 czerwca 2020 14:51
24 czerwca 2020 15:47

Chociaż stwierdza pan stanowczo;<tak ja wiem lepiej>,to mimo to i tak mam słabość do pana "pióra".Tak z tego wynika,że też wie pan doskonale,dlaczego nie pozamykali do więzienia tych patałachów przed i po transformacji co pieprzyli z gospodarką i kupczyli jak im pasowało dla własnej kasy.Mamy nawet już specjalną kastę milionerów. Kurde jak to możliwe,że można sobie dzisiaj śmiało zacytować " Miałeś, chłopie, złoty róg,miałeś chłopie,czapkę z piór: czapkę ze łba wicher zmiótł.Ostał Ci się ino sznur."     Chocholi taniec trwa...
 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @BTWSelena 24 czerwca 2020 15:47
24 czerwca 2020 17:11

@BTWSelena

Tak, wiem dlaczego: bo Kiszczak (który, jak napisałem na wieść o jego śmierci Wielkim czekistą był) , w Magdalence robił jedynie za odźwiernego, a listę gości ustaliły mu zgodnie obie ambasady (CCCP i USA).

Wszystko inne, włącznie z jumą, było tego konsekwencją

https://niepoprawni.pl/blog/fedorowicz-ewaryst/general-kiszczak-wielkim-czekista-byl

zaloguj się by móc komentować

tadman @chlor 24 czerwca 2020 09:52
24 czerwca 2020 18:41

Tak i mają spalać paliwa wtórne i biomasę - w tym roku mają osiągnąć zakładany udział 14% w pod względem energetycznym. Energetycy narzekają, bo zakłóca to proces spalania (to paliwo nie za bardzo da się standaryzować, szczególnie pod względem składu i wilgoci, a jeśli już, to przygotowanie go jest bardzo energochłonne, bo surowa biomasa może zawierać nawet ponad 40% wilgoci), paliwo to zawiera sporo chloru i powoduje korozję metalowych części kotłów, a spora zawartość potasu powoduje obniżenie temperatury topnienia żużla, który okluduje ruszta. Jeszcze należy wspomnieć o wyższej zawartości związków azotu, a więc zwiększonej produkcji tlenków azotu. Jedynym sensownym rozwiązaniem jest wprowadzenie na szerszą skalę kotłów fluidalnych, które są mniej wrażliwe na zmienność składu podawanego paliwa, a większość naszych kotłów energetycznych pracuje na zasadzie spalania pyłu węglowego, więc spore sumy pochłonie przygotowanie/uzdatnianie biopaliw do procesu spalania, budowa/przebudowa kotłów i nie należy zapominać, że paliwa wtórne np. odzyskiwane z odpadów nie wystarczą i powinno zwiększyć się areały roślin energetycznych jak wiklina, malwa pensylwańska czy miskant. Popiół uzyskiwany z kotła fluidalnego zawiera o wiele więcej niespalonego węgla niż popiół ze spalania samego węgla kamiennego, ma inny skład z racji stosowania dodatku wapienia jako sorbentu reagującego z tlenkami siarki i prowadzenia procesu w o wiele niższej temperaturze. Popiół z kotła fluidalnego nie zawsze może wprost zastąpić popiół klasycznie otrzymywany i prowadzi się prace nad jego zastosowaniem, bo ich składowanie będzie uciążliwe dla środowiska.

A teraz szacunki z pracy Marka Ściążki, Krystyny Kubicy z IChPW Z Zabrza "Zastosowanie biomasy w energetyce"

"Biorąc pod uwagę, że najbardziej elastycznym producentem energii są ciepłownie i elektrociepłownie zawodowe oraz przemysłowe, których łączna moc wynosi w kraju ok. 15GW  można przyjąć, że przy współczynniku obciążenia średniorocznym 50% i ilości średniej stosowanej biomasy 5% (pod względem energetycznym) uzyskujemy rezultat ok.1mln suchej masy biomasy co odpowiada ok. 50 tys. ha upraw roślin energetycznych. Jest to teoretyczny rezultat potencjału elektroenergetyki dla zwiększenia areału produkcji roślin przemysłowych i rozwoju obszarów wiejskich. Z tego tytułu można zwiększyć zatrudnienie o ok. 30-50 tys. pracowników."

Tu należałoby owe szacunki przyjąć z rezerwą, bo sądząc z cytowanej literatury publikacja pochodzi z roku 2002.

zaloguj się by móc komentować

tadman @tomciob 24 czerwca 2020 11:58
24 czerwca 2020 18:51

Ci od Dulkiewicz śnią o wolnym mieście.

zaloguj się by móc komentować

Pioterrr @ewaryst-fedorowicz 24 czerwca 2020 14:51
24 czerwca 2020 19:01

Tak się akurat składa, że z węglem można robić też inne rzeczy niż tylko spalać w piecu.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Benzyna_syntetyczna

Zwracam uwagę na akapit: " Do idei upłynniania węgla powrócono w USA na początku XXI wieku. "

zaloguj się by móc komentować


ewaryst-fedorowicz @Pioterrr 24 czerwca 2020 19:01
24 czerwca 2020 20:27

@Pioterrr
 

1. Tak się składa, że mój tekst jest o skandalu (eufemizm) , jakim jest zamykanie (czytaj - prowadzenie do ich zniszczenia) polskich kopalń pod przykryciem picdemii, w wyniku której... żaden gornik nie umarł

2. A np gazyfikacji wegla  kamiennego nie chcą solidarnie wszystkie postmagdalenkowe rządy, z tym firmowanym przez bankstera włącznie.

zaloguj się by móc komentować

Pioterrr @ewaryst-fedorowicz 24 czerwca 2020 20:27
24 czerwca 2020 20:38

A ile tych kopalń już zamknięto z powodu tej "picdemii"? Ale tak na amen, z zalaniem wyrobisk włacznie?  0, słownie zero. Czyli jak przystało na reklamiarza, tekst o niczym.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Pioterrr 24 czerwca 2020 20:38
24 czerwca 2020 20:50

@Pioterrr

O, tak to Pan może sobie na swoim blogu pozwalać

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 23 czerwca 2020 23:08
24 czerwca 2020 21:51

Czy ma w nich udzialy  Szumowski...

... i jego  "bystra" i  "zdolna"  rodzinka  ?!?!? 

Swoja droga to  WIEDZIAL  ten  "misio"  w jaki biznes sie wkrecic  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Pioterrr 24 czerwca 2020 02:12
24 czerwca 2020 22:00

Sa szewcy...

... i to nawet bardzo dobrzy  !!!

Staram sie badziewu chinskiego nie kupowac,  ba znam kilku Chinczykow czy innych Azjatow, ze sami tez tego badziewu nie kupuja...  ale "polska"  TARGOWICA  wystarala sie o te "przyjemnosc"  dla narodu i nadal robi wszystko aby  WSZYSTKO  CO  POLSKIE  ZNISZCZYC  !!!  

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ewaryst-fedorowicz 24 czerwca 2020 17:11
24 czerwca 2020 22:10

No...mniej więcej tak było..tylko,że to nie była ambasada. W ambasadzie odźwierni ,tylko wierni słudzy byli...To działo się już wcześniej,nie na darmo jeździł generał do USA,nie na darmo konferowano w Moskwie...Magdalenka...przecież komuniści musieli w jakiś sposób wyznaczyć elitę, wybranym przez siebie osobom,której przekazali część władzy i mieć nowe miękkie lądowanie. To ta elita miała  zadbać o bezpieczeństwo ludzi poprzedniej władzy. Teatr dla ogłupionego narodu... Żadnemu rzezimieszkowi włos z głowy nie spadł,jeszcze udało im się uruchomić FOZZ. I to jest najbardziej smutne panie Ewaryście, straszną cenę przyszło nam zapłacić.Reszta jest tylko konsekwencją.A można było smycz zacisnąć...Jaka szkoda...Wolałabym aby pan nie pisał tak dołujących notek...przyznam się,że jest to porażające...może nie będzie,aż tak źle?....

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @TomaszM 24 czerwca 2020 09:53
24 czerwca 2020 22:13

Tak...

...  to dopiero jest jazda z ta choroba "bezobjawowa",  ale ten  debilizm bedzie grzany,  bo teraz licza sie tylko  zlodziejskie biotechnologie  od  Szumowskiego  !!!

Smiechem ich tylko zabic... zlodziei jednych.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @BTWSelena 24 czerwca 2020 22:10
24 czerwca 2020 22:19

@BTWSelena 

OK, ambasada to skrót myślowy/ sypialnia ważniaków. Nazwiska jakie w tym kontekście były cytowane, to Fried i Kriuczkow - grubo. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Pioterrr 24 czerwca 2020 13:35
24 czerwca 2020 22:23

Ach,  moj Boze...

... jakie te MISIE  z  PGE Paliwa so biedne...  chyba sie wezme i rozplacze ze "wspolczucia"  !!!

Truj, pan, truj  te swoja ciemnote,  ale nie mnie  !!!

zaloguj się by móc komentować


Mk89 @ewaryst-fedorowicz
24 czerwca 2020 22:38

W styczniu 2017 roku TVP rozpoczęła  szerzenie paniki z powodu rzekomego smogu . W tym szerzeniu paniki TVP posługuje się , bo trwa do dzisiaj , tylko kłamstwami . Oczywistą konsekwencją "walki ze smogiem" jest zamknięcie polskich kopalni i  pozbawienie lasów państwowych możliwości sprzedaży drewna na opał.  Za tym musi pójść konieczność kupowania prądu z Niemiec z tamtejszych elektrowni węglowych.Gadka o kierunku ukraińskim i rosyjskim  , z których mógłby płynąć stosunkowo tani prąd , ma tylko rozmiękczyc ewentualny  opór. W kłamliwej propagandzie antysmogowej zgodnie wspólpracują z PIS-em wszystkie nienawidzące go media i media toruńskie. Pozbawienie Polaków własnej energii i  państwowych  lasów (może prywatnych również )  są sprawami  ponad podziałami . 

zaloguj się by móc komentować

Ogrodnik @Ogrodnik 23 czerwca 2020 22:25
24 czerwca 2020 22:46

Przepraszam, Bosch, Roche, Abbott i inne sporządzają testy na covid. W USA można już test kupić w aptece i badanie wykonać samodzielnie. W Europie jest samodzielne wykonanie testu niewskazane i praktycznie zabronione. Tym zajmują się tylko wskazane laboratoria.

Te pobieranie surowicy i odwirowywanie na obecność tzw przeciwciał nazwanych odp. symbolami to nie jest wiedza dla gojów.

Miłego wieczorka.

zaloguj się by móc komentować

Ogrodnik @Ogrodnik 24 czerwca 2020 22:46
24 czerwca 2020 23:21

Jeszcze się odezwę. 

Obawiam się, że wchodzimy w czas testów. Testów, którym poddadzą się najtęższe głowy, włącznie z naszym gospodarzem. Przygotowuję się na najgorsze. Bóg z wami. ( Po niemiecku: Bóg z nami) 

( Mam już, na najgorsze podkoszulkę z wełny merino)

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Mk89 24 czerwca 2020 22:38
26 czerwca 2020 09:20

@Mk89

4 grudnia 2019, a więc jeszcze przed ogłoszeniem (nie wybuchem - ogłoszeniem) picdemii opublikowałem tekst o smogowej hucpie, wynikiem której jest zakaz palenia weglem i..drewnem! - jak widać, aktualny.


http://ewaryst-fedorowicz.szkolanawigatorow.pl/smogozbrodnia-czyli-polacy-bez-wegla?fbclid=IwAR0vZLuly1JOs0sVMD62g2NguMBuuAnuCPq1x5788ixXrdmVyJSmwAf2KBg

zaloguj się by móc komentować

zkr @ewaryst-fedorowicz 26 czerwca 2020 09:20
26 czerwca 2020 11:42

+ @Mk89

OK, zgadzam sie w temacie kopalni.
Jesli jednak chodzi o smog to niestety jest to problem. Jakis czas temu przeprowadzilem sie z duzego miasta (czyli C.O., cieplo idzie z elektrocieplowni) do malego (duzo ludzi ma swoje piece). I jest to powiem szok. Od jesieni do wiosny strach wyjsc po 16-17 (czyli w czasie gdy po pracy ludzie odpalaja piece) z domu. Jest tu pelna segregacja smieci a podzial jest prosty: palne i niepalne.
Gdy ktos wjezdza do dzielnic gdzie sa domki jednorodzinne to moze miec wrazenie, ze w okolicy sa mokradla, bagna taka "mgla" wisi w powietrzu :)

Jak to rozwiazac aby przyglupy nie wrzucaly do pieca tworzyw, pocietych mebli, pieluch(!) itd ?

Byly doplaty aby ludzi zachecic do przechodzenia na gaz ale nie wiem czy to dalej jest aktualne. Jest elektrocieplownia ale podlaczanie domkow chyba nie idzie zbyt intensywnie. Wiec problem bedzie istnial jeszcze wiele lat.
 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Mk89 24 czerwca 2020 22:38
26 czerwca 2020 17:48

@Mk89

Ja najmocniej przepraszam, ale to, że jakiś troglodyta pali w piecu oponami i PET-ami, to nie jest powód do zakazywania palenia weglem i drewnem!
Jest to jedynie zobowiazanie do stosownych, pierdzących w stołki służb, do ukarania gnoja jak najdotkliwiej.

zaloguj się by móc komentować

amtek @ewaryst-fedorowicz
26 października 2020 15:04

A jak sytuacja wygląda  u was teraz w drugim etapie pandemii? - moze warto jednak skorzsytać z testow serelogicznych na obecność przeciwciał IgG i IgM we krwi? - We wrocławiu klinika smile expert robi test juz za 300zł :O - https://smile.expert/aktualnosci/szybki-test-na-koronawirusa-covid-19-sars-cov-2-w-smile-expert/

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować