-

ewaryst-fedorowicz : Reklamiarz sum! Po 20 latach marketingu komercyjnego w marketingu politycznym robię. Bloguję bo lubię.

Polskiej bomby atomowej nam nie trzeba

Ostatni dzień lutego zapowiadał się przyjemnie – i taki był.

Kancelaria Prezydenta RP zaprosiła mnie na uroczystość wręczenia odznaczeń państwowych działaczom opozycji antykomunistycznej.

W takich razach, Stefan Kardynał Wyszyński – Prymas Tysiąclecia dawał jasną wskazówkę:
brać – nie kwitować!

Toteż wziąłem i nie pokwitowałem, tym bardziej, że nikt ode mnie żadnego pokwitowania nie chciał.

Krótko mówiąc, 28 lutego, w Belwederze, zostałem odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski.

Na dekoracji miałem wpięty w krawat znak kwiatu lnu – symbol pamięci o Polakach (w tym moich przodkach i najbliższych krewnych) zamordowanych przez Ukraińców w trakcie Rzezi Wołyńskiej.

Szkoda, że  Pana Prezydenta jeszcze chyba nie było w Warszawie po wizycie w USA, albo odpoczywał po przylocie, czy też był zajęty innymi obowiązkami, toteż nie miałem okazji mu o tym, wypieranym przez niego epizodzie (oczywiście, że tylko epizodzie) naocznie przypomnieć.

Zastępował go minister Dera, który chyba nie ma pojęcia, co ten kwiat lnu znaczy.
W końcu nie jest to żółty żonkil.

Wszystko odbyło się według schematu opowiedzianego wieeeele lat temu przez Pietrzaka

„klapa-rąsia-buźka-goździk” tyle, że w wersji oszczędnej:

Bez buzi i bez goździka: goła klapa i rąsia.

Ale potem był delikatny lunch i wycieczka po Belwederze – druga po prawie 60 latach.

***
Niestety, zaraz potem zatrząsł się świat, bo w Owalnym Gabinecie panowie Trump, Vance i Zełenski dali takie przedstawienie, przy którym wszystkie PRLowskie kabarety (a mimo opieki, cenzury i bezpieki – rym niezamierzony – na wysokim poziomie były)  wysiadają:

nowy porządek świata, tektoniczne pękniecie, koncert mocarstw, koniec artykułu 5 NATO (to akurat absurd, bo ten 5 artykuł istnieje tylko na papierze więc dosłownie i w przenośni papierowy był) itp. bzdety

Kontynuacją były adhokowe zloty marionetek (bo marionetki też mają swoje zloty), na których marionetki, pod pretekstem (i zasłoną) buńczucznych i nierealnych zapowiedzi, ochoczo przystąpiły do kolejnej Wielkiej Jumy:

wspólne ojro-zbrojenia, na potrzeby wspólnej ojro-armii, która będzie powstrzymywać Putina (tu można się śmiać), do handlu z którym  Niemcy i Francja z przystawkami aż przebierają nogami, ze strachu, że je USA wyprzedzą.

A cały ten wałek, żeniony jest Ciemnemu Ludowi (© Jacek Namierowicz-Kurski) pod parasolem przerobionego w Covidzie „zarządzania strachem”.

***

Pan Prezydent, płynąc w głównym nurcie, pokraulował  jeszcze dalej, udzielając wywiadu w jakimś prestiżowym, brytyjskim szmatławcu (w dzisiejszych czasach prestiż nie wyklucza szmatławości – i na odwrót ), w którym zawarł myśl, w swym mniemaniu odkrywczą:

„jest pytanie, czy powinniśmy być częścią takich amerykańskich programów ochrony nuklearnej jak nuclear sharing, czy wspomniany przez Prezydenta Macrona francuski parasol nuklearny”.

I tu, jako Prezydent Polski, mówię: dlaczego nie? – zapytał, podkreślając, że nie traktuje obu tych programów jako konkurencyjne, bowiem „oba są warte uwagi”.

„Myślę, że byłoby bezpieczniej, gdyby ta broń już teraz tu była”

I solennie zapewnił, „że Polska nie prowadzi dziś żadnych działań w kierunku zbudowania własnego arsenału nuklearnego”

Strateg taki.

***

Trochę dziwnie się czuję (cóż, moje życie po 1989 składa się ze zdziwień i tak już pewnie zostanie), gdy muszę prezydentowi 3RP tłumaczyć, że:

1/JEDYNĄ gwarancją niepodległości Polski nie są żadne “egzotyczne sojusze”,  czy obca broń atomowa na polskim terytorium

2/…ale POLSKA BOMBA ATOMOWA, do użycia której WYŁĄCZNE prawo miałaby polska władza

3/…bo inaczej to byłyby kolejne “Himarsy bez kodów”.

No tak… ale skąd wziąć polską władzę?

***
Życie, jak to życie – dopisało puentę:

wiceprezydent USA J.D Vance, powiedział we czwartek w wywiadzie dla Fox News, że “byłby zszokowany”, gdyby prezydent Donald Trump zdecydował, aby broń jądrowa została rozmieszczona na wschodzie Europy.

No tak – jest takie powiedzenie, o zgaszeniu kogoś jak peta.

https://www.prezydent.pl/aktualnosci/wypowiedzi-prezydenta-rp/wywiady/prezydent-rp-dla-financial-times-o-broni-nuklearnej-na-terenie-polski,98686

https://www.money.pl/gospodarka/amerykanska-bron-jadrowa-w-polsce-bylbym-zszokowany-j-d-vance-komentuje-slowa-dudy-7134945560144480a.html



tagi: wojna  duda  putin  rzeź wołyńska  trump  nuclear sharing  polska bomba atomowa  vance 

ewaryst-fedorowicz
14 marca 2025 19:42
37     1634    10 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Szczodrocha33 @ewaryst-fedorowicz
14 marca 2025 19:56

Ale to teraz w lutym pana ukrzyżowali, panie Ewaryście?

 

Jerum pajtasz!

Niesamowite.

zaloguj się by móc komentować


Szczodrocha33 @ewaryst-fedorowicz
14 marca 2025 20:11

"Trochę dziwnie się czuję (cóż, moje życie po 1989 składa się ze zdziwień i tak już pewnie zostanie), gdy muszę prezydentowi 3RP tłumaczyć, że:

1/JEDYNĄ gwarancją niepodległości Polski nie są żadne “egzotyczne sojusze”,  czy obca broń atomowa na polskim terytorium

2/…ale POLSKA BOMBA ATOMOWA, do użycia której WYŁĄCZNE prawo miałaby polska władza"

 

A skąd pan weżmie tę polską bombę atomową?

Polacy są w stanie skonstruować długopis, czy pistolet ewetualnie.

Budowa okrętu podwodnego, to jak się wyraził jeden z polskich inżynierów ekspertów, to tak skomplikowany i złożony projekt jak skonstruowanie

statku kosmicznego.

No ale w sumie gdyby Trump, bo on jest nieprzewidywalny, rzeczywiście odkopsał nam choć jedną głowicę A, no i z wyrzutnią, to nie byłoby najgorzej.

Kody by oczywiście prezydent Trump trzymał u siebie, bo dzieciom się zapałek do rąk nie daje, jak wszyscy wiemy.

Wyrzutnię ze złowrogą głowicą postawiłoby się na Placy Zamkowym w Warszawie np., skierowaną wyrażnie w kierunku Moskwy.

I raz w miesiącu prezydent Duda, czy minister Sikorski wygłaszaliby płomienne przemówienia, stojąc na tle tejże głowicy.

Przypuszczam że Putin nabawiłby się nerwicy i stanów lękowych.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Maginiu @Szczodrocha33 14 marca 2025 20:11
14 marca 2025 20:29

A skąd pan weżmie tę polską bombę atomową? Można spróbować ukraść...

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Maginiu 14 marca 2025 20:29
14 marca 2025 20:44

"A skąd pan weżmie tę polską bombę atomową? Można spróbować ukraść..."

 

Tak, to jest niezły pomysł.

Z tym że wtedy to już trzeba iść na całość i zwędzić także kody.

Natomiast misję przemieszczenia tej broni i kodów należy powierzyć komuś kto ma duże doświadczenie w tego rodzaju operacjach.

 

I tu moim zdaniem najodpowiedniejszym człowiekiem byłby były komendant policji polskiej, doktor generał Szymczyk.

Mógłby dobrać sobie grupę sprawdzonych i wypróbowanych ludzi z branży "law enforcement", że tak się wyrażę, ze znanym

detektywem Krzysztofem Rutkowskim na czele.

Jestem pewien że ta odpowiedzialna misja zakończyłaby się pełnym sukcesem.

 

zaloguj się by móc komentować

Maginiu @Szczodrocha33 14 marca 2025 20:44
14 marca 2025 23:33

Z tym że wtedy to już trzeba iść na całość i zwędzić także kody. A po co!  Łączy się na krótko przewód niebieski z czarnym i załatwione...

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @ewaryst-fedorowicz
14 marca 2025 23:58

Panie Ewaryście - najlepsze życzenia z okazji! :)  Kwiat lnu - nie wiedziałam, dziękuję. 

Moi przyjaciele zostali udekorowani za to samo jeszcze przez śp. prezydenta Lecha Kaczyńskiego i bardzo mile to wspominają. Jak również przyjątko w ogrodach pałacowych. Minusem był jeden z drugim buc z Warszawy, który patrzył na "prowincjuszy" z wyższością i widoczną pogardą. 

Ja "doznałam laudacji" za podobną działalność na jednym z moich wernisaży. Co było zupełnie niespodziewane, bo nie przywiązywałam po latach wagi do tej działalności. Zwłaszcza wobec biegu wypadków w Ojczyźnie. 

Pozdrawiam serdecznie. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Maginiu 14 marca 2025 23:33
15 marca 2025 01:08

"Z tym że wtedy to już trzeba iść na całość i zwędzić także kody. A po co!  Łączy się na krótko przewód niebieski z czarnym i załatwione..."

 

No fakt.

Ale tym bardziej trzeba wysłać Szymczyka.

On się na tym zna - plus na masę, minus na obwód, i jedziem z tym koksem.

zaloguj się by móc komentować

zkr @Szczodrocha33 14 marca 2025 20:11
15 marca 2025 01:42

Byl taki co probowal cos w tym temacie zrobic - prof. Kaliski

https://pl.wikipedia.org/wiki/Sylwester_Kaliski

https://wydarzenia.interia.pl/historia-w-interii/news-tajemnicza-smierc-generala-kaliskiego-i-legenda-polskiej-bom,nId,6929936

Mysle, ze kombinowane przy polskiej bombce rowniez dzisiaj byloby ryzykowne...

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @zkr 15 marca 2025 01:42
15 marca 2025 03:04

O Kaliskim slyszałem historię, niestety to już zamierzchłe czasy.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Szczodrocha33 14 marca 2025 20:11
15 marca 2025 07:02

@Szczodrocha33

ad " A skąd pan weżmie tę polską bombę atomową? "

 

1/ technologia nuklearna została sfinalizowana w 1945 – ma 80 lat.
Jest zatem, najdelikatniej rzecz ujmując, niezbyt skomplikowana.
Ja przeżyłem 27 lat w Otwocku, 4 kilometry od Instytutu Badań Jądrowych, w dzielnicy Otwocka Świerku, gdzie istniały jedyne w Polsce 2 reaktory (Maria i Ewa)

Pracownicy mieszkali w zbudowanych dla nich blokowiskach, za Gomułki zbudowano w Otwocku Technikum Nukleoniczne z zadaniem „kształcenie kadr technicznych dla atomistyki polskiej, w szczególności dla IBJ. „
https://pl.wikipedia.org/wiki/Technikum_Nukleoniczne_w_Otwocku

Pracownicy byli częścią społeczności miasta, dzieci kadry IBJ chodziły od otwockich szkół, temat polskiej broni nuklearnej był poruszany w mieście najcichszym szeptem.
 

2/Marek Chodakiewicz (https://pl.wikipedia.org/wiki/Marek_Jan_Chodakiewicz ) podsumowuje okres po 1989 i tzw. polskie elity  w tekście "Zabrakło wizji"

„przede wszystkim natychmiast trzeba było zająć się sprawami bezpieczeństwa wewnętrznego (deagenturalizacja i dekomunizacja), a jednocześnie bezpieczeństwa zewnętrznego (wejście w posiadanie broni nuklearnej” str. 191

„Uważam, że tylko wejście w posiadanie broni nuklearnej może zmienić małe i słabe kraje w mocarstwa. A do tego nie doszło” str. 192

„znacznie lepszym scenariuszem byłoby natychmiast podjęcie w Polsce, największym kraju międzymorza , decyzji o uzbrojeniu się w broń nuklearną. Wedy Waszyngton musiałby zareagować i zainteresować się Warszawą” str. 206

 

„Między Unią a Rosją” Wydawnictwo Słowa i Myśli, 2013

 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @KOSSOBOR 14 marca 2025 23:58
15 marca 2025 07:04

@KOSSOBOR

Też Panią pozdrawiam - i też serdecznie! :-)

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Maginiu 14 marca 2025 20:29
15 marca 2025 07:08

@Maginiu

Izrael ukradł.
Ale można też spróbować ... kupić (wszystko jest dziś na sprzedaż)
Lub wyprodukować (moja odpowiedź do Szczodrocha33)
Tak czy inaczej - dziecko rozumie, że bez własnej broni nuklearnej Polska jest bezbronna.
 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @ewaryst-fedorowicz
15 marca 2025 09:17

Moje gratulacje, Panie Ewaryście!

Często miewiam zdanie odmienne od Pana i nie ujawniam się z tym, bo po co. :))

Teraz też tak mam, ponieważ uważam, przynajmniej tak to odebrałem, chociaż może nie było to takie zamierzenie prezydenta, który w taki sposób powiedzał do USA: "sprawdzam". 

I otrzymał bardzo konkretną odpowiedź bez owijki bawełnianej, a nie jakieś pochwałki od pewnego prezydenta jak to Polacy niesamowicie dzielnie walczyli w Powstaniu Warszawskim.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @ewaryst-fedorowicz 15 marca 2025 07:02
15 marca 2025 09:41

Przytoczył Pan ciekawe cytaty, z których można wyciągnąć nienapisane przez autora cytatów wnioski:

1. Pierwszy cytat nie został zrealizowany.

2. Drugi cytat jest wyjaśniony przez pierwszy, a nie dość tego kto miałby trzymać na tym "rękę" - jacy ludzie?

3. Polska to nie Ukraina. Tej drugiej posiadanie broni nuklearnej nie pomogło - wiadomo: ludzie.

4. Nikt o tym podobno nie wie, ale ni stąd ni zowąd, podobno Białoruś ma broń atomową i jakoś nikt z "narodów miłujących pokój ze Związkiem radzieckim na czele" nie protestuje. To jest zagwostka jak mówią światli Amerykanie. :))

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Andrzej-z-Gdanska 15 marca 2025 09:41
15 marca 2025 10:08

Na Białorusi stacjonuja rakietowe mobilne kompleksy  rosyjskie uzbrojone w pociski z takimi głowicami. Tak wynika z umowy zawartej nie tak dawno między ww. państwami.

To jest prewencja w odniesieniu do ekspansji NATO-wskiej na wschód. W Polsce i Pribałtyce rotacyjnie stacjonują  formacje US Army i sił zbrojnych z innych krajów NATO. Kto to wie, co przywożą nad Wisłę, San czy  Narew w swoich arsenałach.  Ten zaś kto wie, i tak o tym nie powie.

zaloguj się by móc komentować

zkr @ewaryst-fedorowicz 15 marca 2025 07:08
15 marca 2025 10:09

> Izrael ukradł.

Mysle, ze nie musieli. :)
Wystarczy sprawdzic kto tworzyl Projekt Manhattan :)

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Andrzej-z-Gdanska 15 marca 2025 09:17
15 marca 2025 13:23

@Andrzej-z-Gdańska

Za gratulacje oczywiście dziękuję.

Że tylko własna broń nuklearna jest gwarantem niepodległości Polski, to – jadąc klasykiem – „oczywista oczywistość”
To, że cała Magdalenkowa tzw. klasa polityczna zdaje sobie z tego sprawę – to jw.

To, że w imię własnych, szemranych interesów, NIGDY się na to nie zdecydują – to jw.

A że Pan ma opinie inne niż ja, to Pańskie prawo, ale i – proszę wybaczyć – nie mój problem :-)
Jak każdy, od lat funkcjonuję w środowisku osób myślących podobnie i dobrze mi z tym.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @zkr 15 marca 2025 10:09
15 marca 2025 13:23

@zkr

OK - nie ukradł, bo NIE POSIADA :-D

zaloguj się by móc komentować

MarekAd @ewaryst-fedorowicz
15 marca 2025 14:16

Moje gratulacje! Znaku kwiatu lnu nie znałem, mocna rzecz. Warto ten symbol rozpowszechniać.

zaloguj się by móc komentować

zkr @ewaryst-fedorowicz 15 marca 2025 13:23
15 marca 2025 14:58

> bo NIE POSIADA

:D

I dokladnie w tym kierunku powinnismy isc - tez powinnismy NIE POSIADAC :D

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @zkr 15 marca 2025 14:58
15 marca 2025 16:18

@zkr
No tak, ale to nie z tymi "elitami", a przywołany w komentarzu tekst prof. Marka Chodakowskiego, pisany z perspektywy polskiego naukowca, osiadłego i wykładającego od dekad w USA, w którym rozjeżdza na naleśnik "politykę prometejską" Kaczyńskich - polecam bardzo.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @MarekAd 15 marca 2025 14:16
15 marca 2025 16:22

@MarekAd

Dziękuję. A znak kwiatu lnu rzeczywiście wart rozpowszechniania.
Bo znany jest w środowisku Rodzin Wołyńskich - i ich zajadłych wrogów, po obu stronach jałtańskiej granicy.

zaloguj się by móc komentować

zkr @ewaryst-fedorowicz 15 marca 2025 16:18
15 marca 2025 16:33

> No tak, ale to nie z tymi "elitami"

To jest wlasnie dramat.
Z naszymi "elytami" jest zawsze to ryzyko, ze kazdy kto sie tym zajmie skonczy jak prof. Kaliski.
I. potrafil.
I co? I NIE POSIADAJA.

Zastanawia mnie jedynie czy Vanunu to kret czy swiadome dzialanie ich sluzb?

> tekst prof. Marka Chodakowskiego

Chodakiewicza?
A mozna prosic o namiary/link bo nie moge znalezc?

zaloguj się by móc komentować

emirobro @ewaryst-fedorowicz
15 marca 2025 16:42

Gratuluje odznaczenia.

Pochwalam wpis za wiele bardzo waznych watkow takich jak:

- kwiat lnu (pomiec o Wolyniu ostro nam odradzano, nawet na tym blogu),
- koniecznosc wlasnej broni i liczenia na siebie,

- trudnosci znalezienia madrej polskiej wladzy,

- nowy porzadek swiata
- zarzadzanie strachem (przecwiczony w Covidzie)
- uznanie praw autorskich © pana JNK

- pokazanie obrazu Olszynki Grochowskiej (wisial tez w moim domu)

Jesli chodzi o bron atomowa to isnieja bardzo potezne sily aby do jej rozprzestrzeniena nie dopuscic. Ukraina musiala swoja zwrocic. Polska swoj wzbogacony uran musiala oddac Rosji. Wystarczy pare tytulow z prasy:

https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,30139437,jak-uran-spod-warszawy-trafil-do-rosji-ujawniamy-operacje-z.html
https://naukawpolsce.pl/aktualnosci/news%2C24735%2Cpolska-oddala-rosji-wysokowzbogacony-uran.html

https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/artykuly/458109,polska-wywiozla-swoj-uran-do-rosji-w-obawie-przed-terrorystami.html

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @zkr 15 marca 2025 16:33
15 marca 2025 18:41

@zkr

Oczywiście, że Chodakiewicza - przepraszam.
Tekst dostępny w książce „Między Unią a Rosją”, Wydawnictwo Słowa i Myśli, 2013
Tytuł rozdziału  "Zabrakło wizji" s.185-209

A jak naprawdę było z Vanunu - nie wiemy i się nie dowiemy

zaloguj się by móc komentować

zkr @ewaryst-fedorowicz 15 marca 2025 18:41
15 marca 2025 19:12

> Tekst dostępny w książce „Między Unią a Rosją”, Wydawnictwo Słowa i Myśli, 2013

Dziekuje!

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @emirobro 15 marca 2025 16:42
15 marca 2025 19:21

@emibro

Za gratulacje dziękuję,

natomiast ja NIGDY na swoim blogu nie tylko nie "odradzałem pamięci o Wołyniu", ale wielokrotnie i od wielu lat pisałem o tej (również mojej, rodzinnej pamięci), a moje teksty zamieszczał na swojej stronie śp. ksiądz Tadeusz Isakowicz-Zaleski, którego zaufaniem miałem honor się cieszyć.
Na przyklad ten:

https://isakowicz.pl/jak-niezalezna-ukrainski-mord-w-hucie-pieniackiej-zauwazyla/

Oddanie polskiego uranu to hańba, a choćby załączonych przez Pana linków wynika, że cała operacja trwała "od pierwszego PiS", przez rząd PO (za co pochwalił nie kto inny, jak ambasador USA Feinstein), aż do 2016 roku, gdy rządził bezsprzecznie antyrosyjski PiS :-D
W tym kontekscie chyba wszystko jasne, jesli chodzo o to, jak serio kolejne rządy traktują odmieniane przez wszystkie przypadki bezpieczeństwo i niepodległość Polski
  

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewaryst-fedorowicz
15 marca 2025 20:04

Ciesze  sie,  Panie  Ewaryscie...

...  i  gratuluje  !!!

 

Nalezalo  sie  za  caloksztalt.  A  o  kwiatku  lnu  -  dopiero  co  sie  dowiedzialam,...  ale  podoba  mi  sie  ta  DEMONSTRACJA  z  Panskiej  strony,... no  i  zapamietam  tego  kwiatka.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Paris 15 marca 2025 20:04
15 marca 2025 21:04

@Paris

Pięknie dziękuję!

Znaczek występuje w wielu wariantach - z napisami i bez. Na przykład takich:

Przypinka - Kwiat lnu Pamiętamy

Ocalmy pamięć o Wołyniu - przypinka 37mm | Przypinka.plPrzypinka - Zbrodnia wołyńska pamiętamy | Dobra Cena | Sklep Online |  Poznań - Przypinki

 

zaloguj się by móc komentować

emirobro @ewaryst-fedorowicz 15 marca 2025 19:21
15 marca 2025 21:57

"...natomiast ja NIGDY na swoim blogu nie tylko nie "odradzałem pamięci o Wołyniu..."

Tak, wiem o tym dobrze. Czytalem artykuly Pana i sp ksiedza TIZ. 

Mialem na mysli blog "Szkola Nawigatorow" na ktorym pewni autorzy posuwali sie do ostrych stwiedzen w stosunku do obroncow pamieci o ofiarach UPA. Byl tez jeden, ktory sugerawal gosopodarzowi blogu usuniecie Pana.  Dobrze, ze gospodarz odmowil. 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewaryst-fedorowicz 15 marca 2025 21:04
16 marca 2025 08:21

Oh  la  la  !!!

Wszystkie  piekne,...  a  gdzie  takie  CUDKA  mozna  nabyc  ???

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @ewaryst-fedorowicz
16 marca 2025 10:58

@All

Oh la la!

Przed chwilą, u Rymanowskiego, mój postulat (polska, własna broń atomowa) poparł Bosak :-D
Nie tak jadnoznacznie, jak ja, a jak na polityka przystało - miękko (rozważanie), ale zawsze coś.
 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Paris 16 marca 2025 08:21
16 marca 2025 11:00

@Paris

wystarczy wpisać w Google: przypinka kwiat lnu
i wyskakuje cała gama wzorów z cenami i namiarami na sklep
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=przypinka+kwiat+lnu
A właśnie - bo taki znaczek nazywa się "przypinka"

zaloguj się by móc komentować


zaloguj się by móc komentować