-

ewaryst-fedorowicz : Reklamiarz sum! Po 20 latach marketingu komercyjnego w marketingu politycznym robię. Bloguję bo lubię.

Pomnik katyński w Jersey City, czyli jankesi jak sowieci

Powoli, ale jednak, z internetowej niszy do rządowych mediów przebiła się informacja tak straszna, że nic, tylko w (jankeską) mordę lać i patrzeć, czy równo puchnie:

otóż naszym rzekomo strategicznym sojusznikom, Amerykanom zachciało się napluć w twarz swoim frajerskim pachołom i świętość (bo pomnik Mordu Katyńskiego to dla prawdziwych Polaków to świętość) postanowili wyrzucić z miejsca, na którym od lat stoi, do magazynu schować, a potem – a potem, to jankeskie nogi śmierdzą.

Wszystko to przy akompaniamencie chamskiej, antypolskiej, propagandowej agresji, co nie dziwi (mnie przynajmniej), bo ten pomnik na przeciwko Manhattanu  jest też przypomnieniem katyńskiego KŁAMSTWA, w którym współuczestniczył ze Stalinem prezydent USA Roosevelt i jego powojenni następcy aż do połowy lat 50 XX w!

Tak, ten sam Roosevelt, co to nas w Teheranie i Jałcie Stalinowi na rzeź sprzedał jak starą krowinę, z której nic się już wydoić nie da, toteż nic dziwnego, że jankesi z pamięcią o Katyniu walczyli i walczą tak samo zajadle, jak sowieci.

***
Najpierw na tę zniewagę zareagowała Polonia Amerykańska, którą to właśnie panowie Duda i Morawiecki modelowo do wiatru wystawili w związku z uchwaloną przez Kongres USA rekieterską ustawą 447.

W kraju zaprotestowało niszowe Wojskowe Biuro Historyczne, potem programowo zestrachany Instytut Pamięci Narodowej, a wczoraj to nawet i marszałek senatu Karczewski, ale Patriotyczny Internet zajęcia w tej kwestii stanowiska od panów Dudy i Morawieckiego się domaga i przestać nie chce.

Internecie drogi! Prezydent Duda i Premier Morawiecki to nie ten adres!|
Oni są zajęci – proszę wybaczyć właściwą mi precyzję opisu – słodkim pierdzeniem o referendum w sprawie smogu i klimatu , czy o samochodzikach na elektryczne bateryjki.

A w temacie pomników jest tylko jeden autorytet w Polsce i jest nim prezes PiSu Jarosław Kaczyński!

I to w dodatku autorytet w praktyce sprawdzony: no przecież już jest pomnik smoleński w Warszawie, a będzie i pomnik Lecha Kaczyńskiego.

Jedno jego kiwnięcie palcem i rednacz Sakiewicz uruchomi swoje kluby Gazety Polskiej (w końcu PiS ma udziały w Gazecie Polskiej Codziennie) i demonstracje przed ambasadą i konsulatami USA w Polsce będą takie, że te przed rosyjskimi po wojnie rosyjsko-gruzińskiej to dziecinne zabawy były.

A jego palcami pstryknięcie – i Marsze Katyńskie organizowane przez speców od Marszów Smoleńskich, Anitę Czerwińską i Jana Józefa Kasprzyka, miesiąc w miesiąc takie, że jankesom nawet myśl o przeniesieniu tego pomnika w Jersey City nie zaświta!

Czyli petycja do Prezesa Kaczyńskiego – i już będzie można się oddać kontynuacji majówkowego lenistwa.
Uff…

***
Co, że marzyciel ze mnie? Że dla „naszych” polityków postawienie się jankeskiej hołocie to byłoby coś gorszego niż świętokradztwo?
Że jak dla króla Francji Henryka Nawarskiego „Paryż – pardon! – przywilej robienia łaski Ameryce warte jakiegoś tam pomnika”?|

I że Kaczyński, Duda, Morawiecki będą (jak to już ich poprzednikom Chirac radził) siedzieć cicho?

Cóż, skoro tacy z Was defetyści i imposybiliści, to ja mam inny pomysł, który naszym, w zajęcze serca wyposażonym politykom może się przydać, a i w karierach osobistych nie zaszkodzić:

***
przecież w dzisiejszym świecie, którym rządzi tzw. narracja, czyli zwykły makaron nawijany na uszy Ciemnemu Ludowi/Suwerenowi (w zależności od tego, czy rozmowa wewnątrzpartyjna, czy oficjalny spicz) wystarczy naszym amerykańskim strategicznym sojusznikom powiedzieć tak:

ten żołnierz w polskim mundurze, to jest Żyd siłą wcielony do polskiego, antysemickiego wojska.

A tak drażniący wrażliwość amerykańskich spacerowiczów bagnet na karabinie akurat w plecy ma wbity nieprzypadkowo, bo gdyby miał ten bagnet wbity w pierś, to by znaczyło, że to bagnet nazistowski był.

Ale że w plecy – to znaczy najoczywiściej, że mu go wbił, schowany za nim tchórzliwie, polski antysemita!

Takie objaśnienie skutkowałoby natychmiast, bo pomnik zyskałby certyfikat koszerności wystawiony przez samego Stevena Spielberga, który mimo demencji przypomniał sobie jak to listę Schwindlera (nie poprawiać) w atmosferze antysemickiej grozy w Polsce kręcił.

Jest tylko jeden drobiazg – no jeden tylko:

jak każdy rabin nieuświadomionemu biznesowo Polakowi powie, certyfikaty koszerności mają to do siebie, że kosztują – na dziś cena wynosi 300 miliardów $.

 



tagi: andrzej duda  katyń  jarosław kaczyński  antypolonizm  stalin  mateusz morawiecki  konferencja w teheranie  konferencja w jałcie  franklin delano roosevelt  jersey city  pomnik katyński  steven spielbergantypolonizm  steven spielberg 

ewaryst-fedorowicz
3 maja 2018 18:56
59     4711    3 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Art @ewaryst-fedorowicz
3 maja 2018 19:13

To może być Ich kolejna ustawka dla odwrócenia uwagi od celu głównego,czyli $$$$

http://michalkiewicz.pl/tekst.php?tekst=4209

Oni działają na wielu frontach i długofalowo.Zbyt długo.......

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Art 3 maja 2018 19:13
3 maja 2018 19:17

@Art

nie wiem czy ustawka, ale wiem, że im chodziło i chodzi o KASĘ

zaloguj się by móc komentować

adamo21 @ewaryst-fedorowicz
3 maja 2018 19:20

Więc pozostał nam nieskuteczny sarkazm i nic więcej?

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewaryst-fedorowicz
3 maja 2018 19:29

Powiem ci co myślę. Ten pomnik jest tak gówniany, tak komiczny w swojej wymowie, tak kretyński i beznadziejny, że w zasadzie powinniśmy dopłacić jeszcze za to, że chcą go usunąć. Potem zaś odetchnąć z ulgą. 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @adamo21 3 maja 2018 19:20
3 maja 2018 19:30

@adamo21
Nie, dlaczego nieskuteczny? Zawsze można coś utargować:
najbliższe głosowanie (nie mylić z wyborami, bo tu menu mamy drukowane zagranicą, kwestia tylko którą) za pół roku - trzeba dać kartkę zółtą. A że następne głosowanie za 1,5 roku - czerwoną kartkę w pogotowiu mieć.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @gabriel-maciejewski 3 maja 2018 19:29
3 maja 2018 19:33

@gabriel-maciejewski

To ja ci też powiem, co myślę.
Przecież wiesz, że tu nie chodzi o pomnik - tu chodzi o zasadę.
Dokładnie tak, jak w przypadku pomnika smoleńskiego na Pl. Piłsudskiego, o którym powiedzieć, że jest banalny, to obrazić wszelką banalność.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewaryst-fedorowicz 3 maja 2018 19:33
3 maja 2018 19:41

Ale ja nie napisałem banalny. Napisałem gówniany, to różnica i to wielka

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @gabriel-maciejewski 3 maja 2018 19:41
3 maja 2018 19:50

@gabriel-maciejewski
1. ja o pomniku smoleńskim  napisałem "banalny" wyłącznie z ostrożnosci procesowej

2. najbardziej gówniany pomnik nie zmieni  faktu (a raczej faktów), że:

a/ USA nas w Teheranie i Jałcie Stalinowi na rzeź sprzedały, z wszelkimi, nastraszniejszymi dla porządnych Polaków konsekwencjami
b/ wspólnie z sowietami kłamały nt Katynia niemal do połowy lat 50
c/ testują na tym pomniku - skoro zaproponowałeś konwencję fertylizacyjną, to ją kontynuuję - sranie nam na głowę
d/ polskich władz najwyższych psim obowiązkiem jest bronienie tego pomnika, choćby był gówniany na maksa do skutku - bo tu, jak napisałem, o zasadę chodzi

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewaryst-fedorowicz
3 maja 2018 19:56

Właśnie nie. Nie możemy angażować się w obronę gównianych pomników. Ćwiczyliśmy to na przykładzie pomników i tablic ku czci Lecha Kaczyńskiego. Tylko idioci popierali te szkaradzieństwa. Ten, który teraz postawili jest do zaakceptowania, bo jest dyskretny, a nie łatwo jest zrobic dobry pomnik. Ten, który chcą usunąć wygląda okropnie, musi zniknąć. 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @gabriel-maciejewski 3 maja 2018 19:56
3 maja 2018 20:03

@gabriel-maciejewski
Nie zgadzam się z twoim zdaniem i pozostaję przy swoim: tu chodzi oz zasadę, a dokladnie o niezgodę na najbezczelniejsze traktowanie nas jak pachołów.

Zresztą czekam tylko na to, jak Czaputowicz (bo to w końcu na tego nieszczęśnika spadnie koneczność skapitulowania przed jankesami) przytoczy twoją argumentację, że pomnik jest brzydki (że gówniany jako dyplomata rzecz jasna nie powie).
 

zaloguj się by móc komentować

dziad-kalwaryjski @ewaryst-fedorowicz
3 maja 2018 20:14

Właśnie przeczytałem, iż Twoja ostatnia propozycja została niemal dokładnie podchwycona. Nie kraczmy, rachunek jeszcze nie wystawiony:

....

Wysyłamy ten list jako ocalali z Zagłady, Żydzi z Polski i ci, których rodziny zginęły w Holokauście......

...Oficerowie Wojska Polskiego byli reprezentantem wieloetnicznego państwa polskiego, zamordowani byli m.in. Ukraińcami, Białorusinami i przywódcami Żydowskimi, takimi jak Naczelny Rabin Wojska Polskiego Baruch Steinberg, który został zamordowany wraz ze swymi kolegami ze służby.

Pamięć o masakrze w Katyniu jest istotną częścią pamięci i wspomnień o Holokauście i zachęcamy do ponownego rozważenia swojej decyzji o usunięciu tego pomnika.

Z poważaniem,

Edward Mosberg, Holocaust Survivor, urodzony w Krakowie w Polsce, obecnie mieszkaniec New Jersey

Pan Jonny Daniels, Prezes, From The Depths Foundation

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @dziad-kalwaryjski 3 maja 2018 20:14
3 maja 2018 20:38

@dziad-kalwaryski

O, to nie jest moja propozycja - to jest dziesiąta woda po niej! Taki sofcik.
Co do rachunku - taaa, charytatywna działalność to domena p. Danielsa.
Zresztą nie wiem, czy taki list wystarczy - wszak w nim nie ma nic o "polskiej winie", a to lewar biznesu, który nam się w całej swej krasie parę miesięcy temu objawił

zaloguj się by móc komentować

Slepowron @ewaryst-fedorowicz
3 maja 2018 20:50

   Tym razem nie wytrzymam.

Niech p. Maciejewski sie nie kompromituje bo tym razem moze nie byc latwo swa swada krasomowcy sie wybronic.

Gowniane to jest panskie myslenie.  Bo doskonale pan wie, ze nie o wrazliwosc estetyczna i spaprany przekaz ideowy tu chodzi.

Gdyby przez pana laskawie zaaprobowany i zrealizowany projekt pominika katynskiego siedzial w magazynie o mile od tej lokalizacji staloby sie to samo.   Z panska przenikliwoscia doskonale pan sobie zdaje sprawe ze ta akcja jest czescia ataku na Polske.  Czescia ostrzalu przedpola przeciwnika aby go zmiekczyc, zdezorientowac i uczynic bezsilnym gdy przystapi sie do ataku w celu, uzyje panskiego terminu, zmian stosunkow wlasnosciowych na duza skale.

   Wstyd to moze za male slowo.

zaloguj się by móc komentować

Caine @ewaryst-fedorowicz
3 maja 2018 20:54

Dzieło to po drobnej obróbce funkcjonuje w internecie jako Monument of polish butthurt.

 

Nie miałem jednak pojęcia ze toto w usa stoi

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @ewaryst-fedorowicz
3 maja 2018 21:10

@Cainee
Mnie nie interesują obróbki  ani drobne, ani grube.
Nawet nie obchodzi mnie, kto za nimi stoi, bo to oczywiste.

Mój tekst jest o tym, czy pozwolimy się jankesom traktować jak lokaje - czy nie.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @ewaryst-fedorowicz 3 maja 2018 21:10
3 maja 2018 21:24

Pomnik to jeden z elementów układanki.

Jeżeli dobrze kontrolujmy dany kraj i w pełni marionetki które nimi administrują – to po co te marionetki i zasoby ludzki – flekujemy do spodu.

Nie chodzi przecież o kasę którą można wyciągnąć gdy to jest tylko zapisy elektroniczny banków. Czy chodzi o realne zasoby – ziemia, bogactwa mineralne, lasy wodę, czy o kontrolę końcówki nowego jedwabnego szlaku.

Rzym w czasie wojen punickich miał bardzo pragmatyczne podejście: Ceterum censeo Karthaginem delendam esse

Tak więc jaki jest sens: Ceterum censeo Polonia delendam esse

Waszyngton dostaje o swoich elit kompradorskich wszystko – więc po co je wdeptuje w błoto.

Zgadza się imperium jest w trakcie wojny domowej, i w jej ramach upadla się takiego sojusznika nad Wisłą.

Czy chodzi o problem ideowy – przecież podobne do ustawy o IPN przepisy o polityce historycznej wprowadziła Ukraina, Litwa, Łotwa i parę innych krajów. Problem jest tylko w Polsce.

Rozpoznane z mniejszym lub lepszym prawdopodobieństwem jest zamierzenie końcowe, czyli powrót nad Wisłę pewnych grupy by dozorować zasób personalny [gdzie koszty powrotu i dozoru opłacił zasób] Osłona propagandową jest sprowadzenie narodu do stanu zasobu w ramach przypisania mu głównego sprawstwa za Holokaust.

No jakoś nie widać odpowiedzi na pytanie dlaczego to Moskwa i Berlin wyraża zgodę by urósł taki wrzód pod bokiem. Bo jest różnica między eksploatowanym po równo państwem upadłym a gigantyczną karną kolonią zyskowną dla jednego beneficjenta.

 

Coś optymistycznego – jeżeli hegemon przechodzi się z ukrytej formy nacisków na wprost jawne groźby to oznacza że jest raczej schyłek przesilenia mocy i zapowiedź końcówka hegemona.

Prawdziwa siła nie wymaga jej użycia i realnego pokazania mocy.

A opisowo kanclerz Merkel musiała naciskać i przekupywać by wybrano Tuska bo samo jej życzenie nie było już wystarczająco mocnym argumentem.

Dziś jest podobnie – Waszyngton nie sprowadza do pionu Ankary lub Manili bo nie ma na to siły za to w zastępstwie jest Warszawa.

Widać że gra jest bardzo ale to bardzo poważna i takie karty jak kraj Wisły i Warty to tylko blotka

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Slepowron 3 maja 2018 20:50
3 maja 2018 22:06

Niech się pan porozumie z sierżantem Danielsem i wspólnie opracujcie jakiś program obrony przed tym atakiem. On już wystosował petycję w obronie pomnika

zaloguj się by móc komentować

Slepowron @ewaryst-fedorowicz
3 maja 2018 22:24

Na temat sierzanta mam taka sama opinie jak pan.

To nie ma nic do rzeczy.   Nie takie, doslownie,  gowna sa dumnie prezentowane w prestizowych muzech a potem sprzedawane za miliony.   Oto exemplum:

http://www.latimes.com/entertainment/arts/culture/la-et-cm-elephant-dung-virgin-mary-20150701-story.html

To oczywiscie nie jedyny przypadek.  I znowu, o tym pan z pewnoscia wie bo pisal pan sporo na tematy sztuk wizualnych.

Pana argument natomiast i sposob w jaki zostal sformulowany, gdyby wyszedl z ust Danielsa zostal by powszechnie odebrany jako wyjatkowo podla zniewaga.   

Doceniam interesujace i wartosciowe aspekty pana dzialalnosci,  najbardziej dzialalnosc wydawnicza.

Natomiast tego rodzaju wpis moze pozwolic na glebsze zrozumienie panskiego motto o pieniadzach i slawie, czyli priorytetow.

 

zaloguj się by móc komentować

Zadziorny-Mietek @dziad-kalwaryjski 3 maja 2018 20:14
3 maja 2018 22:25

Napisali: "Pamięć o masakrze w Katyniu jest istotną częścią pamięci i wspomnień o Holokauście", czy więc Katyń to aby nie sprawka nazistów i pomagających im chętnie polskich antysemitów?

zaloguj się by móc komentować

genezy @Slepowron 3 maja 2018 20:50
3 maja 2018 22:49

Oczywiście, że ten pomnik nadaje się do śmieci i bardzo dobrze, że go tam wyniosą. Nie zgadzam się z opinią, że pomnik smoleński jest ok- był świetny projekt pomnika światła, ale widać nie ta wrażliwość. Te schody są do niczego, owszem są mniej kontrowersyjne, ale tylko to- są mniej kontrowersyjne. Po co w ogóle są potrzebne te pomniki? Czy od ilości pomników Polska staje się silniejsza? Co to za jakaś mania?

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @ewaryst-fedorowicz
3 maja 2018 23:46

Ten pomnik w swoim oczywistym realiźmie jest wstrząsający, tak jak wstrząsająca była i jest zdrada, kłamstwo,  okrucieństwo, rabunek i podłość bez końca. Żeby z wdziękiem prestigidatora realizować wykonanie ustawy 447, należy usunąć każdy  element,  który może zasiać jakąkolwiek wątpliwość, w to że Polacy są najgorsi i zasługują na najgorsze. 

 Winni Katynia byli i są Żydzi. Od zaplanowania, poprzez rozkaz, aż po wykonanie. Dlatego ich teraz  kłuje w ślepia bagnet w plecach polskiego oficera i "makabryczny wydźwięk" pomnika. Bo to była makabra. Makabra,  której do tej pory nie dane jest nam opłakać. Ale trzeba zawsze pamiętać, a przyjdzie czas... 

W każdym razie musimy wiedzieć z kim mamy do czynienia i czyja armia stacjonuje teraz na naszej świętej ziemi, witana kwiatami, sowicie opłacana z naszych pieniądzy,   "niezawodni sojusznicy", alianci. Trzeba pamiętać do czego są zdolni.

zaloguj się by móc komentować

tadman @ewaryst-fedorowicz
3 maja 2018 23:55

Pomnik zieje fałszem, bo nie ginęli oficerowie WP od bagnetów, ale od strzałów w tył głowy. Groteskowo wygląda karabin z bagnetem przeszywający postać nie trzymany przez nikogo. Czy to sugestia, że dotąd nie wiemy kto wymordował naszych oficerów, czy może raczej nie należy tego przedstawiać? Był też inny pomnik tego samego Andrzeja Pityńskiego "Partyzanci", który również chluby mu nie przynosi.

zaloguj się by móc komentować

genezy @Rozalia 3 maja 2018 23:46
4 maja 2018 00:04

Rozkaz podpisał Beria a to był przecież szpieg angielski (za to dostał czapę) także z tymi rozkazami i planowaniem to różnie mogło być, bo szpiedzy raczej nie są w pełni samodzielni. W takim razie zdjęcie torturowanego kapitana Rosińskiego to coś dla pani wrażliwości- temat na piękny pomnik?

https://en.wikipedia.org/wiki/Torture

zaloguj się by móc komentować

Slepowron @ewaryst-fedorowicz
4 maja 2018 01:58

     Jednym z filarow historiozofii Coryllusa jest pojecie "zmian stosunkow wlasnosciowych".

I oto gdy taki wlasnie proces jest w trakcie realizacji a locus tych zmian to wlasnie Polska i gdy od strony propangandowej akcja obudowana jest oprocz jawnych oszczerstw aktami takimi jak powyzej, w centrum zainterersowania Coryllusa i wielu akolitow staje kwestia jakosci artystycznej polskiego monumentu w samym centrum swiatowego imperium.  Imperium gdzie mimo wielkiej liczebnosci Polakow takich monumentow jest zaledwnie kilka.  To co on upamietnia wyklucza prowadzenie dyskusji w sposob jaki to robi kilka osob tutaj.   Nie ma miejsca na cynizm i szyderstwo.   Zreszta nawet sama kwestia walorow artystycznych nie jest wcale oczywista.  Adresatem sa bowiem Amerykanie a nie prawicowe polskie elity.  Szanownym nawet nie przyszlo do glowy aby od tej strony ocenic wartosc tej rzezby.

      Spustoszenia w swiadomosci co i raz ujawniaja sie przy roznych okazjach.   Nie do wyobrazenia aby takim jezykiem mowili w podobnych kwestiach Milewski,  Tokarzewski, Wojnillowicz czy Paderewski.    Natomiast Michnik et consortes jak najbardziej.   

    

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @ewaryst-fedorowicz
4 maja 2018 07:41

Czy ktoś potrafi dać linka do wypowiedzi jakiegokolwiek Żyda, który rzucił kwotą 300 mld? Czy po prostu nam zasugerowano taką kwotę i powtarzamy ją jak mantrę?  Kłamstwo wielokrotnie powtórzone stanie się prawdą.

zaloguj się by móc komentować

tomciob @tadman 3 maja 2018 23:55
4 maja 2018 07:41

Witam.

Jak coś, coś takiego jak pomnik, dzieło sztuki, element tworzenia narracji historycznej i symbolicznej się rozbiera to najpierw zapadła decyzja o zbudowaniu i postawieniu takiego pomnika. W całej historii, aby ją w miarę "obiektywnie" ocenić brakuje tego elementu układanki. Kto zamówił ten pomnik? Kto za niego zapłacił? W jakim celu i po co postawił go w miejscu publicznym w USA? Biografia autora umieszczona w Wiki:

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Andrzej_Pityński

jest równie ciekawa co pytania o fakt pojawienia się tego pomnika. Skoro w chwili obecnej pomnik w USA jest użyty na polakim rynku polityczno-społecznym w celu wywołania społecznych emocji to oznacza, że ktoś nim gra. Gra od momentu postawienia. Ciekawe kto?

Pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować


tadman @Slepowron 4 maja 2018 01:58
4 maja 2018 07:50

Ma Kolega rację, ale jest tu chyba nowy i nie wie, że jakiś czas temu było tutaj trochę na temat jakości prac rzeźbiarza Pityńskiego, który niejako zmonopolizował rynek pomników fundowanych przez Polonię. Wtedy szło chyba o pomnik "Partyzanci", który stoi na terenie kampusu uniwersyteckiego.

zaloguj się by móc komentować

Czepiak1966 @Nieobyty 3 maja 2018 21:24
4 maja 2018 08:03

"Tak więc jaki jest sens: Ceterum censeo Polonia delendam esse".

Nie będę się tu wtrącał w wielce pouczającą dyskusję, przyczepię się tylko do tego, że inni szatani są tutaj czynni, jeden z nich ma na imię Accusativus: Ceterum censeo Poloniam delendam esse".

 

zaloguj się by móc komentować

tomciob @tomciob 4 maja 2018 07:45
4 maja 2018 08:06

Pan Andrzej Pityński jest również Komendantem 123 placówki SWAP (Stowarzyszenia Weteranów Armii Polskiej w Ameryce). Stowarzyszenia o przedwojennych, "szerokich" tradycjach

http://www.pava-swap.org/historia.htm

Jak widać na zdjęciach SWAP wspierali wszyscy w Polsce: Józef Glemp, Jerzy Buzek, Lech Kaczyński ale szeregi Stowarzyszenia zaczęły się kurczyć (prawdopodobnie wymieranie członków) stąd decyzja o zaproszeniu do Stowarzyszenia żołnierzy Ludowego Wojska Polskiego i pan Andrzej Pityński bierze  w tym aktywny udział na emigracji co można znaleźć na końcu jego wywiadu opowiadającego historię jego życia:

http://www.dziennik.com/publicystyka/artykul/partyzanci-andrzeja-pitynskiego

"Partyzanci" jego autorstwa są od 1979 roku pierwszym na świecie, międzynarodowym monumentem, poświęconym "Żołnierzom Wyklętym".

zaloguj się by móc komentować

tadman @Slepowron 4 maja 2018 01:58
4 maja 2018 08:32

Znalazłem. 0roszę zwrócić uwagę na towarzyszące artyście zamieszanie.

https://coryllus.pl/dziecko-nabite-na-widly-profanuje-krzyz/

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @Slepowron 4 maja 2018 01:58
4 maja 2018 09:59

https://wiadomosci.wp.pl/burmistrz-jersey-city-odpowiedzial-stanislawowi-karczewskiemu-ten-czlowiek-to-zart-6248081089648769a

Komu pomnik przeszkadza widać na załączonym obrazku oraz po komentarzach, ukazujących się pod informacją.  Nawet czestokroć ubrany w jarmułkę Stanisław Karczewski, z lubością obchodzący niekatolickie święta i eventy, został wyzwany od antysemitów.

Teren pod pomnik został ofiarowany, nie należy do miasta New Jersey, a  kto daje i odbiera ten się w piekle poniewiera.

zaloguj się by móc komentować

tadman @ewaryst-fedorowicz
4 maja 2018 11:22

Byłem w przychodni, a teraz nie muszę już pisać na telefonie, bo dorwałem sie do stacjonarnego komputera, więc wysmaruję coś więcej.

Wczoraj wyraźnie zarysowały się dwie postawy u zwolenników autora bloga. Pierwsza przez samego Ewarysta Fedorowicza, że należy walczyć o ten pomnik i obić gębę Amerykanom, a druga prezentowana przez Slepowrona, że zgadza się iż pomnik jest nienajsensowniejszy, ale to nasza własność i należy jej bronić. Widać, że Sleprowron to lisek chytrusek, bo gani, że coryllys nawołujący do bronienia własności tu odpuszcza i zwraca uwagę, że nie może być wytłumaczeniem iż pomnik jest paskudny.

Może ze wspomnień. Mój Ojciec wściekał się, kiedy szefem miejscowego ZBOWiDu został partyjny bubek z racji tego, że urodziła go matka tuż przed wyzwoleniem jakiegoś KL. Tu jest to samo, bo Pityński urodzony w 1947 (sic!) dorabia sobie martyrologię
https://pl.wikipedia.org/wiki/Pomnik_Partyzanci_w_Bostonie
i w sponsorowanym pomniku "Partyzanci" umieszcza postac swojego ojca i wujka. Mało tego zostaje komendantem Stowarzyszenia Weteranów Armii Polskiej w USA (sic!) , okręg drugi.
Od pracownika fizycznego do członka jakiegoś lokalnego uniwersytetu, wydział rzeźby to wypisz, wymaluj współczesny nam Chaim Soutine. Tego ostatniego sponsorował ojciec, a kto pana Pityńskiego.

A teraz o pewnych haczykach związanych z pomnikami autorstwa Andrzeja Pityńskiego. Za ciotką Wiki o pomniku "Partyzantów":

[...] Pierwotnie pomnik miał istnieć sześć miesięcy w miejscu odsłonięcia na rogu ulic Beacon i Charles na Boston Common, zaś pozostał tam przez okres 23 lat. 18 stycznia 2006 burmistrz Bostonu Thomas M. Menino postanowił o przeniesieniu monumentu. 6 września 2006 znalazł się w nowej lokalizacji, przy stacji World Trade Center Station na trasie MBTA's Silver-Line.

O pomniku katyńskim jest wyżej u autora blogu.

Mało tego, prowokacyjny pomnik poświęcony rzezi wołyńskiej (o nim w linku podanym wyżej) został podarowany Polsce, bagatela za ponad 200 tys. $. Że dar jest wybitnie kłopotliwy to odmowę postawienia go złożyły Rzeszów, Przemyśl i Zielona Góra. Pozostały jeszcze inne skupiska przesiedleńców ukraińskich, czyli Olsztyn, Szczecin i Wrocław. Obecnie Ukraińców jest u nas sporo więc do tego mogą doszlusować Kraków, Poznań i Warszawa.

Nie wiem czy Ewaryst Fedorowicz prowokuje, czy może najpierw gada, a potem myśli, ale widać wyraźnie, że sam się zgadza i nas również namawia do stanięcia do walki na placyku udeptanym i przygotowanym przez nas. W naszej sytuacji najpierw trzeba pomyśleć, a potem dopiero działać. Odwrotny sposób działania kończył się niejednokrotnie niepotrzebnymi ranami, ze nie wspomnę o śmierci.

Żeby autora blogu trochę otrzeźwic proponuję jeszcze ras przeczytać tekst coryllusa i komentarze pod nim. Sprawdziło sie to, co było przewidywane już w lutym 2017 roku. Jak pisał coryllus, ze duży miś ze sporymi pieniądzami wykorzystuje pośrednictwo Polonii i ustawia nas w kontrze do środowisk nam nieprzychylnych. Próbowano ten sam myk powtórzyć z pomnikiem poświęconym rzezi wołyńskiej, ale juz trzy miasta sie wybroniły z tej pułapki.

Jeszcze raz powtórzę uwagę, że nie możemy dać się spychać na wygodne komuś pozycje, nawet jeśli będą wiązały się z przekupywaniem prezentami, bo my musimy myśleć i przewidywać, a nie reagować jak szczute psy.

zaloguj się by móc komentować

tadman @tadman 4 maja 2018 11:22
4 maja 2018 11:25

Erratum

sam się zgadza i nas również namawia do stanięcia do walki na placyku udeptanym i przygotowanym nie przez nas.

zaloguj się by móc komentować

eska @ewaryst-fedorowicz
4 maja 2018 13:01

Moim zdaniem to wcale nie jest zły pomnik, a że przebicie polskiego żołnierza ruskim bagnetem jako symboliczny koniec Polski jest nieczytelne dla współczesnych, to już tylko można się zasmucić nad zerwaniem ciągłości kulturowej pokoleń. I tyle...

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Matka-Scypiona 4 maja 2018 07:41
4 maja 2018 15:48

Czy ktoś potrafi dać linka do wypowiedzi jakiegokolwiek Żyda, który rzucił kwotą 300 mld? Czy po prostu nam zasugerowano taką kwotę i powtarzamy ją jak mantrę?  Kłamstwo wielokrotnie powtórzone stanie się prawdą.

Na SN dotychczas jeszcze nikt nie podał konkretnego namiaru na zarejestrowane źródło tej cyfry. 

Ale, ale blogerka Slepamanka podała przybliżone namiary:

dnia 9.3.18 ...  zaś 300 miliardów to sobie zażyczyła jedna z nowojorskich organizacji żydowskich.

Po ponownym pytaniu odpowiedź brzmiała:

14.4.18 (...) 300 miliardów dolarów pojawiło się jakieś trzy miesiące temu i był to szacunek jakiejś nowojorskiej kancelarii adwokackiej. W miarę wolnego czasu postaram się znaleźć źrodło tej informacji. Pozdrawiam.

a dnia 27.4.18 Trzysta miliardów USD to kwota jaką jedna z nowojorskich organizacji restytucji mienia żydowskiego, skierowała do polskiego rządu. Chyba do ministerstwa sprawiedliwości. 

Gospodarz tego bloga, Reklamiarz sum!, więc zgodnie z dynamiką sum podbija bębenek.

Było 250 raz sobie we wpisie z 22.02.18: 

... zapłacenia haraczu za tzw. żydowskie mienie bezspadkowe, którego kwota sięga już 250 miliardów $ ...

to teraz jest 300 a gdy pada pytanie jakiej sroce skrzeczącej ta cyferka 25 z jej zerami wypadła to na moje upierdliwe pytanie odpowiada dnia 27.2.18: 

@saturn-9 A jak zaryzykuję, że tych miliardów jest 299, to mi Pan rozwikłanie tych cyfrowo-liczbowych zależnosci daruje? :-) 

Czar takiej protezy cyfrowej polega na częstym obracaniu jak młynkiem tybetańskim. Metaforyka wychudzonej, zabiedzonej krowy w opozycji do tłustej protezy numer trzy z wieloma okrągłymi zerami ślizga się po pokładzie jak pewne mydło R.I.F.

zaloguj się by móc komentować

Slepowron @tadman 4 maja 2018 11:22
4 maja 2018 17:11

     Kolega niech najpierw przeczyta ze zrozumieniem.  Napisalem prosto - nie uciekajac sie do dosc meczacego tu szpanowania efektowna stylistyka.  

  Tu prosze:

 " Jednym z filarow historiozofii Coryllusa jest pojecie "zmian stosunkow wlasnosciowych".

I oto gdy taki wlasnie proces jest w trakcie realizacji a locus tych zmian to wlasnie Polska i gdy od strony propangandowej akcja obudowana jest oprocz jawnych oszczerstw aktami takimi jak powyzej, w centrum zainterersowania Coryllusa i wielu akolitow staje kwestia jakosci artystycznej polskiego monumentu w samym centrum swiatowego imperium."

Chyba jasne ze chodzi o stosunki wlasnosciowe  w Polsce.   Prosze nie stwarzac zametu, mowimy o powaznych sprawach.

Jeszcze raz,  w dyskusji o pomniku aspektem najwazniejszym jest polityczny kontekst tego wydarzenia, jego usuniecie jest jednym z elementow antypolskiej kampanii  propagandowej.  Celem tych dzialan jest - patrz powyzej.   

   Najbardziej, uzywajac terminologii Coryllusa, gownianym sposobem zabierania glosu w tak waznej kwestii, jest beztroska dezynwoltura jaka tu mozna zaobserwowac.   Potem, kontynuujac gowniana metafore, reka konczy w nocniku.   

    

zaloguj się by móc komentować

Art @ewaryst-fedorowicz
4 maja 2018 17:26

Ja usłyszałem tę liczbę od "naszego" samego Józefa Orzeła.Było to kilka tyg.temu u Ronina.Przybrał grobową minę i zasugerował,że odmowa zapłaty tych drobnych $65 mld spowoduje,że żądania wzrosną do $300mld.Jak zwykla u niego,była to rada dobrotliwa,aczkolwiek kamuflowana.Wspomniał coś o polskim budżecie i odzyskiwaniu WATu,więc w tym kontekście te głupie $65 mld to pestka.Ale jego judzenie polegało na tym,że nawet gdy wypłacimy złodziejom jednego dolara,to po nas.Jestem złym człowiekiem gdyż słuchają wtedy jego dobrotliwych rad,miałem wielką ochotę udusić go (nie tylko wtedy),ale uratowała go odległość.

Jeśli chodzi o ten nieszczęsny pomnik,to wtedy kiedy go stawiano była tam zapyziała łączka.Dzisiaj wokół powstały wielki apartamentowce,gdzie czynsz zaczyna się od $3.5 tys,dwie sypialnie to $ 5tys.I mimo wszystko jest taniej niż na Manhattanie.Oczywiście tylko nad wodą,bo jedną milę dalej od wody bieda aż piszczy i jest dość ciemno.I to jest pewnie główna przyczyna zainteresowania władz (czyt.developerów,którzy przez zwykły przypadek są braćmi majora).

Dodam jeszcze,że tzw.opiekunem tego pomnika jest niejaki Nowak,który słynie z tego,że przyjmuje wszystkie sprawy,szczególnie te,których nikt uczciwszy nie chciał przyjąć,gdyż były nie do wygrania.I on to po zakończeniu sprawy potwierdza,"no ale przecież się starałem".Alkohol jest jego słabą stroną.

zaloguj się by móc komentować

Art @ewaryst-fedorowicz
4 maja 2018 17:27

Miało być do saturna-9

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @ewaryst-fedorowicz
5 maja 2018 20:24

@do wszystkich dowcipnisiów pytających o LINK do oficjalnego stanowiska strony żydowskiej, w którym pada kwota 300 miliardów $ = 1 bilion złotych haraczu za „pożydowskie mienie”.

Dowcipnisie rżną zbiorowego głupa sugerując, że taki rekiet odbywa się na zasadzie: publikujemy w Internecie nasze żądanie haraczu w wysokości 300 miliardów $ = 1 bilion złotych i spokojnie czekamy.

A twarde fakty są takie:

1. Światowa Organizacja ds Restytucji Mienia Żydowskiego zgłosiła swoje postulaty  ws projektu ustawy reprywatyzacyjnej z października 2017

2. „Potwierdzam, że takie stanowisko do nas wpłynęło” – mówi dr hab. Kamil Zaradkiewicz, współautor ustawy.
 
Teraz przechodzimy do kasy, czyli KWOT haraczu i tu źródłem

3. Super Express powołuje się na RZĄDOWE ŹRÓDŁO i podaje dwie kwoty: pierwotną, czyli 230 miliardów $ i uaktualnioną – 300 mld$

- mimo upływu 3 miesięcy od publikacji, dementi ze strony wspomnianej Światowej Organizacji ds Restytucji Mienia Żydowskiego (WJRO) (lub info o pozwaniu właścicieli Super Expresu o oszczerstwo, bo przecież tak haniebnego antysemickiego ataku WJRO nie przepuści) NIE BYŁO, podobnie jak nie było dementi rzeczniczki rządu PiSu.

Teraz do wszystkich, którzy zaczną: hahaha-hihihi – Super Express! Tabloid! Brukowiec! :

Super Express jest z pewnością bardziej poważny niż wy.

http://www.se.pl/wiadomosci/polityka/tego-chca-zydzi-od-polski-lasy-fabryki-kamienice-nawet-bilion-z_1038843.html

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @eska 4 maja 2018 13:01
5 maja 2018 20:29

@eska
To prawda, ale przecież tu o sprawy nieporównanie większego kalibru tak naprawdę chodzi: o wielki, żydowski  plan wyrwania od Polski okupu w wysokości 300 miliardów $
 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Nieobyty 3 maja 2018 21:24
5 maja 2018 20:49

@Nieobyty

Od końca:

1. "gra jest bardzo, ale to bardzo poważna i takie karty jak kraj Wisły i Warty to tylko blotka" - pełna zgoda. Mimo tromtadrackiej retoryki Kaczyńskiego jesteśmy blotką, co w kontekście losów 36 milionów Polakow, którzy na tym pięknym i bogatem kawałku Europy zostali, brzmi tyleż strasznie, co prawdziwie.
A miałem nadzieję na Pax Sinica:
http://blog.wirtualnemedia.pl/ewaryst-fedorowicz/post/jedwabny-szlak-czyli-pax-sinica

2. Dlaczego nas tak gnoją, upadlają?
Moim zdaniem to typowe, sowieckie postępowanie - nie tylko pokonać, zabić, ale i odrzeć z godności, upodlić.
Widać w USA fascynacja Roosevelta Stalinem  nie minęła.

3. Tak, wojna domowa nad Potomakiem trwa - tuż po ogłoszeniu sensacyjnej wygranej Trumpa napisałem tekst "Czy Trump posadzi Clinton – czy Układ skasuje Trumpa?"
http://blog.wirtualnemedia.pl/ewaryst-fedorowicz/post/czy-trump-posadzi-clinton-czy-uklad-skasuje-trumpa

Wygląda na to, że pierwsi w kolejce do skasowania jeteśmy my

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Art 4 maja 2018 17:26
5 maja 2018 22:57

Ja usłyszałem tę liczbę od "naszego" samego Józefa Orzeła.Było to kilka tyg.temu u Ronina.Przybrał grobową minę i zasugerował,że odmowa zapłaty tych drobnych $65 mld spowoduje,że żądania wzrosną do $300mld. (...)

Skoro to do mnie było. Zaintrygowany zacząłem szukać i jak zawsze, gdy nie ma linku do przyczynku trudno w tej sieciowej dżungli się od natrętów odpędzić. Samograje samuraje. Terapia zajęciowa. Panu się chce tak tydzień w tydzień? No i nie znalazłem rzeczonego J. Orła podpierającego się tymi zerami i protezą trzy. Kilka tygodni temu ...

Zajrzałem do Pańskich komentarzy, mało ich i całe szczęście bowiem wnet trafiłem na ten właściwy! Brawo! Pan ma oko na szybujących hen wysoko bowiem w komentarzu na tym blogu napisane jest, że poprzeczka z protezą nie na trzech a na osiem zatknięta została!

Cytuję: 6.2.2018 godzina 23:32

... Inaczej to oni zażądają nawet $800mld.I to jest główne przesłanie Orła.Zapłaćcie.

Pamiętam, że oglądałem te wywody swego czasu. Odczytałem intencje JO inaczej. Minęły trzy miesiące i pewnie po ponownym obejrzeniu coś innego pomyślę.

Z 65 protezę na 800 wywindować! Tylko dla orłów! A do jakiego gniazda ma to spaść? Z orlego do kukułczego? Pan namieszał i zaniżył. Orły wysoko szybują...

zaloguj się by móc komentować

Zadziorny-Mietek @ewaryst-fedorowicz 5 maja 2018 20:24
5 maja 2018 23:22

To podbicie do 300 mld USD było być może związane z tym, że pisowski rząd miał zamiar w tzw. dużej ustawie reprywatyzacyjnej ograniczyć zwrot w keszu do 20% wartości mienia. 20% z 300 mld to jest około 60 mld, czyli "niedaleko" dobrze znanych 65 mld. Natomiast od kilku lat twierdzą, że w Polsce jest do zwrotu majątek (przede wszystkim w postaci nieruchomości) należący w przeszłości do ponad 170.000 żydowskich właścicieli.

zaloguj się by móc komentować

Zadziorny-Mietek @ewaryst-fedorowicz 5 maja 2018 20:24
6 maja 2018 01:01

Ciekawy wywiad z A. Macierewiczem na temat uchwalenia S.447:

https://youtu.be/hsGZ-s0rBeg

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Zadziorny-Mietek 6 maja 2018 01:01
6 maja 2018 14:32

@Zadziorny-Mietek

Ująłbym to tak: "pogłoska o (politycznej) śmierci Antoniego Macierewicza była przesadzona".
To jest stary wyga (a do tego znacznie zdrowszy niż Prezes).

Inna sprawa, że sprawa będąca tematem mojego tekstu nabrała w ciągu ostatnich 48 godzin takiej dynamiki, że to, co jeszcze niedawno róznym typom spod ciemnej gwazdy wydawało się "dopięte", nie tylko nie rozejdzie się po kościach, ale zaowocuje u nich długotrwałą, wyjątkowo bolesną rwą kulszową, wymagającą decyzji dziś rzekomo niemożliwych do podjęcia.
 

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @ewaryst-fedorowicz 5 maja 2018 20:49
6 maja 2018 14:43

Nie powinniśmy zapominać,  że sowiet nie równa się Rosjanin. Zresztą Stalin jeśli już to był Gruzinem, fama głosi nawet,  że potomkiem Przewalskiego, tego od konika. Fakt, są podobni, a Przewalski kontakt z matką Stalina mógł mieć,  bo podobno u niego sprzatała. Jak bylo, tak było,  zawsze jakoś było,  ale sowiet nie równa się Rosjanin. 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Rozalia 6 maja 2018 14:43
6 maja 2018 14:46

@Rozalia
Ja najmocniej przepraszam, ale akurat potomkiem Przewalskiego to Stalin (raczej) być nie mógl -  Przewalski był bowiem zdeklarowanym homoseksualistą :-)
A co do " sowiet nie równa się Rosjanin " oczywiscie pełna zgoda.

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @ewaryst-fedorowicz 6 maja 2018 14:46
6 maja 2018 17:21

Nie wiedziałam o preferencjach onego. Ale z twarzy podobny do Stalina, pasuje na tatę. Może po dużej wódce z matki Stalina był ładny chłopak. -:)

zaloguj się by móc komentować


ewaryst-fedorowicz @qwerty 6 maja 2018 18:43
6 maja 2018 19:29

@qwerty

doskonały tekst - dziękuję!
 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @ewaryst-fedorowicz
6 maja 2018 19:38

no proszę - presja ma  sens: Sakiewicz tyłek ruszył




 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Rozalia 6 maja 2018 17:21
6 maja 2018 19:44

@Rozalia
ciocia Wiki poświęciła parę linijek tak jego podobieństwu do Stalina - jak i upodobaniem
https://pl.wikipedia.org/wiki/Niko%C5%82aj_Przewalski

"Według Donalda Rayfielda, profesora University of London, Przewalski był też homoseksualistą ukrywającym się za parawanem małżeństwa, a o jego skłonnościach wiedziały władze carskie. Tolerowano m.in. towarzystwo jego kochanków podczas wypraw badawczych[2].

2. Donald Rayfield Dream of Lhasa: The Life of Nikolay Przhevalsky (1839-88) Explorer of Central Asia, Ohio University Press, Athens 1977, ​ISBN 0-8214-0369-9​.

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @ewaryst-fedorowicz 5 maja 2018 20:24
6 maja 2018 21:49

@do wszystkich dowcipnisiów pytających o LINK do ...

Pytania dotyczyły skąd takie namiary jak np. 25 z tymi ichnimi zerami. Panu zaś nie wypada się dzielić 'wiedzą tajemną' z każdym szarakiem?

Czy czytelnik ciekawy czym kraj żyje i czytający tego bloga też pod taką kategorię podpada? 

Każdy sekretny namiar daje przewagę. Ja wiem a ty nie. Czy to jest motto?

Super Express! Tabloid! Brukowiec!  

Hehehe... Nawet Super Express to ślad. Tak jak springerowski BILD w Niemczech. To wprawdzie bulwarowa prasa ale poważny trop. Ludzie na topie sięgają do tego rodzaju szmatławców by się szybko zorientować w co jest grane. Takie masówki urabiają najlepiej. Prasa rewolwerowa. 

 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @saturn-9 6 maja 2018 21:49
6 maja 2018 22:30

@saturn-9

a tak konkretnie, to o co panu chodzi?

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Zadziorny-Mietek 5 maja 2018 23:22
7 maja 2018 09:58

...rząd miał zamiar w tzw. dużej ustawie reprywatyzacyjnej ograniczyć zwrot w keszu do 20% wartości mienia. 20% z 300 mld to jest około 60 mld, czyli "niedaleko" dobrze znanych 65 mld. 

Namiar na 20% to twarde racjonalne jądro dlaczego tym skrzeczącym wypadało stawkę wywindować na sumę 3 plus zer ...

Szóstka ma stać jak ściana co się ostała. 

Nie dostrzegać, chociażby konsolacyjnie, w przedstawicielach grup roszczeniowych kupców świątynnych byłoby głupotą (co często idzie w parze).

Owi przedstawiciele, wybrani z wybranych, namolnie łapią się świętych cyfrowych protez z odniesieniem do 4konsonantów. Co cyfra/liczba (65 jak i 30) to pad czyli placek. Bez zrozumienia protezy cyfrowej w odniesieniu do ... nie ogarniesz o co biega 'starszym i mądrzejszym'. Sztukmistrze ... czarusie ...

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Zadziorny-Mietek 6 maja 2018 01:01
7 maja 2018 10:44

Dzięki za wrzucenie linku. Strażak systemu, poseł a były minister, zgrabnie operuje cyframi/liczbami. 

W kongresie (Izbie Reprezentantów) siedzi około 430 uprawnionych do głosowania [dokładnie 435]. Głosowało około 100. Ustawę więc przegłosowało 1/5.  Nie było kworum! Polonia dotarła do około 350 biur kongresmenów i wpłyneła na ich nastawienie do ustawy 447. Więc 3/5 kongresmenów nie stawiła się na głosowanie. 

Tak wynika z narracji byłego ministra, nawija tak do minuty 22.

Komentarz:

1. Gdzieś w tym potoku słów pogubił się namiar na jedną piątą z ich liczby wyjściowej 5/5. Ale być może to byli kongresmeni co się wstrzymali od głosu czyli zaprotestowali bezgłośnie będąc na sali. 

To odprysk wersji pozytywistycznej.

2. Minister 'stary wyjadacz' robi oko do słuchających inaczej i wrzuca raz to 1/5, raz to 350 jak i 3/5. Stare sprawdzone cynki wśród zatroskanych braci. Cynki czyli odniesienie do protezy cyfrowej 15. Ta zaś to wartość liczbowa dwóch pierwszych konsonantów (YH) z czterech właściwych. Takie naciągane cyfry to stały element gry w sferze medialnej. 

To odprysk wersji  rewizjonistycznej.

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @ewaryst-fedorowicz 6 maja 2018 22:30
7 maja 2018 22:30

O konkret, zawsze chodzi o konkret.

Gdy pada pytanie o źródło takiej osobliwej, bowiem kabalistycznej, liczby 250 mld to można odpowiedzieć tak czy siak albo wykręcić się sianem 299. Skoro siano ma cyfrę taką a nie inną to dla przeczulonego wynika, że  bloger 'dowcipniś' wprzęgnięty został w pochód karawany z kupcami świątynnymi.

Czujnym sejsmografem on czy prestigitatorem nowych paradygmatów cyfrowych?

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @ewaryst-fedorowicz 6 maja 2018 19:38
7 maja 2018 23:15

Michalkiewicz napisał na ten temat nowy felieton, w którym wnioskuje dlaczego "płomienni dzierżawcy monopolu na patriotyzm" ruszyli tyłek.

http://prawy.pl/70620-szczur-katynski/

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować