-

ewaryst-fedorowicz : Reklamiarz sum! Po 20 latach marketingu komercyjnego w marketingu politycznym robię. Bloguję bo lubię.

Połowiczny sukces wizyty Andrzeja Dudy w USA


Tak tak, już słyszę te propisowskie (no przecież to jest blogowisko propisowskie na maksa) utyskiwania:

czepia się się, nogawki szarpie itd. itp.,  co tylko świadczy o ewidentnym nieoczytaniu utyskujących.

Wszak nie dość, że napisałem sukces, to jeszcze , że połowiczny, co jest wariantem optymistycznym znanego (politykom przynajmniej) „paradoksu flaszki wódki”:

czy ta flaszka jest do połowy pełna – czy też pusta?

Ale furda flaszki, skupmy się na tej wizycie męża Pani Kornhauser, która jest, jak wspomniałem, sukcesem, i to aż połowicznym.

***

W dzisiejszych, do cna skomercjalizowanych czasach, zasadnicze pytanie egzystencjalne brzmi:

Za co warto płacić? I to płacić bez targowania się z (ewentualnie) sprzedającym ?

No jak to za co: za bezpieczeństwo!

Stąd powodzenie biznesu zwanego ochroniarskim, że o jego odmianie zwanej rekietem nie wspomnę.

My, ponieważ po 4 rozbiorze Polski, zdecydowanym przez naszych egzotycznych, ale za to strategicznych, brytyjsko-francuskich sojuszników jeszcze przed 1 września 1939, a klepniętym przez prezydenta USA Roosevelta w 1943 w Teheranie, i będącej konsekwencją tej Wielkiej Zdradzieckiej Kumulacji półwiekowej okupacji sowieckiej, jesteśmy państwem ze styropianu, musimy za bezpieczeństwo płacić bez gadania.

To i zapłaciliśmy.

Jankesom.

Zapłaciliśmy, a oni nam opylą te wszystkie swoje Patrioty czy F35 (mam nadzieje, że z wszelkimi, niezbędnymi kodami) + Himarsy, oraz przesiedlą parę tysięcy swoich żołnierzy na obszar między Odrą a Wisłą.

Co, że ja o geografii pojęcia nie mam i nie wiem, że PRL-bis rozciąga się między Odrą a Bugiem?

Pudło!

Mnie, w przeciwieństwie do ogromnej większości z was, jezcze w PRL-owskiej podstawówce geografii uczyła nauczycielka, która zaczynała swą pracę przed wojną  i która geografii umiała nie tylko uczyć, ale i nauczyć.

Gdybyście, zechcieli w przerwach pomiędzy obowiązkowym oklaskiwaniem spojrzeć na mapę rozmieszczenia naszych amerykańskich ochroniarzy, to zauważylibyście, że Drawsko Pomorskie, Powidz, Poznań, Wrocław-Strachowice, Łask leżą na zachód od Wisły.

Co to oznacza?

No jak to co: że jankesi będą chronili aż połowę pojałtańskiej Polski, co jest wprawdzie połowicznie, ale, jadąc klasykiem (Zenon Laskowik, Opole 1980) jak brzmi! : aż połowę!

No dobrze, ktoś upierdliwy zapyta:

a co z terytorium na wschód od Wisły? Co z Polską wschodnią?

No jak to co: precyzyjną odpowiedź znajdzie kto chce w najbardziej wiarygodnym (dla pisowców wiarygodnym) ze źródeł, czyli u red. Sakiewicza, gdzie przepisano nagrany fragment rozmowy Prezesa PKN Orlen Jacka Krawca z ministrem skarbu Włodzimierzem Karpińskim ze spotkania, które odbyło się w styczniu 2014 roku w restauracji Sowa i Przyjaciele.
 

https://telewizjarepublika.pl/telewizjarepublikapl-ujawnia-kolejny-fragment-stenogramu-quotch-z-ta-polska-wschodniaquot,8421.html

 






 



tagi: konferencja w teheranie  franklin delano roosevelt  4 rozbiór polski  deklaracja duda – trump  paradoks flaszki wódki  wielka zdradziecka kumulacja 

ewaryst-fedorowicz
25 września 2019 10:15
45     2651    1 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

betacool @ewaryst-fedorowicz
25 września 2019 10:23

Z nieposkromionej ciekawości zapytam ile minut F35 albo Patriot będzie leciał z Polski zachodniej do wschodniej?

I z jeszcze większej nieposkromionej ciekawości zapytam, kto Pana zdaniem byłby bliższym i bardziej wiarygodnym sojusznikiem?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewaryst-fedorowicz
25 września 2019 10:29

Powiem więcej, one leżą też na zachód od rzeczki, która nazywa się Pisia Tuczna i płynie przez Żyrardów. Tak więc i ja jestem zagrożony

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @betacool 25 września 2019 10:23
25 września 2019 10:44

@betacool

Szczególarz się znalazł - takie pytanie o F35 dotyczy czasu potrzebnego na dolecenie na Bliski Wschód.

Ale wg organu Sakiewicza :" Rosyjskie wojska miałyby okupować tylko wschodnią Polskę, z daleka od niemieckiej granicy, tak aby nie prowokować NATO. Na początku lat 90. Kugler zakładał, że Rosjanie uderzą na Polskę z terytorium Białorusi siłą 30 dywizji wobec 9 dywizji polskich. Przy przewadze 4:1 siły polskie zostałyby szybko pokonane, a Rosjanie osiągnęliby swoje cele w ciągu tygodnia."
 

https://niezalezna.pl/42225-wojna-z-rosja-gen-polko-wariant-gruzinski-jest-bardzo-realny



Pytanie o sojuszników jest najwyraźniek wyrazem troski betacool'a (którą podzielam), ze wybieranie na (jedynych) sojusznikow tych, ktrzy już raz nas zdradzili, jest nieco ryzykowne.

Ale nie ma problemu: JEDYNYM (przykład Kima) gwarantem bezpieczeństwa jest dziś własna broń nuklearna - a wszystko inne, to słodkie pierdzenie.
 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @gabriel-maciejewski 25 września 2019 10:29
25 września 2019 10:47

@coryllus

Twoja obawa jest na szczęście bezprzedmiotowa: w odpowiedzi betacool'owi masz cytat z niezalezna.pl

" Rosyjskie wojska miałyby okupować tylko wschodnią Polskę, z daleka od niemieckiej granicy, tak aby nie prowokować NATO"

Gen. Polko nawet precyzuje, że chodzi o wspomnianą linię Wisły.

 

zaloguj się by móc komentować

betacool @ewaryst-fedorowicz 25 września 2019 10:44
25 września 2019 10:59

A te silosy z bronią nuklearną (których nie mamy) i samoloty (których kilkadziesiąt mamy) to lepiej Pana zdaniem trzymać we wschodniej, czy zachodniej stronie kraju?

Pytam z nieposkromionej ciekawości, bo jak atak ma być ze strony Białorusi to chyba lepiej posiadać choć mizerne "argumenty" trochę dłużej niż krócej, ale wojskowym nie jestem więc moje teorie mogą się bronić jeszcze słabiej niż nasza armia.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @betacool 25 września 2019 10:59
25 września 2019 11:04

@betacool
O, teraz to już lepiej:

Oczywiście, że po zachodniej, bo dzięki temu AŻ POŁOWA PRL-bis ma szansę zostać obronioną. I o tym jest moj tekst.
A silosy z bronią nuklearną są nam najoczywiściej niezbędne (co jak zwykle uświadomią sobie Polacy po czasie).

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @ewaryst-fedorowicz
25 września 2019 11:06

Niemcy nadają się na sojusznika, nigdy nas nie zdradzili.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Eukaryota 25 września 2019 10:54
25 września 2019 11:06

@Liściarz-Eukaryota

Badzo dziękuję za interesujący komentarz.
Jedna tylko uwaga: ja nie mam na imię Ewek (chyba, że Pan ma na imię Pipek albo inny Pupek - to wtedy nie ma sprawy, mogę zaakceptować tego Ewka).

zaloguj się by móc komentować

betacool @ewaryst-fedorowicz 25 września 2019 11:04
25 września 2019 11:15

Jak usłyszę, że jak były te silosy po obu stronach Wisły, to było lepiej... to sobie zatkam uszy żeby nie słyszeć.

zaloguj się by móc komentować

betacool @chlor 25 września 2019 11:06
25 września 2019 11:18

Mam taki sobie słuch, ale chyba zaczynasz grać do kotleta.

zaloguj się by móc komentować

chlor @betacool 25 września 2019 11:18
25 września 2019 11:20

Żartowałem sobie tylko.

zaloguj się by móc komentować

betacool @chlor 25 września 2019 11:20
25 września 2019 11:23

Ja też, ale się zamykam żeby notki nie trollować.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @gabriel-maciejewski 25 września 2019 10:29
25 września 2019 11:38

Od Pisi Gągoliny też leżą na zachód.

Ale zaraz, a Orzysz?

zaloguj się by móc komentować


Grzeralts @ewaryst-fedorowicz
25 września 2019 11:40

A jeśli to w ogóle nie chodzi o obronę czegokolwiek? (co akurat jest dosyć oczywistym wnioskiem). Może warto spojrzeć na lokalizację tych baz pod kątem infrastruktury i dróg handlowych?

zaloguj się by móc komentować

Morsik @betacool 25 września 2019 10:59
25 września 2019 14:57

Ja tam we wojsku dawno byłem, ale za to w "lotnictwie" przy ruskich odrzutowcach. Na kursach (trzeźwy byłem, bo po obiadku się odbywały) mówiono nam, że odrzutowiec startujący z Wrocławia, żeby mógł wrócić na swoje lotnisko, to pod ruska granicą musi ostro zakręcić. Wześniej się nie da. Wynika z tego, że te merykanskie zabawki będą musiały gdzieś za Mińskiem zawracać...

Gdzieś czytałem, że te zabaweczki w USA jakoś się nie sprawdziły i te starsze są lepsze i bardziej sprawne, a że tych nowoczesnych sporo wyprodukowano, to gdzieś opchnąć trzeba. Jakoś na razie żadna wojenka się nie szykuje, żeby je w niej pozłomować... Ej... Ameryka, Ameryka... Coś jak Rasija Mat' Radnaja, tylko kosztowna bardziej.

zaloguj się by móc komentować

betacool @Morsik 25 września 2019 14:57
25 września 2019 15:54

To dobrze, że Litwini użyczają nam trochę nieba...

zaloguj się by móc komentować

Morsik @betacool 25 września 2019 15:54
25 września 2019 17:25

To za mało, jakby Śniardwy dołączyć, to może by od biedy starczyło :)

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Grzeralts 25 września 2019 11:40
25 września 2019 17:28

@Grzeralts

O, to cenna uwaga, zważywszy na wielkie doświadczenie jankesów w handlowaniu sojusznikami (choćby południowi Wietnamczycy, Kurdowie) - opylą nas za wyższą cenę, bo wraz z bazami :-D

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @chlor 25 września 2019 11:06
25 września 2019 17:29

@chlor

Coś z tą historią cienko: złamanie paktu o nieagresji to niby co jest?

zaloguj się by móc komentować

adamo21 @ewaryst-fedorowicz
25 września 2019 17:48

Lepszy jest paradoks wizyty u urologa, ale on dotyczy starszych (tych w wierze też).

zaloguj się by móc komentować

Paris @Morsik 25 września 2019 14:57
25 września 2019 18:30

Bzduraja sobie wojenke...

... w tych pustych lbach,  te polityczne zidiociale kompletnie kreatury - calkiem jak ta deta Greta -   zwykle  PUSTAKI  i  BANKRUCI  !!!

Oczywiscie, ze chodzi o przewal kasy  za zezlomowanie tego  "nadprodukowanego"  szrotu... podobnie jak  w  OCIPIENIU  KLIMATYCZNYM  o zainstalowanie  "nowych"  zlodziejskich i  zabojczych technologii,  a takze o pozbycie sie  ZLOMU z rozpadajacych sie elektrowni jadrowych m.in.  we  Francji i Belgii...

... no i wisienka na torcie - uruchomienie  BANDYCKICH i BANKSTERSKICH  KREDYTOW, zadluzajacych cale narody na  pokolenia  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewaryst-fedorowicz
25 września 2019 18:40

Panie Ewaryscie...

... jaki to polowiczny sukces  ?!?!?!  

 

To  CALKOWITA  KATASTROFA  ta cala, deta wizyta, a nie tylko polowiczna...  my sie lepiej z calych sil trzymajmy za kieszenie i bacznie obserwujmy  te  ZLODZIEJSKIE  SPEDY,  majace na celu tylko  wyrwanie kasy... i nic wiecej  !!!

zaloguj się by móc komentować

smieciu @ewaryst-fedorowicz
25 września 2019 19:58

Najzabawniejsze jest że Amerykańskie wojska mają rozwiązać problem, którego są przyczyną...

Nie wiem doprawdy po co Ruskie miałyby napadać na Polskę w układzie bez Amerykanów. Jak to ktoś sobie wyobraża? Którędy i po co? Co mieliby zyskać???

Nikt tego nie tłumaczy gdyż jest to zbyt absurdalne. Ale staje się ździebko mniej absurdalne w przypadku obecności wojsk, których obecność umożliwia już  zaaranżowanie jakiejś idiotycznej prowokacji.

Która w takim układzie może mieć sens zważywszy na to jak historycznie Polska była traktowana przez Amerykanów. Dla których byliśmy zawsze jakimś wkurzających wszystkim wrzodem w europejskim organizmie. Gdy tylko była okazja dać nam kopa to natychmiast z tego korzystano. Próbując wreszcie wytresować Polaków zgodnie z futurystyczną linią ideologiczną. Roosevelt, wiadomo, to była klasyka. Tak samo jak Reagan z Bushem starszym, którzy odznaczali i zaopatrywali w kasę Michnika kpiąc sobie Popiełuszki (było tutaj na SN o nagrodzie Kennediego dla liderów demokracji) przy okazji zaprowadzając porządki za pomocą planu Sorosa/Sachsa. Trzeba być naprawdę jakimś ociemniałym umysłowo człowiekiem by zawierzać Anglosasom. Na co te wszystkie nauki płynące z lektur coryllusa, czy ktoś może podać jakieś przykłady by komuś Amerykanie/Angole zrobili dobrze?

Ale i tak ludzie będą wierzyć mimo że całkiem prawdopodobne jest że plan jest taki jak go tu już opisałem. Plan nie odwołujący się do żadnej idiotycznej geopolityki kreowanej przez współczenych błaznów polityki. Ale plan ludzi, którzy wiele już zrobili na przestrzeni hisotrii i którzy prą do przodu szukając nowych możliwości. Zgodnych ze swoją tą samą, niezmienną ideą.

zaloguj się by móc komentować

onyx @smieciu 25 września 2019 19:58
25 września 2019 20:58

No tak, jak nie ma Amerykanów to Rosjanie nie mają potrzeby napadać na Polskę bo przecież to się w historii nie zdarzało. A nawet gdyby wpadli na tak absurdalny plan to przecież nie wiedzą jak do nas trafić a po kolejne pewnie by się bali. No i bieda tu taka, że nawet łupić nie ma co, gdzie Krym a gdzie Rzym. Za to jak są Amerykanie to strach mija jak zły sen, nagle się okazuje że wszystkie drogi z Moskwy prowadzą do Warszawy i jest świetny pretekst by dać łupnia Jankesom na obcej ziemi. Pewnie się armia radziecka zmaterializuje w Obwodzie Kaliningradzkim bo głupia sprawa ale on graniczy z Polską.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @onyx 25 września 2019 20:58
25 września 2019 21:12

Czy Rosjanie posługują się logiką czy też są są jakimiś dziwolągami zła na jakich się ich kreuje? Napadną bo lubią? Jak to przedstawiają w TV i okolicy?

Serio, co mieliby zyskać? Co jest w Polsce czego nie ma u Ruskich? Co mogliby nam zabrać? Jakie dobra? Jaką kasę? Jakie zyski? Strategiczne czy inne? Napadliby, cały świat pokiwałby głową i Ruskie mogłyby się cieszyć z przejęcia sklepów Lidla, pedalskiej sieci Ikea czy coś w tym stylu? Naprawdę chciałbym żeby ktoś napisał otwarcie po co. Ja napisałem po co i jak - w realizowanym obecnie scenariuszu z Amerykanami w Polsce. Fantastyczne? Niby dlaczego?

Przecież jeśli zagrożenie jest realne to napadą i wkroczą do Polski. Jeśli Amerykanie i ich „opieka” jest realna to Ruskie zatrzymają się na lini Wisły itd... zgodnie z tym co napisałem. Ktoś może napisać że Ruskie teraz nie napadną gdyż Amerykanie służą bardziej jako straszak. No ale... przecież Ruskie napadają dla sportu! Więc i tak napadną. No bo jeśli nie dla sportu, nie dlatego że im coś odbija w mózgach to dlaczego mieliby napaść? Nawet jeśliby nie było tych Amerykańskich wojsk?

Niech ktoś napisze wreszcie po co mieliby na nas napaść by dało się do czegoś odnieść zamiast fruwać w oparach absurdu.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @smieciu 25 września 2019 19:58
25 września 2019 21:17

@smieciu

Nie ma sensu jakakolwiek polemika z "wyznawcami", którzy wiedzą, że Prezes Kaczyński jest nieomylny.

Mam tę książkę, o której już kiedyś wspominałem "Między Unią a Rosją", ktorą sprezentował mi obecny ambasador w Czarnogórze (nie musze tłumaczyć, jak kluczowy to dla jankesów kraj) Artur Dmochowski w czasach, gdy skromnym dziennikarzem Ga-Pola był.
I w tej książce wśród kilku zaskakująco ciekawych wywiadów z zazwyczaj nudnymi jak flaki z olejem obecnymi pisowskimi celebrytami politycznymi, jest niesamowity wywiad, który Domochowski przeprowadzil z prof. Chodakiewiczem.

Netto jest takie: TYLKO BROŃ NUKLEARNA (OK, ew. w sojuszu z USA) gwarantuje Polsce bezpieczeństwo.

No i rozmawiaj dziś tu z pisowcami o czymś takim.
Przecież na samo hasło "polska broń nuklearna" robią w pampersy.

A handel Polską jest tylko kwestią interesującej oferty.

 

zaloguj się by móc komentować

betacool @ewaryst-fedorowicz 25 września 2019 21:17
25 września 2019 22:05

A wyprodukujemy tę broń z radioaktywnych podgrzybków?

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @ewaryst-fedorowicz
25 września 2019 22:45

Najpierw zbudujemy "polskie" elektrownie atomowe. Potem bedziemy mieli radioaktywne podgrzybki w ilościach pozwalajacych na budowę "polskich" bomb różnych, różnistych, od A do N... Tylko skąd weźmiemy wodę konieczną do produkcji podgrzybków???  "Polskie" Wody dadzą szmalec, zarządzając instalację licznika przy każdej studni i źródełku... Nie mówiąc już o kranach.

Ale to dopiero po wyborach. 

zaloguj się by móc komentować

positon @ewaryst-fedorowicz
25 września 2019 23:52

Zmusiłem się i pooglądałem Dziennik TVP. I powiem szczerze: nie widziałem nawet połowicznego sukcesu wizyty, za to były humoreski. PAD został przez spikerkę jednym tchem wymieniony obok Trumpa i określony jako wojownik (sic!) walczący o interesy swojego kraju. A tu taki SM twierdzi, że to bardzo nieśmiały człowiek.

Druga humoreska - to przekaz, że PAD załatwił zniesienie wiz u Trumpa. A jak serdecznie Panowie żartowali:

- to ile lat na to czekaliście?

- 30...

- Nie wierzę...

Trzecia humoreska - podpisano deklarację o zwiększeniu hamerykańskiej obecności wojskowej w w Polsce, co podobno poprawi (ta deklaracja) nasze bezpieczeństwo. Zaiste Ci którzy wierzą, wielkiej są wiary...

W każdym razie łzy wzruszenia, a może spazm ze śmiechu tak mnie zemdlił, że nie zdzierżyłem. Wyłączyłem.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ewaryst-fedorowicz 25 września 2019 10:44
26 września 2019 00:26

"Ale nie ma problemu: JEDYNYM (przykład Kima) gwarantem bezpieczeństwa jest dziś własna broń nuklearna - a wszystko inne, to słodkie pierdzenie."

Sęk w tym panie Ewaryscie, ze Polska dzisiejsza ze swoimi inzynierami, konstruktorami, naukowcami, nie jest w stanie dorobic sie wlasnej broni nuklearnej.

Ba, oni nie sa w stanie nawet zaprojektowac i zbudowac okretu podwodnego. Twierdza [czytalem to juz gdzies w polskiej prasie], ze zbudowanie okretu podwodnego jest tak skomplikowane jak budowa statku kosmicznego. Moze i jest.

W kazdym razie nasi politycy zamierzaja zakupic okrety podwodne dla polskiej marynarki. Juz tak zamierzaja chyba z 10 lat i jeszcze troche to potrwa, jak znam polskie realia i procedury.

Wiec wracajac do tematu broni nuklearnej to trzeba by chyba wykrasc, jak to zrobilo panstwo Julius i Ethel Rosenbergowie w latach 40-ych, za co [zupelnie slusznie zreszta] dostali kare smierci.

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @positon 25 września 2019 23:52
26 września 2019 00:39

A ja jeszcze słyszałam w RM, że prezydent Duda zadeklarował współpracę militarną w konflikcie z Iranem. Parafrazuję, bo nie jest to cytat dosłowny, ale prawie. I to jest sukces niewątpliwie. Po prostu nie mogliśmy się doczekać. No i dyskretne rozmowy w sprawie realizacji ustawy 447. 

Lepiej dodam, że szydzę, bo ktoś jeszcze pomyśli że należę do towarzystwa, które nie mogło się doczekać. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @smieciu 25 września 2019 21:12
26 września 2019 07:10

To są w ogóle opary absurdu. Nikt tu na nikogo napadał nie będzie. I przed niczym nas nie ochroni broń atomowa, a jedyną mającą realny sens operacyjny formacją w polskiej armii są WOT. A Amerykanie w Polsce nie bronią Polski i nie przed Rosją. Mimo tego faktycznie zapewniają nam bezpieczeństwo, ot, taki paradoks. 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Szczodrocha33 26 września 2019 00:26
26 września 2019 08:08

@Szczodrocha33

To, że prof. Sylwester Kaliski okazał się fatalnym kierowcą i rozbil swoją genialną głowę gdzieś na pustej drodze - to fakt. Ale to było za komuny.
A dziś wszystko można kupić.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Rozalia 25 września 2019 22:45
26 września 2019 08:11

@Rozalia
 

Nu, jakich "wyborach"?
Banalnie głosowanie się zorganizuje i stosowne serwery policzą jak trzeba (z tymi serwerami to jest wygoda - ton papieru jak w 1946 i potem podmieniać nie trzeba).

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @positon 25 września 2019 23:52
26 września 2019 08:14

@position
Ale przyzna Pan, że jest postęp: tym razem mąż Pani Kornhauser nie musiał sią wypinać do wspólnego z DT zdjęcia?

zaloguj się by móc komentować

olekfara @ewaryst-fedorowicz
26 września 2019 08:52

Nie wiem czy tę flaszkę z optymizmem dopełnię, czy ją dosuszę, lecz zapomniał Pan o Orzyszu, a  że Pan geografii się nauczył, to nie muszę mówić, że to są Mazury. Chyba jednak dosuszę, bo to wygląda na ochronę byłych Prus. Czyżby reaktywacja?

zaloguj się by móc komentować

atelin @ewaryst-fedorowicz
26 września 2019 09:01

Tak, tak, taaa...,  ho,ho chciałoby się dodać. Normalnie zajebiście! Też jestem za tym, aby mieć broń nuklearną i udawać, że się jej nie ma.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @olekfara 26 września 2019 08:52
26 września 2019 18:08

@olekfara
No jednak pudło:
w Orzyszu stacjonuje WIELONARODOWY batalion NATO (Amerykanie, Brytyjczycy, Chorwaci, Rumuni),

natomiast DWUSTRONNA (polsko-amerykańska, a nie żadna natowska, bo sekretarza generalnego NATO, Jensa Stoltenberga na tym jublu nie zauważyłem?) deklaracja Trump-Duda dotyczy baz, w których zwiększony/rozmieszczony  zostanie kontyngent wyłącznie amerykański.

A ochrona Niemiec dzięki tej "dowiślanej" operacji będzie ewidentnie zwiększona.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Rozalia 26 września 2019 00:39
26 września 2019 19:36

No, jak ten KNUR  Pompeo...

... zaordynowal  PAD'owi  "zorganizowanie"  konferencji bliskowschodniej w Warszawie - to i kontynuacja musi byc - stad i jego DEKLARACJA  o wspolpracy militarnej w konflikcie z Iranem  !!!

Pamietasz, jak lby pokulili i PAD i BANKSTER, i  JK... i  CALA  "NASZA"  merdialnia  !!!

 

Zczyscilo te marionetki polityczne  jak psa po rabarbarze,  chyba ze 3 dni nie bylo chetnej zadnej kreatury coby skomentowac te chucpe Pompeo i Benka  !!! 

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @ewaryst-fedorowicz
27 września 2019 15:02

Jestemy w NATO. Poki tam jestesmy to moze warto isc pod reke z tym co tam rozdaje karty. Mamy wybór jakiś? Chyba wole z USA stracic niz z Rosja zyskac :P

zaloguj się by móc komentować

Morsik @Ongaku 27 września 2019 15:02
27 września 2019 15:14

Mnie taki argument nie przekonuje. Z USA straciliśmy tzw. "kresy wschodnie" i niepodległość na długie lata. Z Rosją "zyskaliśmy" odporność na wszelkie kurestwo. Nie wszyscy - oczywiście, ale jednak...

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Ongaku 27 września 2019 15:02
27 września 2019 17:00

Przypomnę co ponad dwa lata temu [1.7.2017] prezes PiSu wymalował słownie w partyjny subotnik.

 

Polska jest na 99 % w NATO oraz Polska potrzebuje pięć a nawet siedem pokoleń          [po roku 1945] aby wrócić do normalności.

 

Do normalności Polsce daleko. Wykasowano vid z przemową z kanału yt.

 

Pętelka z zacieśnianymi sojuszami wskazuje, że do 99% dorzucono 3 [słownie trzy] procenty coby się rymowało na StoDwa. Sojusznik na 102!

Roczniki chowane medialnie na czterech i ich psie ruszą z odsieczą ...?

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @saturn-9 27 września 2019 17:00
28 września 2019 03:19

Nie wiem co to jest "normalnosc". Podróżowałem troche po świecie i uważam Polske mimo wielu wad za kraj w czołówce "normalnych" mimo bagażu doswiadczen XX wieku porównując nas z innymi. USA jako imperium posiadajace najwieksza najsprawniejsza poki co armie (lotnictwo flota) jest najwazniejszym graczem na swiecie. Co my Polacy z naszym kraikiem mozemy w porównaniu do nich? NIC. Najwyzej sie dogadac na jak najlepszych mozliwych (nie musza byc ultrakorzystne - my nie mamy wyjscia) dla nas warunkach i byc wierna kolonia imperium poki ono trwa a nic nie wskazuje na to by mialo to ulec zmianie. Rozumiem zachwyty nad możliwościami Chin - ktore nie maja szans dogonic potencjalu militarnego USA przez nastepne 20 lat. Wiec o czym tu mowa? Chinczyk póki co bedzie tanczyl jak mu USA zagraja. USA gra pod siebie i nie ma sie co dziwic. Imho Chiny i Rosja maja wieksze wady a ustawianie sie kontrą do imperialnego mocarstwa, ktore de facto kontroluje 3/4 globu ma jakikolwiek sens? Czy Rosja ma dla nas jakakolwiek oferte? Chinczyków oferte z tego co rozumiem po wizycie PAD w Chinach odrzucilismy. Poki co NATO jest najwieksza militarna org na planecie a więc nie chcieć być w sojuszu z ich liderem i mieć z nim jak najlepsze stosunki to - imho strzał w stope. Cieszmy sie, ze widza tu jakis interes. Wcale nie musza...

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewaryst-fedorowicz
29 września 2019 12:58

Szkoda, ze DUZY z Pana chlop i do tej pory...

... nie wie Pan co to jest ta "normalnosc"... wiec "podrozniku" niech Pan korzysta  i dalej SIE CIESZY,  ze  OBCY  i  WRODZY  widza u nas jakis interes  !!!

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować