-

ewaryst-fedorowicz : Reklamiarz sum! Po 20 latach marketingu komercyjnego w marketingu politycznym robię. Bloguję bo lubię.

Sprawa Rybusa

Nie wiem, czy ktokolwiek o sprawie Rybusa napisze książkę albo nakręci film, za co pozbiera nagrody i ordery, ale chyba nie, bo Rybus nie jest Żyd, nawet nie frankista.

Ale że w nakręceniu sprawy Rybusa widać zaangażowanie wiadomych organów (i ich  usłużnych organków), to widać okiem nawet nieuzbrojonym.

Wg ałtorytetów ( nie poprawiać), Rybus jest typ podejrzany, bo od lat mieszka w Rosji, a jest podejrzany jeszcze bardziej, bo ma żonę, która jest tej Rosji obywatelką.

I do tego, jak to (w przeciwieństwie do urzędników i innych zakompleksionych i smutnych panów) z piłkarzami bywa – ma tę żonę bardzo efektowną, co czyni go podejrzanym dodatkowo, bo standardy w socjalistycznym, nowogrodzkim  grajdołku są proste:

… i tu galeria żon posłów, ministrów i innych, wiernych partyjnych towarzyszek się kłania.

I co gorsza, Rybus nie chce powrócić na Ojczyzny łono z żoną albo i bez niej.
No nie chce i już.
Może dlatego, że ma z nią dwójkę dzieci, na których utrzymanie ciężko pracuje, wykonując pożyteczną  pracę:

piłkę za ruble kopie.

Jakaś pisowska wiernota (lubię ten neologizm swojego autorstwa) nazwiskiem Przydacz, czepia się Rybusa i coś o „krwawych pieniądzach” bredzi.
Esteta jeden.

Bo pieniądze, które w Rosji zarabia Rybus, bardzo możliwe, że wcale nie są krwawe, a czysto polskie są, a choćby nawet i przeprane, to tak czy inaczej, finalny efekt jest oczywisty:

one, te pieniądze, czyste są i kropka.

***

By wyjaśnić kwestię pieniędzy Rybusa, cofnijmy się w czasie – niedużo, bo do 31.03 br:

żadne firmy państwowe nie importowały węgla z Rosji!
bohatersko oznajmił Dworczyk, ksywka „cieknąca skrzynka”
Ten węgiel  to prywatne firmy importują!

Te samą narrację sam premier powtórzył i kto tam jeszcze przed kamerę lub mikrofon delegowany przez Centralę został.

I tak PiS twardo stał na stanowisku:
my, tym prywatnym firmom,  zabronić tego importu możemy.

Nawet jeszcze ponad miesiąc po 24 lutego br., czyli po rozpoczęciu  przez Rosję dogrywki wojennej, stał !
Co ich tak przyspawało? Albo kto?
Rosjanie mordują naszych, ukraińskich braci – a kasa za ten ukradziony Ukrainie przez Rosję węgiel, z Warszawy jak płynęła, tak płyyyynieeee….

Swoją drogą, jak to możliwe, że Prezes Kaczyński, tak wrażliwy na „dorabianie się cwaniaczeniem”, nie zareagował?

Ale cóż – oni na Nowogrodzkiej, najwyraźniej cierpią na szczególną formę zbiorowego daltonizmu:

Żadne krzyki i płacze nas nie przekonają, że białe jest białe, a czarne jest czarne”
(cytat z klasyka)

Bo choć  przez 7 lat rządów PiSu (wcześniej przez rok rządów PO, ale tego pewien nie jestem) węgiel de facto ukradziony Ukrainie, bo pochodzący z zajętej w 2014 zwycięskiej dla Rosji wojnie, części Donbasu, szedł prywatnymi kanałami do Polski, pod nosami (żeby tylko pod nosami) pisowskich polityków,
to nikogo to nie obchodziło, z wiernotą-Przydaczem włącznie.

Jak to się nie nazywa paserstwo, to ja jestem z PiSu.

I za ten, wyeksportowany do Polski węgiel, Rosja mogła kupić także rakiety, czołgi, amunicję, których to utensyliów używa teraz na Ukrainie (nie poprawiać – na Ukrainie).

A nawet – zapłacić Rybusowi za kopanie w Rosji piłki.

Zapomniałbym: znaczną część uzbrojenia i amunicji, Rosja od lat kupuje w… ukraińskich fabrykach .

Screenshot 2022-06-25 at 13-56-26 Najwięcej broni Ukraina sprzedaje... Rosji

No, dlaczego się nie śmiejecie?

***

Sprawa Rybusa ufundowana jest na argumencie-wytrychu:

bo wojna!

Ale, o ile zauważyłem (bo ja spostrzegawczy jestem), Rosja toczy wojnę z Ukrainą, a nie z Polską, chyba, że się coś przez ostatnią noc zmieniło?

Co więcej, Polska utrzymuje z Rosją stosunki dyplomatyczne (chyba, że w nocy coś się zmieniło i w tej materii).

Owszem, państwo
(modna się stała ostatnio troska o „państwo”, to i ja się zatroszczę: o państwa Rybusów, mianowicie)
może obywatelom wydać ZALECENIE powrotu z konkretnego kraju.

Kazać chyba nie może, bo póki co, nie mamy żadnego stanu nadzwyczajnego (obym nie zapeszył).

Ale na pewno, nie ma prawa nikogo szantażować czy linczować medialnie, jak to się z Rybusem właśnie dzieje:

I nie kibicujcie temu dokopywaniu Rybusowi, bo te wszystkie cyngle, co się Rybusa dziś czepiają, jutro za Nowaka czy innego Kowalskiego się wezmą i kogo sobie tylko tymi kaprawymi oczkami wypatrzą.

***

Pierwszy, wślizgiem od tyłu, sfaulował Przydacz.

Przydacz to niby nie jest nawet Maląg, bo przed „minister”  wice ma, ale za to jest absolwentem Akademii Kijowsko-Mohylańskiej, co  najwyraźniej, w nowogrodzkim MSZ zastępuje moskiewskie MGIMO (guglować młodzi, guglować!).

W ślad za Przydaczem, przykopał Ziemkiewicz, nazywając Rybusa drugim Czeczką, co moim (i rzecz jasna niesłusznym) zdaniem jest wręcz prezentem dla dobrego ( i drogiego)  prawnika.

Gwoli przypomnienia: Czeczko był żołnierzem WP, który zdezerterował na Białoruś, gdzie… po opluciu Polski, ponoć samobójczo zawisł  w przydzielonym mu przez białoruskie władze mieszkaniu.

 

 

Ziemkiewiczowi poświęciłem wieeele lat temu tekst, w którym zaklasyfikowałem go jako autora komercyjnie niepokornego, który to tę swoją niepokorność fachowo monetyzuje i tylko czekać, aż sam się na Allegro wystawi.

Wreszcie, pękł selekcjoner reprezentacji, na którego zupełnie przypadkiem, dosłownie kilkadziesiąt godzin temu, po przeczytaniu przez wynajętych przez chyba największy portal internetowy w Polsce prawników, tysięcy stron akt z największej afery korupcyjnej w polskim futbolu, znalazły się dziwne kwity, i to w liczbie zastanawiającej.

Komunikat selekcjonera – poniżej.

„w związku z jego aktualną sytuacją klubową” – taaa…

***

A fakty są bezsporne:

1. Żona Rybusa jest obywatelką Rosji
2. Rybus ma z nią 2 dzieci
3. Cała, 4 osobowa rodzina mieszka w Moskwie
4. Jakaś pisowska wiernota nazwiskiem Przydacz czepia się, że Rybus nie tylko mieszka, ale i pracuje w Moskwie
5. Rybus jest (od wczoraj byłym) reprezentantem Polski
6. Przydacz jest Przydaczem
7. Ziemkiewicz jest kandydatem na ministra:
Cieślaka (tego, co kierowniczkę poczty w Pacanowie zwalniał)
8. Michniewicz -  zostanie byłym selekcjonerem

Na koniec:

Panie Rybus:
Niech Pan już w tej Moskwie zostanie, bo jak Pan wróci, to jeszcze Pana posadzą, piękną żonę skonfiskują, a dzieci oddadzą na wychowanie do jakiejś pisowskiej „rodziny zastępczej”, gdzie po przeprowadzonej resocjalizacji będą wyglądały (i zachowywały się)  jak Przydacz albo i Ziemkiewicz, że o Michniewiczu nie wspomnę.

Bo wojna!

https://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/8391637,michal-dworczyk-wegiel-rosja.html

http://blog.wirtualnemedia.pl/ewaryst-fedorowicz/post/monetyzacja-czyli-ziemkiewicz-na-allegro



tagi: ukraina  ziemkiewicz  michniewicz  przydacz  ruski węgiel  rybus 

ewaryst-fedorowicz
21 czerwca 2022 14:09
47     3751    7 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

przerywampanu @ewaryst-fedorowicz
21 czerwca 2022 15:55

czegoś głupszego już tu chyba nie przeczytam, przebił pan nawet tego biednego cyberenglanda, a wydawało się to niemożliwe 

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewaryst-fedorowicz
21 czerwca 2022 18:28

Swietny  wpis,  Panie  Ewaryscie  !!!

Nie  jestem  fanka  Rybusa,  ale  ten  caly  Przydacz  albo  Dworczyk,...  albo  ten  juz  dawno  temu  skompromitowany  Ziemkiewicz  czy  ten  caly  DECIAK  Michniewicz  moga  go  w  tylek  pocalowac...  jesli  Rybus  bedzie  chcial,  naturalnie.

Obluda  i  hipokryzja  osiaga  szczyty  !!!

 

A  oni  wszyscy  i  tak  sa  WON,...  nawet  gdyby  wojny  nie  bylo.  

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @ewaryst-fedorowicz
21 czerwca 2022 20:08

Nikt normalny, bedąc Polakiem, nie przeprowadza się do Moscowii. Jeżeli żeni się z Moskwicinką, sprowadza ją do Polski. Proste? Proste.

zaloguj się by móc komentować

Paris @maria-ciszewska 21 czerwca 2022 20:08
21 czerwca 2022 21:18

Voila,...

...  nie  wiemy  kto-zacz  ten  caly  Rybus,  Polak  czy  POlak,  a  moze  ,,polak,,...  ale  juz  wiadomo,  ze  to  temat  zastepczy  do  bicia  piany  przez  ciagle  tych  samych  i  samych  swoich  !!!

zaloguj się by móc komentować

zenekkw @ewaryst-fedorowicz
21 czerwca 2022 21:23

Z tego bełkotu wychodzi, że Rybus kopie w Rosji węgiel. Tylko co to kogo obchodzi?

zaloguj się by móc komentować

atelin @ewaryst-fedorowicz
21 czerwca 2022 22:19

Świetnie, ale kogo obchodzi Rybus poza jakimś Pudełkiem? Dziwię się Panu. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @atelin 21 czerwca 2022 22:19
21 czerwca 2022 22:59

Zupelnie  niepotrzebnie...

...  sie  Pan  dziwi  Panu  Ewarystowi,...  bardziej  wypadaloby  dziwic  sie  ,,naszym  mOnistrom  i  publYcystom,,  ktorzy  uznali  za  stosowne  wyjezyczac  sie  nt.  jakiegos  Rybusa  i  pApowac  ,,afere,,  na  cala  Polske  !!!

zaloguj się by móc komentować

tomciob @ewaryst-fedorowicz
22 czerwca 2022 01:38

Witam. Jeśli jest coś w tej notce rzeczywiście interesującego, przynajmniej dla mnie, to sprawa eksportu uzbrojenia do Rosji. Co ciekawe przed nacjonalizacją Moto-Sicz, jednej z większych firm zbrojeniowych, jej kapitał należał również do Chińczyków, którzy oprotestowali tę nacjonalizację. A więc decyzja o oderwaniu się Ukrainy od Rosji rozpoczęła być realizowana w praktyce na początku 2021 roku wraz z nacjonalizacją tamtejszego przemysłu zbrojeniowego. A więc cel wojny z Ukrainą ze strony Rosji wydaje się być oczywisty. Odzyskanie kontroli nad traconym, cennym i potężnym przemysłem zbrojeniowym Ukrainy. Podpowiada też strategiczne kierunki działań kinetycznych - Zaporoże. Rybus przy tym to jak ziarnko piasku na plaży. Ciekawa notka. Dziękuję

https://edialog.media/2021/03/12/nacjonalizacja-motor-sicz/

https://edialog.media/2021/02/01/sankcje-i-przerwane-zgromadzenie/

https://edialog.media/2020/12/08/arbitraz-ws-motor-sicz/

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @ewaryst-fedorowicz
22 czerwca 2022 09:08

Jeśli Ziemkiewicz nie odróżnia Rybusa od Czeczki to chyba powinien udać się na emeryturę. Nie znam się na piłce nożnej i sprawy tzw. ligi czy czegoś w tym podobie są mi obce ale skoro człowiek pojechał na gastarbeit i ma kontrakt, plus rodzinę tamtejszą, to o co im chodzi. Przecież w tej chwili w Polsce siedzi prawdziwa ruska agentura  udrapowana na gastarbeiterów, gotowa do akcji .   Tymczasem od lat idzie pełną parą kolaboracja tzw. ludzi filmu i teatru z rosyjską "kulturą i sztuką". I są to nazwiska z najwyższej półki, od pana Żebrowskiego i Olbrychskiego zaczynając. Wspomnę o jednym z najbardziej antypolskich filmów obecnych czasów tj. "Taras Bulba" z 2009  w reżyserii towarzysza Władimira Bortki, obecnie najbardziej zażartego Wielkorusa , popierającego politykę "pana Putina" na Ukrainie i to publicznie. Na liście płac znalazła się też pani Magdalena Mielcarz , ale ona mieszka w Stanach i jest blondynką, więc niech jej tam będzie.

Jakoś nie słyszałam, żeby Ziemkiewicz odniósł się do afery z udziałem polskich gwiazd  w  filmie  "Taras Bulba" z 2009, w którym Polscy husarze są przedstawieni jak "dzikie zwierzęta". Żebrowski wystąpił zresztą w filmie "1612" o tej samej wymowie co "Taras Bulba".

A oni czepiają się Rybusa.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Taras_Bulba_(film_2009)

zaloguj się by móc komentować

atelin @pink-panther 22 czerwca 2022 09:08
22 czerwca 2022 09:50

Było takie słuchowisko w PR3. "Bulba" na pożegnanie.

zaloguj się by móc komentować

valser @pink-panther 22 czerwca 2022 09:08
22 czerwca 2022 10:10

Kanapowy patriotyzm i pouczanie, jak nalezy zyc i jakie decyzje podejmowac, jest po prostu nieznosny. Gdyby jeszcze ten Rybus byl jakims naukowcem, ktory pracuje dla kacapskiego koncernu zbrojeniowego, to mozna byloby sie strzepic w temacie. W kazdym razie chcialbym zobaczyc Ziemkiewicza decyzje w takich okolicznosciach, kiedy on w sprawach mniejszego kalibru i ryzyka zachowywal sie jak szmata i potrafil to po swojemu uzasadnic.

Rybus ma rodzine w Moskwie, ma robote, z pewnoscia mowi dobrze po rosyjsku i prawdopodobnie zostanie tam na stale. Wywrocic sobie swiat do gory nogami z powodow propagandowych i dlatego co tam sie Ziemkiewiczowi we lbie kotluje i zeby calemu popapranemu towarzystwu dziennikarskiemu zrobic dobrze, to jest jawna glupota.

Ja za trzy tygodnie bede w jednej szwajcarskiej szatni urzedowal z trzema ruskimi trenerami

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%AE%D1%80%D0%B7%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D0%B2,_%D0%92%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%BC%D0%B8%D1%80_%D0%92%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%BC%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87

https://www.redbulleishockeyakademie.com/team/andrei-lavrov?level=U18%20AKA

https://en.wikipedia.org/wiki/Igor_Kravchuk

Przez glowe by mi nie przeszlo, zeby abdykowac, zamknac sie w klozecie i oglosic niepodleglosc.

 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @valser 22 czerwca 2022 10:10
22 czerwca 2022 10:49

Tak - trudno wymagać od Rybusa, że rzuci żonę, dzieci, pracę i pokaże jakim jest patriotą. Na ale z drugiej mańki mamy PZPN finansowany w dużej mierze ze środków publicznych. PZPN, który walnie przyczynił się do wykluczenia ruskiej fedracji piłki kopanej z rozgrywek międzynarodowych, jak ten sam PZPN mógłby logicznie uzasadnić swoje stanowisko, kiedy jednocześnie korzysta z zasobów tejże federacji (bo Rybus na tę chwilę jest zasobem ruskiej federacji, która daje mu kasę, szkoli i trenuje). Szanuje wybór Rybusa i go rozumiem ale na tą chwilę nie ma możliwości aby on grał z orzełkiem na piersi.

Oczywiście nawiązując do tego co napisała Pani Pantera - uważam, że równą miarą należy mierzyć wszystkich, którzy w jakiś sposób swoje fortuny powiązali z Moskwą.

zaloguj się by móc komentować

valser @aszymanik 22 czerwca 2022 10:49
22 czerwca 2022 11:09

Sprawa jest jasna i nie wymaga duzej filozofii. Rybus powolania do kadry nie dostanie, nawet, gdyby gral lepiej niz Lewandowski. Takie sa konsekwencje jego wyboru i mysle, ze on jest swiadom tego co sie z jego decyzja wiaze. Jak ktos sie domaga, zeby zrezygnowal, to niech mu wyplaci kase, ktora zarabia w Rosji, plus rekompensate za opuszczenie kacapii i wtedy moze sie produkowac w temacie.

W NHL w tej chwili jest kilkudziesieciu ruskich zawodnikow i nikt nie wymaga od klubow, zeby uwolnili zawodnikow z kontraktow, bo wojna. Presja, ktora sie wytrwarza w tych sprawach jest idiotyczna i funkcjonuje przede wszystkim w mediach, potrzebna do grzania bezsensownych tematow. 

Ja uwazam, ze do kacapow trzeba strzelac, a takze do wszystkich, ktorzy w jakikolwiek sposob zanngazowani sa w wojne na Ukrainie po stronie kacapii. Chodzi jednak o to, zeby nie strzelac na oslep, bo wtedy czlowiek staje sie kacapem.

 

zaloguj się by móc komentować

atelin @Paris 21 czerwca 2022 22:59
22 czerwca 2022 11:11

To nie ministrowie, tylko dZieNNikaRzyny.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @valser 22 czerwca 2022 11:09
22 czerwca 2022 11:18

Ja nie strzelam do Rybusa - powiedziałem, że to jego wybór i nic mi do tego. Piszę tylko, że powoływanie go w tym momecie do kadry to byłaby wizerunkowa klęska i nie ma sensu z dojrzałego faceta, bardzo dobrze zarabiającego robić jakiejś ofiary PiSowskiego reżimu.

zaloguj się by móc komentować

valser @aszymanik 22 czerwca 2022 11:18
22 czerwca 2022 11:20

dokladnie tak. Sprawa Rybusa to zastepczy temat, jak 95% innych tematow w mediach. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @atelin 22 czerwca 2022 11:11
22 czerwca 2022 12:34

"Rybus powolania do kadry nie dostanie, nawet, gdyby gral lepiej niz Lewandowski."

Kara to straszna.

Pewnie się facet cieszy i zaznał ulgi.

Kadra bowiem jaka jest każdy widzi.

Od pamiętnego popisu na Mundialu w Rosji ja już występów orłów [Nawałki a teraz Michniewicza] nie oglądam bo i nie ma czego oglądać.

zaloguj się by móc komentować

valser @Szczodrocha33 22 czerwca 2022 12:34
22 czerwca 2022 12:54

Ostatni mecz pilkarski jaki ogladalem to byl ten.

https://www.youtube.com/watch?v=o5QlBHF6ib8

Po tej akcji stwierdzilem, ze nie ma sensu proncioovy ogladac, chociaz niektorzy nazywaja to "pieknem i magia futbolu".

zaloguj się by móc komentować

Paris @pink-panther 22 czerwca 2022 09:08
22 czerwca 2022 13:04

Bo  to  jest...

...  SWOLOCZ  i  CZYSTA  KACAPIA...  i  do  tego  ZDRADZIECKA  TARGOWICA  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @atelin 22 czerwca 2022 11:11
22 czerwca 2022 13:19

Pardon,...

...  ale  Pan  Ewaryst  wyraznie  napisal  co  wyjezyczal  ten  caly,  dety  Przydacz  i  Dworczyk...  

...  i  komu  to  potrzebne...  niech  oni  zajma  sie  swoja  robota  ministerialna,  a  dZiennikaRZyny   NA  BRUK,  skoro  robia  ,,siwy  dym,,  i  pApuja  takie  szmatlawe  i  zenujace  tlity  !!!

A  Rybusa  i  jego  wybory  niech  zostawia  w  spokoju,  bo  bez  Rybusa  i  tak  ta  DZIADOWSKA  reprezEtacja  sie  nie  zawali,...  bo  juz  i  tak  dawno  jest  zawalona  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 22 czerwca 2022 12:34
22 czerwca 2022 13:29

No,  jak  to  nie  ma  czego  ogladac  ?!?!?

Lewandowski  teraz  ,,bryluje  na  czerwonych  dywanach,,...  wyskakuje  z  kazdego  brukowca  i  szmatlawca  w  Polsce,  on  i  CALA  jego  rodzinka...  mamusia,  tesciowa,  siostra,  brat  zony,  ale  to  i  tak  jeszcze  nie  wszyscy...

...  ludzie  juz  RZYGAJA  tym  ,,dobrem  narodowym,,  !!!

zaloguj się by móc komentować

Vester @ewaryst-fedorowicz
22 czerwca 2022 15:01

Zakiwał się Pan tym wpisem. Chyba ma Pan za dużo wolnego czasu. Rzeczy oczywiste nie powinny być poddawane pod dyskusję.

zaloguj się by móc komentować

Vester @ewaryst-fedorowicz
22 czerwca 2022 15:01

Zakiwał się Pan tym wpisem. Chyba ma Pan za dużo wolnego czasu. Rzeczy oczywiste nie powinny być poddawane pod dyskusję.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ewaryst-fedorowicz
22 czerwca 2022 15:31

A ja trochę żałuję,ze marnuje pan tak dobre"pióro"na sprawę pana Rybusa. A już zupełnym nieporozumieniem jest poruszać sprawę importu węgla jako argumentu kłamstwa,której raczył pan poswięcić sporo zdań.Nic nie wynurza się jak Wenus z morskiej piany,a pan Rybus jest produktem ubocznym tej wojny w dyskusji i zastępczym temacie :co jest grane.? I nie warto kruszyć o niego kopii,dodając mu splendoru pokrzywdzonego kombatanta.

Sprawa importu węgla o pomstę do nieba woła i raczej liczyłam ,że pan dobierze się politykom odpowiedzialnym za stan rzeczy porządnie do zadka... Tropy wiodą w lata 90-te gdzie tak ochoczo ruszono górnictwo i  potężną restrukturyzację kopalń. W wyniku przekształceń własnościowych część elektrowni i elektrociepłowni weszła w skład koncernów zagranicznych,-które miały Odpowiednią koncepcję m.in. dotyczącą zakupu węgla... A już po wejściu do tak szacownej instytucji jak Unia ,wszelkie zabazpieczenia diabli wzięli i to Unia pokazała "jak importować węgiel mamy",ba! – kluczową Decyzją Rady UE 787 (do ewentualnych dofinansowań ) - pozwalała ona dopłacać do produkcji węgla, ale tylko w kopalniach zamykanych . Liczyłam ,ze to pan wypunktuje polityków za ten stan rzeczy,który nie spadł nam nagle z nieba.

Okazało się,że wydobycie  węgla w Polsce to śmiertelne zagrożenie dla klimatu,a węgiel w Niemczech to gospodarcza konieczność. ! wnioski takie same się nasuwają wobec decyzji naszych sąsiadów Minister Niemiec planuje zwiększenie generacji energii elektrycznej opartej na węglu .

Rozumiem także pana stanowisko,że mamy tu i teraz taki stan rzeczy i nie zgadza się pan z tym.No myślę,że nie tylko pan... bez analizy i przyczyny można  tak każdemu łeb urywać,a pan Rybus i tak za swoją postawę sportowo-rodzinną- będzie opływał w luksusy... "Bo wojna!"

https://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/8464094,niemcy-wegiel-gaz-sankcje-gazprom-wladimir-putin-robert-habeck.html
 

zaloguj się by móc komentować

atelin @Vester 22 czerwca 2022 15:01
22 czerwca 2022 15:46

Ceterum censeo Ewaryst chce SN sprowadzić do poziomu Pudelka.

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 22 czerwca 2022 15:31
22 czerwca 2022 15:57

Rzeczywiscie,  Pani  Seleno,...

...  oplywajacy  w  luxusy  Rybus  to  wdzieczny  temat  do  bicia  debilnej  piany,  ale  ,,nasi  i  nienasi  mOnistrowie,,  tez  oplywaja  w  luxusy  i  to  wcale  niemniejsze  od  Rybusa  !!!

A  narod  chyba  jeszcze  nie  zapomnial  jak  POPiS   wspolnie  i  zgodnie  WYDYMAL  nas,  czyli  narod  z  wegla  i  nie  tylko,...  a  dzis  mOnister  Ziobro-samodobro,  czyli  KRET  PiS`owski  bierze  sie  za  ,,wyprostowanie,,  tego  problemu,  bo  za  niespelna  3  lata  wybory  prezydEckie,  wiec  ,,cza  pSZypunktowac  u  ciemnego  ludka  polskiego,,...  i  tyle.

 

Poza  tym,  to  nie  ma  co  udawac,  ze  to  co  dzis  jest  ,,odgrywane  na  politycznej  scenie,,  to  jakis  nieszczesliwy  PRZYPADEK  czy  pechowe  zrzadzenie  losu,  bo  to  bylo  juz  ZNACZNIE  WCZESNIEJ  UKARTOWANE,...  a  kryminalisci  i  wszyscy  winni  obecnej  sytuacji,  dalej  chodza  po  wolnosci  w  glorii  chwaly...  i  KOOPTUJA  do  nich  ,,nowi,,...  BO  WOJNA  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 22 czerwca 2022 12:54
22 czerwca 2022 20:02

Pełna racja.

Ja miałem swoją własną akcję, w ubiegłym tygodniu w środę jadąc na rowerze zderzyłem się z samochodem na skrzyżowaniu.

Nieprzytomnego zabrali mnie do szpitala, już w domu jestem.

Złamana kość policzkowa, lekki wstrząs mózgu i ogólne potłuczenia.

Ale dochodzę powoli do siebie, wyzdrowieję.

Pozdrawiam wszystkich komentatorów i życzę zdrowia.

zaloguj się by móc komentować

valser @Szczodrocha33 22 czerwca 2022 20:02
22 czerwca 2022 20:35

no niezle. Crash test zaliczony. Kosc policzkowa zlamana, a auto dokasacji.

Zdrowiej chlopie, bo Ojczyzna Cie jeszcze bedzie potrzebowac. 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 22 czerwca 2022 20:35
23 czerwca 2022 02:35

"no niezle. Crash test zaliczony. Kosc policzkowa zlamana, a auto dokasacji.

Zdrowiej chlopie, bo Ojczyzna Cie jeszcze bedzie potrzebowac."

Dzięki.

Już mi lepiej, siniaki schodzą powoli, jeszcze problem z bólem głowy.

Samochód chyba w porządku, bo przecież to ja na rowerze byłem tą stroną słabszą, babcia za kierownicą była przestraszona, a ja darłem tylko mordę"

"get out of my way!!!"

Ale wiedziałem że zderzenie już za chwilę, bo pokazała się nagle z prawej strony, a ja miałem dosłownie 2-3 sekundy, wyrżnąłem w ten wóz i światła mi zgasły, potem film mi się ponownie otworzył już na pogotowiu, jak zaciekawiona pielęgniarka świeciła mi latarką w oczy i sprawdzała moją orientację.

Rozmawiałem już wstępnie z ubezpieczycielem tej pani kierującej samochodem, powiedzieli mi że z grubsza na razie wygląda na to że większość winy za wypadek [tu obliczają to procentowo] ponosi ich kierowca, więc jest spora szansa że za te bóle i niedole dostanę od nich trochę grosza, a przydałoby się.

Jakby nie było dobra firma, State Farm, w ścisłej czołówce firm ubezpieczeniowych w Stanach.

Będę w Polsce w sierpniu i szykuję się na zakupy u Gabriela online.

Pozdrawiam panie Piotrze i dziękuje za pamięć.

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Szczodrocha33 23 czerwca 2022 02:35
23 czerwca 2022 02:36

I tak myślę że Bóg nade mną czuwał, bo mówiąc szczerze to nawet kasku na łbie nie miałem.

zaloguj się by móc komentować

valser @Szczodrocha33 23 czerwca 2022 02:35
23 czerwca 2022 04:12

Czyli plan jest. A jak jest plan, to juz jest dobrze. No i nie takie imprezy kladlismy na lopatki.

Ja tymczasem wchodze w faze starczej bezsennosci.  Takie sa efekty chodzenia spac przed polnoca.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 23 czerwca 2022 04:12
23 czerwca 2022 04:58

Jest w porządku , żyję, a to najważniejsze.

Zastosuję gospodarkę planową, powinna zadziałać.

Ze spaniem nie będę chyba miał kłopotów bo strzeliłem sobie piwko, więc rano ocknę się wypoczęty.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @BTWSelena 22 czerwca 2022 15:31
23 czerwca 2022 07:50

@BTWSelena

Pudło!

Akurat w temacie mordowania Polskiego Węgla nie mam sobie nic do zarzucenia: pisałem o tym wiele razy:

np. …11 lat temu, tu (morduje Buzek z PO)

https://www.salon24.pl/u/ewarystfedorowicz/295619,jerzy-buzek-medialnie-obrazony

I ostatnio, np. tu: (morduje Sasin z PiS )
http://ewaryst-fedorowicz.szkolanawigatorow.pl/picdemia-czyli-polakom-kopalnie-niepotrzebne

A sprawa Rybusa jest kolejnym, z premedytacją wprowadzonym tematem zastępczym, pisowskim szczuciem:

niedawno przerabialiśmy już szczucie na hodowców norek z likwidacją BEZ ODSZKODOWANIA majątku wartego 10 milinów zł, na niezaszczepionych (chyba Pani te ohydę pamieta?), to teraz na Rybusa, który ma przykryć sprowadzany na Polaków energetyczny armagedon (ale nie przykryje)
https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C805869%2Ckoronawirus-u-norek-jest-decyzja-o-likwidacji-fermy.html

 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @maria-ciszewska 21 czerwca 2022 20:08
23 czerwca 2022 07:54

@maria-ciszewska

Nie wiem, skąd Pani czerpie swoje kryteria normalności.
Moim zdaniem są one absurdalne.

PS. Natychmiast przypomniał mi się , majacy kilkadziesiat lat, fragment wierszyka  Andrzeja Waligórskiego :

„można pięknie kochać Rosjankę – Niemka kwiknie i powie – gut, danke” .

Ale Waligórski też pewnie ruską onucą był, tak że ten...

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @zenekkw 21 czerwca 2022 21:23
23 czerwca 2022 07:57

@zwenekkw

"rusz się zenek - śnieg na dworze, mówie wstań, bo ci przyłożę" (Rosiewicz, stare, ale pasuje)

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @pink-panther 22 czerwca 2022 09:08
23 czerwca 2022 08:08

@pink-panther

Pani Pantero,

Widziałem Bulbę w sieci – co ciekawe, Bulbę gra Hoffmanowy Chmielnicki, czyli Stupka.
Ligia Kawalerowiczowa biust mołojcowi pokazała i tylko Sienkiewicza w obu przypadkach szkoda.

Film jest propagandą totalną. Scena finałowa - "dydaktyczny" walor ma.

A u nas - standardzik,  organa (i organki)  szczują, („bo wojna”) i wszystko im jedno, kim to szczucie nakręcają.

Pozdrawiam Panią!
 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @atelin 21 czerwca 2022 22:19
23 czerwca 2022 08:15

@atelin

Rybus jest pretekstem - modus operandi jest istotny:
Szczucie.
Szczucie na hodowców norek, na niezaszczepionych, teraz na Rybusa, jutro na kogoś innego: PiS ma taki modus operandi>

A tym czasem, całymi latami firny zaprzyjaźnione z władzą (jesteśmy dorośli – tylko takie firmy mogły bezkarnie ten węgiel importować) , płaciły Ruskim za węgiel wydobywany w okupowanym (no co – oficjalna narracja) ukraińskim Donbasie, by Ruskie mogły sobie kupić broń w ukraińskich fabrykach, która to bronią tłuką teraz Ukraińców.
To nie „krwawe pieniądze” ?

Z pudelkowym pozdrowieniem

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Vester 22 czerwca 2022 15:01
23 czerwca 2022 08:19

@Vester

A mam, umiem zarządzać czasem, wolnym też.
Lata praktyki
To wczorajsze wędzenie.
Korzystam, póki wolno.



 


 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @valser 22 czerwca 2022 10:10
23 czerwca 2022 08:21

@Valser

w życiu bym nie przypuszczał, że akurat w tej kwestii się Pan mnie nie czepnie, a wręcz przeciwnie.
No proszę.

zaloguj się by móc komentować

chlor @ewaryst-fedorowicz 23 czerwca 2022 08:15
23 czerwca 2022 09:48

Szczucie nie jest charakterystyczne akurat dla PiS. Zawsze i wszędzie socjaliści wyznaczają sobie jakaś grupę do roli wrogów ludu.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ewaryst-fedorowicz 23 czerwca 2022 07:50
23 czerwca 2022 12:52

Reformę wydobycia węgla i zamykania kopalni ,rozpoczęto po 1989 roku i była przedmiotem obrad okrągłego stołu.Stan ilości kopalni był 70 i trzy w budowie. rozpoczęto od likwidacji Przedsiębiorstw
Eksploatacji Węgla, które przestały działać 31 grudnia 1989 r. Stało się to na podstawie uchwały Rady Ministrów z 11 grudnia 1989 r.W tym samym czasie wysokim podatkiem obrotowym obłożono węgiel eksportowany. Spowodowało to ograniczenie eksportu, mimo iż był on opłacalny...I tak partyjki po sobie rzadzące i przedsiębiorcy post-komunistyczni zaczęli bawić się reformą górnictwa, jak reformami -potocznie  zwanymi majtkami ...

W skrócie co jedna partia uchwalała,następna obalała stosujac swoje metody.....A wszystko to w imię demokratycznych wolności ,a później ku uciesze reformatorów -nadrzędności wszystko-wiedzącej sprawiedliwości unijnej. Sumując ,wybiórczo monity blogerów(zresztą słuszne) zabawa interesów biznesu,kończy się nieodwracalnym niebezpieczeństwem energetycznym w prawie 38 milionowym państwie... Z linku wynika jasno" A ile kopalń Sasin zamknął?  – dwanaście! "ale i tak winny " kniaź nowogrodzki. Pewnie można to i tak ująć. I absolutnie zgadzam się z panem co do praczy mózgów. To się dzieje na różne sposoby.  Jak podają statystyki:  Ogółem w okresie od 1994 do 2005 roku zlikwidowano całkowicie 38 kopalń. To tylko taki wycineczek o stanie górnictwa.

Myślę ,że nie trzeba "sprawy Rybusa",aby pokazywać pisowskie szczucie i ten temat przykrywać,bo widać go jak na dłoni.
 

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @ewaryst-fedorowicz 23 czerwca 2022 07:54
23 czerwca 2022 18:39

Gdzie Pan wyczytał, że nie można kochać Rosjanki? Bo przecież nie u mnie.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @ewaryst-fedorowicz
24 czerwca 2022 10:14

Widzę, że jak oficjalnie się Pana nie zbanuje to będzie Pan wracał jak bumerang.

 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Kuldahrus 24 czerwca 2022 10:14
24 czerwca 2022 10:27

@Kuldahurus

To interesujące, że popiera Pan wieeeloletni import z Rosji ukradzionego Ukraińcom wegla, przez formy prywatne, całkowicie, ale to całkowicie nie związane z zaprzyjaźnionymi z kim trzeba, "instruktorami narciarstwa" i "handlarzami bronią" .

W tym konteście Panskie poparcie dla montażu pt "szczucie na Rybusa" jest całkowicie zrozumiałe

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @maria-ciszewska 23 czerwca 2022 18:39
24 czerwca 2022 10:28

@maria-ciszewska

U Pani nie - bo ja u Pani, niczego nie czytam.
 

zaloguj się by móc komentować

valser @ewaryst-fedorowicz 23 czerwca 2022 08:21
24 czerwca 2022 11:05

Nie rozumiem dlaczego mialbym sie pana czepiac i w jakim celu?

Jest pan koneserem wysokiej klasy dymionych wedlin wiec to pana ustawia w szeregu konkretnych gosci.

Cala reszta, te Rybusy, newsy, karkolomne szusy sa tutaj zupelnie bez znaczenia.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @ewaryst-fedorowicz 24 czerwca 2022 10:27
24 czerwca 2022 12:52

I co jeszcze popieram według Pana?

Sądziłem, że po tylu latach siedzenia w branży reklamowej zacznie Pan używać w końcu, jakichś bardziej skomplikowanych wytrychów marketingowo-socjotechnicznych, niż ci co sprzedają emerytom "cudowne samo-gotujące garnki" na gminnych świetlicach. Jednak się zawiodłem.

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować