Zarządzanie strachem, czyli nie jestem sam!
17 marca opublikowałem tekst pt Zarządzanie strachem, czyli Włochów wina!, w którym poinformowałem, że na koronawirusa mam, cytuję – wywalone.
Dlaczego mam – wyjaśniłem, po czym oddałem się swoim ulubionym zajęciom.
Tekst powstał w momencie, gdy w PRL-bis stosowne służby naliczyły 5 (słownie: pięć) osób, które na tego koronawirusa zmarły.
Dodałem, że o 5 za dużo, ale tylko 5.
W tak zwanym międzyczasie pojechałem sobie na wieś: pogoda w połowie ub. tygodnia była śliczna, pod koniec też niezła, toteż oddałem się swoim kolejnym, ulubionym zajęciom (bo mi jeszcze nie zabronili), między innymi uwędziłem sobie boczek i karkówkę.
Wiatr był dziarski, drewno starannie dobrane, więc wędzenie szło mi doskonale.
Fotel pod żywopłotem, kawa, z wędzarni zapach, jak za mojego dzieciństwa, a ludzi (jak to na wsi) – mało, tak że w zasięgu wzroku miałem 2-3 osoby.
Po wędzeniu zrobiło mi się lekko na duszy (i w torbie, bo z 1 kilograma mięsa zostaje średnio 60 deko wędzonki, ale ja, wzorem naszych przodków, nie używam żadnych zalew, szpryc, azotanów i innego badziewia, a traktuję mięso wyłącznie suchą solą, wcieraną starannie tymi rękami).
***
Po powrocie do stolicy czekała na mnie znana już moim wiernym Czytelnikom (i nabludatielom) brzoskwinia, tym razem już w pełnym rozkwicie, co oznacza obietnicę sporego plonu, bo ona z tych samopylnych jest (niektórzy mogą jej tego pozazdrościć).
Mając w lodówce wędzonki, a na balkonie rozkwitłą brzoskwinię, zaś w ręce wydaną po rosyjsku (taka prawda – po rosyjsku, jest taki język), a kupioną 4 miesiące temu (inna epoka….) na warszawskich Targach Książki Historycznej, opisującą dalsze, fascynujące losy polskich, wziętych po 17 września przez sowietów do niewoli i wcielonych do czerwonej floty okrętów Flotylli Pińskiej książkę, doszedłem do wniosku, że mam na tego koronawirusa nie tylko wywalone, ale wywalone coraz bardziej, a nawet dubeltowo.
Dlaczego?
A dlatego, że dziś, czyli 23 marca, 6 dni po napisaniu poprzedniego tekstu, liczba ofiar koronawirusa w Polsce wzrosła do 8 (słownie – ośmiu), co jest o 8 za dużo, ale jednak tylko 8.
Jak rozumiem, pisowska w przeważającej większości Publiczność, nie kwestionuje tych danych, nie będzie mi się tu wydzierać, że fejk nius czy takie tam, bo dla pisowskiej Publiczności ( jak wspomniałem, w zdecydowanej większości na tym blogowisku występującej) minister zdrowia Szumowski jest wiarygodny? Tak?
No właśnie.
Ponieważ GUS (jak rozumiem, dla tej samej Publiczności też jest wiarygodny) poinformował, że w 2019 liczba zgonów w PRL-bis wyniosła 410 tysięcy, co jest o 410 tys. za dużo, ale po podzieleniu przez 365 wypada 1123 zmarłych na dzień,
tych 8 ludzi zmarłych w Polsce od początku tego globalnego humbugu/grandy/prowokacji/operacji terrorystycznej (wersja do wyboru) jest wynikiem mikroskopijnym.
I prosiłbym mi tu nie pisać o Włoszech, bo ja mieszkam nie we Włoszech, a w Kraju nad Wisłą, i choć Włochom, którzy – jak wyłuszczyłem w poprzednim felietoniku – w ub. roku ugościli 6 milionów Chińczyków, a w samym tylko Mediolanie (miasto takie w Lombardii, czyli w epicentrum koronawirusa) ponad milion współczuję, nie mam zamiaru się ani denerwować, ani bać, bo na dalszy rozwój wypadków zaprogramowanych przez jakiś gang łuskowców, nietoperzy, eskimosów, czekistów czy jak się te kanalie wabią, wpływu nie mam i miał nie będę.
(swoją drogą, kilkunastosekundowa sekwencja z jadącą nocą kolumną wojskowych ciężarówek wiozących – jak poinformował lektor - trumny, to majstersztyk komunikacji z kategorii wspomnianego zarządzania strachem).
***
Ale wracając do naszych baranów (to nie epitet – to cytat).
Winien jestem wyjaśnienie, dlaczego mam na koronawirusa wywalone dubeltowo:
otóż w słynnym już, a udzielonym w RMF FM Red Ziemcowi wywiadzie, Prezes Kaczyński poinformował urbi et orbi et interneti (to moje), że nie widzi powodów, żeby wyznaczone na 10 maja wybory na lokatora nieruchomości na Krakowskim Przedmieściu 46/48 przesunąć na inny termin.
Deklarację Prezesa przyjąłem z wielką radością, bo to znaczy, że on tak jak ja (cóż – ja się zadeklarowałem pierwszy) ma na tego koronawirusa wywalone, a skoro tak, to za chwilę wywalone będą mieli i marszałka Witek, eksmarszałek Karczewski, damy i gaspada Mazurek, Maląg, Brudziński, Terlecki, Czabański aż po red Lichocką, że o czeladzi i ciurach nie wspomnę.
PS. Nie wolno mi chodzić na siłownię, ale jak tylko się trochę ociepli, to corocznym zwyczajem, na większy balkon wystawiam ławkę treningową, zestaw sztangielek i ketli, i będę miał siłownię własną, co każdemu, kto ma balkon (lub ogródek) polecam.
http://ewaryst-fedorowicz.szkolanawigatorow.pl/zarzadzanie-strachem-czyli-wochow-wina
tagi: jarosław kaczyński urbi et orbi et interneti wybory prezydenckie koronawirus
![]() |
ewaryst-fedorowicz |
23 marca 2020 15:18 |
Komentarze:
![]() |
tadman @ewaryst-fedorowicz |
23 marca 2020 15:24 |
Na przykład taki medal ma awers i rewers. :)
![]() |
ewaryst-fedorowicz @tadman 23 marca 2020 15:24 |
23 marca 2020 15:28 |
@tadman
Ja mam dużo zajęć, ale akurat numizmatyką się nie interesuję :-)
![]() |
Rozalia @ewaryst-fedorowicz |
23 marca 2020 17:42 |
A w Bułgarii Prezydent nie podpisał ustawy o wprowadzeniu stanu wyjątkowego.
Oprócz mediów jeszcze coś musi działać, że ludzie zdurnieli. Można się domyślać, ale niewtajemniczeni na razie się nie dowiedzą. Swoją drogą zarządziciele tej hucpah mają jaja, kiedy widzą ludzi posłusznie wykonujących najdurniejsze zarządzenia. Ja już się z kimś witałam przez foliówkę. A jeśli ktoś kaszlnie, zaraz się usprawiedliwia i zarzeka, że nie ma koronawirusa.
Ja też mam na świrusa wywalone, ale skutki zarządzanie strachem będą bardzo poważne. Nie chcę używać katastroficznych określeń.
![]() |
adamo21 @ewaryst-fedorowicz |
23 marca 2020 17:57 |
Wędzone zrazy, na czas zarazy!
B. duży plus... wędzony.
![]() |
Paris @ewaryst-fedorowicz |
23 marca 2020 17:58 |
Co prawda...
... mam ogrodek - i to wcale nie taki najmniejszy - mam zajecie juz od dluzej niz tygodnia - jutro posieje warzywa, potem troszke skopie ogrodek pod inne uprawki, bo popikowane pomidorki juz ladnie rosna - wiec pracy troszke bedzie i silowni nie bede musiala urzadzac...
... a wybory majowe - te juz w zupelnosci mnie nie interesuja... bo zycie jest zbyt kruche i niepewne zeby takimi glupotami sie zajmowac !!!
![]() |
ewaryst-fedorowicz @Rozalia 23 marca 2020 17:42 |
23 marca 2020 18:07 |
@Rozalia
Media pelnią rolę katalizatora (na studiach dużo chemii i biochemii miałem):
" Katalizator – substancja chemiczna, która dodana do układu powoduje zmianę ścieżki kinetycznej reakcji chemicznej, na taką, która ma niższą energię aktywacji, czego efektem jest wzrost szybkości reakcji chemicznej (wiki tu nie kłamie).
Natomiast IMO dobre laboratorium, to jest ten klucz do obserwowanego właśnie sukcesu, w postaci totalnej - pardon - sraczki,
Niestety, co jest za drzwiami , które ten klucz otwiera, nie wiemy.
![]() |
ewaryst-fedorowicz @adamo21 23 marca 2020 17:57 |
23 marca 2020 18:08 |
@adamo21
Wirus wirusem, ale jeść trzeba :-)
![]() |
Paris @Rozalia 23 marca 2020 17:42 |
23 marca 2020 18:25 |
Stety...
... ale jest i bedzie tak jak piszesz !!!
A najwieksze jaja to z tego co widze sa we Francji... Policja bardzo skrupulatnie "egzekwuje prawo" na straganach, na deptakach, na plazach, od ludzi uprawiajacych codzienny joging, rowerek czy inna yoge... jest tego juz na dziesiatki tysiecy mandatow po 130€ kazdy - no biznes jest naprawde niezly. Do tego ciagle pokazuja jak to mieszkancy czynia straszny "aplauz" w podziekowaniu "zarobionej" sluzbie medycznej, ktora lada dzien ma podjac decyzje o nie podlaczaniu do respiratorow ludzi starszych - chodzi o wskazanie granicy wieku.
Jednoczesnie pojawiaja sie pierwsze, powazne "kryzysowowirusowe problemy" ekonomiczne i gospodarcze... wielki problem nauki dzieci on-line, problemy zajmowania sie dziecmi w rozwiedzionych malzenstwach i innych zwiazkach partnerskich, rezygnuje sie z wyjazdow wakacyjnych, problemy z opieka nad ludzmi starszymi pozostajacymi w domach... wreszcie problemy celebrytow i wielkich artystow, ktorzy musza koncertowac we wlasnych domach... nb. ta koncertujaca artystyczna swolocz we wlasnych domach to dopiero jest ZENUA i ZENADA, ze nie uwierzy sie w to dotad az nie zobaczy sie tej hucpy on-line na wlasne oczy !!!
To normalnie jest ODLOT... i tak ma byc prawie do konca maja !!!
![]() |
ewaryst-fedorowicz @Paris 23 marca 2020 17:58 |
23 marca 2020 18:56 |
@Paris
O, ogródek to miła sprawa, ale (a jednak!) jest zdecydowanie bardziej pracochłonny, niż wędzarnia :-)
No i kluczowa jest ziemia - na marnej szkoda się męczyć, bo i tak niewiele urośnie.
Maj?
W maju miałem w planach Grodno i Lidę, a te wirusowe skunksy mi je wywaliły w kosmos.
Ponieważ celem tej hucpy jest zniszczenie klasy średniej, każdy socjalista jest moim osobistym wrogiem.
![]() |
krzysztof-laskowski @ewaryst-fedorowicz |
23 marca 2020 19:31 |
Piękne kawałki mięsa.
Obawiam się, że ta pandemia stanowi przygrywkę do rozpętania niepokojów społecznych w wielu krajach.
![]() |
krzysztof-laskowski @ewaryst-fedorowicz |
23 marca 2020 19:32 |
To znaczy, pandemia polityczno-medialna.
![]() |
Matejek @ewaryst-fedorowicz |
23 marca 2020 19:41 |
mmm, ja bym od razu w ogrodzie stół nakrył
![]() |
Rozalia @Paris 23 marca 2020 18:25 |
23 marca 2020 19:43 |
Udaje się, bo żabę gotują stopniowo. Dają nadzieję końca. Dwa tygodnie, koniec maja... ludzie myślą, jakoś wytrzymam. Po trzech miesiącach bez pracy i płacy, wszystko leci na twarz, ZUS upada, banki takoż, pretekst resetu będzie. Żeby tylko rolnicy nie ześwirowali. Niech zrobią to co zwykle wiosną trzeba wykonać, bo już kompletnie nie będzie co jeść.
Prądu na razie nie wyłączą. Telewizory muszą działać i liczniki śledzące.
A swoją drogą przy okazji dopustu Bożego, można w boleści uświadomić sobie, że:
- najlepsza jest rodzina wielopokoleniowa, wielodzietna i blisko siebie.
- rozbite rodziny stwarzają problemy;
- dzieci należy wychowywać w karności;
- nauczanie domowe jest w porządku, przedszkolna i szkolna edukacja seksualna zawisła na kołku.
- małżonkowie się na nowo poznają.
- kobiety w kuchni.
- mężczyźni do ... wędzarni.
Czyli oprócz plusów ujemnych, są także plusy dodatnie. Zaciągnięty został hamulec ręczny. Terapia szokowa. Apokalipsę św. Jana trzeba czytać. I modlić się. Zachować spokój i poczucie humoru, jak radził swoim rodakom na Nowy Rok, pewien ważny Rosjanin.
MOC W SŁABOŚCI SIĘ DOSKONALI.
![]() |
ewaryst-fedorowicz @krzysztof-laskowski 23 marca 2020 19:31 |
23 marca 2020 20:04 |
@krzysztof-laskowski
No przecież nie po to, by za 2-3 tygodnie wszystko się "jakoś" (jak nam między wierszami suflują) unormowało.
Tu jest gruba sprawa rozrabiana, i jedyne, co możemy, to nie dać się sparaliżować strachem, bo wtedy stracimy nawet te minimalne szanse obrony, jakie nam jeszcze pozostały.
![]() |
Paris @Rozalia 23 marca 2020 19:43 |
23 marca 2020 20:06 |
Dokladnie tak !!!
Tu, w mojej okolicy - traktory warcza, a i liczny drob po podworkach tez widzialam. Na mojej ulicy mamy "konkurencje" - sasiadka w ubieglym roku kupila sobie 10 kurek, a sasiad juz ze 2 tygodnie temu zaczal staw poglebiac, wiec beda rybki...
... moze da Bog, ze z glodu nie umrzemy... a poza tym jak zawsze wspanialy, trafny komentarz.
![]() |
ewaryst-fedorowicz @Matejek 23 marca 2020 19:41 |
23 marca 2020 20:23 |
@Matejek
WHO - siedząca w kieszeni giga-koncernów farmaceutycznych/chemicznych/żywnościowych (często 2 lub 3 w jednym) atrapa, na czele której stoi etiopski komunista ( to z tej partii się wywodzi: https://pl.wikipedia.org/wiki/Tigrajski_Ludowy_Front_Wyzwolenia )
Film ciekawie się ogląda, ja swoje zdanie nt tego wałka wyraziłem w poprzednim tekście, który wywołał jakąś histerię tutejszych pisowców, ale to ich histeria i ich problem.
Ja mam wywalone - a i Prezes Kaczyński najoczywiściej też :-D
![]() |
ewaryst-fedorowicz @krzysztof-laskowski 23 marca 2020 19:32 |
23 marca 2020 20:24 |
@krzysztof-laskowski
na przykład
![]() |
Matejek @ewaryst-fedorowicz 23 marca 2020 20:23 |
23 marca 2020 20:31 |
+
covid ... ''eksperynent''/przedpremiera...?
to i nie tylko to, ... 'Georgia Guidestones' 'wisi' nad nami ...
covid - straszak i ... coś więcej, ...
i wszystko możliwe, że następny będzie 'faktyczny'???
![]() |
ewaryst-fedorowicz @Matejek 23 marca 2020 20:31 |
23 marca 2020 20:56 |
@Matejek
ja bym to nazwał raczej "rozpoznaniem bojem":
obserwują, jak łatwo i głęboko wchodzą, jak i jak wielu ludzi się broni, czy samotnie - czy w jakiejś formie pospolitego ruszenia, jak ich pachoły na stanowiskach prezydentów/premierów "dowożą/performują", jak sprawna jest ich agentura w mediach .
Ale, jak to z rozpoznaniem bywa - jeśli idzie łatwo, to mogą pójść za ciosem i nie czekać na kolejną okazję
![]() |
Paris @ewaryst-fedorowicz 23 marca 2020 20:23 |
23 marca 2020 21:55 |
I slusznie...
... PJK do stracenia ma niewiele, a do zyskania zycie wieczne w innym swiecie !!!
Coz, to cale dete WHO to niemozebne ZEROWISKO... zbieranina tlumokow i zwyklych biurewskich gamoni... TOTO jak najszybciej powinno byc ZLIKWIDOWANE... podobnie jak ta cala Lunijna WYDMUSZKA w Brukseli !!!
![]() |
Paris @Paris 23 marca 2020 21:55 |
23 marca 2020 21:56 |
Pardon...
... winno byc do Matejka,
![]() |
Pioterrr @ewaryst-fedorowicz |
23 marca 2020 22:01 |
Poczekajmy jak zapełnią się miejsca na intensywnej terapii i pod respiratorami. Wtedy śmiertelność poszybuje w górę. Ale na to też będą mieli wszyscy wywalone, bo to przecież tylko statyści wynajęci na czas gotowania żaby.
![]() |
BTWSelena @ewaryst-fedorowicz 23 marca 2020 20:56 |
23 marca 2020 22:10 |
Prawdą jest,że okazja czyni złodzieja szanowny Ewaryście.Na coronowirusa może ma pan wywalone ,lecz z pewnością wiszące karnie 4 wędzonki 100% cholesterol .I nie pomoże wcierana ręcami sól. A także samopylne brzoskinki jako zakąska.Na razie jest jak piękna niewinna dziewica i przynosi panu chlubę, lecz "po owocach ich poznacie"...
![]() |
Matejek @ewaryst-fedorowicz |
23 marca 2020 22:18 |
nasz ''dyżurny'' 5' 39'' i 3' 11''
![]() |
Matejek @ewaryst-fedorowicz |
23 marca 2020 22:22 |
''prawda wychodzi na jaw we Włoszech'', wybijają staruszków ... ale to przecie korona
![]() |
Matejek @Paris 23 marca 2020 21:56 |
23 marca 2020 22:26 |
powinno
ale takiego żerowiska bronić będą wszelkimi sposobami, nawet 'koroną'
![]() |
tadman @ewaryst-fedorowicz 23 marca 2020 18:07 |
23 marca 2020 22:31 |
Jak katalizator skończy z jedną reakcją to ponieważ w niej się niezużywa to jest gotowy do katalizowania innej reakcji. Dobrze mieć pod ręką takiego katalizatora.
![]() |
Rozalia @BTWSelena 23 marca 2020 22:10 |
23 marca 2020 22:32 |
Luuuudzie, jeszcze cholesterol do tego. Cholesterol i ochrona przed słońcem kremami z wysokim filtrem, żeby przypadkiem raka nie dostać, dosłownie jak jakieś konie trojańskie do umysłów. Jak wlazło to i siedzi, dopóki WHO nie odwoła, albo Wysokie Obcasy. Koncerny zarabiają miliardy, setki miliardów dolarów, na statynach doprowadzając ludzi do kalectwa i przedwczesnej śmierci.
![]() |
BTWSelena @Rozalia 23 marca 2020 22:32 |
23 marca 2020 22:44 |
Piękna Różo! akurat słońca unikam,chociaż je kocham ,jak czas od czasu boczuś wędzony...a koncerny niestety dalej nas będą obdzierać ze skóry...
![]() |
Paris @Matejek 23 marca 2020 22:22 |
23 marca 2020 22:44 |
We Francji tez...
... wykanczaja staruszkow... wlasnie dzis podali, ze w domu poznej starosci w Vosges zmarlo 20 pensjonariuszy tego domu. Staruszkow ogolem przebywalo w domu 166 osob, a ci zmarli nie byli izolowani, caly czas przebywali w tym domu...
... sprawa robi sie bulwersujaca i juz ponoc zajela sie tym policja i prokurator.
![]() |
Rozalia @ewaryst-fedorowicz |
23 marca 2020 22:58 |
![]() |
Matejek @ewaryst-fedorowicz 23 marca 2020 20:56 |
23 marca 2020 23:03 |
to już się zaczęło i na to należy się przygotować /ostatni dzwonek/,
a nie ''ekscytować'' wierzchnią warstwą tego pudła z podwójnym, a może i potrójnym dnem, które już otworzyli i za chwilę otworzą pierwszą zapadkę
słowami z zalinkwanego przeze mnie filmu 'o Włoszech'':
''Tylko jadna droga, jedna prawda, jedno życie i tym torem podążajmy, niech nas wszystkich Bóg ma w opiece przed tymi cwaniakami, którzy tutaj rządzą.''
![]() |
olo @Matejek 23 marca 2020 23:03 |
23 marca 2020 23:10 |
pierwsza to lekarze byli, a co obstawiasz na druga?
![]() |
Rozalia @Paris 23 marca 2020 22:44 |
23 marca 2020 23:11 |
Można zwalić na zarazę zaplanowany zamiar. W 1939 wywalano chorych psychicznie przez okna, albo gazowano. Potem proceder wyszedł na jaw. Teraz pod pretekstem kronawirusa, można się pozbyć staruszków i chorych bezkarnie w oczach świata.
![]() |
Paris @Rozalia 23 marca 2020 22:58 |
23 marca 2020 23:23 |
Bog zaplac, Rozalio,...
... za ten komentarz i za ten jakze wymowny i potrzebny glos arcybiskupa !!!
![]() |
Paris @Rozalia 23 marca 2020 23:11 |
23 marca 2020 23:26 |
Tak...
... i nas tez tak sie pozbeda.
![]() |
Szczodrocha33 @ewaryst-fedorowicz |
23 marca 2020 23:32 |
Panie Ewaryscie, na widok tych wedzonek to tylko westchnalem rzewnie. Przypomnialem sobie jak jako dzieciak palaszowalem wiejska kielbase. To byl cymes.
Daje panu duze go plusa, nie tylko za wedzonki, ale za cala notke.
Obserwuje ten medialny samograj, i tu gdzie mieszkam, w USA, i w Polsce i chyba zauwazylem juz pierwsze, niesmiale, jakby kielkujace probki.
Probki mogace sygnalizowac [ choc moge oczywiscie pochopnie i za szybko wyciagac bledne wnioski], ze wkrotce przystapia do operacji wygaszania tego wirtualnego pieca martenowskiego.
Na razie jeszcze nadal hartuja stal, ale juz miedzy artykulami o wirusokoronie zaczynaja kielkowac jakies inne informacje. Moze niedlugo nastapi przelom.
W ramach hartowania stali, w moim stanie Oregon [skadinad bardzo pieknym], pani gubernator Kate Brown oglosila ogolny zakaz wychodzenia z domu, chyba ze to konieczne.
To znaczy mozna wyjsc, ale np. do pracy [jesli sie ja jeszcze ma], do sklepu po zakupy. Ba, pani gubernator jest na tyle laskawa, ze pozwala nawet hasac po parku, pod warunkiem, ze zachowuje sie od innych osob dystans 6 stop [znaczy po naszemu 182 centymetry z ogonkiem].
Odetchnalem wiec z ulga, poniewaz jestem wielkim milosnikiem przyrody i otwartej przestrzeni, czyli jak to Amerykanie mawiaja, jestem "outdoorsman".
Nabylem juz tasme miernicza i w sobote wale na caly dzien do parku. Jest tam przepieknie. Tutaj probka:
A tasma na wszelki wypadek sie przyda na to mierzenie dystansu, poniewaz pani gubernator zapowiedziala dla lamiacych nowy porzadek srogie kary: grzywne w wysokosci $1250 lub 30 dni wiezienia, albo jedno i drugie.
Tradycyjnie, serdecznie pozdrawiam.
Nie dajmy sie globalnemu zajobowi.
![]() |
Szczodrocha33 @Szczodrocha33 23 marca 2020 23:32 |
23 marca 2020 23:34 |
"Daje panu duze go plusa, nie tylko za wedzonki, ale za cala notke."
Przepraszam, powinno oczywiscie byc "duzego plusa".
![]() |
Matejek @olo 23 marca 2020 23:10 |
23 marca 2020 23:48 |
nowe ustawy
pierwszą lekarze? w znaczeniu?
![]() |
Paris @ewaryst-fedorowicz |
23 marca 2020 23:55 |
Dzis tego jeszcze nie wiem...
... moze tak, a moze i nie.
![]() |
Paris @Paris 23 marca 2020 23:55 |
23 marca 2020 23:56 |
Pardon... to do Olo.
![]() |
olo @Paris 23 marca 2020 23:55 |
24 marca 2020 00:10 |
dziekuje, mysle ze bedziesz wiedziala co wybrac
![]() |
olo @Matejek 23 marca 2020 23:48 |
24 marca 2020 00:48 |
dzieki
pierwsza w znaczeniu zapadki
![]() |
Pioterrr @Szczodrocha33 23 marca 2020 23:32 |
24 marca 2020 02:30 |
Moim zdaniem taśmia miernicza nie jest dobrym pomysłem. Proponowałby jakiś drągal (może być z okutym końcem) o długości jakies 2 - 2.5 metra i wywijanie nim młynków na wypadek jakby się ktoś napatoczył. Przy okazji dobre ćwiczenie na górną część ciała.
![]() |
Szczodrocha33 @Pioterrr 24 marca 2020 02:30 |
24 marca 2020 02:55 |
No to tak krakowskim targiem.
Wystrugam sobie kijaszek o dlugosci rowno 2 metry i bede nim klul bez milosierdzia kazdego kto sie do mnie zblizy.
![]() |
Pioterrr @Szczodrocha33 24 marca 2020 02:55 |
24 marca 2020 05:49 |
Ha!! Ma Pan szansę zapoczątkować nowy trend. Mamy nordic walking - z dwoma krótkimi kijkami, a tu będzie - coronawalking - z jednym, ale długim kijem.
![]() |
Szczodrocha33 @Pioterrr 24 marca 2020 05:49 |
24 marca 2020 07:08 |
Lepszy nowy trend od starego.
Pare lat temu jak bylem w Polszcze, w moim rodzinnym miescie Lublinie, widzialem dwie panie, spacerujace po moim Osiedlu Piastowskim w satynowych
spodniach i w takich pantofelkach na wysokim obcasie, z tymi kijkami typu nordic cos tam.
I jeszcze sie rozgladaly, czy wszyscy widza.
Wole byc bijacy niz aspirujacy.
![]() |
Draniu @ewaryst-fedorowicz |
24 marca 2020 07:38 |
Absurd goni absurd.. Odwolywane sa duże imprezy międzynarodowe .. Igrzyska Olimpijskie wiszą na włosku.. A my mamy swojego wirusa ,ktorego oswoimy do 10 maja ,do wyborów prezydenckich.. :) Przykryjemy go furą kasy ,w postaci 212 mild... I on zniknie na jeden dzień.. :) A w ogole naród sie poświęci przyjdzie w maseczkach i w rękawiczkach i bedzie głosował , po jednemu w salach wyborczych.. Kolejki się ustawia do urn ,a ludzie będą stali w odstępach 1, 5 metrowych.. Wszak jestesmy narodem zdyscyplinowanym , a okrutny wirus w tym czasie pójdzie sobie do konta i bedzie kleczał na grochu,za karę.
Generalnie , przy takiej liczbie zgonów ,przy wyciszaniu tego show, będą trąbic piesń ,ze państwo odpowiednio szybko zareagowalo ,przy udziale zdycyplinowanego narodu oraz służb,które dzielnie sie spisały,zdołalismy ujarzmic groźnego wirusa.. :) do hymnu , medale tez będą.. No i premie .. Wszak rząd wziął i dołożył do długu ,który istnieje , kolejny kredyt .. Jest kasa będą nagrody..
Komedia Dell Arte to jest nic, przy tej abstrakcji ,która nas otacza i to się dzieje..
![]() |
Draniu @ewaryst-fedorowicz |
24 marca 2020 07:45 |
Oczywiście do kąta ,nie konta bankowego ..
![]() |
ewaryst-fedorowicz @ewaryst-fedorowicz |
24 marca 2020 08:04 |
@All
Gowin, szpenio zawsze do usług, zna się na wszystkim : "w mojej ocenie" , podkreśla:
"Teraz przed nami są trzy rozstrzygające tygodnie. Dwa tygodnie przedświąteczne, no i ten tydzień okołoświąteczny. W tym momencie już jest pora na podjęcie dalszych działań, dalszych restrykcji. W mojej ocenie w sytuacji, gdy pogoda się trochę poprawia, coraz więcej osób chodzi na bulwary Wisły w Krakowie czy Warszawie, potrzebne będzie jednak wprowadzenie restrykcji, które pozwolą nam nadal utrzymywać tę niską krzywą wzrostu zachorowań – przyznał już 23 marca wicepremier Jarosław Gowin w Programie 1 Polskiego Radia.
Eksperci, z którymi rozmawialiśmy, potwierdzają słuszność tych twierdzeń. Nasi rozmówcy przyznają: opinia Gowina jest reprezentatywna dla całego rządu."
Tu zwrociłbym uwagę na ostatnie słowa:
"Nasi rozmówcy przyznają: opinia Gowina jest reprezentatywna dla całego rządu." - czyli bankster ma inne zdanie od Prezesa?
https://wiadomosci.wp.pl/koronawirus-w-polsce-zaostrzenie-kwarantanny-bedzie-konieczne-6492101661304449a
![]() |
Draniu @ewaryst-fedorowicz 24 marca 2020 08:04 |
24 marca 2020 08:58 |
Oczywiście.ze walka frakccyjna wewnatrz partii sie zaostrza..Oni już myślą o kolejnym rozdaniu w przyszłych wyborach parlamentarnych.. Pinczerki będą teraz ostro się gryzły pod dywanikiem,a kryzys gospodarczy będzie pretekstem..
Restrykcje mogą się zaostrzyc, wszak naród trzeba będzie trzymać na łańcuchu,żeby jakiś dodatkowych problemów nie stwarzał..
![]() |
Matejek @ewaryst-fedorowicz |
24 marca 2020 09:02 |
w Wielki Post dr Dąbrowska /postem go/
https://www.facebook.com/182115358496194/posts/3607026529338376/
![]() |
Paris @ewaryst-fedorowicz 24 marca 2020 08:04 |
24 marca 2020 09:23 |
No jakzesz, Panie Ewaryscie, w Polsce mogloby nie byc zaostrzen...
... w takiej Francji zaostrzenie za zaostrzeniem... bazary i kiermasze w soboty i niedziele beda zamykane, jogging tylko 1km od miejsca zamieszkania i tylko 30 minut dziennie...
... a praca w branzy spozywczej moze sie wydluzyc nawet do 60 godzin tygodniowo, bo juz zaczyna byc strugana PANIKA zywnosciowa, no i jeszcze beda mieli zaplacone za te "nadgodziny", ale PUSTAK i BANKRUT, francuski mOnister rolnictwa NIE MOZE TEGO ZAGWARANTOWAC !!!
Wiec bedzie sie dzialo.
![]() |
gabriel-maciejewski @ewaryst-fedorowicz |
24 marca 2020 09:41 |
Ale to jest chyba to samo mięso, co już raz tu pokazywałeś? Manipulujesz obrazkami...
![]() |
ewaryst-fedorowicz @gabriel-maciejewski 24 marca 2020 09:41 |
24 marca 2020 11:04 |
@coryllus
To przykre, że uderzasz ponizej pasa, zabezpieczjąc się słowem "chyba", ale to twoje blogowsko i dlatego ci wolno.
W tym tekście na zdjęciu masz boczek i karkówkę (boczek, to to długie).
W poprzednim tekście masz szynki i karkówkę
http://ewaryst-fedorowicz.szkolanawigatorow.pl/wirus-wyborczy-czyli-podarunek-z-wuhan
Gdybyś zechciał zajrzeć na mój profil na fejsie, to byś zobaczył, że wędzę często, a zdjęcia robię zawsze na podkowie (taki moj kaprys).
![]() |
ewaryst-fedorowicz @Draniu 24 marca 2020 08:58 |
24 marca 2020 11:11 |
@Draniu
o Gownie napisałem parę tekstów, ale ten jest "założycielski" , z 2013 - jeszcze na blogowisku GaPola, zanim mnie stamtąd Targalski wywalił.
"Gowin – prawy pagon Platformy"
https://naszeblogi.pl/36350-gowin-prawy-pagon-platformy
"Platforma Obywatelska została jak wiadomo, skonstruowana przez generałów.
Stąd też oczywistym jest jej, że tak to określę, wojskowy fason:
z pagonami.
Pagony, co też oczywiste, muszą być dwa: lewy i prawy.
Za pagon lewy jeszcze niedawno robił pan Palikot. Ale się, jak to czasem z pagonami bywa – urwał.
I odkąd zagroził gwałtem swojej koleżance, nikt się do niego nie chce przyznać.
Ot, taki pagon-sierota.
Teraz za lewy pagon nie robi nikt.
(...)
Za to za pagon prawy robi pan Gowin, który jest katolik, że tak to ujmę, certyfikowany, co znaczy nie tylko świetnie, ale nawet święcie.
I jest konserwatysta.
To akurat nie epitet – to przydział służbowy.
Trochę tylko ten śliczny, platformiany fason kolorystyka psuje:
bo jeden pagon – zielony, jak nie przymierzając trawa na poligonie , a drugi – niebieski.
Ale kto wie, czy kolorystyka się nie ujednolici, bo po dzisiejszej pogróżce mojego rówieśnika (i kolegi z NZSu), że będą dymisje, los pagonu prawego wydaje się niepewny.
To w języku fachowym degradacja się nazywa."
![]() |
ewaryst-fedorowicz @Rozalia 23 marca 2020 22:58 |
24 marca 2020 11:30 |
@Rozalia
Cóż - banksterzy nie mają zahamowań - a tak się składa, że PRL-bis jest dziś już jawnie zarządzany przez nich.
A że na abpa Lengę jest nagonka? Nie po to ci wychowankowie Cioci Magdalenki w klasie o profilu biskupim zostali poobsadzani na kluczowych stanowiskach w tutejszym KK, żeby im jakiś Polak z Sojuza prawdę w oczy mówił.
![]() |
ewaryst-fedorowicz @gabriel-maciejewski 24 marca 2020 09:41 |
24 marca 2020 11:50 |
Masz - zdjęcie zdjęć z mojego telefonu z zrobionych 20 marca br
![]() |
Mk89 @ewaryst-fedorowicz |
24 marca 2020 11:56 |
Nie ma możliwości , zeby wybory odbyły się 10 maja . Nie wiem , jak to sobie wymyślił Kaczyński , ale to jest nierealistyczne. Może , gdyby teraz zaczęto robić jakąś akcję odkręcania kłamstwa i zaczęto wyjasniać , że ludzie od wielu lat umieraja na kronawirusa tylko do bieżącego roku nikt nie badał przyczyn ich smierci pod tym kątem . Nawet to nie dawałoby pewności powrotu do stanu normalności umożliwiającego przeprowadzenie wyborów. Jeśli wybory odbędą się w terminie pózniejszym , to Duda będzie miał duzo mniejsze szanse, ponieważ zaczna pojawiać się skutki działań rządu żyrowane przez Dudę.
![]() |
ewaryst-fedorowicz @Mk89 24 marca 2020 11:56 |
24 marca 2020 12:09 |
@Mk89
Ja najmocniej przepraszam, ale jedyne, co mnie w tym momencie interesuje, to fakt, że sam Prezes Kaczyński dołączył do mnie w kwestii "mania wywalone" na tę bandycką hucpę pod nazwą "pandemia koronawirusa".
Jak on sobie poradzi z tym 10 maja - jego sprawa. Tak czy siak, MPK (mąż pani Kornhauser) krzywdy miał nie będzie
![]() |
ewaryst-fedorowicz @Szczodrocha33 23 marca 2020 23:32 |
24 marca 2020 12:22 |
@Szczodrocha33
Jestem fanem przyrodniczych/krajoznawczych/geograficznych kanałów tematycznych. Głównie arktycznych (no tak mam), ale i o nieznanej szerzej części pacyficznego wybrzeża USA (bo dla przeciętnego Polaka tam jest tylko Kalifornia i nic poza tym) wiem trochę.
Również o tym groźnym i niedostępnym brzegu, porośniętym lasami.
Widziałem film o pstrągach, które po tarle giną na płyciznach w rzece tak masowo, ze użyźniają przybrzeżne lasy. Niebywałe.
Ja Pacyfik znam tylko z Kolumbii i Chile i jeśli czegoś żałuję, to tego, że tak strasznie długo tam się leci :-)
Też pozdrawiam! (i czuj duch!).
![]() |
Draniu @Mk89 24 marca 2020 11:56 |
24 marca 2020 14:01 |
I w tym punkcie tez sie zgadzam.. Wszelkie rozgrywki ,gierki polityczne w Polsce to już nie jest tasiemcowa telenowela to już jest sitcom, ze śmiechami w z offu..
![]() |
karmel @ewaryst-fedorowicz |
24 marca 2020 15:36 |
Podkręcają tempo, na Mszy św. tylko 5 osób, o marketach nie wspomniano.
![]() |
ewaryst-fedorowicz @karmel 24 marca 2020 15:36 |
24 marca 2020 16:35 |
@karmel
Cóż - doskonały był ten "myk załozycielski" z poprzedzoną sekwencją kolizji samochodowych pisowskiej wierchuszki podmianą Szydło na szczerego bankowca.
Reszta byla już tylko "kwestią techniczną"
Od północy będzie nas na ulicach pilnowało byśmy byli grzeczni wojsko - milutko.
![]() |
Paris @ewaryst-fedorowicz 24 marca 2020 11:11 |
24 marca 2020 16:37 |
Czas najwyzszy...
... pozbyc sie tego platformianego pagona, "beaujarusia"... niegdysiejszego mOnistra sprawiedliwosci POpaprancow !!!
Gdzie to byla glowa i rozum brac go do PiS'owcow... albo tego drugiego - pagona - Saryusza !!!
![]() |
ewaryst-fedorowicz @BTWSelena 23 marca 2020 22:10 |
24 marca 2020 16:38 |
@BTWSelena
Ja cholesterol czniam - nie palę, nie mam nadwagi, dzięki temu, że od dziecka uprawiam sport jestem jak na mój wiek nieprzeciętnie sprawny = zawał nie dla mnie :-)
![]() |
ewaryst-fedorowicz @Paris 24 marca 2020 09:23 |
24 marca 2020 16:39 |
@Paris
Będzie się działo i dlatego, żeby nie zwariować, lepiej mieć na tę hucpę wywalone :-)
![]() |
karmel @ewaryst-fedorowicz |
24 marca 2020 16:43 |
Proboszczowie stracą na tacy być może to manewr oskrzydlający do wprowadzenia niemieckich rozwiązań na naszym terenie. Podatek kościelny może już od 2021?
![]() |
Paris @ewaryst-fedorowicz 24 marca 2020 16:39 |
24 marca 2020 16:57 |
Juz sie dzieje, Panie Ewaryscie,...
... ale mnie ten "wirus" tez nie obchodzi, bo wiem, ze to hucpa nad hucpy !!!
![]() |
Szczodrocha33 @ewaryst-fedorowicz 24 marca 2020 12:22 |
24 marca 2020 17:07 |
Tak, Oregon jest piekny.
Zwlaszcza wybrzeze Pacyfiku.
![]() |
maria-ciszewska @Rozalia 23 marca 2020 22:32 |
24 marca 2020 17:53 |
Wysokie Obcasy z pewnością odwołają, skoro inny dodatek do GW - Książki - już zaczął. Widziałam niedawno ich okładkę z takim tytułem: wierzysz w teorie spiskowe? masz rację. Michalkiewicz zaorany :D
![]() |
maria-ciszewska @gabriel-maciejewski 24 marca 2020 09:41 |
24 marca 2020 17:54 |
Że niby jak z tymi trumnami z Bergamo?
![]() |
marianna @maria-ciszewska 24 marca 2020 17:54 |
24 marca 2020 18:02 |
To były zdjęcia z 2013 r. z Lampeduzy. Utopiło się kilkuset uchodźców.
![]() |
marianna @maria-ciszewska 24 marca 2020 17:54 |
24 marca 2020 18:05 |
Już załapałam.
![]() |
maria-ciszewska @marianna 24 marca 2020 18:05 |
24 marca 2020 20:05 |
Są osoby, które upierają się, ze można używać tych zdjęć jako dowodu na tragedię, która dzieje się obecnie w Bergamo. Kiedy twierdzę, że nie wolno tak robić, jestem niedowiarkiem.
![]() |
marianna @maria-ciszewska 24 marca 2020 20:05 |
24 marca 2020 20:43 |
Trafiłam na taki przekaz. Warto obejrzeć i przesłać "zakoronowanym". Bardzo aktualny!
"Nie dopuście do tego - to zależy od was. George Orwell - ostatni wywiad z 1950 r.
https://www.youtube.com/watch?v=IiuG0gy7nxE
![]() |
Rozalia @marianna 24 marca 2020 20:43 |
24 marca 2020 23:41 |
Zakoronowani albo mają nakaz odgórny siania paniki, albo jej faktycznie ulegli.
Przed chwilą rotmaister wyrzucił mnie z bloga. Tutaj dodam swój komentarz.
Mam wrażenie że istnieje jakiś telewizyjny przekaz podprogowy w programach, głównie oglądanych przez mężczyzn, który właśnie mężczyzn wpędza w większą panikę. Słyszałam już o kilku przypadkach histerii. Pryskanie co chwila wszystkiego płynem dezynfekcyjnymi, uciekanie na odległość co najmniej dwóch metrów. No żesz kurczę, w razie czego będziemy mieć obrońców pod pierzyną. Albo ze strachu zaczną popełniać samobójstwa. Zdążyć przed koronawirusem.
A na zachodzie bez zmian, wszystkie zabiegi medyczne odwołane oprócz aborcji. Pigułki poronne z dostawą do domu. Kobieta, która coś takiego połknie jest narażona na krwotok i rożnego rodzaju inne komplikacje zdrowotne, nie mówiąc o duchowych.
![]() |
Rozalia @karmel 24 marca 2020 16:43 |
24 marca 2020 23:46 |
Raczej rozwiązania angielskie. Księża bedą się musieli ukrywać... Ci co wcześniej nie porzucą kapłaństwa.
![]() |
Rozalia @maria-ciszewska 24 marca 2020 17:53 |
24 marca 2020 23:48 |
Mądrość etapu. Teraz trzeba wzmocnić panikę i stanąć na czele procesji.
![]() |
tomciob @ewaryst-fedorowicz |
24 marca 2020 23:51 |
Otworzyła pąki. Ja codziennie obserwuję parę forsycji pod blokiem. Żółkną w okamgnieniu. Fajnie mieć taką własną brzoskwinię do oglądania. Kolejny plus. Pozdrawiam
![]() |
Rozalia @Paris 23 marca 2020 23:26 |
24 marca 2020 23:52 |
Dooobra. Nie bój żaby, bo się osłabiasz. To że mają taki zamiar nie znaczy, że im się w całej rozciągłości uda.
![]() |
Paris @Rozalia 24 marca 2020 23:52 |
25 marca 2020 00:06 |
Pewnie, ze im sie nie uda !!!
![]() |
DobreWino @ewaryst-fedorowicz |
25 marca 2020 01:24 |
A stary ,doobry Bill Gates nie ustaje w wysilkach uszczesliwienia ludzkosci czipami na okolicznosc koronki , i w ogole..
Sam zreszta wyglada jak by juz mial na czole wszczepiony jeden. Zdjecie dobrane gustownie
https://biohackinfo.com/news-bill-gates-id2020-vaccine-implant-covid-19-digital-certificates/
Moze to sie troche jakos wiaze z pomyslami Billa? Na koncu Zbigi Brzezinski niezle daje czadu..
![]() |
olo @Rozalia 24 marca 2020 23:41 |
25 marca 2020 08:44 |
i on ciebie za ten komentarz zbanowal?
![]() |
chlor @BTWSelena 23 marca 2020 22:10 |
26 marca 2020 08:48 |
Wędzonka zawiera średnio 50 - 60 mg cholesterolu w 100g, czyli do 0,06 % cholesterolu. Inne rodzaje mięsa podobnie. Dużo jest w żółtkach kurzych - 1% i w wątróbkach - 0,4%.
![]() |
BTWSelena @chlor 26 marca 2020 08:48 |
26 marca 2020 11:22 |
No tak;wiem,wiem .To taaakie smaczne,pachnące ,mniam,mniam..Też czas od czasu.........może szanowny Ewaryst wędząc boczusie,ma więcej zdrowia niż Fast foody i inne świństewska serwowane naprędce..a wątróbki dla mnie fuj...chociaż coś tam zawierają...Czasem w zwykłą wodę,gdy pijemy,to zawiera jakieś świństewko od którego brzucho..tańczy jak baletnica...
![]() |
Grzeralts @chlor 26 marca 2020 08:48 |
26 marca 2020 11:30 |
Cholesterol w pożywieniu nie szkodzi. Szkodzi cukier.
![]() |
Matejek @Rozalia 24 marca 2020 23:41 |
26 marca 2020 22:00 |
hurrra, dostałem pierwszego bana
wszystko jasne kto i co, myślenie nie tylko boli, ale może powodować wściekłość i agresję, więc uwaga ...
![]() |
pink-panther @ewaryst-fedorowicz |
27 marca 2020 11:36 |
To zdjęcie mnie powala,wręcz czuję upojny zapach tych produktów sztuki "wędzarskiej".Mój Dziadek takie robił na Święta. Pytanie: czy lepsze do tego marynowane ogóreczki czy jakieś sosy ostre?
![]() |
marianna @Matejek 26 marca 2020 22:00 |
27 marca 2020 15:24 |
Byłam najpierwsza zbanowana. Jeszcze kazał mi klamki lizać. Wot i durak.
![]() |
Matejek @marianna 27 marca 2020 15:24 |
27 marca 2020 19:28 |
i dalej 'nie dzieje sie nic' https://www.theguardian.com/politics/2020/mar/26/gordon-brown-calls-for-global-government-to-tackle-coronavirus ... ...
![]() |
marianna @Matejek 27 marca 2020 19:28 |
27 marca 2020 20:15 |
https://stopnop.com.pl/wloski-naukowiec-o-wirusie/
Może prawdziwa wiedza zacznie się przedzierać.
![]() |
Matejek @ewaryst-fedorowicz |
27 marca 2020 21:16 |
pocieszające, że zanim to odpalili, coraz więcej ludzi otwarło oczy, ale zakute łby są /choćby majstrów/ i są bardzo zawzięte i to nie wróży nic dobrego, niestety ... /na nich ma opierać się ... zamordyzm
![]() |
olo @Matejek 27 marca 2020 21:17 |
27 marca 2020 21:56 |
masz moze pod reka link do geopolitycznej mapy plaskiej ziemi?
to nie jest szyderstwo
![]() |
Matejek @ewaryst-fedorowicz |
27 marca 2020 22:47 |
plaska ziemia-coś w tym jest, bez powodu taki wysyp nie miałby miejsca i na pewno nie bez 'przygotowania'
.... a przekaz niemalże jawny ...
![]() |
olo @Matejek 27 marca 2020 22:47 |
27 marca 2020 22:50 |
jak masz to zapodaj linka do mapy
![]() |
Matejek @olo 27 marca 2020 22:50 |
27 marca 2020 23:18 |
gdzieś, kiedyś mnie to 'przemknęło', ale gdzie? nie jestem w stanie powiedzieć, może hasła w wyszukiwaniu: niebocentryzm, asgardia, thule, agenda ... też pomogą /ale google tera coś inaczej 'wyszukuje'/
![]() |
ewaryst-fedorowicz @Matejek 27 marca 2020 21:16 |
28 marca 2020 14:50 |
@Matejek
Przecież socjaliści to od zawsze były najgorsze, totalnackie cyngle
![]() |
ewaryst-fedorowicz @pink-panther 27 marca 2020 11:36 |
28 marca 2020 14:54 |
@pink-panther
Ja jadam je bez dodatków .
Taka wędzonka ma to do siebie, że schnie powoli, nie psując się, nabierając coraz bardziej wyrazistego smaku.
Im bardziej sucha - tym ostrzejszym nożem się ją kroi na cieniutkie plasterki (niemalże płatki) i je się nawet bez chleba - same. :-)
![]() |
DobreWino @ewaryst-fedorowicz |
28 marca 2020 14:58 |
Rząd Jej Krolewskiej Mosci wie lepiej..
Z dniem 19 marca 2020 roku covid-19 nie jest juz dluzej uznany za wysoce zarazliwa chorobe (HCID -High Consequence Infectious Diseases) w Wielkiej Brytanii. Z tym,ze utrzymuja w mocy postepowanie prewencyjne,czyli domowy areszt,mycie łapek..itd.
U nas 19 ofiar w 36 milionowym narodzie.
Profesor Gut powiedzial w radio 3 dni temu,ze w Polsce prawdopodobienstwo zarazenia sie jest jak 22 przypadki na 1 milion mieszkancow.
No,na jakiejś statystyce musimy się opierać skoro niemal wszyscy w areszcie domowym pod nalotem dywanowym telewizorni ,migajacych,ciagle tych samych obrazkow,ktore migaly 2 tygodnie temu.
https://www.gov.uk/guidance/high-consequence-infectious-diseases-hcid#status-of-covid-19
Miłego weekendu.....mimo wszystko.
![]() |
ewaryst-fedorowicz @DobreWino 28 marca 2020 14:58 |
28 marca 2020 19:33 |
@DobreWino
1. Mnie jest miło, że Prezes Kaczyński ma tak jak ja (i w przeciwieństwie do ogromnej większości publikujących tu, pisowskich blogerów i komentatorów) wywalone na tego koronawirusa, że z żelazną konsekwencją prze do głosowania (nie mylić z wyborami) 10 maja br i że w nocy z wczoraj na dziś sprawdziło się to co napisałem pod koniec tekstu: " skoro tak, to za chwilę wywalone będą mieli i marszałka Witek, eksmarszałek Karczewski, damy i gaspada Mazurek, Maląg, Brudziński, Terlecki, Czabański aż zanosired Lichocką, że o czeladzi i ciurach nie wspomnę. "
2. Nie wiem natomiast o co chodzi banksterowi, ale przecież nawet gimbaza rozumie, że właśnie szykuje Polakom załamanie gospodarki i wybuch bezrobocia.
Owszem, ten fundowany nam spektakl medialno-propagandowy to fenomenalna okazja do przetestowania scenariuszy dyscyplinowania Polaków na wypadek na przykład wojny, ale koszt takiego treningu wydaje się obłąkany, tym bardziej, że na żadną wojnę się nie zanosi, bo marines tu są i nas obronią
![]() |
Mk89 @ewaryst-fedorowicz 28 marca 2020 19:33 |
28 marca 2020 20:49 |
Niestety ,domyślam się o co chodzi przełożonym Morawieckiego. Dziś lub wczoraj Jarosław Gowin tak jakos powiedział , że będziemy musieli udżwignąć ciężar utrzymania państwa. Znam tylko jedno żródło , które umożliwi nam to dżwiganie po zwycięskiej wojnie z "zarazą" . To sa nieruchomości i oszczędności Polaków. Braun niedawno zwrócił uwagę na możliwość przejęcia za bezcen państwowych spółek . Zobaczymy , czy do tego doszło, ale to , jak sądzę , nie łączy się z dżwiganiem ciężaru utrzymania państwa.
![]() |
Paris @ewaryst-fedorowicz |
28 marca 2020 20:58 |
Ad. 2.
Szykuje, szykuje - legendarna juz "miske ryzu".
Ale Frankom tez szykuja... wlasnie komunikuja, ze BRAKUJE juz lozek w szpitalach, a francuscy zolnierze wlasnie zwijaja sie z Iraku do Francji.
![]() |
Matejek @ewaryst-fedorowicz |
28 marca 2020 22:12 |
dlaczego
wielowymiarowość ... a 'tzw. nauka' poszła w p.zdu ... i co my biedne robaczki zrobić tera mamy ...
|
KOSSOBOR @ewaryst-fedorowicz 28 marca 2020 14:54 |
28 marca 2020 22:56 |
Panie Ewaryście, Panie Ewaryście! No potwór z Pana! :)))
![]() |
ewaryst-fedorowicz @ewaryst-fedorowicz |
29 marca 2020 10:00 |
@KOSSOBOR
Nie żaden potwór, a po kądzieli wnuk przedwojennego mistrza masarskiego i wedliniarskiego, któremu "za komuny" ideowi mentorzy dzisiejszych socjalistycznych zamordystów nie pozwalali robić wędlin z mięsa, nie dając mu prawa legalnego zakupu tzw. przydziału surowca , łaskawie godząc się na produkcje tzw. wędlin podrobowych, ktore Dziadek robił zresztą doskonałe.
Rzecz jasna na potrzeby rodziny Dziadek robił nielegalnie wedzonki i kiełbasy, a tradycja wakacyjnych Wędzarnisk gromadzących 20 i więcej krewnych trwała jeszcze wiele lat po śmierci Dziadka.
Tu pamiątka pierwszego Wędzarniska po (mozna się śmiać) "upadku komuny"
I dlatego mnie socjalistyczna mortadela, mówiąc dosadnie - śmierdzi
|
KOSSOBOR @ewaryst-fedorowicz |
29 marca 2020 21:44 |
W naszej willi /poniemieckiej/ był duży, murowany kocioł do gotowania bielizny, z paleniskiem pod spodem. Mój Tato, lekarz, był - z konieczności - świetnym "wędliniarzem" za komuny. Bowiem miał nas - rodzinę liczną. Tak więc, gdy już nastały pralki automatyczne i nie przychodziła praczka, pani Sobieszczykowa, by trzeć na tarze i gotować /fartuchy lekarskie i bieliznę do gabinetu i domu/, Tato zamienił ten kocioł na wędzarnię :) Jeszcze służył w stanie wojennym do tych celów.