-

ewaryst-fedorowicz : Reklamiarz sum! Po 20 latach marketingu komercyjnego w marketingu politycznym robię. Bloguję bo lubię.

Pisowska anatomia repatriacji Polaków z Kazachstanu

Słuszną linię ma Nasza Władza!

W czym ją ma?
A we wszystkim! Wystarczy włączyć telewizor.

A skoro ma we wszystkim, to i w kwestii przyspieszenia zmiany struktury narodowościowej Polski – też.

Ten milion uchodźców (stan na dziś), to wielkie ubogacenie Polski jest, nawet jeśli w pierwszych 500 tysiącach uchodźców, obywateli Ukrainy  było 277 tysięcy, a pozostałych 233 tysiące, to byli studenci zagraniczni.

Turystyki jak mniemam, którzy po praktykach w Białowieży, kontynuowali studia na granicy Ukrainy z Polską.

 

 

***

Ale zostawmy poparcie ogólne i przejdźmy do popierania przez zawodowych popieraczy (jest takie słowo) rozwiązań szczegółowych.

- popierają władze Warszawy, które zdecydowały o wprowadzeniu bezpłatnych przejazdów dla obywateli Ukrainy Warszawskim Transportem Publicznym).

Bo dla skompensowania tej oferty, trzeba będzie podnieść ceny biletów i Polacy przesiądą się na rowery lub podeszwy.

- popierają podobną decyzję przewoźników kolejowych, takich jak PKP Intercity i Koleje Mazowieckie.

- popierają decyzję Rządu o darmowej opiece medycznej dla uchodźców z Ukrainy (bo za wszystko zapłaci anonimowy filantrop, ukrywający się pod inicjałami NFZ) 
„Polska służba zdrowia stoi dla nich otworem” (Paweł Wróblewski, prezes Dolnośląskiej Izby Lekarskiej) to brzmi dumnie!

- popierają decyzję Uniwersytetu w Białymstoku, o zwolnieniu w semestrze letnim studentów z paszportem ukraińskim z opłat za studia, akademik, oraz przyznaniu im zapomóg socjalnych, a nawet wsparcia psychologicznego

- popierają podobne decyzje władz uniwersytetów Jagiellońskiego, Śląskiego, Lubelskiego (tego przedstawiającego się jako katolicki) a nawet – Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego (UTH) im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu (jest taki uniwersytet)

- popierają decyzję Premiera Morawieckiego o przyznaniu 1200 zł miesięcznie osobom, przyjmującym obywateli Ukrainy (na coś się wreszcie te zbankrutowane przez lockdown, a  wykupione za bezcen pensjonaty przydadzą)

 

 

- popierają przyznawanie obywatelom Ukrainy gotowych, wybudowanych dla Polaków mieszkań (Polacy roszczeniowi są, a to nieładnie)

- popierają otwieranie przed Ukraińcami polskich serc, z sercem samego Mateusza Morawieckiego na czele (biznes na kardiochirurgii, to jest coś!)

- a przede wszystkim popierają tę ekspresową specustawę „O pomocy obywatelom Ukrainy”, działającą wstecz od 24 lutego, a mającą być procedowaną w sejmie już jutro, bo tu już pójdzie przepał takiej kasy, że przy nim numery na respiratorach, maskach, testach i  szprycowaniu, to pikusie są.

***

W czasie „wydarzeń styczniowych” w Kazachstanie zginęło co najmniej 225 osób, do tego 175 osób zmarło w szpitalach Oraz 4578 osób odniosło obrażenia , aresztowanych 446

To dane oficjalne, cytowane przez PAP

Z zastrzeżeniem, że dane nie są ostateczne i liczba zabitych może być większa.

Och, jacy wstrzemięźliwi!
nieoficjalnie, w Kazachstanie władze zabiły tysiące protestujących, przechodniów, aresztantów, bo tam się nikt nie obcyndalał:

po co zrzucać bomby na swoją infrastrukturę, kiedy można po prostu wystrzelać, zatłuc, zatorturować?

Co ma Kazachstan do Ukrainy?

Dla mnie ma tylko jedno:
30 tys. Polaków, od dziesięcioleci żebrzących u kolejnych władz warszawskich o repatriację.

Potomków zesłańców ocalałych z rzezi pod nazwą Operacja Polska NKWD 1937-1938  i fal późniejszych.

O moim zderzeniu z anty-repatriacyjną, platformiarską biurokracją, pisałem 7 lat temu, a o pozorowaniu tej repatriacji przez ultra-hiper-hurra- patriotyczny PiS, przez ostatnich 5 lat razy kilka, choćby tu:

***

Widzimy, jak panowie Kaczyński, Duda, Morawiecki i reszta ferajny z Nowogrodzkiej, w ciągu kilkunastu dni potrafią uporać się z faktycznym zagospodarowaniem (to modne,  technokratyczne określenie), MILIONA uchodźców z Ukrainy – a przez ostatnich 7 lat swoich rządów, potrafili repatriować ledwie po KILKUSET Polaków.

Zamiast się oburzać (niesłusznie oczywiście), współczuć (daremnie) współszczuć (to zostawmy Prezesowi Kaczyńskiemu, on we współszczuciu mistrzem jest) spróbujmy  zwyczajnie zapytać:

Ilu Polaków PiS repatriował z Kazachstanu w latach 2020 – 2022?

Takie pytanie  należy uznać za prowokację:

w 2020 i 2021 mieliśmy ileś tam fal tego, no, jak mu tam: Covida
i skoro PiS zajęty był z nakazem noszenia namordników i trzymania się w odległości 1,5 metra od żony/męża, zamykaniem szkół, kin, restauracji, siłowni, stoków narciarskich, cmentarzy i lasów

to zrozumiale, że nie miał głowy do jakiejś głupiej repatriacji.

***

Owszem, to systematycznie pozbawiane pieniędzy przez centralistyczny, pisowski  rząd, samorządy sprowadziły repatriantów:

24.11.2021

Suwałki 4 (słownie – cztery) osoby.

02.03 2022
Poznań 3 (słownie – trzy) osoby

17.02.2022
Łowicz 2 (słownie – dwie) osoby

Każdego roku Łowicz zaprasza jedną rodzinę Polaków z byłego Związku Radzieckiego.

- Piszą do nas zaniepokojeni Polacy z Kazachstanu sytuacją, która tam jest. Także sądzę, że przyjmiemy tak jak co roku jedną rodzinę - mówi burmistrz Łowicza Krzysztof Kaliński.

A sprowadzanie Polaków z Kazachstanu jest konkretnym działaniem patriotycznym – podkreśla burmistrz Łowicza.

05.02.2022
gmina Karlino – kolejne 4 rodziny

repatriantów z Kazachstanu. Od lat samorząd jest otwarty dla rodaków ze wschodu. Szykuje dla nich mieszkania, pomaga w znalezieniu zatrudnienia.

Bo samorządy, w odróżnieniu od rządów (tego, i poprzednich)  zachowują się przepięknie, choć to przy zalewającym Polskę, ukraińskim oceanie  – ledwie kroplówka.

***

No dobrze – ale dlaczego hurra-patriotyczny, jaskrawo biało-czerwony, w koronę na orle ekstatycznie zapatrzony i mielący słowa miodne rano, wieczór, we dnie, w nocy rząd pisowski,

sprowadza MILION uchodzących przed wojną  Ukraińców (OK, w tym minimum 223 tysiące egzotycznych studentów turystyki z uniwersytetu im Łukaszenki)
w 7 dni

zapewniając im bezpłatne (to znaczy opłacane przez nas) wikt, opierunek, mieszkania, leczenie, komunikację, naukę, studia, zasiłki, stypendia

i jednocześnie, przez  30 lat udaje,
że tych 30 tysięcy Polaków, w niebezpiecznym Kazachstanie po prostu nie ma?


Cóż,  wytłumaczenie jest oczywiste, bo anatomiczne:

O ile Ukraińców, uciekających przed wojną do Polski,  pisowska władza ma (jak zademonstrował Mateusz Morawiecki) w sercu

– to Polaków żebrzących o repatriację z Kazachstanu  ma w dupie.

Prawda, że proste?

https://gazetapowiatowa.pl/wiadomosci/aglomeracja/pkp-intercity-koleje-mazowieckie-wtp-wprowadzily-darmowe-przejazdy-pociagami-dla-obywateli-ukrainy

https://www.prawo.pl/student/wojna-na-ukrainie-reakcja-uczelni,513695.html

http://blog.wirtualnemedia.pl/ewaryst-fedorowicz/post/tatusiu-kup-mi-pensjonat

https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C1052793%2Ctragiczny-bilans-zamieszek-w-kazachstanie-podczas-antyrzadowych-protestow

http://blog.wirtualnemedia.pl/ewaryst-fedorowicz/post/jaroslaw-kaczynski-polityk-wspolszczujacy

https://naszeblogi.pl/51724-dlaczego-polscy-politycy-nienawidza-polakow-ze-wschodu

http://blog.wirtualnemedia.pl/ewaryst-fedorowicz/post/import-islamistow-czyli-jak-sie-repatriacja-polakow-ze-wschodu-pisowi-planowo-nie-udala

https://bialystok.tvp.pl/57094845/rodzina-repatriantow-z-kazachstanu-zamieszkala-w-suwalkach

https://poznan.tvp.pl/58821604/poznan-nie-zapomina-o-polakach-mieszkajacych-w-kazachstanie

https://www.radiolodz.pl/posts/76965-repatrianci-z-kazachstanu-znalezli-nowy-dom-w-lowiczu

https://gk24.pl/repatrianci-z-kazachstanu-znajduja-nowy-dom-w-karlinie/ar/c1-16032657



tagi: wojna  ukraina  repatriacja  prawo i spawiedliwość  mateusz morawiecki  uchodźcy  polacy w kazachstanie 

ewaryst-fedorowicz
7 marca 2022 13:37
45     3829    15 zaloguj sie by polubić

Komentarze:


gabriel-maciejewski @ewaryst-fedorowicz
7 marca 2022 13:43

Nie czytasz niczego poza sobą, więc najpierw ci wyjaśnie. Nie chcę tu takich gniotów. Okay. 

zaloguj się by móc komentować

Rodak @ewaryst-fedorowicz
7 marca 2022 16:23

Wojna w Ukrainie. Uchodźcy dostaną dowody osobiste i PESEL. Oto wzór (fakt.pl)

 

"Uchodźcy z Ukrainy dostaną w Polsce PESEL i nowy dowód. Tak ma wyglądać.

Rząd w ekspresowym tempie pracuje nad projektem specustawy, która ma umożliwić objęcie uchodźców z Ukrainy pomocą państwa, a także ułatwić dostęp do rynku pracy. Obywatele Ukrainy, którzy przed wojną uciekli do Polski, będą mieć tu nadawany numer PESEL, a także – jak ustalił Fakt – otrzymają w formie elektronicznej nowy dokument tożsamości. Dowiedzieliśmy się, jak będzie wyglądać.

Obecnie niewielu obywateli Ukrainy, przekraczających polską granicę ma nadany numer PESEL. To spore utrudnienie, ponieważ bez tego np. lekarze nie mogą wystawiać elektronicznych recept. Nie mając takiego numeru, obywatele Ukrainy mieliby utrudniony dostęp do pomocy finansowej. Tymczasem rząd chce, by procedura była jak najbardziej uproszczona.

Pomoc dla uchodźców. Jak dostać numer PESEL?

Co trzeba będzie zrobić, by taki numer PESEL otrzymać? Uchodźca będzie musiał zgłosić się do urzędu gminy i tak złoży wniosek podobny do tego, jaki składa się o wydanie dowodu osobistego. Do tego trzeba będzie dołączyć fotografię, urzędnicy pobiorą także odciski palców. – Dane takiej osoby zostaną zweryfikowane z listą osób, które od 24 lutego przekroczyły granicę – informuje nas urzędnik znający szczegóły nowych rozwiązań.

Pomoc dla uchodźców. Będzie łatwiej o pomoc.

Jak dowiedział się Fakt, po wypełnieniu takiego wniosku uchodźcy będą mieć nadany numer PESEL, a także założony Profil Zaufany. Co więcej, stworzona zostanie aplikacja DIIA.pl, odpowiednik aplikacji mObywatel, w której znajdować się będzie „elektroniczny dowód osobisty” takiej osoby i wszystkie jej dane.

Mając PESEL i profil zaufany, obywatele Ukrainy, którzy uciekli przed działaniami zbrojnymi będą mogli korzystać z wielu ułatwień – m.in. przy składaniu wniosku o świadczenia na dzieci, jak 500+ czy 300+, 12 tys. zł w ramach kapitału opiekuńczego czy świadczeń z pomocy społecznej. Lekarze na tej podstawie będą mogli udzielać świadczeń medycznych, a także wystawiać elektroniczne recepty i e-skierowania do specjalistów.

Pomoc dla uchodźców. Będą dopłaty dla Polaków?

Specustawa, nad którą pracuje rząd zakłada także wsparcie dla polskich obywateli. Jak poinformował w piątek premier Mateusz Morawiecki rząd chce przyznawać pomoc osobom, które zaangażują się w pomoc obywatelom Ukrainy. – Zaproponowaliśmy ustawę, która powinna trafić na najbliższe posiedzenie Sejmu, żeby osoby, które będą przyjmowały uchodźców wojennych z Ukrainy, otrzymywały ze strony państwa 40 zł np. dziennie za daną osobę, bo to kosztuje przecież - wyżywienie, ciepło – ujawnił w piątek premier Morawiecki w Polsat News.

Jak wskazał, projekt regulował będzie też kwestię edukacji, czy „bardziej dramatyczne sytuacje”, takie jak np. pobyt uchodźca w szpitalu. – Żeby było jasne, za to wszystko dodatkowo będzie też płacić Unia Europejska" – dodał premier.

Wcześniej, wprowadzenie takiej pomocy finansowej ogłosiła Słowacja. Tam, obywatele, którzy przyjmą pod swój dach osoby z Ukrainy, otrzymają 100 euro na dziecko i 200 euro na dorosłego."

 

 

 

 

P.S. Sława Międzymorzu (nowemu tworowi państwowemu fanatycznie nienawidzącemu szeroko rozumianego Wschodu, temu buforowi Zachodu pod zarządem londyńskiego City & nowojorskiej Wall Street ...), Herojam, Poliniakom ... itp. sława ..., Szanowni Nawigatorzy ?!

zaloguj się by móc komentować

valser @Rodak 7 marca 2022 16:23
7 marca 2022 18:23

No i pieknie. Problem polskiego kryzysu demograficznego znajduje proste rozwiazanie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 7 marca 2022 18:23
7 marca 2022 18:26

Nie gadaj z nim on już wyleciał

zaloguj się by móc komentować

BaZowy @valser 7 marca 2022 18:23
7 marca 2022 18:34

nie to żebym chciał wylecieć, więc na wszelki wypadek odpowiem Tobie ;-),

myślę że nie o demografię tu chodzi a o prawa wyborcze, przy takim ekstra domiarze wdzięcznych dozgonnie ludzi, dwie reelekcje gwarantowane. 

zaloguj się by móc komentować

valser @ewaryst-fedorowicz
7 marca 2022 18:40

Wszyscy widza problem, tam gdzie ja widze mozliwosci.

Lat szesnascie mieszkam miedzy obcymi. Czasami jest tak, ze czlowiek jest bardziej u siebie, kiedy tzw. swoich wokol nie ma. Czasami.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @valser 7 marca 2022 18:40
7 marca 2022 19:20

@Valser

1.W Kazachstanie zostało maks. 30 tys. Polaków – potomków zesłanych w latach 1937/38 z nadgranicznych terenów oddanych zdradą Traktatu Ryskiego sowietom.
W tym z Podola, Kijowszczyzny – po tym, gdy 111 tys. sowieci rozstrzelali lub/i zakatowali w śledztwach.

Moi krewni tam nie pojechali, bo 1,5 roku wcześniej zostali zesłani do SiewDwinŁagu, k. Mołotowska (dziś znów SiewieroDwinsk nad Morzem Białym. W składzie pomniejszonym o szwagra Dziadka, Lewandowskiego.
Zabrany w nocy do NKWD w Kamieńcu Podolskim – przepadł jak kamień w wodę.

2. PiS co roku repatriuje z Kazachstanu 600-800 ludzi, czyli te 30 tys. pozostałych w Kazachstanie zrepatriuje przez następnych 35-50 lat.
Z Ukrainy przyjął bez mrugnięcia okiem 1 milion Ukrainców  w 2 tygodnie, i właśnie uchwalił spec ustawę, gwarantującą im status „nieuprzywilejowany” wobec Polaków – tak się 5 godzin chwalił Morawiecki: ludzki pan!

3. I o tym jest mój tekst. O pisowskim załganiu.
Bo jak rozumiem, nie twierdzisz, że Polacy W Kazachstanie tam powinni zostać, bo tam wśród obcych, mają te, swoje, jak je określiłeś - możliwości?

4. Mam dużo lat, sporo przeżyłem, strachliwy nie jestem. Przesłuchujący esbek napisał w raporcie, że jestem aroganckim i pewnym siebie człowiekiem – zapłaciłem utratą ulubionej pracy, ale zachowałem twarz.
I potwierdzające to kopie dokumentów z IPN.

Nikt mnie do zmiany postawy nie zmusi.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewaryst-fedorowicz 7 marca 2022 19:20
7 marca 2022 19:28

Myślę, że jesteś strachliwy. Nie rozumiem co kwestie Kazachstanu mają wspólnego z obecną sytuacją. Poza tym powtarzasz te same kawały na swój temat wiele razy. Nie rób tego więcej, albo idź zabawiać nimi kogoś innego. 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @gabriel-maciejewski 7 marca 2022 19:28
7 marca 2022 19:39

@gabriel-maciejewski

A ja myslę, że korzystając ze swej pozycji, chcesz mnie obrazić czy sprowokować.
I do tego  - jesteś nieprecyzyjny (eufemizm):  choć moje poczucie humoru moi znajomi sobie cenią, nie napisałem tu ani jednego dowcipu.

Bo na wszystko, co dotyczy mnie i moej rodziny mam dokumenty drukowane i nagrania świadków wydarzeń.

Chcesz mnie wyrzucić - wyrzucaj. Ja ciebie zabawiać nie mam zamiaru, zbyt powierzchownie cię znam.
 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewaryst-fedorowicz 7 marca 2022 19:39
7 marca 2022 19:40

Moim zdaniem piszesz same dowcipy, w dodatku w większości niestosowne

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @gabriel-maciejewski 7 marca 2022 19:40
7 marca 2022 19:45

@gabriel-maciejewski

Moim zdaniem nie jesteś znawcą dowcipów.

zaloguj się by móc komentować



kpiotrzk @ewaryst-fedorowicz
7 marca 2022 20:07

Uprawia Pan bardzo prymitywną socjotechnikę, nic więc dziwnego że wyleciał Pan z owego (wyjątkowo ubogacającego) marketingu komercyjnego. Szkoda tylko że nie zajął się Pan wędkarstwem.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @kpiotrzk 7 marca 2022 20:07
7 marca 2022 20:08

To nie socjotechnika, to zwykła kokieteria

zaloguj się by móc komentować


natasza @kpiotrzk 7 marca 2022 20:11
7 marca 2022 20:31

Ty dupku niemyty!!! :(

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @natasza 7 marca 2022 20:31
7 marca 2022 20:34

Od razu widać, że nie ma pani męża

zaloguj się by móc komentować

valser @ewaryst-fedorowicz 7 marca 2022 19:20
7 marca 2022 20:34

jakby Polacy z Kazachstanu chcieli ruszyc tylki, to mysle, ze nie byloby problemu z przejsciem przez granice, zwlaszcza teraz. Tylko przez ktore przejscie graniczne? Te w Lugansku chyba. Za usz nikt nikogo nie ciagnie. Z pewnoscia ludzie w Kazachstanie maja na temat informacje.

Ja nawet nie chce myslec jakby wszyscy naokolo ryja darli, gdyby PiS zrobil taki sam numer jak dwa miesiace temu na granicy bialoruskiej, gdyby zamknal granice przed Ukraincami. Wszysy ci co teraz beczo, ze nawpuszczajo piatej banderowskiej kolumny darli by ryja o nieludzkim PiSie, ksenofobicznym i nieludzkim na ludzkie cierpienia i w zmowie z Putinem.

Szkoda juz w tym temacie strzepic paszcze, naprawde.

W Szwajcarii wszyscy maja Polske i polski rzad za cichych bohaterow, ktorzy wlasciwie i po ludzku postepuja. W Szwajcarii liczba miliona uchodzcow robi rzeczywiscie ogromne wrazenie, bo to jest w ich sytuacji 12% ogolnej populacji. Za to nalezy sie chwala i szacunek. Ci ludzie uciekaja przed bandycka kacapia. Gdyby nie Putka i jego bandyci, to siedzieliby w domu i pili pszeniczna wodeczke.

To jest jedyny punkt widzenia na sprawe migracji Ukraincow do Polski. To Putka ich do Polski pedzi.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 7 marca 2022 20:34
7 marca 2022 20:37

Piotrek, komu ty to tłumaczysz? Człowiekowi, który w co drugim wpisie cytuje wyimki z przesłuchania, któremu go poddawał brutalny esbek w latach osiemdziesiątych? 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 7 marca 2022 20:37
7 marca 2022 20:43

aaa to przepraszam... nie wiedzialem, ze z taka trauma mamy do czynienia. 

 

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @gabriel-maciejewski 7 marca 2022 20:33
7 marca 2022 21:16

jeśli faktycznie nie ma, to wiele tłumaczy

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 7 marca 2022 20:34
7 marca 2022 21:59

"W Szwajcarii wszyscy maja Polske i polski rzad za cichych bohaterow, ktorzy wlasciwie i po ludzku postepuja."

Nie tylko w Szwajcarii.

Spychając już na bok wszelkie spekulacje i rozważania geopolityczne, wojna jest przecież straszną tragedią dla tych ludzi.

Wypędziła ich z domów, pozbawiła mienia, a wielu życia. Porozłączała rodziny.

I powitano ich w Polsce z otwartym sercem.

Milion osób. A pewnie będzie więcej.

 

Niemcy przyjęli coś ze 20 tysięcy i już stękają, że nie wyrabiają.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ewaryst-fedorowicz
7 marca 2022 22:08

A ja się cieszę że od 7 lat PiS rządzi.

Nie chcę myśleć co by było gdyby Tusk z kolegami był u władzy. A prezydentem Komorowski, który w swoim czasie odsłonił pomnik bolszewików

w Ossowie.

 

Pamiętam wystąpienia Sikorskiego w brytyjskiej TV, jak przekonywał że Rosja jest na drodze do demokracji i jak współpracuje z NATO.

Chyba go tam zaprosili na prośbę jego ustosunkowanej żony, bo tam idiotów raczej nie tolerują.

zaloguj się by móc komentować

olo @Szczodrocha33 7 marca 2022 21:59
7 marca 2022 23:22

tych ludzi warto zagospodarowac, to moze rozwiazac wiecej problemow niz demografia

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 7 marca 2022 22:08
8 marca 2022 06:52

Wiesz, ludzie potrafią bardzo długo oceniać bliźnich w milczeniu zanim podejmą wobec nich jakieś decyzje. Wiem po sobie

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @kpiotrzk 7 marca 2022 20:07
8 marca 2022 07:49

 

@kpiotrzk

Konto założone 26 lutego, żadnych notek.
Obowiązki służbowe (prymitywne czy nie, wszystko jedno) wypełniaj pod innymi wpisami .

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @gabriel-maciejewski 7 marca 2022 20:37
8 marca 2022 07:52

@coryllus

Jak zwykle masz rację – ja, 13 grudnia, nie spałem do południa.
Choć "co drugi" znaczyłoby 50%. :-D
 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewaryst-fedorowicz 8 marca 2022 07:52
8 marca 2022 07:59

Nie rozumiesz, że to na nikogo nie działa, prawda? 

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @ewaryst-fedorowicz
8 marca 2022 13:30

@gabriel-maciejewski

No dobrze: to jesteś za, czy przeciw repatriacji Polaków z Kazachstanu?
Bo to akurat chciałbym zrozumieć?

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ewaryst-fedorowicz 8 marca 2022 13:30
8 marca 2022 21:35

A gdyby ci rodacy z Kazachstanu zwineli majdan i pojechali do Polski na stale, to ktos ich wyrzuciłby? Były takie  przypadki? Z doświadczenia wiem, że dopóki jest stabilnie w danym miejscu, to człowiek nie chce sie ruszac. Wiec może oni nie chcą ryzykowac i sa tam. Zreszta my Polacy nie jestesmy znów aż takimi ryzykantami jak sie nam wydaje...lub jak nam wmawiaja inni. Nawet wyjazdy na Zachód sa dobrze przygotowywane i planowane - to nie jest wyjazd "na partyzanta". 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewaryst-fedorowicz 8 marca 2022 13:30
8 marca 2022 21:37

To nie ma nic do rzeczy. Nie życzę sobie tu takich tekstów

zaloguj się by móc komentować

Peiper @OjciecDyrektor 8 marca 2022 21:35
9 marca 2022 03:43

https://www.rp.pl/kraj/art86971-nielatwe-powroty-polakow

A teraz informacje z roku 2022 :

Ponoć Banasiowski NIK w swoim raporcie wykazał, że w gestii samorządów jest ok 50 000 pustostanów. W samej Warszawie jest (było ?) ok 5000 z czego 500 do natychmiastowego zasiedlenia a 2 400 będzie do tego gotowych po niewielkich remontach. Dlaczego te lokale stały puste ? Nikt nie wie.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Peiper 9 marca 2022 03:43
9 marca 2022 06:11

A wie pan ile w Londynie jest pustostanów?

zaloguj się by móc komentować

Peiper @ewaryst-fedorowicz
9 marca 2022 06:27

Nie wiem ile pustostanów jest w Londynie, tak samo jak nie wiem ilu Brytyczyków czeka na repatriację z Kazachstanu.

Ale ponoć ciągle brakuje w Polsce mieszkań socjalnych i rodziny czekają na ich przydział latami.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Peiper 9 marca 2022 06:27
9 marca 2022 06:45

Ale o co chodzi? Rząd powinien chodzić od pustostanu do pustostanu? To jest czyjaś własność i ten ktoś może z nią robić, co chce.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @OjciecDyrektor 8 marca 2022 21:35
9 marca 2022 08:18

@OjciecDyrektor


Też uważam, że sami sobie winni.

W sumie, to ledwie 4000 km, głównie przez Rosję, potem Ukrainę ew. Białoruś i dalej już tylko granica z Polską.

To prawie, jak dojazd z Kijowa do Lwowa i potem za 70 km otwarty szlaban.

A pomysł spontanicznego zjazdu Polaków z Kazachstanu najszczerzej  popieram:
i chciałbym zobaczyć, jak tych Polakowi wolontariusze odbierają, a rząd natychmiast otacza taką samą opieką jak Ukraińców (to chyba nie są zbyt wygórowane wymagania)



 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewaryst-fedorowicz 9 marca 2022 08:18
9 marca 2022 08:19

To widzisz wszystko przez tę nienawiść pisowców do prawdziwych Polaków, takich jak ty. Ile osób przywiozłeś z Kazachstanu, tak na marginesie...? Wie, wiem...to demagogia...

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować