-

ewaryst-fedorowicz : Reklamiarz sum! Po 20 latach marketingu komercyjnego w marketingu politycznym robię. Bloguję bo lubię.

Uwięzili nas w Wielkim Teatrze

„to, z czym mamy od lat do czynienia, to Wielki Teatr:

– reżyserem jest Układ, trzymający za pysk 36 (taka smutna prawda nie żadne 38, a 36) milionowy, europejski kraj Unii Europejskiej,
– największej partii opozycyjnej przypadła rola aktora, który jest gotów wykonać każde polecenie reżysera, nawet jeśli reżyser każe mu rżnąć głupa.
– ci, którzy zanęceni (w najlepszym razie bezsensownym) apelem Prezesa poszli na 2 rundę skręconych wyborów są na samym końcu teatralnego rankingu, gdyż pełnią funkcje statystów.

No dobrze – a tacy jak ja, co na apel Prezesa wzruszyli ramionami i zostali w domu?

Cóż – my jesteśmy widzami, co też nie jest wcale miłe, bo widzowie płacą za spektakle, a w naszym przypadku płacimy za to przedstawienie pod przymusem.

Ale przynajmniej nie kolaborujemy (jak aktorzy i statyści) z reżyserem.”

to jest fragment tekstu sprzed 9 lat, zamieszczonego na portalu blogmedia24.pl

***

Minęło 9 lat, a Teatr (Wielki) ma się dobrze, a nawet – świetnie.
11 stycznia mieliśmy okazję obejrzeć (a kilkadziesiąt tysięcy nawet wziąć udział) jego kolejny spektakl pt. „Protest Wolnych Polaków”.

I okazało, się, że mimo upływu 9 lat, wszystko zostało po staremu (choć trzeba było wiele zmienić) (cytat z „Lamparta” autorstwa  Tomasiego de Lampedusy).

reżyser – ten sam
aktor – ten sam
statyści – ci sami
no i widz (czyli ja, bo konsekwentnie, zostałem w domu) – ten sam.

***

Co mnie jednak zainteresowało, to nowa fabuła, a konkretnie jej główny bohater.

A bohater to przez „duże B” – sam Prezes zaświadczy.

Miks Zawiszy Czarnego ze Skrzetuskim Janem, doprawiony Żołnierzami Niezłomnymi, a posadzony – za niewinność.

No rycerz bez skazy (przynajmniej w wersji oficjalnej), dlatego nie ma co pisać o Lepperze czy Pegasusie, bo zaraz się trollowanie zacznie, ale for the historical truth (miało się nauczycieli angielskiego!) posłużę się dwoma tylko przykładami, z innej (nomen omen) parafii.

***

W najświeższym przestawieniu Wielkiego Teatru zaintrygował mnie wątek włamu milicji (bo policja, to była przed wojną) do Pałacu Prezydenckiego, co wywołało oburzenie oraz reakcje fizjologiczne (kobiety płakały), gdy Bohaterem jakiś milicjant o futrynę – proszę wybaczyć właściwą mi precyzję – pyrgnął.

Tak, to przykre, ale włam do Pałacu Prezydenckiego, to w pisowskich ustach nie przymierzając, jak targnięcie się na sacrum!

Ale ponieważ, mimo już senioralnego wieku, pamięć wciąż mam doskonałą, podpowiedziała mi ona pewną, jak by to delikatnie określić, niekonsekwencję przekazu:

otóż niecałe 4 lata temu, podległa Bohaterowi milicja dokonywała regularnych najść na kościoły, sprawdzając czy na mszy nie ma więcej niż 5 osób, co opisałem tu:

„do tego kościoła (w Dąbrowie Białostockiej – przyp. mój) podczas mszy weszła milicja (nie poprawiać – policja, to była przed wojną), bo jakaś (proszę wybaczyć właściwą mi precyzję) menda doniosła, że w świątyni znalazła się liczba wiernych przekraczająca narzucony przez socjalistyczną władzę limit.

Funkcjonariusze naliczyli kilkadziesiąt osób i w związku z tym prowadzone będą czynności wyjaśniające – mówi nadkom. Tomasz Krupa, rzecznik podlaskiej policji.

Podobny numer wycięła milicja w Ostrem, na Żywiecczyźnie

Jak poinformowała Mirosława Piątek, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Żywcu, w czwartek po południu policjanci otrzymali zgłoszenie, że w kościele w Ostrem uczestniczy 16 osób plus osoby odprawiające mszę.

Zgroza! 11 ponad normę!  Hał der ju! !!! (to nie ja – to taka jedna Greta).”

***

Ja rozumiem, że nalot milicji na jakiś tam prowincjonalny kościół nie umywa się do nalotu na Pałac Prezydencki, gdzie mieszka Prezydent, ale mnie, na lekcjach religii uczyli porządni księża i takież siostry zakonne, że kościół (nawet prowincjonalny) to jest Dom Boży i że w nim mieszka Bóg.

No, to kto dla hurrapatriotów i hurrakatolików z Nowogrodzkiej ważniejszy? Bóg czy Prezydent?

Ale to jeszcze nic:

otóż ledwie 3,5 roku temu, milicja Kamińskiego, nie uszanowała nawet pielgrzymki na Jasną Górę!
Po prostu rozgoniła ludzi.

O takim numerze Kamiński musiał wiedzieć i zaaprobować.

Teraz jakieś pretensje, że milicja Kierwińskiego nie uszanowała Pałacu Prezydenckiego?

A propos: pod zaborem rosyjskim, pielgrzymki na Jasną Górę, inwigilowane, szykanowane – odbywały się,

podobnie, jak… pod okupacją niemiecką w czasie II Wojny Światowej.

No tak, ale jeszcze parę lat temu, można było przeczytać, że Kamiński to agresywny ateista, który odmawiał przekroczenia progu kościoła.

Kryształowy charakter Bohatera uwieczniony został na stronie milicji (powtarzam: bo policja, to była przed wojną).

Nie wiem, jaki pijarowiec mu to podpowiedział, ale musiał być fachman, może nawet zagraniczny, bo ukazał Bohatera Kamińskiego bez (nomen omen) maski:
samym generałem Moczarem, a nawet Kiszczakiem zaleciało!

Czekistowska szczerość wobec zwykłych Polaków na pełnej (…) – tu każdy może sobie wstawić stosowne słowo.

I kiedy czytam te bezprawne pogróżki, tak sobie myślę, że może to jednak dobrze, jeśli Bohater sobie posiedzi w jednoosobowej celi i na własnej skórze doświadczy ułamka tego wszystkiego, co zwykłym Polakom w czasie pic-demii szykował, trzymając ich nawet milion (!) dziennie bez wyroku sądu w aresztach domowych patentem o kryptonimie „kwarantanna”?

https://web.archive.org/web/20221223095353/http://www.blogmedia24.pl/node/69859

https://ewaryst-fedorowicz.szkolanawigatorow.pl/5-minus-czyli-dzis-w-kosciele-jest-apanka

https://pch24.pl/policja-przerwala-pielgrzymke-na-jasna-gore/

https://www.zyciezakonne.pl/wiadomosci/kraj/jasna-gora-pod-zaborami-12950/

http://pielgrzymka.lodz.pl/lpptest/?page_id=65

https://www.policja.pl/pol/aktualnosci/186907,Policja-egzekwuje-przestrzeganie-zasad-w-zwiazku-z-epidemia-koronawirusa.html



tagi: policja  mariusz kamiński  milicja  jasna góra   terror  covid 

ewaryst-fedorowicz
16 stycznia 2024 09:21
38     2473    11 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Zdzislaw @ewaryst-fedorowicz
16 stycznia 2024 10:09

No pamięć rzeczywiście doskonała. A fakty warte przypomnienia! Kudy mi - nieco tylko starszemu - do takiej biegłości w operowaniu faktami. Chyba że pamięć wspomagana żródłową skupulatnością, co bynajmniej nie umniejsza niczego.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @ewaryst-fedorowicz
16 stycznia 2024 10:12

Przydały by się PLUSY ujemne. Co to kolegę tak w czasie cofneło ???

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Zdzislaw 16 stycznia 2024 10:09
16 stycznia 2024 10:17

@Zdzisław
" Ja bardzo dużo czytam, odświeżam umysł i (...) będę jak brzytwa"

Tyle, że ja, w przeciwieństwie do cytowanego klasyka, na 45 urodziny dostałem w prezencie od swoich podwładnych brzytwę , z taką oto dedykacją: "45 lat brzytwy"

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @ArGut 16 stycznia 2024 10:12
16 stycznia 2024 10:23

@ArGut

Ja wiem, że zwolennikom PiS nie przeszkadzały najścia pisowskiej milicji (bo policja, to była przed wojną) na kościoły i rozbijanie pielgrzymek
- a przeszkadza im najście milicji (tym razem peowskiej) na Pałac Prezydencki.

Podobnie,  jak nie przeszkadzał zamordyzm i terroryzm Covidowy, bo to był "nasz, dobry, pisowski zamordyzm i terroryzm"

zaloguj się by móc komentować

Witekbieszczady @ewaryst-fedorowicz
16 stycznia 2024 10:42

Donald to śpiewałem ja Jarząbek

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @ewaryst-fedorowicz
16 stycznia 2024 10:46

Tak, to przykre, ale włam do Pałacu Prezydenckiego, to w pisowskich ustach nie przymierzając, jak targnięcie się na sacrum!

Oni, "milicja", drzwi nie wyłamywali po prostu wkroczyli do ... zachowanie właściwe:

...  fragment rozmowy, kiedy Barańczak opowiadał o najściu esbecji na ich mieszkanie, określając je jako „wkrocz”. „Wkrocz” to „wkroczenie”, ale kojarzy się też z „kopniakiem w krocze”. ... 

 

 

"Bohater" przerwał głodówkę czy ciągnie wątek? Nie śledzę krajowego mętliku więc pytam...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ewaryst-fedorowicz
16 stycznia 2024 11:03

No brawo szanowny Ewaryście.W tym szaleństwie władzy jest jakaś pewna metoda: Kościoły! Cyryl człek święty był,a Metody te same. To powinno przemówić do rozsądku niedowiarków co to panu Bogu świeczkę,a diabłu ogarek...a co tam, grunt to zrozumienie po właściwej stronie.

Bo "trza"w koncu wyciągnąć właściwe wnioski:scena w teatrze rządzenia się zmienia a główny aktor to geniusz nad geniusze. Rozstrzygnął dylematy wszystkich: wkroczył w majestacie i powiesił to kulawe PRAWO na grubym powrozie ,jednym szarpnieciem wytrącając stołek .Już bez wycierania odcisków ze swoich paluszków. No bo po co pałka milicjanta,azyle kościelne,pałace Prezydenckie,samobóje rewolwerem ze stresu,jak metoda skuteczniejsza;powiesić i koniecznie na amen............

No i jaka uciecha wszystkich sław profesorskich w tym teatrze,prawda? Jeszcze bis wołają...ech....

zaloguj się by móc komentować

atelin @ewaryst-fedorowicz
16 stycznia 2024 11:15

Nie śmiem Pana poprawiać, więc tylko nieśmiało podpowiem: "Hau der ju?" wygląda lepiej.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @saturn-9 16 stycznia 2024 10:46
16 stycznia 2024 11:16

@saturn-9

Cóż, czasy mamy "dynamiczne", niewykluczony zatem i powrót "metod tradycyjnych"  - z kopa i pałą.
Ponieważ "Bohater" nie jest moim bohaterem, toteż czy wątek ciągnie, czy nie, nie wiem.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @BTWSelena 16 stycznia 2024 11:03
16 stycznia 2024 11:22

@BTWSelena

Oj tam - kanalia Bismarck miał rację: „Hundert Professoren und das Vaterland ist verloren
Tyle, że przez ostatnich 8 lat "inni Professoren byli tu czynni" - a teraz czynni jeszcze inni są.

Najścia milicji Kamińskiego na kościoły, zostały nie tyle mu, co PiSowi przez część elektoratu zapamiętane.
Ze skutkiem jak widać.

A Wielki Teatr, zasilany hojnie przez Patronów, jeszcze nie jedną (nomen omen) premierę nam wystawi

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @atelin 16 stycznia 2024 11:15
16 stycznia 2024 11:25

@atelin

To kwestia kluczowa, fakt.
Nie będę się upierał.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Witekbieszczady 16 stycznia 2024 10:42
16 stycznia 2024 11:28

@Witekbieszczady

Donald tu nie pisuje, ale tak, czy inaczej, proponuję ujednolicić pseudonim: Witek, czy jednak Jarząbek?

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ewaryst-fedorowicz 16 stycznia 2024 11:22
16 stycznia 2024 11:51

Pozwolę sobie nie zgodzić się szanowny Ewaryście w kwestii "Professoren"- oni Ci "inni"zawsze byli czynni i raczyli nas "kagankiem oświaty" -stąd takie "zmięszane i wstrząsnięte" myślenie ludu Bożego. A już powieszenie publiczne na amen PRAWA wzbudziło ekstazę i prawie orgazm u  Professoren prawa.

Moja więcej już niż balzakowska pamięć sięga nawet czasów ,gdy ujeżdżali na chama terytorium UJ i lali studentów,obficie lejąc wodą...a Professoren nie mrugnęło,ani lewym ani prawym oczkiem... I tak oto nie tak dawna pieśń retro powraca....cieszyć się należy,że takie to "młodzieży chowanie",bo w pałacu Prezydenckim oszczędzono wilgoci...

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @ewaryst-fedorowicz 16 stycznia 2024 11:22
16 stycznia 2024 13:38

...kanalia Bismarck miał rację: „Hundert Professoren und das Vaterland ist verloren

 

Bismarck wrzucał różne kąśliwe kawałki do powszechnego obiegu ale ten kawał wykuwali w pocie myśli inni = KTO?

Spruch: 'Hundert Professoren und das Vaterland ist verloren – Otto...'  genealogia podczepiana pod Otto v. B. typowa dla polskiej prawicy, jak wywodzi pewien bloger tutaj [w roku 2014]. 

 

W DE też szperali ale poszukując autora tego zdania :"Acht und hundert Professoren und Vaterland, Du bist verloren" .

Bismarck? Nie!  Tutaj  : "Deutsche Rundschau" aus 1901, Satz ist über das Frankfurter Parlament aus: 1848-49.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ewaryst-fedorowicz
16 stycznia 2024 16:13

"otóż ledwie 3,5 roku temu, milicja Kamińskiego, nie uszanowała nawet pielgrzymki na Jasną Górę!
Po prostu rozgoniła ludzi."

Ale potem był jeszcze kolejny numer, jak z Monty Pythona.

Doktor komendant Szymczyk odpalił w Komendzie Głównej Policji granatnik ppanc, raniąc siebie i jeszcze kogoś innego z otoczenia, przy okazji

rozwalając kawał budynku.

A jego zwierzchnik, nieskazitelny minister Kamiński, ukazał się w świetle jupiterów, i oświadczył że Szymczyk jest osobą

poszkodowaną.

Jest Monty Python?

Jak najbardziej.

I to polska wersja, wyjątkowo udana.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @Szczodrocha33 16 stycznia 2024 16:13
16 stycznia 2024 18:09

@Szczodrocha33

Tak, to prawda.

Paradoksalnie incydent (choć ultra widowiskowy) z udziałem generała, choć zamieciony przez Kamińskiego pod dywan, ma wg mnie nieporównanie większą szansę bycia przedmiotem zainteresowania  prokuratury i sądu.

Natomiast działania Kamińskiego – (nie tylko wg mnie) ewidentnie bezprawne, bo wprowadzone rozporządzeniam i „O-O”, czyli „okrutne i ohydne”, w dodatku prowadzone na  GIGANTYCZNĄ  skalę, cieszyły się pełnym poparciem pisowskiego establishmentu, z Kaczyńskim na czele.
I ponieważ były zgodne z oczekiwaniami PO, Berlina, Brukseli – Kamiński za nie nie odpowie.

 Ja się skupiłem na tym, jednym wątku, w zestawieniu z hucpą, jaką jest robienie z Kamińskiego przez PiS niemal drugiego rotmistrza Pileckiego.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @saturn-9 16 stycznia 2024 13:38
16 stycznia 2024 18:10

@saturn-9

Bardzo dziękuję za zwrócenie uwagi - będę pamiętal na przyszłość :-)

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @BTWSelena 16 stycznia 2024 11:51
16 stycznia 2024 18:14

@BTWSelena

OK co do "Professoren" .
Nawet o mentorze Kaczyńskiego, paskudzie-Ehrlichu, nie tak znowu dawno pisałem.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @ewaryst-fedorowicz
16 stycznia 2024 18:25

Nie robiłabym aktualnego krzyku/wrzasku wokół min. min. Kamińskiego i Wąsika, wiadomo - w służbach nie pracują aniołki /mówię o kwitach w aferze z ziemią/, ale wjazd na pełnej do Pałacu Prezydenckiegi, za aprobatą umówionej SOP jest precedensem do wszelkich bezprawnych najść, wszędzie i do każdego. 

Inna kwestia - o skandalu z picdemią nikt nigdy PiSu nie rozliczał i nie rozliczy - co oczywiste. Oni sami nie mają sobie nic do zarzucenia, ergo : dla nich też jesteśmy zasobem ludzkim. Taki minister Sontag/ski/ był trzymany na stolcu aż do kampanii wyborczej. 

zaloguj się by móc komentować

olo @KOSSOBOR 16 stycznia 2024 18:25
16 stycznia 2024 18:50

a coz bylo robic jak pan posel braun swoim zachowaniem podniosl poprzeczke?

zaloguj się by móc komentować

MZ @Szczodrocha33 16 stycznia 2024 16:13
16 stycznia 2024 18:59

Ciekwy jestem co się dzieje z braciszkiem Komendanta umoczonym w aferę vatowską na kilkadziesiąt mln zł , i nie aresztowanym z powodu choroby żony.

zaloguj się by móc komentować

Witekbieszczady @ewaryst-fedorowicz 16 stycznia 2024 18:09
16 stycznia 2024 19:08

Powinniście panowie złożyć wniosek o przewrócenie kary śmierci i skazać obydwu minstrów za te wszystkie niegodziwości razem z autorem notki

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @ewaryst-fedorowicz
16 stycznia 2024 19:35

@Witekbieszczady

Pisanie czegokolwiek w stanie wskazującym na "widzenie mnogie", to nie jest dobry pomysł.
Pozdrawiam piękne Bieszczady - i wypraszam.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @KOSSOBOR 16 stycznia 2024 18:25
16 stycznia 2024 19:58

@KOSSOBOR

Ależ proszę Pani,  jeśli ktoś tu „robi krzyk/wrzask wokół min. min. Kamińskiego i Wąsika”, to nie ja, a ferajna z Nowogrodzkiej (dziś wrzeszczeli przez 4 minuty)

Ja się z Panią zgadzam, że „w służbach nie pracują aniołki” -
nawet o tym pisałem 9 lat temu:  tu, w tekście o tym panu, co to ma zwyczaj siedzieć podczas Hymnu
https://niepoprawni.pl/blog/fedorowicz-ewaryst/bartek-podpalacz-mial-dzisiaj-wolne


„Jak od wieków wiadomo, do bezpieki garną się wszelkiego rodzaju psychopaci i perwerci, bo normalni ludzie do szpiclowania, bicia, zrywania paznokci czy choćby niewinnego prowokowania czują obrzydzenie i ta zasada dotyczy tak potomków – użyjmy archaizmu – fornali, jak i na przykład noblistów, tak szeregowych łamignatów, jak i generałów, a nawet ministrów:

bezpieczniak to psychopata, zbok albo przynajmniej zwykła kanalia.

Nie muszę dodawać, że ta żelazna reguła dotyczy wszystkich państw, pod każdą szerokością (i długością) geograficzną, naszej, ukochanej 3RP nie wyłączając.”

A jedyną moją winą jest to, że pokazałem (na udokumentowanych przykładach) hipokryzję PiSu w kwestii włamu do Pałacu Prezydenckiego

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ewaryst-fedorowicz 16 stycznia 2024 18:09
16 stycznia 2024 21:31

"Natomiast działania Kamińskiego – (nie tylko wg mnie) ewidentnie bezprawne, bo wprowadzone rozporządzeniam i „O-O”, czyli „okrutne i ohydne”, w dodatku prowadzone na  GIGANTYCZNĄ  skalę, cieszyły się pełnym poparciem pisowskiego establishmentu, z Kaczyńskim na czele."

A co pan się dziwi?

Przecież nie tak dawno temu prezes urządził benefis Ryszarda Czarneckiego - gnidy wyjątkowej, która się plącze po wszystkich możliwych partiach III RP od 30 ponad lat.

Obrotny Rysio z wypasioną gębą siedział za stołem z prezesem razem, i uśmiech nie schodził mu z twarzy.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @KOSSOBOR 16 stycznia 2024 18:25
16 stycznia 2024 21:34

"Inna kwestia - o skandalu z picdemią nikt nigdy PiSu nie rozliczał i nie rozliczy - co oczywiste. Oni sami nie mają sobie nic do zarzucenia, ergo : dla nich też jesteśmy zasobem ludzkim. Taki minister Sontag/ski/ był trzymany na stolcu aż do kampanii wyborczej."

Niech pani powie, czy ktokolwiek kogokolwiek za coś rozliczył od 1990 roku?

Gruba kreska, zarządzona jeszcze przez Mazowieckiego, i zasada "wy nie ruszacie naszych, my nie ruszamy waszych" działa sprawnie i gładko.

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @Szczodrocha33 16 stycznia 2024 21:34
16 stycznia 2024 23:00

Szczodrocho ! - już najwyższa pora przyjąć do wiadomości,że nikt nikogo z picpandemii nie rozliczy. I nie chodzi tutaj o PiS...tylko o ogólny zasięg światowy. Kreatorzy tego numeru światowego musieliby się do tego picu przyznać. Teraz już mniej więcej orientujemy się,że chodziło nie tylko o depopulację,zarobek miliardów,ale ćwiczenie strachu dla posłuszeństwa. I nikt nie twierdzi,ze tego psa Covidem zwanym nie spuszczono ze smyczy,bo sama tego doświadczyłam...później........

Poczatek pandemii zaskoczył mnie w Baden-Wurttemberg--to co poleciły władze tego landu,to była większa jeszcze większa durnota,niż w Polsce. W tak świetnie zaopatrzonych sklepach nagle były puste półki a papier do dupy wydzielano....Policaje wywalili mnie z auta bo było o jedną osobę za dużo,25 km dalej, trzeba było mieć zezwolenie .Kościoły zamknięte,a gdy wyszłam do ogrodu sąsiadka zadzwoniła na policję,że nie mam namordnika i być może zechcę wyjść na ulicę...24/godz na dobę ichnia telewizja waliła propagandę aż uszy bolały ...etc,etc nie chce mi się tych szurniętych poleceń opisywać... Nie we wszystkich landach było jednakowo....ale chyba żaden kraj nie był od tych durnot wolny....oprócz murzynków...

Ta hrabiowska  Niemka von Ursula dalej ma na sumieniu miliardy zamówionych dawek "na wyrost" i jakoś tam w Uni prokuratorzy nie śpieszą się ze śledztwem....Na samą myśl co zrobiono milionom ludzi --scyzoryk się otwiera... bo i zbytniego buntu nie było...owieczki szły grzecznie w zasadzie.......

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @BTWSelena 16 stycznia 2024 23:00
16 stycznia 2024 23:08

Tak, ale mnie nie chodzi o picpandemię.

Chodzi o brak jakiejkolwiek kary i rozliczeń w okresie III RP.

A byłoby za co rozliczać, nie sądzi pani?

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Szczodrocha33 16 stycznia 2024 23:08
16 stycznia 2024 23:23

Naturalnie ,że się z panem zgadzam w pełni . Tylko że pierwszy raz słyszę nazwę"picdemia" I chyba wpada rzeczywiście powiedziec tfu! ..Nikt nie został rozliczony za rozgrabienie dalsze co komuchy raczyły pozostawić...Żadna partyjna opcja.!!! a było ich mnoga,mnoga towarzyszy. Jakieś tam słupy zostały posadzone za nędzne grosze,kto się wyłamał to marnie kończył ,albo w nędzę popadał .I co dziwne ...taka biedula postkomunistyczna,jak Polska  wyprodukowała tylu miliarderów,rosnących w każdym dziesięcioleciu................ Cuda,cudeńka.....

zaloguj się by móc komentować

chlor @Szczodrocha33 16 stycznia 2024 23:08
16 stycznia 2024 23:35

Hm.. Bagsik siedział, siedział jakiś poseł SLD w czasie rządów SLD (za łapówkę w postaci mercedesa z firankami). Poseł Gawronik siedział. To chyba wszystko.

 

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @ewaryst-fedorowicz 16 stycznia 2024 19:58
16 stycznia 2024 23:46

Panie Ewaryście, ależ ja pisałąm o wrzaskach  w tzw. ogólności zjawiska, a nie odnosiłam tego do Pana :)

11 stycznia to aresztowanie spadło organizatorom z nieba wręcz, bo "wolne media" aż tak nośne by nie były. 

Z drugiej strony, gdyby PiS nie wrzeszczał z powodów bieżących okoliczności - bylibyśmy całkowicie niemi...

Co,  wobec demolki pod niemiecką batutą, jak dla mnie usprawiedliwia wszelkie te wrzaski.  Tuskie wywijają pałami, a na zapleczu są góralskie tańce wokół polskich lasów, odszkodowania dla Niemiec za mienie pozostawione, gdy w d. brali w 1945 roku i wiali nach Heimat. I pewnie kilka innych spraw, które dopiero wyjdą na jaw. A gdy wyjdą - może być już za późno na cofnięcie posunięć rządu. Dla mnie zdradzieckie posunięcia tuskich wobec państwa i narodu nie równoważą jednak slalomów politycznych PiSu /które odbierałam z obrzydzeniem i irytacją, oczywiście/.

Mimo, że nasze tu plumkanie po klawiaturze jest więcej niż niszowe, uważam, że właśnie teraz należy /nawet tu, naSN/, wyrazić jasno wszystkie nasze żądania wobec PiSu, jako warunek poparcia w ewentualnej dalszej polskiej wojnie politycznej. Naprawdę.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @ewaryst-fedorowicz 16 stycznia 2024 19:58
17 stycznia 2024 00:07

"A jedyną moją winą jest to, że pokazałem (na udokumentowanych przykładach) hipokryzję PiSu w kwestii włamu do Pałacu Prezydenckiego."

Rozumiem, naturalnie. Ale hipokryzją można kłuć w oczy PiS w wielu aspektach przecież! Natomiast, że pozwole sobie przypomnieć, państwo to kwestia umowy społecznej. Gdy rozwala się tę umowę z kopa i na rympał /włam do Pałacu Prezydenckiego, brak ochrony prezydenta i jego siedziby/, wówczas wracamy do dziczy pierwotnej i niczego nie możemy być pewni, jako obywatele. A nawet tylko jako ludzie.

Przypomnę również, iż  śp. prezydent Lech Kaczyński też nie miał ochrony stosownych ku temu służb. 

Albo dykta i paździerz, albo państwo. 

Uważam, że nie możemy się tylko odwracać sempiterną od bieżących spraw z poczuciem wyższości i besserwisserstwa. I ta postawa wcale nie jest komfortowa zapewniam, Panie Ewaryście. To trochę jak łykanie żab z konieczności. 

Pozdrawiam :)

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Szczodrocha33 16 stycznia 2024 21:34
17 stycznia 2024 00:10

To jest zasadnicza przyczyna i dzisiejszej sytuacji, i całej polityki /halsowanie pod wiatr i dawanie... rufy/ od okrągłego stołu. Wszczepiony w państwo rak.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @KOSSOBOR 17 stycznia 2024 00:07
17 stycznia 2024 01:07

Kossobor ,dzięki za ten komentarz,jak dobre słowo,a ja  ciągle na stare lata uczę się tych skrótów, jak np.picdemia .Czasem wydaje mi,że  to wszystko już przerobione i wyćwiczone na narodzie Polskim,gdzie setki tysiące Polaków zginęło....,a na przestrzeni kilku zaborów  może i miliony...Nikt jeszcze tego nie wyliczył i to jest tragiczne. Doły z wapnem i strzał w tył głowy,lub syberyjskie mrozy,bez imienia i nazwiska .

Odebranie własności i pała oraz pół wieku wychowania o jakiś socjalistycznych rojeniach i jeszcze mamy milczeć gdy chamstwo i i marsz na rympał znów powraca. Nie czarujmy się sąsiedzi  z prawej i lewej strony jak wyścig  szczurów po żer biegną i widać to gołym okiem. Jakie wyjście?..Hande hoch ,lub руки вверх. ?

A wojownicy w cherlawych dłoniach smartfony zamiast" miecze" trzymają ,bo brak przywódcy... już nic nie mamy ,oprócz słowa i życia,które jest cudem danym tylko raz..

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @saturn-9 16 stycznia 2024 13:38
17 stycznia 2024 16:28

A tutaj co znany profesor (niczym archeolog jaki ?) wyszukał w starych papierach o kanclerzu:

... W 1896 roku „Dziennik Poznański” donosił: „Pochodzenie słowa «Bismarck». Jeden z filologów francuskich w «Revue l’Orient» wywodzi w sposób następujący, prosty, a wymowny, wyraz «Bismarck»: W starym poemacie niemieckim noszącym nazwę «Heiland», pochodzącym z IX wieku, użyte są wielokrotnie wyrazy: «bismar», «bismaron», które znaczą: «oszczerca» i «szkalować». Czy też czytuje pustelnik z Fridrichsruhe ową «Revue l’Orient»?” („Dziennik Poznański”, 8 września 1896 roku, nr 206). ...

za  prof Kucharczyk  rok 2023

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @BTWSelena 17 stycznia 2024 01:07
17 stycznia 2024 21:36

Pani Seleno, brak imiennej listy strat polskich to zbrodnia zaniechania. Tzw. elity polityczne mają to najwyraźniej w d. To znaczy, że nie są związani z narodem. Są... obcy. 

Moje ograniczone poparcie /z ciągłą irytacją/ PiSu brało się z tego, ze przynajmniej jakoś byli państwowcami. A ci tu teraz, tuskie, rozwalają państwo na chama, wedle instrukcji niemieckich. No a naród bez swojego państwa może być już tylko niewolnikiem. 

Dzisiaj w sklepie warzywnym /Gdańsk/ była rozmowa, jakiego języka się uczyć: niemieckiego czy rosyjskiego. Powiedziałam, że w Gdańsku to oczywiście niemieckiego i że należy dzieci uczyć zbierać szparagi. 

zaloguj się by móc komentować

indywiduum @ewaryst-fedorowicz
12 marca 2024 23:34

W numerze 4 "Angory" z br. jest fragment listu, jaki wystosował do Dudy (przy okazji zapowiadanego przez niego ułaskawienia Kamińskiego i Wąsika) Piotr Ryba, oskarżony o to, że wraz z Lepperem załatwiał za pieniądze odrolnianie gruntów w tzw. aferze gruntowej kilkanaście lat temu. Jest tam taki ciekawy fragment pokazujący, jakimi metodami CBA kierowane przez Kamińskiego i Wąsika próbowało zmusić Rybę do złożenia fałszywych zeznań na Leppera (czego nie zrobił i za co, jak pisze, Lepper bardzo mu dziękował). Rzeczony fragment:

"(...) funkcjonariusze CBA zlecili zatrzymanie mnie na lotnisku w Warszawie, ale dwóch 15-letnich chłopców, będących pod moją opieką, kazali wsadzić do samolotu. I polecieli. Do Pekinu. Mój syn Kamil poleciał bez pieniędzy, paszportu i biletu powrotnego. Syn mojego kolegi, posła Samoobrony, miał na szczęście dokumenty, ale z traumy wychodził bardzo długo. Do tej pory unika latania samolotami (...) Kryształ Miłości Wąsik - funkcjonariusz, do którego prowadzono mnie z informacją, że to moja ostatnia deska ratunku [po uprzednich rozmowach z Kamińskim i Brendelem]. Że to nadzwyczajna sytuacja, bo on wielki pan i z maluczkimi rzadko rozmawia. Ten "kryształ" był wyjątkowy. Cieplutki, miłosierny, taki zatroskany misio. Z bólem poinformował mnie, że mój syn i drugi dzieciak siedzą teraz w samolocie lecącym do Pekinu. I że mam mało czasu. Trzeba, żebym szybko podpisał cyrograf, to jeszcze zdążę powiadomić kogoś, żeby się zajął dziećmi na lotnisku w Chinach".

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować